Budowa centralnego odcinka II linii metra

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 paź 2009, 10:02

Obrazek
Startuje druga linia metra. Zaczną kopać od Pragi
Krzysztof Śmietana
2009-10-28, ostatnia aktualizacja 2009-10-28 08:50

W środę wielki dzień dla warszawskiego metra. Ratusz podpisuje umowę na budowę centralnego odcinka drugiej linii. Włosko-turecko-polskie konsorcjum zamierza go drążyć aż trzema szybkimi tarczami. Początek prac na Pradze

Kontrakt o wartości 4,1 mld zł zostanie podpisany w samo południe w Urzędzie Dzielnicy Praga-Północ przy ul. ks. Kłopotowskiego. Tym samym władze Warszawy chcą pokazać, że to szczególnie ważna inwestycja dla tej części miasta, i zatrzeć złe wrażenie po wycięciu z planów inwestycyjnych budowy kilku arterii na prawym brzegu Wisły, m.in. obwodnicy od ronda Wiatraczna do Zabranieckiej na Targówku i al. Tysiąclecia przez Szmulki.

Centralny odcinek drugiej linii metra połączy Dworzec Wileński z rondem Daszyńskiego. Zbuduje go włosko-turecko-polskie konsorcjum Astaldi, Gülermak i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. Na wykonanie tego fragmentu ma cztery lata.

- Sądzę, że zdążą w terminie. Ostatnio oglądałem realizowaną przez Astaldi budowę linii C w Rzymie. Niedawno przebili się pod Koloseum. Budowa metra jest tam znacznie trudniejsza, bo trzeba drążyć pod wieloma zabytkowymi budowlami. W Warszawie będzie się budować przede wszystkim pod ulicami. Problemy mogą być tylko z niewybuchami, których może być sporo, głównie na Powiślu - przewiduje Leszek Ruta, szef Zarządu Transportu Miejskiego. Rzymska linia C będzie mieć 25 km i 30 stacji. Ma być oddawana etapami w latach 2011-15. Astaldi drążyło już metro m.in. w Genui, Mediolanie i wenezuelskim Caracas. Szefów włoskiego koncernu do startowania w przetargu w Warszawie namówili jednak przedstawiciele tureckiej firmy Gülermak. Oba przedsiębiorstwa współpracują ze sobą od 20 lat. Teraz budują m.in. metro w Stambule. Niedawno przedstawiciele odrzuconego w przetargu chińskiego konsorcjum zarzucili Turkom, że chwalili się wybudowanymi stacjami, które w rzeczywistości są rozgrzebane. Według firmy Gülermak pokazywane przez Chińczyków zdjęcia w rzeczywistości przedstawiają obiekty sąsiadujące z metrem: centrum handlowe czy szkołę.

Polski uczestnik konsorcjum - przedsiębiorstwo z Mińska Maz. - będzie odpowiedzialny głównie za odbudowę jezdni i chodników oraz rozwiązywanie problemów z warszawskimi urzędnikami.

Teraz w ciągu dziesięciu miesięcy powstanie dokładny projekt budowlany centralnego odcinka drugiej linii. Firma Astaldi chce do tego wynająć podwykonawcę - jedną z polskich firm projektowych. Włosi zdradzili "Gazecie" kilka szczegółów sposobu samej budowy. - Początkowo myśleliśmy o dwóch zmechanizowanych tarczach do drążenia tuneli, ale żeby było szybciej, sprowadzimy trzy. Będą drążyć dwa równoległe tunele. Inżynierowie myśleli, żeby wystartować z Powiśla, bo potrzeba dużo miejsca na szyb startowy. Tarcza ma aż 85 m długości. Najprawdopodobniej jednak dwie z nich wystartują równocześnie z Dworca Wileńskiego i będą się przesuwać w stronę lewego brzegu Wisły - mówi Aleksandra Kralkowska z Astaldi.

