Funkcjonowanie metra a możliwość podania rozkładu minutowego

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 11 lut 2013, 0:39

Fik pisze:Muszę przekonać chłopaków z PKP IC, żeby w Zamościu powiesili rozkład, z którego wynika, że HETMAN kursuje co 1440 minut.
Po co? Przecież żaden przepis nie nakłada też obowiązku publikowania tylko i wyłącznie rozkładu z określoną w minutach częstotliwością.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27397
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 lut 2013, 0:41

MeWa pisze:Po co?
Po to samo, po co w metrze jest rozkład interwałowy :P
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 11 lut 2013, 0:48

No i co z tego? W ogóle przykład niedorzeczny...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27397
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 lut 2013, 0:50

To, że go nie rozumiesz, nie czyni go jeszcze niedorzecznym. Niezależnie od hiperbolizacji.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 11 lut 2013, 1:00

Z uwagi na hiperbolizację jest właśnie niedorzeczny.
W ruchu aglomeracyjnym na trasach o podobnych parametrach ruchowych, jak w metrze, jestem sobie w stanie wyobrazić rozkład minutowy.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27397
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 lut 2013, 1:05

A ja nie, bo ktoś rozrzedzi i z akceptowalnego rozkładu interwałowego przy częstotliwości 5' zrobi się koszmarny rozkład interwałowy przy częstotliwości 10'.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 11 lut 2013, 1:09

Ale, na szczęście dla Ciebie, na kolei w ruchu aglomeracyjnym nie da się wprowadzić rozkładu interwałowego, bo nawet nie da się zrobić, żeby pociągi jeździły w równym takcie.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27397
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 lut 2013, 1:10

Praktyka pokazuje, że w metrze też nie bardzo, więc wszystko mi jedno, naprawdę.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 11 lut 2013, 1:14

Liczba przypadków z planowym odstawianiem, zjazdem, wyjazdem pociągów metra jest znikoma w ciągu dnia w odniesnieniu do ogólnej liczby wykonywanych kursów i nie ma raczej wielkiego wpływu na odczuwalne pogorszenie warunków podróży.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27397
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 lut 2013, 1:15

Lista przypadków, w których odchyłka interwału od rozkładowego przekracza 20% nie jest znikoma.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 11 lut 2013, 1:15

O, to ciekawe. Kiedy następuje to 20%?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27397
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 lut 2013, 1:17

Praktycznie za każdym razem, jak podróżuję. Mam wypisywać wszystkie przypadki?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 11 lut 2013, 1:25

Nie musisz. Są do zdobycia dokładniejsze dane na temat punktualności, niż Twoje pojedyncze obserwacje. Metro Warszawskie ma punktualność, mierzoną względem założonego czasu następstwa, na bardzo wysokim poziomie.

Dla kolei w 2011 r. punktualność w przypadku KM-ów wyniosła 90%, a w przypadku SKM - 93,5% (przy czym opóźnienie rozumiemy tutaj jako przekraczające pięć minut - jak wiadomo, ZTM ma tutaj bardziej szczegółowe wymagania). PKP IC - 77%...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27397
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 lut 2013, 1:43

MeWa pisze:Metro Warszawskie ma punktualność, mierzoną względem założonego czasu następstwa, na bardzo wysokim poziomie.
A, czyli wprowadzenie rozkładu minutowego nie będzie problemem.

Z mojej strony EOT, znudziło mi się.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 11 lut 2013, 2:06

fik pisze:A, czyli wprowadzenie rozkładu minutowego nie będzie problemem.
Jak napisałem, mierzoną nie według rozkładu minutowego, a założonego czasu następstwa dla danej pory dnia. Metro jest rozliczane przez ZTM z regularności kursowania.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