Komunikacja w innych miastach
Moderator: JacekM
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Generalnie wizyta w innych miastach sprawia, że nagle bardzo się docenia działalność naszego Organizatora i naszą komunikację.
Ja czasem narzekam na nasz kochany ZTM ale z reguły jest tak, że to co nam się podoba zostaje bez echa bo po prostu tak jest.
A co do Torunia, ciekawostka:
LINK
Tam jest artykuł na temat nowej linii w Toruniu, ale ciekawy jest fragment:
To jeszcze przykłady rozkładów:
Linia 13
Linia 17
Linia 23
Linia 36
Oczywiście jest parę linii takich najczęstszych w mieście... ale cóż to jest:
Linia 10 Bez ładu, składu, z dupy częstotliwości nieregularne.
Są 4 linie nocne jeżdżące średnio co 1h-2h ale bardzo nieregularnie. Godziny z dupy wzięte. Linia 02
A tu linia tramwajowa 1
1 i 2 to takie linie tramwajowe które są głównymi ciągami tramwajowymi, kursują co 20 min w DP i co 30 w DŚ. Pozostałe linie tramwajowe (a jest ich słownie trzy) to są uzupełnienia ich szczytowe.
To jeszcze krótki przegląd taboru w Toruniu:
Dominują starsze wozy
Szczególnie takie
Ale coraz więcej jest MANów...
Ale są też Solarisy podobne do naszych. Ich jest niewiele.
Są jeszcze autobusy podobne do naszych Solinek.
Tramwaje
I z tych nowszych składów
Tramwaje tam mają bardzo wąskie tory i muszą jeździć dość wolno, stąd nie są dominującym środkiem transportu a bardziej nazwałbym, uzupełniającym.
A co do Torunia, ciekawostka:
LINK
Tam jest artykuł na temat nowej linii w Toruniu, ale ciekawy jest fragment:
Istnieje możliwość zawieszenia dowozów w przypadku złych warunków atmosferycznych, tj. ciągłych opadów deszczu lub temperatury poniżej 12oC odczytywanej na stronie internetowej http://www.torun.webd.pl/pogoda.html na godz. 7.00.
To jeszcze przykłady rozkładów:
Linia 13
Linia 17
Linia 23
Linia 36
Oczywiście jest parę linii takich najczęstszych w mieście... ale cóż to jest:
Linia 10 Bez ładu, składu, z dupy częstotliwości nieregularne.
Są 4 linie nocne jeżdżące średnio co 1h-2h ale bardzo nieregularnie. Godziny z dupy wzięte. Linia 02
A tu linia tramwajowa 1
1 i 2 to takie linie tramwajowe które są głównymi ciągami tramwajowymi, kursują co 20 min w DP i co 30 w DŚ. Pozostałe linie tramwajowe (a jest ich słownie trzy) to są uzupełnienia ich szczytowe.
To jeszcze krótki przegląd taboru w Toruniu:
Dominują starsze wozy
Szczególnie takie
Ale coraz więcej jest MANów...
Ale są też Solarisy podobne do naszych. Ich jest niewiele.
Są jeszcze autobusy podobne do naszych Solinek.
Tramwaje
I z tych nowszych składów
Tramwaje tam mają bardzo wąskie tory i muszą jeździć dość wolno, stąd nie są dominującym środkiem transportu a bardziej nazwałbym, uzupełniającym.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Wizyta w Katowicach była drugim razem, kiedy bardzo zatęskniłem za warszawskim ZTM. Pierwszy był w Krakowie, jak mi autobus uciekł i okazało się, że następny za godzinę.Wolfchen pisze:Lub wręcz na odwrót - wszystko zależy od tego, gdzie się mieszka - i gdzie się jedzie, weźmy na przykład GOP i Warszawę
1000 mm, to nie jest "bardzo wąsko", a już na pewno nie wymusza to degradacji tramwajów do roli "uzupełniającej" - problemów szukałbym gdzie indziejreserved pisze:Tramwaje tam mają bardzo wąskie tory i muszą jeździć dość wolno, stąd nie są dominującym środkiem transportu a bardziej nazwałbym, uzupełniającym.
