Tabor w Polsce

Moderatorzy: JacekM, person

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 07 lis 2009, 11:08

Tworzę ten temat, ponieważ brakuje mi na forum miejsca, gdzie można by było wpisywać informacje o kasacjach i dostawach nowego taboru, ewentualnie o jakiś modernizacjach, ale tylko w przedsiębiorstwach obsługujących komunikację miejską. Mam nadzieję, że jako iż jest to "Kraj i Zagranica' góra z forum nie zlikwiduje tego tematu.

Dla przykładu - skasowany został w przeciągu ostatniego tygodnia Jelcz 120M z 1997 roku nr 3009. Jest to już trzecia kasacja wozu tego typu w SPPK Police. Na stanie z 7 sztuk ogółu w roku 1997 pozostały dwie najstarsze z 1996 roku.

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak
Kontakt:

Post autor: piotram » 24 wrz 2010, 10:15

Taką nieźle propagandową ciekawostkę znalazłem:
http://www.zkm.pl/visualsys/indexht.php?index=5859

Obrazek

Peter
(Czepel)
Posty: 3468
Rejestracja: 10 cze 2008, 11:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » 24 wrz 2010, 13:16

vip6744 pisze:Dla przykładu - skasowany został w przeciągu ostatniego tygodnia Jelcz 120M z 1997 roku nr 3009. Jest to już trzecia kasacja wozu tego typu w SPPK Police. Na stanie z 7 sztuk ogółu w roku 1997 pozostały dwie najstarsze z 1996 roku.
Na mkm.szczecin przeczytałem, że SPPK na swojej stronie wystawiło komunikat o sprzedaży ostatnich 120M ( 3004 i 3005 ). W SPPK zostały tylko migi ( 3001 i 3002 ). SPAK jeszcze eksploatuje dwie ostatnie 120M ( 1402 i 1410 ).

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1756
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Ursynów
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 25 wrz 2010, 23:19

piotram pisze:Taką nieźle propagandową ciekawostkę znalazłem:
http://www.zkm.pl/visualsys/indexht.php?index=5859
Hm. Właśnie, ile kosztuje modernizacja stopiątki na typowe żelazko (bez zmiany aparatury), a ile modernizacja pełna z nowym wyglądem (może nawet pudłem) i aparaturą? Bo chyba na tym ZKM wykazuje oszczędności...
Obrazek

Wstał z martwych po długiej przerwie, wita ponownie.

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak
Kontakt:

Post autor: piotram » 28 wrz 2010, 9:22

Tyrystor pisze:Właśnie, ile kosztuje modernizacja stopiątki na typowe żelazko (bez zmiany aparatury), a ile modernizacja pełna z nowym wyglądem (może nawet pudłem) i aparaturą? Bo chyba na tym ZKM wykazuje oszczędności...
Nie pamiętam, było pełno przetargów, ale nie kojarzę żeby gdzieś ta cena skoczyła ponad 2 mln. Zresztą za 2 mln można mieć nowy skład.
Poza tym porównanie samo w sobie jest średnie, bo zakres modernizacji helmutów jest słabiutki, elektryki i mechaniki to chyba w zasadzie nie ruszano, co pewnie za niedługi okres da się we znaki...

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 29 wrz 2010, 18:42

a już na pewno nie można nazwać dortmundów pojazdami przyjaznymi pasażerom :)
że też takie głupoty na oficjalnej stronie umieszczają...
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1459
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 21 mar 2018, 18:50

Ale numer... Widzieliście co ZNTK odwalił z ED72?
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 86300.html
Nie zdziwię się, jak za 2 lata ktoś zmodernizuje EN57 do standardu Dart :D Może nawet Pendolino.
A wózków i tak nie oszukasz.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 521, 523, 509, 154 S1, KM7

Autobus Czerwon
Posty: 2285
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 mar 2018, 20:54

Mam tylko jedno pytanie. Po co?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1459
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 21 mar 2018, 20:58

Autobus Czerwon pisze:
21 mar 2018, 20:54
Po co?
Sztuka ewoluowała, teraz mamy do czynienia z fin de kible.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 521, 523, 509, 154 S1, KM7

SolarisU12
Posty: 19
Rejestracja: 12 maja 2016, 19:51

Post autor: SolarisU12 » 05 kwie 2018, 17:09

Takie modernizacje mijają się z celem. Już taniej wyjdzie kupno nowego pociągu, niż modernizacja.

Flash8222
Posty: 6268
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 05 kwie 2018, 19:36

Przyznaję się, że geniuszem z matematyki nie jestem ale chce wiedzieć jak Tobie to wyszło gdyż ta modernizacja kosztowała połowę kosztów nowego pociągu tej klasy :D

ashir
Posty: 25584
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 kwie 2018, 19:43

Flash8222 pisze:
05 kwie 2018, 19:36
Przyznaję się, że geniuszem z matematyki nie jestem ale chce wiedzieć jak Tobie to wyszło gdyż ta modernizacja kosztowała połowę kosztów nowego pociągu tej klasy :D
A choćby żywotność modernizowanego pociągu jest taka sama jak fabrycznie nowego? :>

Flash8222
Posty: 6268
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 05 kwie 2018, 20:48

W Polsce? Tak :D

Krzysztof_J
Posty: 92
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 07 sie 2019, 23:00

W Krakowie wyremontowano doczepę typu KSW: https://dziennikpolski24.pl/krakow-hist ... 1-14334529

ODPOWIEDZ