Zgodnie z zapisami umowy skrzyżowanie Targowej z al. "Solidarności" musi być odtworzone do wiosny 2012 r., by czasie mistrzostw Europy w piłce nożnej Praga nie była totalnie sparaliżowana. Sama budowa, która na dobre zacznie się jesienią 2010 r., cały czas będzie się dawać mocno we znaki warszawiakom. Ogromne utrudnienia spodziewane są nie tylko w rejonie pomnika "czterech śpiących", ale też na rondzie Daszyńskiego, rondzie ONZ czy skrzyżowaniu Marszałkowskiej ze Świętokrzyską. Ta ostatnia ulica zostanie niemal całkowicie wyłączona z ruchu. Według dyrektora Ruty sposobem na przetrwanie okresu budowy będzie m.in. wytyczanie kolejnych buspasów. Centralny odcinek drugiej linii metra z siedmioma stacjami ma być gotowy pod koniec 2013 r.
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... Pragi.html
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 paź 2009, 14:46

Obrazek
Gazeta Wyborcza pisze: Obrazek
Umowa podpisana! Za cztery lata metro ma być gotowe
Krzysztof Śmietana2009-10-28, ostatnia aktualizacja 2009-10-28 13:13

Centralny odcinek drugiej linii metra ma powstać do końca 2013 roku. Miasto podpisało dziś umowę na budowę tunelu i siedmiu stacji z włosko-turecko-polskim konsorcjum.

Historyczna uroczystość odbyła się w urzędzie miasta Praga-Północ. Sala konferencyjna pękała w szwach, pojawiły się tłumy dziennikarzy, radni, urzędnicy, mieszkańcy Pragi. Umowę podpisali prezydent Warszawy Gronkiewcz-Waltz i przedstawiciele konsorcjum Astaldi-Gülermak.

- To wielki dzień i historyczny moment dla Warszawy - powiedziała Gronkiewicz-Waltz. - Od teraz mieszkańcy Warszawy będą pilnie obserwować wasze działania, będziecie czuć oddech warszawiaków na plecach - dodała, kierując słowa do przedstawicieli konsorcjum.

Firmy mają teraz 12 miesięcy na przygotowanie projektu budowlanego. Pierwsze prace mają rozpocząć się za rok, a cały odcinek ma zostać oddany do użytku pod koniec 2013 roku. Centralny odcinek drugiej linii metra połączy Dworzec Wileński z rondem Daszyńskiego. Zbuduje go włosko-turecko-polskie konsorcjum Astaldi, Gülermak i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. Kontrakt jest wart 4,1 mld zł.

- Sądzę, że zdążą w terminie. Ostatnio oglądałem realizowaną przez Astaldi budowę linii C w Rzymie. Niedawno przebili się pod Koloseum. Budowa metra jest tam znacznie trudniejsza, bo trzeba drążyć pod wieloma zabytkowymi budowlami. W Warszawie będzie się budować przede wszystkim pod ulicami. Problemy mogą być tylko z niewybuchami, których może być sporo, głównie na Powiślu - przewiduje Leszek Ruta, szef Zarządu Transportu Miejskiego. Rzymska linia C będzie mieć 25 km i 30 stacji. Ma być oddawana etapami w latach 2011-15. Astaldi drążyło już metro m.in. w Genui, Mediolanie i wenezuelskim Caracas. Szefów włoskiego koncernu do startowania w przetargu w Warszawie namówili jednak przedstawiciele tureckiej firmy Gülermak. Oba przedsiębiorstwa współpracują ze sobą od 20 lat. Teraz budują m.in. metro w Stambule. Niedawno przedstawiciele odrzuconego w przetargu chińskiego konsorcjum zarzucili Turkom, że chwalili się wybudowanymi stacjami, które w rzeczywistości są rozgrzebane. Według firmy Gülermak pokazywane przez Chińczyków zdjęcia w rzeczywistości przedstawiają obiekty sąsiadujące z metrem: centrum handlowe czy szkołę.

Polski uczestnik konsorcjum - przedsiębiorstwo z Mińska Maz. - będzie odpowiedzialny głównie za odbudowę jezdni i chodników oraz rozwiązywanie problemów z warszawskimi urzędnikami.

Teraz w ciągu dziesięciu miesięcy powstanie dokładny projekt budowlany centralnego odcinka drugiej linii. Firma Astaldi chce do tego wynająć podwykonawcę - jedną z polskich firm projektowych. Włosi zdradzili "Gazecie" kilka szczegółów sposobu samej budowy. - Początkowo myśleliśmy o dwóch zmechanizowanych tarczach do drążenia tuneli, ale żeby było szybciej, sprowadzimy trzy. Będą drążyć dwa równoległe tunele. Inżynierowie myśleli, żeby wystartować z Powiśla, bo potrzeba dużo miejsca na szyb startowy. Tarcza ma aż 85 m długości. Najprawdopodobniej jednak dwie z nich wystartują równocześnie z Dworca Wileńskiego i będą się przesuwać w stronę lewego brzegu Wisły - mówi Aleksandra Kralkowska z Astaldi.

