Nowy system pracy

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
Delfino
Posty: 934
Rejestracja: 03 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Delfino » 24 paź 2009, 21:51

Podobno od stycznia ma wejść jakiś nowy system pracy m.in. polegający na tym, że kierowca będzie mógł kierować tylko przez 6h dziennie. Czy wiecie może coś na ten temat? Czy będą trzy zmiany na brygadach całodziennych? W jaki sposób kierowcy wyrobią etat?

Jeśli już gdzieś o tym było to skasujcie :)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 paź 2009, 9:37

6h? Niemożliwe...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Drivter1234
Posty: 513
Rejestracja: 12 sie 2008, 18:10
Lokalizacja: Wawa Bielany

Post autor: Drivter1234 » 25 paź 2009, 12:49

Mi się też to jakoś o uszy obiło... docelowo tak podobno ma być, ale nie wiem czy to wprowadzą od stycznia bo chyba mają za mało kierowców, no i będą musieli stawki podwyższać, bo jeżeli tego nie zrobią to od groma kierowców odejdzie bo ta praca po prostu przestanie się opłacać.

czaroT-11
Posty: 701
Rejestracja: 13 sty 2006, 12:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: czaroT-11 » 25 paź 2009, 14:47

A do tego ma być ponoć jakis nowy system ustalania grafików... Podobno :)

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 25 paź 2009, 18:57

Z tego co słyszałem to ten nowy system na Woronicza coś się nie sprawdza. Podobno za dużo zmian jest wprowadzanych co miesiąc i są jakieś z tym problemy?!

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 25 paź 2009, 19:00

czaroT-11 pisze:A do tego ma być ponoć jakis nowy system ustalania grafików... Podobno
Na Woronicza na testach jest taki system.
Za jego pomocą stworzono grafiki na październik.
Przez ten system obecnie na Woronicza jest trochę burdel. Mało kto jeździ swoimi wozami etc.
System ten zresztą nie sprawdził się już bodaj we Wrocławiu. Na Woronicza w listopadzie grafiki mają być robione starym sposobem.

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 25 paź 2009, 19:54

BJ pisze:
czaroT-11 pisze:A do tego ma być ponoć jakis nowy system ustalania grafików... Podobno
Na Woronicza na testach jest taki system.
Za jego pomocą stworzono grafiki na październik.
Przez ten system obecnie na Woronicza jest trochę burdel. Mało kto jeździ swoimi wozami etc.
System ten zresztą nie sprawdził się już bodaj we Wrocławiu. Na Woronicza w listopadzie grafiki mają być robione starym sposobem.
Etam - W Mobilisie sprawdza się całkiem dobrze - ale tam też trochę trwało zanim doszli do ładu i składu. Spoza Warszawy używa go chociażby PKM Katowice czy Białystok.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 25 paź 2009, 19:58

Nie do końca pasuje, ale nie wiedziałem, gdzie dać...

Obrazek
Zmęczeni kierowcy autobusów
Konrad Majszyk 24-10-2009, ostatnia aktualizacja 25-10-2009 10:08

Inspekcja Transportu Drogowego w przyszłym tygodniu skontroluje czas pracy kierowców w Miejskich Zakładach Autobusowych. To największy miejski przewoźnik w Polsce, który słynie z płonących pojazdów.

a razie mundurowi wlepili maksymalne dopuszczalne kary – po 30 tys. zł – dwóm mniejszym przewoźnikom, którzy wożą warszawiaków na miejskich liniach: firmie Mobilis i PKS Grodzisk Mazowiecki.

– Przewoźnicy permanentnie łamali czas pracy. Kierowcy jeździli zbyt długo i odpoczywali za krótko – mówi szef ITD na Mazowszu Andrzej Łuczycki.

– W obu przypadkach naliczone przez nas kary przekroczyły 47 tys. zł. Prawo nakłada jednak limit: 30 tys. zł – wyjaśnia.

Kierowca nie może przekroczyć 10 godzin pracy, po których musi nastąpić minimum 11 godzin odpoczynku. Według Łuczyckiego, te zasady były nieprzestrzegane. Inspektorzy zauważyli, że kierowcy autobusów w Warszawie, np. Ukraińcy, często wolą pracować non stop, żeby później mieć wolne. Wtedy próbują np. dorabiać „na czarno” u konkurencji.

Wyniki kontroli są fatalne, mimo że ITD za każdym razem uprzedzała przewoźników o planowanej kontroli (taki wymóg nakłada na mundurowych ustawa o swobodzie działalności gospodarczej).

Autobusowi przewoźnicy próbują się bronić, poszukując furtki w niespójnych polskich przepisach, np. od czasu pracy odliczając postój na pętlach.

