Plany zagospodarowania przestrzennego

Moderatorzy: Poc Vocem, Dantte

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5405
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 15 gru 2009, 19:36

Tak sobie przeglądam plan jaki został wydany dla Sadyby Północnej... Całkiem ciekawa rzecz. Np. plan określa jak mogą wyglądać przystanki KM. Za dużo reklam to na nich być nie może. Stare wiaty Adpolu chyba są be:
8. Określa się zasady umieszczania reklam na przystankach komunikacji miejskiej - zbiorowej:
1) na wiatach przystankowych (dopuszcza się umieszczanie maksymalnie dwóch
dwustronnych pól reklamowych o powierzchni nie większej niż 2,5 m2 każda) na ich
ściankach, przy czym łączna powierzchnia reklam nie powinna przekraczać 50%
powierzchni całkowitej tych ścianek,
2) wyklucza się umieszczanie reklam na attyce wiaty lub na jej dachu.
Co do ulicy Sobieskiego: tramwaj może być, ale Sobieskiego to nie byle ulica, ale reprezentacyjna aleja, wiec musi być ładny szpaler drzew po obu stronach ulicy, a najlepiej jak krzaczki po środku też będą. Ciekawe jak to zmieścić... :-k .

Ale jeden fragment mnie zastanawia:
1. Ustala się, że cały obszar planu znajduje się w strefie potencjalnego zagrożenia powodziowego wodą w okresie stanu alarmowego Wisły.
2. Ustala się szczególne warunki zagospodarowania i ograniczenia w użytkowaniu terenów narażonych na niebezpieczeństwo powodziowe, o którym mowa w ust. 1, a szczególnie zakazuje się:
1) lokalizowania (lub rozbudowy) obiektów i zakładów wykorzystujących lub
magazynujących substancje niebezpieczne, zwłaszcza substancje mogące
zanieczyszczać glebę lub wodę.
2) lokalizowania składowisk odpadów.
Skoro to dotyczy Sadyby, to chyba i z Wilanowem powinno być podobnie. Przecież nie jest wyżej. Czyli co: powstanie tam duża dzielnica i nie będzie można postawić żadnej stacji benzynowej? A co ze starymi obiektami? One to nic nie zanieczyszczą? Dziwne to trochę (-( .

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 15 gru 2009, 21:41

A ta Sadyba Północna to jaki dokładnie obszar? bo może niżej od Wilanowa, a może po prostu bliżej rzeki.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5405
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 15 gru 2009, 21:54

Pomiędzy Powsińską/Bonifacego/Sobieskiego/Witosa.
Tu jest projekt planu:
http://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/E67 ... planu1.pdf
I malunek do niego:
http://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/E67 ... planu1.pdf

Co do bliskości rzeki to np. oczyszczalnia w Wilanowie już bliżej rzeki być nie może :lol: .

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26914
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 gru 2009, 20:41

Powiem więcej, na urbanistyce uczyli mnie oczyszczalnie przy rzece stawiać (najlepiej w kordonie 400 m lasu z każdej strony :P ), chociaż raczej za miastem niz pzed nim ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

kajo
Posty: 2811
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 16 gru 2009, 20:45

Glonojad pisze:chociaż raczej za miastem niz pzed nim
Przed, przed, wtedy każdy się interesuje, by ta woda z oczyszczalni była czysta. Najpierw idąc od źródła oczyszczalnie, potem punkt poboru wody. Anglicy tak zrobili i nikt nie oszukuje z nieoczyszczaniem wody.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26914
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 gru 2009, 20:48

No cóż, w Polskiej urbanistyce jak widać obowiązuja inne zasady.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

kajo
Posty: 2811
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 16 gru 2009, 20:56

No cóż, w Polskiej urbanistyce jak widać obowiązuja inne zasady.
Zasady są te same, zmieniło się podejście, kiedyś uważano, że konieczne jest jak najmniej truć, dzisiaj uważa się, jak trujesz, to truj też siebie.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26914
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 gru 2009, 21:22

Jak sobie chcesz.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 16 gru 2009, 21:41

Glonojad pisze:Powiem więcej, na urbanistyce uczyli mnie oczyszczalnie przy rzece stawiać (najlepiej w kordonie 400 m lasu z każdej strony :P ), chociaż raczej za miastem niz pzed nim
Wszystko zależy, w Wiśle te ścieki i tak będą stanowiły ułamek przepływu.
kajo pisze:kiedyś uważano, że konieczne jest jak najmniej truć, dzisiaj uważa się, jak trujesz, to truj też siebie.
Nie słyszałem, szczerze wątpię też, aby to właśnie decydowała o lokalizacji oczyszczalni (Czajka jest większa).
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

kajo
Posty: 2811
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 16 gru 2009, 22:02