Zgodnie z zapisami umowy skrzyżowanie Targowej z al. "Solidarności" musi być odtworzone do wiosny 2012 r., by czasie mistrzostw Europy w piłce nożnej Praga nie była totalnie sparaliżowana. Sama budowa, która na dobre zacznie się jesienią 2010 r., cały czas będzie się dawać mocno we znaki warszawiakom. Ogromne utrudnienia spodziewane są nie tylko w rejonie pomnika "czterech śpiących", ale też na rondzie Daszyńskiego, rondzie ONZ czy skrzyżowaniu Marszałkowskiej ze Świętokrzyską. Ta ostatnia ulica zostanie niemal całkowicie wyłączona z ruchu. Według dyrektora Ruty sposobem na przetrwanie okresu budowy będzie m.in. wytyczanie kolejnych buspasów. Centralny odcinek drugiej linii metra z siedmioma stacjami ma być gotowy pod koniec 2013 r.
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... otowe.html
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 28 paź 2009, 18:48

Co artykuł
Gazeta.pl pisze:w ciągu dziesięciu miesięcy powstanie dokładny projekt budowlany
to inne zdanie:
Gazeta.pl pisze:Firmy mają teraz 12 miesięcy na przygotowanie projektu budowlanego.
To ile w końcu? 10 miesięcy oznacza koniec wakacji, 12 - środek roku.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 paź 2009, 19:12

Mają 12 miesięcy, co równie dobrze oznacza, że mogą projekt przygotować w ciągu 10 miesięcy ;)

W ciągu miesiąca będzie harmonogram pracy.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 23 lis 2009, 22:40

Obrazek
Drogi tabor, piesi na dół
Konrad Majszyk , Natalia Bet 20-11-2009, ostatnia aktualizacja 22-11-2009 19:06

Włosi i Turcy opracowują plan budowy. Niemcy próbują wygryźć Francuzów z kontraktów na wagony. Praga protestuje przeciwko przejściom przy Dw. Wileńskim.

W przyszłym tygodniu włosko-turecki wykonawca drugiej linii metra między rondem Daszyńskiego a Dw. Wileńskim przedstawi wstępny harmonogram tej inwestycji wartej 4,1 mld zł. Ratusz pozna wtedy m.in. propozycje dotyczące kolejności prac, lokalizacji szybów startowych dla tarcz TBM, kolejności zamykania ulic i płatności wielomilionych rat.

210 wagonów kupię

Według prezesa Metra Warszawskiego Jerzego Lejka, wykonawca określi też warunki techniczne drugiej linii. Posiadając te dane, Metro Warszawskie ma ogłosić w przyszłym roku rekordowy przetarg na 210 wagonów – czyli 35 pociągów – do obsługi pierwszej i drugiej linii. Szacowany koszt zakupu pociągów to nawet 250 mln euro. Z myślą o tym gigantycznym kontrakcie najwięksi producenci zmieniają swoje strategie inwestycyjne wobec Polski.

– Nie wykluczamy uruchomienia produkcji w Polsce – ujawnił w piątek dyrektor Jarosław Piotrowski z Siemens Mobility. – Możemy zaproponować Warszawie np. pociągi jednoprzestrzenne, jak dla Wiednia i Oslo – zachęcał.

Niemcy zwietrzyli szansę w kłopotach wizerunkowych francuskiego Alstomu, który w latach 1998 – 2000 wyprodukował w Chorzowie 108 wagonów Metropolis dla linii pierwszej. Powód – informacje TVN24 o podejrzeniu ustawienia tamtego przetargu. W grze o kontrakt mogą pojawić się też m.in. Kanadyjczycy z Bombardiera, Rosjanie z Wagonmasz, a jako partnerzy w konsorcjach polskie firmy – Newag i PESA.

Piesi chcą chodzić górą

Na razie ratusz ma inne problemy niż tabor. Bo zanim na dobre zaczęło się projektowanie drugiej linii, gigantyczny opór wywołała koncepcja budowy węzła przesiadkowego przy Dw. Wileńskim, która zakłada likwidację przejść na powierzchni (piesi mają zostać wtłoczeni pod ziemię). W piątek prażanie zaprotestowali.

