Komunikacja w innych miastach

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 wrz 2023, 12:13

px33 pisze:
05 wrz 2023, 11:48
Osobną kwestią jest to, czy takie połączenia powinny być wykonywane miejskim taborem, przez miejskiego przewoźnika i jako kontynuacja miejskich linii, czy nie lepiej zakontraktować prywaciarza z lokalnym taborem (z jakimiś tam wymaganiami, klimatyzacją, oznakowaniem, może niską podłogą) i zrobić z tego osobnej nieco przyspieszonej linii dowożącej do miejskiego węzła KM.
W tym wypadku przedłużono jedynie kursy linii miejskiej, co nie kosztowało zbyt wiele - przy wchodzeniu w osobnego przewoźnika, tabor, etc koszty rosną bardzo mocno i jest problem integracji taryfowej (tak, w polskich warunkach udzielnych księstw gminnych to jest problem)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Autobus Czerwon
Posty: 4094
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 wrz 2023, 12:29

px33 pisze:
05 wrz 2023, 12:12
No ale dlaczego nie włączać PKS-ów w system miejski, tj. nie objąć ich normalną taryfą (przynajmniej w jakimś tam promieniu od miasta, dalej należałoby raczej integrować je z koleją regionalną), nie nadać oznaczeń, nie wyprodukować czytelnych rozkładów bez 99999 wyjątków literowych i po prostu nie obsługiwać takich połączeń taborem lokalnym? Do przeliczenia byłaby tylko kwestia tego, gdzie takie linie powinny kończyć - w dużych miastach to raczej oczywiste że na silnych węzłach na obrzeżach, ale w mniejszych być może można użyć takich linii jako ekspresy do centrum?
O ile pod drugą częścią wypowiedzi podpisuję się wszystkimi 4 kończynami, to jeśli chodzi o pierwszą to powinno być raczej zupełnie na odwrót, tj. należy włączyć komunikację miejską w system regionalny na szczeblu powiatowym lub wojewódzkim, tak jak jest to niemal wszędzie na zachodzie. Tak jak zrobiono to np. w Grodzisku Mazowieckim, choć oczywiście we Włocławku musiałoby to być zorganizowane trochę inaczej ze względu na wielkość miasta.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3079
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 04 paź 2023, 18:38

W Krakowie w przetargu na 151 autobusów wybrano firmę Mobilis
Tylko linka nie mogę znaleźć
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

alojz
Posty: 2659
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 04 paź 2023, 19:09


Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3079
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 04 paź 2023, 21:27

Man nadzieję, że jeszcze we Wrocławiu po Michalczewskim linie przejmą i będzie OK
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3079
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 11 gru 2023, 1:52

Tymczasem w Bydgoszczy MZK dla swoich pasażerów sprawiło prezent na okres świąteczno-noworoczny i mogą przejechać się Ikarusem.
https://bydgoszcz.naszemiasto.pl/zabytk ... c1-9549099
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

ashir
Posty: 27712
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 gru 2023, 5:10

Warto dodać, że warszawskimi egzemplarzami, tj. 5701 i 5742 oraz bydgoskim Volvo. Zabytki kursują codziennie do końca lutego. ;-)

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3079
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 11 gru 2023, 22:18

Co tam dokładnie jest na tych liniach, to nie wiem.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

ashir
Posty: 27712
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 gru 2023, 22:50

Na linii 52 i 89 jeżdżą Ikarusy 280.70E, a na 79 kursuje Volvo B10MA. W roli rezerwy Mercedes O305 z 1977 roku. :-)

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3079
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 12 gru 2023, 0:23

Jeszcze MZK ma niby przekazać 3 autobusy Mobilisowi.
https://expressbydgoski.pl/od-1-styczni ... 1-18152365
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

ashir
Posty: 27712
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 12 gru 2023, 7:05

A to i tak w pełni nie rozwiąże problemu.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8319
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 gru 2023, 12:25

W Genewie otwarto drugą (!) transgraniczną trasę tramwajową:
https://www.urban-transport-magazine.co ... es-ouates/

Jako pierwsze, w 2019 r., przez granicę rozpoczęły kursowanie tramwaje linii 17:
https://www.urban-transport-magazine.co ... s-tramway/

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36626
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 gru 2023, 15:04

Na czym polega trangraniczność tej nowootwartej linii? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 14 gru 2023, 15:24

Przekracza granicę szwajcarsko-francuską, we Francji ma 3 przystanki.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2704
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 14 gru 2023, 15:33

Ale to w kolejnym etapie w 2025.

ODPOWIEDZ