Czy ja wiem, czy taka ciekawostka? Bardziej wariacja na temat "dni plażowych", znanych choćby z MZK ZGreserved pisze:A co do Torunia, ciekawostka
[ Dodano: |4 Lip 2012|, 2012 20:26 ]
Kraków (pomimo tego, że komunikację ma "jedynie" złą) w porównaniu do GOPu to i tak pełny luksus W rzeszowie różowo nie jest, pojęcie "takt" tam nie występuje w ogóle - ostatnio grzebali w liniach nocnych, ale efekty są dość mizerne - cóż z uporządkowania tych linii, jak częstotliwość jest tragiczna?Szeregowy_Równoległy pisze:Wizyta w Katowicach była drugim razem, kiedy bardzo zatęskniłem za warszawskim ZTM. Pierwszy był w Krakowie, jak mi autobus uciekł i okazało się, że następny za godzinę.
Ja mam traumę po wizycie w Gorzowie Wielkopolskim czy Zielonej Górze... Tam po prostu nie ma sensu korzystać z komunikacji - szybciej dojdziesz pieszo.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
O, Zielona Góra też fajna. Nagle przypomniałem sobie, że jednak pieszo też można pokonywać całkiem spore dystanse
Znaczy tak kiedyś słyszałem. I rzeczywiście jadąc tramwajem przekonałem się, że jednak u nas tramwaje mogą być fajne.Wolfchen pisze:1000 mm, to nie jest "bardzo wąsko", a już na pewno nie wymusza to degradacji tramwajów do roli "uzupełniającej" - problemów szukałbym gdzie indziej
A mógłbyś zdradzić gdzie tych problemów byś szukał? Ciekawy jestem.
No to może... anegdotka?Wolfchen pisze:Czy ja wiem, czy taka ciekawostka?
[ Dodano: |4 Lip 2012|, 2012 20:31 ]
To jak już się naoglądaliśmy tych innych miast to teraz rzut okiem na warszawską linię 105.
Jak to dobrze, że jak ostatnio tam byłem, to poruszałem się tam pieszo... Jak szedłem ulicą 3 Maja (zdaje się, główna tramwajowa oś Katowic na kierunku W-Z) to aż się zastanawiałem - czy tu po torach to COKOLWIEK jeździ? W końcu po pewnym czasie przejechał tramwaj - cała jedna solówka, i tyle je widziałem na tej ulicy.Szeregowy_Równoległy pisze:Wizyta w Katowicach była drugim razem, kiedy bardzo zatęskniłem za warszawskim ZTM.
Choć i tak największy szok przeżyłem, jak zajrzałem w rozkład trolejbusów w Lublinie - wszystkie tam linie kursują z zawrotną częstotliwością 25 minut (ale przynajmniej takt jest ). Do dworca PKP zajeżdżała cała jedna linia, i to nie do centrum.
Całe szczęście, że okazało się, że wcale do Lublina nie muszę jechać.
Stan torowiska i taboru, a przede wszystkim - podejście włodarzy miasta do kwestii komunikacji...reserved pisze:A mógłbyś zdradzić gdzie tych problemów byś szukał?
Stosunkowo blisko dworca (5 minut pieszo) masz spory punkt przesiadkowy. Przy dworcu PKS - do wyboru, do koloru połączeń.Vilén pisze:Do dworca PKP zajeżdżała cała jedna linia, i to nie do centrum.
PS. Dworzec PKP w Lublinie jest tak jakby na uboczu - takie wrażenie można odnieść.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Kurczę... czyli wychodzi na to, że taka Włodarzewska ma lepszą komunikację niż nie jedna z głównych ulic w takim Toruniu.
[ Dodano: |4 Lip 2012|, 2012 20:44 ]
[ Dodano: |4 Lip 2012|, 2012 20:44 ]
Znaczy w sumie to też miałem trochę na myśli, tylko za mało napisałem.Wolfchen pisze:Stan torowiska i taboru
A wiesz coś więcej konkretnego? Jakieś przyczyny takiego stanu rzeczy?Wolfchen pisze:podejście włodarzy miasta do kwestii komunikacji...
Takie rozwiązanie jest stosowane w Gdyni i nikogo nie dziwi. A w dni deszczowe mało kogo wozi, w porównaniu do dni słoneczncych, kiedy nawet były problemy z zabieralnością i trzeba było bisować. Jak była ulew to jechałem prawie sam.reserved pisze:A co do Torunia, ciekawostka:
LINK
Tam jest artykuł na temat nowej linii w Toruniu, ale ciekawy jest fragment:Istnieje możliwość zawieszenia dowozów w przypadku złych warunków atmosferycznych, tj. ciągłych opadów deszczu lub temperatury poniżej 12oC odczytywanej na stronie internetowej http://www.torun.webd.pl/pogoda.html na godz. 7.00.