– Przez Pragę przewija się mnóstwo turystów. Nie wprowadzajmy ich pod ziemię. Dajmy im możliwość oglądania zabytków, niech poczują atmosferę – mówiła historyk sztuki Margerita Szulińska z Pragi-Północ.

– Targową w godzinach szczytu przemieszcza się tłum ludzi – mówił socjolog z Pragi Maciej Maryl. – Nie każmy ich schodzić pod ziemię. To niebezpieczne, szczególnie dla starszych czy niepełnosprawnych. Pomyślcie o mieszkańcach, a nie tylko o kierowcach. Nie zabierajcie nam przestrzeni – apelował.

Architekt Maciej Czeredys stworzył własną koncepcję – z „zebrami“ na powierzchni.

Według ratusza, „nie da się“. Powód – nie ma już czasu na tworzenie koncepcji zagospodarowania od początku. – Możemy rozważyć przejście na powierzchni wzdłuż ścieżki rowerowej. Pod uwagę weźmiemy jeszcze jedną „zebrę“ prowadzącą do Targowej – mówi wiceprezydent Jacek Wojciechowicz.

Dyskusję wywołał także pomysł przeniesienia pomnika „czterech śpiących“. Z powodu budowy metra zostanie odsunięty na obrzeża newralgicznego skrzyżowania.
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/1,4 ... a_dol.html
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 24 lis 2009, 10:27

Hmm, jak zwykle dziennikarz wykazał się ładnym wymyślaniem wierszówek.
Primo. Od kiedy podejrzenia lub nawet prawda o ustawieniu przetargu są brane pod uwagę przy otwieraniu kopert? Ja słyszałem zawsze o takich czynnikach jak cena, gwarancja, czas dostawy...
Secundo. Jako dosyć częsty mieszkaniec tamtych okolic wcale nie chcę przejścia naziemnego na Wileńskim. Chce go jakieś stowarzyszenie(widziałem w TV). Dlaczego? Są tam już wystarczające korki i wcale nie będzie lepiej w przyszłości. Nagminnie dochodzi do sytuacji niebezpiecznych związanych z przejściem przez pasy(najbardziej hardcore'owy jest lewoskręt z Solidarności w kierunku 4 śpiących!). Przy takim ruchu ulicznym i pieszym(zwłaszcza ten drugi jeszcze się powiększy!) nie ma możliwości takiego czegoś jak zwiedzanie czy relaks w obrębie tego skrzyżowania.
Oczywiście przejścia podziemne nie mogą być na takim poziomie jak to obecne(pod Targową), ale to już zupełnie inny temat do dyskusji
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 02 gru 2009, 8:05

Budowa centralnego odcinka drugiej linii metra rozpocznie się już latem, a nie jak zapowiadano jesienią. W środę ratusz zdradzi dokładny harmonogram robót.
Warszawskie metro

Zgodnie z umową wybrane w przetargu konsorcjum Astaldi i Gulermak ma czas na rozpoczęcie robót do końca października 2010 roku, ale już wiadomo, że przyspieszy je o kilka miesięcy. Wiadomość taką podało "Życie Warszawy", potwierdził nam ją urzędnik z Ratusza. Według niego prace zaczną się najpóźniej latem.

Szczegółowy harmonogram robót Hanna Gronkiewicz-waltz przedstawi w środę na specjalnie zwołanej konferencji prasowej w Pałacu Ślubów na Starym Mieście. Już w piątek wykonawca dostarczył harmonogram szefom Metra Warszawskiego.
źródło: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... sniej.html

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 gru 2009, 15:33

W dniu dzisiejszym przedstawiony został wstępny harmonogram przygotowań i budowy centralnego odcinka II linii metra.

Wykonawca ma 300 dni, licząc od momentu podpisania umowy, na przygotowanie dokumentacji projektowej. Ta będzie jednak przygotowywana etapami, aby umożliwić wcześniejsze uzyskanie pozwoleń na budowę pierwszych obiektów,

Pierwsze prace, polegające na usunięciu kolizji z infrastrukturą podziemną, rozpoczną się już w połowie kwietnia 2010 r. w okolicach stacji S-12 Stadion i miejsc, skąd startować będą tarcze (tj. S-7 Rondo Daszyńskiego i S-13 Dworzec Wileński). Wkrótce potem, w przeciągu 2-3 miesięcy, ruszą prace na pozostałych przystankach i będą prowadzone jednocześnie. Jako że tarcze przeprowadzane będą po płytach dennych stacji, ich budowa musi się rozpocząć odpowiednio wcześniej.