Tm pisze:Nie słyszałem, szczerze wątpię też, aby to właśnie decydowała o lokalizacji oczyszczalni (Czajka jest większa).
Tutaj mówię o pewnych trendach nazwijmy to zachodnich głównie. W Anglii z tego co wiem jest nawet ustawa nakazująca "oddawanie" ścieków "wyżej" niż jest pobierana woda.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 22 paź 2011, 14:47

Obrazek

Wieżowce, dwie linie metra, hala. Jak zmieni się Praga?

Wieżowce, dwie linie metra, nowa linia tramwajowa, nowe duże ulice chowające się w tunelach pod istniejącą zabudową, hala sportowo-widowiskowa na 20 tys. ludzi... - tak wygląda Praga opisana w sześciu uchwalonych lub wyłożonych planach zagospodarowania. Czy doczekamy czasów, kiedy plany zmienią się w rzeczywistość?


Zobacz panoramę sferyczną Pragi

W piątek w Pałacu Kultury dyskutowano o planie zagospodarowania Portu Praskiego. Tłum był taki, że nie domykały się drzwi.

To najświeższy z sześciu planów obejmujących tereny Pragi. Chyba najbardziej widowiskowy - przewiduje, że w zaniedbanej dziś okolicy powstanie nowa dzielnica mieszkaniowa z wieżowcami o wysokości 100, 140, a nawet 160 m. Ma być też 14-hektarowy park i przystań dla jachtów. Żeby zrobić na to miejsce, zostanie przesunięty pomnik Kościuszkowców przy ul. Okrzei.

W piątek publiczność była jednak w większości krytyczna. - Nie chcemy betonu i wieżowców! - mówiła Magdalena Gugała. - Zostawcie ten teren w spokoju, nie róbcie tu drugiego Służewca. Niech zostanie dziki - domagała się. - A pomnik Kościuszkowców nie stoi w przypadkowym miejscu, nie można go ot, tak przesuwać.

- Jak mi walniecie przed oknem 50-metrowy budynek, a zielony skwer zabierzecie pod nową ul. Jagiellońską, to będę mieć ciemno i smród spalin, a nie widoki - pomstował Radosław Rawiński.

Urbaniści przekonywali, że zabudowa Portu Praskiego była planowana od lat. Jego obecna wizja powstawała w porozumieniu z firmą Elektrim, do której należy 50 hektarów w tym rejonie. To prawie cztery piąte terenu objętego planem. Spółka deklaruje, że jeżeli plan zostałby szybko uchwalony, pierwsze budynki chciałaby budować już w przyszłym roku. Część inwestycji będzie można jednak zacząć dopiero wtedy, gdy powstaną wrota przeciwpowodziowe zabezpieczające te tereny. - Ratusz ogłosił już przetarg na ich zaprojektowanie, jest na to zarezerwowane 17 mln zł - mówi Marek Piwowarski, miejski pełnomocnik ds. Wisły, ale kiedy zacznie się budowa wrót, nie wiadomo.

Z deweloperem współpracowali też autorzy uchwalonego przed rokiem planu dla rejonu Pragi Centrum. Do firmy BBI Development należy tu teren dawnej fabryki wódek przy Ząbkowskiej. Plan pozwala na budowę nowych domów i biur, ale z zachowaniem zabytkowego kształtu zakładu Koneser. Inwestor kończy już prace nad kieszonkowym biurowcem urządzonym w dawnej kordegardzie. Na początku przyszłego roku chce zacząć budowę pierwszego nowego domu w tym kompleksie - to apartamentowiec u zbiegu Białostockiej i Markowskiej.