Działanie celowe, koordynacja z 20 do Zakładów Drobiarskich/Glinek (kiedyś nie było tej linii, za to były 3 warianty trasy 10 - Szubińska, Zakłady Drobiarskie, Glinki. )reserwed pisze:Oczywiście jest parę linii takich najczęstszych w mieście... ale cóż to jest:
Linia 10 Bez ładu, składu, z dupy częstotliwości nieregularne.
Do niedawna 04 to było NS. Komunikacja w nocy jest kiepska, ale na więcej nie ma zapotrzebowania.reserved pisze:Są 4 linie nocne jeżdżące średnio co 1h-2h ale bardzo nieregularnie. Godziny z dupy wzięte. Linia 02
Teraz budują drugi most drogowy w Toruniu ( ), więc sytuacja z siecią tramwajową wygląda zupełnie inaczej (obecnie praca przewozowa znacznie spadła). Na co dzień 1 to siekiera Toruńska jeździ co 7.5/10/15. W przyszłym roku ma ruszyć budowa linii do UMK, planowany jest również zakup bodajże 18 tramwajów niskopodłogowych (trójczłonowych i pięcioczłonowych).reserved pisze: A tu linia tramwajowa 1
1 i 2 to takie linie tramwajowe które są głównymi ciągami tramwajowymi, kursują co 20 min w DP i co 30 w DŚ. Pozostałe linie tramwajowe (a jest ich słownie trzy) to są uzupełnienia ich szczytowe.
Ten drugi nie jest tak stary. Najfajniejszy jest toruński kwadrat - #413. Jest planowany na zabytek (403 i 414 też jest pod specjalną troską).
Mało brakowało, a ilostan Manów (27 solówek i 2 przeguby by zmalał), a z podejściem Mana już chyba raczej nie zwrośnie. A szkoda, bo to bardzo dobre wozy.reserved pisze:Ale coraz więcej jest MANów...
Aż tak mało Solarisów w Toruniu to nie jest, bo aż 20 sztuk (5xSU8.6, 11xSU12, 3xSU12 CNG, 1xSU18). Pewnie masz na myśli 6 sztuk edików, który po dostawie małych jamniczków wyjeżdżają bardzo rzadko (jeśli już to głównie na nockę). Ale cóż, MZK wychodzi, że lepiej z założenia mieć 11 mikrobusów na około 5-6 brygad. Mieli pozostawić sobie 2 ediki, ale długo wstrzymywali się z sprzedażą jakiegokolwiek, ale ostatecznie wystawili 2 najgorsze na sprzedaż. Nie wiem czy ktoś kupił przy kosmicznych cenach, jakie oferuje MZK Toruń.reserved pisze:Ale są też Solarisy podobne do naszych. Ich jest niewiele.
Są jeszcze autobusy podobne do naszych Solinek.
Ty chyba nie widziałeś szybkiej jazdy 2 lub 4 na Broniewskiego i Kraszewskiego. Długie odcinki, a warto przejechać bez zatrzymania, pomimo kilku sygnalizacji świetlnych.reserved pisze:Tramwaje tam mają bardzo wąskie tory i muszą jeździć dość wolno, stąd nie są dominującym środkiem transportu a bardziej nazwałbym, uzupełniającym.
Chyba brak pomysłu i brak kasy na postawienie na nogi tego wszystkiego - kiedyś przebąkiwano o likwidacji tramwajów, ale nie interesowałem się tym tematem bliżej.reserved pisze:A wiesz coś więcej konkretnego? Jakieś przyczyny takiego stanu rzeczy?
Pomijając obecną kompromitację z Franowem, to owszem, całkiem nieźle jest. A perspektywy są bardzo obiecujące - węzeł kolejowo-autobusowo-pestkowo-komunikacyjny.MichalJ pisze:W Poznaniu jeździłem zbiorkomem bez przykrości.
[ Dodano: |4 Lip 2012|, 2012 21:05 ]
A są składy w Toruniu? Bo szczerze mówiąc, to widywałem tam jedynie solówkowe tramwaje i to dość puste...ashir pisze:Na co dzień 1 to siekiera Toruńska jeździ co 7.5/10/15.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43