Do drążenia tuneli wykorzystane zostaną trzy zmechanizowane tarcze. Ich montaż nastąpi na początku 2011 r. (w miesięcznych odstępach). Pierwsza z nich wyruszy z Dworca Wileńskiego i dotrze do komory łącznika za stacją S-9 Świętokrzyska. Druga drążyć będzie równoległy tunel północny i dotrze do stacji Świętokrzyska. Trzecia tarcza zostanie wprowadzona na Rondzie Daszyńskiego i wydrąży tunel północy do stacji Świętokrzyska, po czym powróci do Ronda Daszyńskiego i zostanie wykorzystana do budowy tunelu południowego do wysokości łącznika i prawdopodobnie do budowy samego łącznika z I linią metra (w zależności od planów budowy Muzeum Sztuki Nowoczesnej).

Pierwsze utrudnienia, w rejonie Dworca Wileńskiego i Ronda Daszyńskiego, nastąpią w połowie 2010 r. Ciąg ulic Prosta – Świętokrzyska będzie wyłączony z ruchu na odcinku od Towarowej do Nowego Światu (poza lokalnymi utrudnieniami). Utrudnień można się spodziewać też na Targowej – zgodnie z harmonogramem, komunikacja ma zostać tam przywrócona do końca marca 2012 r. Generalnie zachowany ma zostać ruch w relacjach północ – południe, a na Dworcu Wschodnim wschód – zachód. Wykonawca uruchomi punkt informacyjny na czas budowy.

27 października 2013 r. zakończyć się mają rozruch centralnego odcinka, odbiory końcowe i tym samym realizacja inwestycji.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 02 gru 2009, 15:54

są gdzieś już materiały pokazujące dokładniejsze terminy wyłączeń ulic?
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 gru 2009, 16:00

Nie, w chwili obecnej nie ma - to jest tylko wstępny harmonogram zaproponowany przez wykonawcę, nie ma jeszcze przecież projektu budowlanego. Zresztą dokładne daty zależeć będą od uzgodnień i koordynacji różnych instytucji miejskich.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 gru 2009, 13:37

Obrazek
Życie Warszawy pisze:Koordynator remontów Wiesław Witek przedstawi plan objazdów podczas budowy 6,1 km drugiej linii metra między rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim. Część z nich ujawniamy w „ŻW” już dzisiaj.


Władze miasta mają szokujące pomysły. Powstała koncepcja objazdu zamkniętej Świętokrzyskiej przez ul. Grzybowską, a potem Krakowskim Przedmieściem i Nowym Światem. Ostatecznej decyzji jeszcze nie ma.

Na przełomie 2009 i 2010 roku ul. Marszałkowska ma zostać zamknięta na trzy miesiące. W tym czasie Tramwaje chcą wyremontować torowisko od pl. Zbawiciela do Królewskiej. Objazd dla aut prowadził będzie Al. Jerozolimskimi, ul. Emilii Plater, a następnie Twardą i Królewską.

Podczas budowy siedmiu stacji metra zamknięte będą ulice Prosta i Świętokrzyska między rondem Daszyńskiego a Nowym Światem. Wszystkie duże skrzyżowania na tym odcinku mają być przejezdne tylko z północy na południe.

Dla objazdów mają powstać tzw. drogowe koniczynki – jak podczas remontu Kercelaka. W rejonie pl. Zawiszy specjaliści wymyślili np. skręt z zapchanej Towarowej w lewo, w wąską uliczkę Kolejową.Latem ratusz planuje uruchomić buspasy w kilku miejscach– m.in. w Al. Jerozolimskich między rondem de Gaulle’a a pl. Zawiszy.

http://www.zw.com.pl/artykul/1,429508_D ... jazdy.html
No to szykuje nam się paraliż - nie tylko na Pradze, ale również i w Centrum... 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8620
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 16 gru 2009, 21:18

:arrow: I przedstawił:

[quote=""Onet.pl"]Budowa II linii metra sparaliżuje Warszawę

W związku z rozpoczynającą się w przyszłym roku budową II linii metra warszawiaków czekają duże utrudnienia w ruchu. O korzystaniu z samochodu w centrum miasta lepiej będzie zapomnieć - powiedział podczas konferencji prasowej dyrektor biura koordynacji inwestycji i remontów stołecznego Ratusza Wiesław Witek.

