Komunikacja w innych miastach

Moderatorzy: JacekM, person

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 6429
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy
Kontakt:

Re: Komunikacja w innych miastach

Post autor: person » 07 sie 2019, 10:58

18 sierpnia będzie ostatnim dniem kursowania tramwajów po ul. Wojska Polskiego w Łodzi (między Franciszkańską, a krańcówką Doły). Obecnie kursują tamtędy tramwaje linii 6.
http://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,25 ... elkie.html

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25008
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: закрыт пятый год за углом ресторан
Kontakt:

Post autor: fik » 07 sie 2019, 12:00

Tempo likwidacji sieci zupełnie jak w Taszkencie.
#870f57

Nie śpię, bo chrumchrumchrum tabelki z rozkładem

I've explored you with the detachment of an analyst
But most nights we've raided the same kingdoms

And none of our secrets are physical now

Yelonker
Posty: 525
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 07 sie 2019, 14:32

Tutaj przynajmniej rozpisali przetarg na projekt remontu. Za pięć lat tramwaje może wrócą, w przeciwieństwie do Warszawskiej, którą całkowicie olano.

Krzysztof_J
Posty: 157
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 08 sie 2019, 13:20

W PKM Katowice brakuje kierowców autobusów. Wczoraj z tego powodu odwołano 9 kursów. https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 62342.html

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 2579
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 09 sie 2019, 0:05

We Wrocku jest to samo. Kłopoty kadrowe są w wielu tego typu firmach:
1) Kasa
2) Brak kierowców na rynku pracy
3) Sezon turystyczny
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 6429
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy
Kontakt:

Post autor: person » 09 sie 2019, 10:07

To samo w Łodzi.
Jeszcze niedawno zwalniali, a teraz nie ma kto prowadzić pojazdów.
http://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,25 ... dzily.html

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14546
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 30 wrz 2019, 17:16

Trochę staroć, ale w sumie dzisiaj moja koleżanka zwróciła mi na to uwagę.
Zmiana numeracji poznańskich linii autobusowych od stycznia 2019r.
Z początkiem nowego roku miejskie, dzienne linie autobusowe otrzymają nową numerację: przed obecnym numerem pojawi się jedynka. Tym samym, na wszystkich liniach organizowanych przez ZTM autobusy będą miały trzycyfrowe numery linii. System będzie bardziej przejrzysty, czytelny i zrozumiały – nie tylko dla mieszkańców aglomeracji poznańskiej, ale i dla przyjezdnych.


Od kilkunastu lat przewoźnicy gminni sukcesywnie wprowadzają nowy system numeracji linii podmiejskich: Począwszy od kierunku północnego, po wschodniej stronie Warty, numeracja rośnie w miarę poruszania się w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara.

Zgodnie z tym, po terenie gmin Czerwonak i Murowana Goślina kursują linie o numerach powyżej 300; dla gmin Swarzędz, Kleszczewo, Pobiedziska i Kostrzyn zarezerwowane są numery 400-499, dla Kórnika i prawobrzeżnej części Mosiny – numery 500-599. „Sześćsetki” kursują na terenie gmin Luboń, Puszczykowo, Mosina (część lewobrzeżna), „siedemsetki” – w gminach Komorniki, czy Dopiewo, natomiast „osiemsetki” – w gminach Tarnowo Podgórne i Rokietnica. Dla gminy Suchy Las zarezerwowano numery 900-999.

Wojciech Miechowicz, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego ds. Publicznego Transportu Zbiorowego: - Do zakończenia procesu wprowadzania nowego systemu numeracji linii pozostało przenumerowanie miejskich linii autobusowych na trzycyfrowe. Rewolucji jednak nie będzie. Zależy nam bowiem na tym, aby nowy system był czytelny dla wszystkich, a jednocześnie, aby nie dezorientował pasażerów, którzy przyzwyczaili się do obecnej numeracji.

Przed dotychczasowymi numerami linii autobusowych miejskich pojawi się jedynka. Na przykład – obecna linia nr 64 stanie się linią nr 164, linia nr 85 – linią 185 itd. Nastąpi to z początkiem 2019 roku.Nowe numery otrzymały już uruchomione jesienią br. autobusowe linie nr 170 i 188.

Zmiana numeracji to rozwiązanie perspektywiczne, ze względu na coraz większą liczbę linii autobusowych, których numery coraz bardziej zbliżają się do obecnie wykorzystywanego zakresu numeracji linii tramwajowych. Jednocześnie, przy zwolnieniu zakresu numeracyjnego obecnych linii autobusowych, można będzie uporządkować numerację linii tramwajowych specjalnych, czy tymczasowych. Co ważne, nie jest zakładana zmiana numeracji stałych linii tramwajowych – zmiany wprowadzane w 2019r. dotyczyć będą jedynie linii autobusowych.

Obrazek

Po zmianie, będzie obowiązywała następująca numeracja linii miejskich:

numery 0-99 – linie tramwajowe:
0 – linia tramwajowa turystyczna,
1-39 – linie tramwajowe stałe,
40-99 – linie tramwajowe okresowe, specjalne, itp;

numery 100-199 – linie autobusowe dzienne:
100-109 – linie autobusowe turystyczne, okresowe, specjalne, itp.
110-129 – linie autobusowe i minibusowe, obsługujące m.in. węzły przesiadkowe,
130-199 – linie autobusowe stałe;

numery 200-209 – linie tramwajowe nocne;

numery 210-299 – linie autobusowe nocne (w tym także podmiejskie);

numery TXX – linie autobusowe „za tramwaj”.

- Głównym celem wprowadzanego od kilkunastu lat systemu numeracji linii jest zintegrowanie oraz zwiększenie przejrzystości systemu transportu zbiorowego w aglomeracji poznańskiej – wyjaśnia Wojciech Miechowicz.

Zmiana numeracji nie odbędzie się w ciągu jednego dnia. W celu ograniczenia kosztów tabliczki z rozkładami jazdy na przystankach będą wymieniane stopniowo, sukcesywnie będzie następowało „przenumerowanie” pojazdów. Co istotne, jednocześnie wprowadzone w życie zostaną inne przedsięwzięcia: Nowe rozkłady jazdy nie tylko będą zawierały nową numerację - wykorzystana zostanie na nich większa czcionka, czytelniejsza dla osób starszych i mających słabszy wzrok. Wymiana numerów linii na przystankach zostanie natomiast połączona ze zmianą ich wzoru na zgodny z nowym Systemem Informacji Miejskiej.

Zakładany etap przejściowy, w trakcie którego będą równolegle funkcjonować oba systemy, może potrwać trzy-cztery miesiące.

Źródło: ZTM Poznań
W niektórych miejscach "okres przejściowy" trwa do dzisiaj (i niekoniecznie mowa tu o zadupiach).
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 105 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9452
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 30 wrz 2019, 17:32

To słabo, że to tyle trwa.
Podpiszcie proszę petycję w obronie sędziego szykanowanego przez PiS! https://www.petycjeonline.com/robimy_to ... j_polskiej

ODPOWIEDZ