– Nie ma miejskiego przewoźnika w Polsce, który przy interpretacji ITD nie będzie miał przekroczonego czasu pracy – twierdzi prezes firmy Mobilis Eugeniusz Szymonik.

Zarząd Transportu Miejskiego obiecuje zaś wspólnie z policją kontrolować codziennie stan techniczny autobusów.
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/1,4 ... busow.html
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 25 paź 2009, 20:00

BJ pisze:
czaroT-11 pisze:A do tego ma być ponoć jakis nowy system ustalania grafików... Podobno
Na Woronicza na testach jest taki system.
Za jego pomocą stworzono grafiki na październik.
Przez ten system obecnie na Woronicza jest trochę burdel. Mało kto jeździ swoimi wozami etc.
System ten zresztą nie sprawdził się już bodaj we Wrocławiu. Na Woronicza w listopadzie grafiki mają być robione starym sposobem.
Na Kleszczowej mieli już w listopadzie instalować program do nowego sposobu robienia grafików ale nic z tego z uwagi na niepowodzenie systemu na Woronicza.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 25 paź 2009, 20:16

marcus pisze: Etam - W Mobilisie sprawdza się całkiem dobrze - ale tam też trochę trwało zanim doszli do ładu i składu. Spoza Warszawy używa go chociażby PKM Katowice czy Białystok.
Na Żeraniu czy w Ursusie? Bo Ursus używa czegoś innego niż Żerań do tworzenia grafików.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Delfino
Posty: 934
Rejestracja: 03 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Delfino » 25 paź 2009, 20:57

Nie wiem jak pracujący na cały etat, ale ja po 6 godzinach czuję niedosyt, 8h wydaje mi się normalne, 9 ujdzie, a po 9 godzinie jest już ciężko. Szczerze mówiąc wolałbym jeździć 8-9h.

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 26 paź 2009, 10:34

Szeregowy_Równoległy pisze:
marcus pisze: Etam - W Mobilisie sprawdza się całkiem dobrze - ale tam też trochę trwało zanim doszli do ładu i składu. Spoza Warszawy używa go chociażby PKM Katowice czy Białystok.
Na Żeraniu czy w Ursusie? Bo Ursus używa czegoś innego niż Żerań do tworzenia grafików.
Żerań jest sto lat do tyłu - mówię o podstawowej zajezdni - czyli Ursusie. Poza tym DPK System (bo tak się owy system nazywa) - służy do obsługi dyspozytorskiej, rozliczania czasu pracy oraz drukowania kart drogowych.

Awatar użytkownika
levar
Posty: 3063
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:46
Lokalizacja: Warszawa Stegny
Kontakt:

Post autor: levar » 28 paź 2009, 2:16

Na Woronicza w listopadzie grafiki mają być robione starym sposobem.
(-( Grafiki na listopad będą robione w nowym programie.
Widocznie już uporali się z niedociągnięciami albo chcą wszystko doszlifowywać.
W każdym razie z pewnych powodów burdel grafikowy, jaki panował w tym miesiącu, był mi bardzo na rękę ;-) .

czaroT-11
Posty: 701
Rejestracja: 13 sty 2006, 12:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: czaroT-11 » 28 paź 2009, 9:57

BJ pisze: Za jego pomocą stworzono grafiki na październik.
Przez ten system obecnie na Woronicza jest trochę burdel.
No właśnie.. Czy kierowcy z R-1 mogą się wypowiedzieć jakie są icgh "odczucia" po pracy na grafiku ułożonem przez kompter? Dobrze to wróży czy raczej odwrotnie? ;>
marcus pisze: Etam - W Mobilisie sprawdza się całkiem dobrze
No ale w Mobilisie masz to rozplanowania ~100 brygad jak się nie mylę. MZA ma tego znacznie więcej...

Flash8222
Posty: 7605
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 28 paź 2009, 10:01

czaroT-11 pisze:
BJ pisze: Za jego pomocą stworzono grafiki na październik.
Przez ten system obecnie na Woronicza jest trochę burdel.
No właśnie.. Czy kierowcy z R-1 mogą się wypowiedzieć jakie są icgh "odczucia" po pracy na grafiku ułożonem przez kompter? Dobrze to wróży czy raczej odwrotnie? ;>

Ja jestem bardzo zadowolony :P Grafikowo wyjeździłem tylko pięć dni :D A tak ciągle dzwoniłem i to co miałem grafikowo zamieniałem na a+b gdyż wyprawki codziennie trzeba było robić na nowo, więc korzystałem z okazji.

ODPOWIEDZ