W lewobrzeżnej części miasta nieprzejezdny będzie ciąg ulic Prosta - Świętokrzyska (od ul. Karolkowej do ul. Nowy Świat). Przejazd tymi ulicami między dzielnicami Wola i Śródmieście będzie niemożliwy, bo w kilku miejscach prowadzone będą wykopy. Utrzymany będzie jednak ruch poprzeczny - ulicami Karolkową, Towarową, Żelazną, Al. Jana Pawła II, Emilii Plater i Marszałkowską, którymi będą jeździć autobusy i tramwaje. W październiku, na okres dwóch - trzech miesięcy, zamknięta zostanie tylko ul. Marszałkowska (na odcinku od Pl. Zbawiciela do ul. Królewskiej), w tym czasie tramwaje jeździć będą ul. Nowowiejską i Al. Niepodległości.

Na praskim brzegu Wisły w wielki teren budowy zmieni się Plac Wileński. W ciągu ul. Targowej nieprzejezdne będzie skrzyżowanie z Al. Solidarności, zamknięta będzie też ul. Sokola. Mocno ograniczony będzie ruch w Al. Solidarności na linii wschód - zachód, a nieprzejezdne - Wybrzeże Helskie, Wybrzeże Szczecińskie i ul. Zamoyskiego.

Jak powiedział Witek, z przeprowadzonych przez miasto analiz wynika, że obecny układ ulic nie jest w stanie przejąć w całości ruchu samochodów osobowych z zamykanych ulic, a tak radykalne ograniczenie ruchu na podstawowych ciągach komunikacyjnych miasta odbije się na okolicznych trasach. Ma to dotyczyć obszaru ograniczonego ulicami: Karolkową - Al. Solidarności - Wybrzeże Helskie - Starzyńskiego - Szwedzką - Al. Solidarności - Targową - Zieleniecką - Waszyngtona - mostem Poniatowskiego - Ludną - Bracką - Al. Jerozolimskimi - Towarową i Kolejową. W związku z tym, uprzywilejowana ma zostać komunikacja miejska - wprowadzone mają zostać buspasy i ograniczenia dla prywatnych pojazdów, zwiększyć ma się też liczba kursujących pojazdów (np. ul. Grzybowską w każdej godzinie szczytu jeździć ma 37 autobusów, a nie siedem - jak obecnie).

Główną trasą objazdową dla autobusów na lewym brzegu Wisły ma być ciąg ulic: Karolkowa - Grzybowska - Królewska - Krakowskie Przedmieście i Nowy Świat. Witek zastrzegł jednak, że ostateczna decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła, bo zwiększenie liczby autobusów przejeżdżających Traktem Królewskim budzi kontrowersje. Dalekie objazdy pozwalające ominąć centrum lewobrzeżnej Warszawy będą prowadziły ul. Wolską, ul. Okopową i dalej ul. Słomińskiego na Most Gdański oraz na Trasę Łazienkowską - przez Al. Prymasa Tysiąclecia.

W czasie zamknięcia dla ruchu ul. Marszałkowskiej autobusy od Ronda Dmowskiego pojadą Al. Jerozolimskimi, ul. Emilii Plater, ul. Twardą, przez Pl. Grzybowski i dalej ulicą Królewską - do ul. Marszałkowskiej. Po stronie praskiej objazd zamkniętego odcinka ul. Targowej poprowadzony zostanie ul. Ratuszową, Jagiellońską i Okrzei (w drugą stronę ul. Kłopotowskiego).

Ruch prywatnych samochodów w rejonie budowy metra ma zostać utrudniony. Na ulicach Karolkowej, Grzybowskiej, Królewskiej, Twardej, Emilii Plater w centrum miasta oraz na ulicach Okrzei, Kłopotowskiego i Jagiellońskiej na Pradze mają zostać wprowadzone nakazy skrętów (w prawo lub lewo). Zapewnić ma to dojazd do okolicznych posesji, a jednocześnie wyeliminować ruch tranzytowy między dzielnicami miasta.