Praskie plany przewidują sporo kosztownych rozwiązań komunikacyjnych. W rejonie Stadionu Narodowego i Dworca Wschodniego uwzględniono przebieg trzeciej linii metra. W rejonie Pragi Centrum zapisano nowy przebieg ul. Jagiellońskiej. Ma być schowana w wygiętym w łagodne "S" kilkusetmetrowym tunelu przebiegającym od al. "Solidarności" do ul. Okrzei. Ciągnie się też dalej na południe, tworząc jedną z głównych arterii rejonu Portu Praskiego. Przetnie ją Trasy Świętokrzyska przedłużona do Kijowskiej i dalej na Targówek Fabryczny. W planach Nowej Pragi, Kamionka i Dworca Wschodniego jest też ujęta nowa arteria - al. Tysiąclecia. Tą ulicą mają jeździć tramwaje skręcające z Grochowskiej, a także przejeżdżające na wprost z ul. Międzynarodowej i Gocławia. Tramwaje mają też powrócić na ul. Ząbkowską.

- Czekam na to niecierpliwie - mówi Rafał Szczepański z BBI Development. - Należy ograniczać tranzyt i duży ruch kołowy przez Pragę na rzecz transportu miejskiego. Dość autostrad tranzytowych przez miasto.

Specyficzna infrastruktura komunikacyjna ma powstać obok Stadionu Narodowego: na północ od niego miasto wyznaczy miejsce do lądowania helikopterów. W pierwszej wersji planu zagospodarowania o tym zapomniano, to jeden z powodów, dla których plan ma być wyłożony powtórnie. Drugim powodem jest wpisanie do planu zakazu ogrodzeń - ratusz chce w ten sposób dać wyraz swojemu niezadowoleniu z tego, że wokół stadionu właśnie powstaje dwukilometrowy płot. I w starej, i w nowej wersji planu przewidziano też miejsce na halę sportowo-widowiskową na 20 tys. widzów.

Wszystkie te ulice, tunele i linie tramwajowe będą razem kosztować setki milionów. Kiedy powstaną? Władze miasta mają tendencję do spoczywania na laurach po przyjęciu planów. Cztery lata temu uchwalono np. plan tzw. Parku Dolinki Służewieckiej, który przewidywał urządzenie kameralnego parku okalającego sąsiednie osiedle. Do dziś nic się tam nie zmieniło. Nie zniknęły nawet bilboardy wzdłuż ulicy, choć plan ich zakazuje.

- Cierpliwości. Plany przygotowuje się na dekady - twierdzi Piotr Kalbarczyk, warszawski radny z Pragi, który pracuje w miejskiej komisji ładu przestrzennego.

- Przepisy nie przewidują żadnych terminów na realizację zapisów planów - przyznaje Jolanta Przygońska, przewodnicząca warszawskiej okręgowej Izby Urbanistów. - Najcenniejsze jest jednak to, że dają bezpieczeństwo inwestowania i pewność, jak docelowo będzie wyglądać miasto.

Praskie plany

plan Dworca Wschodniego - wyłożony w kwietniu 2010, uchwalony w październiku 2010

plan Pragi Centrum - wyłożony w marcu 2010, uchwalony w październiku 2010

plan Stadionu - wyłożony w sierpniu 2010, po rozpatrzeniu uwag, prawdopodobnie będzie zmieniany

plan Kamionka - wyłożony w kwietniu 2011, po rozpatrzeniu uwag

plan Nowej Pragi - wyłożony we wrześniu 2011

plan Portu Praskiego - wyłożony w październiku 2011
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... l#panorama
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 07 sty 2013, 20:52

Dziś wyłożono do wglądu plan zagospodarowania dla okolic Towarowej.
Co za bzdurny pomysł przejścia podziemnego na Kercelaku ](*,)
Więcej na ten temat podaje Rynek Kolejowy:
http://www.rynek-kolejowy.pl/38506/Wars ... celaku.htm
oraz same plany:
http://bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotow ... ozenie.htm

A tak przy okazji po uwzględnieniu uwag dla planu Szczęśliwic Południowych powstał nam nowy tunel. Trasa N-S na odcinku od Grójeckiej do Alei Jerozolimskich.
Wykaz uwag:
http://bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotow ... z_uwag.htm

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26914
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 sty 2013, 22:52

Ta trasa w tej postaci (GP w coraz większym % na/w obiektach) to robi się coraz większa fantasmagoria - za jej cenę można by podwoić warszawską sieć tramwajową.

Tylko o trasie NS się mówi, o alternatywie nie ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 sty 2013, 23:11

A nie lepiej ciszej nad tą trumną? :)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26914
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 sty 2013, 23:54

Którą?

Swoją drogą - czy jest jakaś ścieżka odwoławcza od zmian, które wprowadzono w wyniku uwag? W sensie - pierwotny plan mi się podobał, ale po "ulepszeniu" już nie?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