Witek poinformował, że rozważane jest także całkowite zamknięcie Trasy W-Z dla prywatnych samochodów (od ul. Targowej do ul. Andersa), co miałoby ułatwić przejazd autobusów i tramwajów, jednak zaznaczył, że nie jest zwolennikiem tego rozwiązania.

Niewielkim zmianom ulegnie także sieć tramwajowa. Zamknięty Pl. Wileński tramwaje mają ominąć, skręcając z Al. Solidarności w ul. Jagiellońską, a potem w ul. Ratuszową, Targową i 11 Listopada. Na ul. Targowej tramwaje mają dojeżdżać od południa do ul. Kijowskiej. Samochody mają pojechać Wybrzeżem Szczecińskim i Wybrzeżem Helskim, a bliżej placu - ul. Ratuszową, Wybrzeżem Helskim i ul. Okrzei (z powrotem ul. Kłopotowskiego).

Jadący Al. Solidarności od strony Ząbek będą mogli dostać się do ul. Targowej przez przejazd kolejowy przy ul. Naczelnikowskiej, a potem ulicami Radzymińską, Ząbkowską lub Szwedzką, Starzyńskiego, Jagiellońską i Ratuszową, do objazdu zamkniętego odcinka ul. Targowej. Objazd w kierunku Pragi Południe ma prowadzić ciągiem ulic Rzecznej, Zabranieckiej, Strażackiej i Chełmżyńskiej do węzła Marsa, a dalej - w kierunku Wawra - ulicami Okularową i Stepową.

Witek podkreślił, że oprócz budowy metra w przyszłym roku będzie prowadzonych w mieście w sumie ponad 1,8 tys. inwestycji i remontów. Kontynuowane mają być m.in. prace na Trasie Mostu Północnego, na węźle Marsa oraz na skrzyżowaniu Al. Jerozolimskich z ul. Łopuszańską. Prace mają być prowadzone też przy wiaduktach w ul. Andersa i w ciągu ulic Cybernetyki i 17 Stycznia. Spektakularnym przedsięwzięciem będzie budowa pod dnem Wisły kolektorów przesyłowych do oczyszczalni ścieków "Czajka". Remonty torowisk planują też Tramwaje Warszawskie - m.in. na ulicach Stalowej, Targowej i Zielenieckiej i Mickiewicza. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma też rozpocząć budowę trasy Salomea - Wolica oraz trasy S2 (południowej obwodnicy miasta).[/quote]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 gru 2009, 22:55

Taki krótki artykuł ŻW i tyle błędów...
Wolfchen pisze:Na przełomie 2009 i 2010 roku ul. Marszałkowska ma zostać zamknięta na trzy miesiące
uwaga, bo zdążą ;P
Wolfchen pisze:Dla objazdów mają powstać tzw. drogowe koniczynki – jak podczas remontu Kercelaka.
akurat tam nie było pełnej koniczynki...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 18 gru 2009, 0:41

Obrazek
Koszmar objazdów II linii
Konrad Majszyk 16-12-2009, ostatnia aktualizacja 17-12-2009 22:17

Wyłączona z ruchu Targowa, zamknięta Marszałkowska, buspas na Grzybowskiej, objazdy przez Krakowskie Przedmieście, pomysł odcięcia Trasy W-Z. Ten horror potrwa do 2014 r.

To już będzie nie Dzień bez Samochodu, ale być może nawet kilka lat – mówi miejski koordynator remontów Wiesław Witek. – Według naszych wyliczeń, podczas budowy drugiej linii do komunikacji przesiądzie się co najmniej 15 proc. kierowców – ujawnia.

Urzędnicy przyznają, że warta 4,1 mld zł budowa drugiej linii, między rondem Daszyńskiego a Dw. Wileńskim, zamieni części Woli, Śródmieścia i Pragi w strefy piesze.

Lewy brzeg: rekord korków


Włosko-turecki wykonawca zapowiada, że przekładanie urządzeń podziemnych zacznie się w kwietniu przyszłego roku. Poważne utrudnienia mają ruszyć, kiedy z ronda Daszyńskiego wystartuje automatyczna tarcza do drążenia tunelu. Budowniczy zamkną ul. Prostą między Karolkową a Towarową oraz między Twardą a rondem ONZ. Jak będziemy omijać Prostą? Powstanie tymczasowy skręt z Towarowej w wąską Kolejową. Na tej ostatniej urzędnicy chcą upchnąć w szczycie aż 800 pojazdów na godzinę w jedną stronę.

W ciągu kolejnych tygodni budowniczy metra zajmą też Świętokrzyską – praktycznie na całym odcinku między rondem ONZ a Nowym Światem. Na Prostej i Świętokrzyskiej przejezdne mają być ulice poprzeczne (w relacji północ – południe): ul. Karolkowa, Towarowa, Żelazna, al. Jana Pawła II, ul. Emilii Plater, Jasna, Mazowiecka i Nowy Świat (ta ostatnia i Emilii Plater dla autobusów).

Co z Marszałkowską? W październiku przyszłego roku jezdnie i tory tramwajowe na skrzyżowaniu ze Świętokrzyską zostaną na trzy miesiące zamknięte! Objazd poprowadzi ul. Emilii Plater, nie będzie można parkować między jezdniami.

Autobusy mają omijać Świętokrzyską przez Grzybowską (na długim odcinku ma tylko po jednym pasie w każdą stronę). Tam też ma powstać dziwaczny buspas. Oprócz autobusów prawo wjazdu będą miały auta obsługujące okoliczne posesje, ale pod warunkiem zjazdu na najbliższym skrzyżowaniu. Czy ten przepis uda się wyegzekwować? Dyrektor Witek powiedział, że liczy na mundurowych.

Z Królewskiej autobusy mają zjechać na Krakowskie Przedmieście i Nowy Świat, które zamienią się znów w ruchliwe arterie. Według ratusza, liczba autobusów wzrośnie tam z 52 do 68 w każdą stronę.

Prawy brzeg: horror

Latem przyszłego roku budowniczy zamkną ul. Sokolą – na zjeździe z mostu Świętokrzyskiego, obok przyszłej stacji Stadion. W wielki plac budowy zamieni się skrzyżowanie przy „czterech śpiących”. To wtedy dwie supertarcze TBM wgryzą się w ul. Targową przy Dworcu Wileńskim, żeby stąd drążyć tunele na drugą stronę Wisły. Aż do Euro 2012 nie da się przejechać ul. Targową przez al. Solidarności obok Dw. Wileńskiego. Autobusy mają omijać ten węzeł gordyjski Jagiellońską – buspasem przez al. Solidarności.

Ratusz postawił wykonawcy warunek: przez czas budowy przejezdna ma być al. Solidarności obok „czterech śpiących”. Przejazd zostanie jednak zwężony, więc wjazd autem od strony Ząbek może stać się prawie niemożliwy.

Przy Dw. Wileńskim powstaną tymczasowe skręty tramwajowe: z al. Solidarności w lewo, w Jagiellońską oraz z 11 Listopada w prawo – w Targową. Dzięki temu tramwaje będą omijały skrzyżowanie przez rondo Żaba.

Zarząd Transportu Miejskiego planuje skierować na Trasę W-Z rekordową liczbę autobusów i tramwajów. Jeśli nie zmieszczą się na buspasie, rozważają zamknięcie Trasy W-Z dla samochodów. Decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła.

Ratusz pokazał też listę inwestycji, które muszą być zrealizowane przed rozpoczęciem budowy metra. To m.in. wymiana tramwajowych rozjazdów na skrzyżowaniu al. Niepodległości z Nowowiejską (podczas zamknięcia Marszałkowskiej tramwaje dojadą tędy do ul. Chałubińskiego) albo torowego skrętu na skrzyżowaniu Targowej i Kijowskiej – żeby podczas prac nie odciąć zajezdni Kawęczyńska.
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/10, ... linii.html
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Wujcio
Posty: 43
Rejestracja: 21 kwie 2009, 15:28
Lokalizacja: Białołęka (tzw. Zielona)

Post autor: Wujcio » 18 gru 2009, 12:03

Przy Dw. Wileńskim powstaną tymczasowe skręty tramwajowe: z al. Solidarności w lewo, w Jagiellońską oraz z 11 Listopada w prawo – w Targową. Dzięki temu tramwaje będą omijały skrzyżowanie przez rondo Żaba.
A stamtąd Szwedzką i al. Tysiąclecia do Kijowskiej...

Zablokowany