Plany remontowe Tramwajów Warszawskich

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24492
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Re: Plany remontowe Tramwajów Warszawskich

Post autor: Glonojad » 10 lis 2019, 11:33

fik pisze:
08 lis 2019, 22:16
Obie linie wożą absolutne muchy po tej Grochowskiej. 135 należy połączyć z 311 i kamionkowską połówką 123 w silną linię Wschodni - Grenadierów - Poligonowa - Jeziorańskiego - Gocław, 125 w najgorszym wypadku przekierować na Dwernickiego w miejsce 173.
Ma to sens, tylko wciąż nie wiem, czemu w realizacji tego typu planów przeszkadza brak docelowej pętli tramwajowej Stadion.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 24971
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: закрыт пятый год за углом ресторан
Kontakt:

Post autor: fik » 11 lis 2019, 10:47

No ja jej nie postuluję, to nie wiem :term:
#870f57

Nie śpię, bo chrumchrumchrum tabelki z rozkładem

I've explored you with the detachment of an analyst
But most nights we've raided the same kingdoms

And none of our secrets are physical now

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 5749
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: M9 ▸ Kinostr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 12 lis 2019, 14:43

Ja postuluję, wtedy byłby fantastyczny argument do wycięcia 22, 125 i 135. Jednak proponowanie przesiadek do metra i kolei z Targowej to trochę naciągany pomysł.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 24971
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: закрыт пятый год за углом ресторан
Kontakt:

Post autor: fik » 12 lis 2019, 15:15

Nah, wszystkie powyższe linie nie są utrzymywane ze względu na niedostatki infrastruktury, tylko z powodów politycznych. Zauważam również, że końcówka tramwajowa przy Stadionie nie rozwiązuje problemu dojazdu do metra z Poligonowej czy Płowieckiej, a taką rolę rzekomo pełnią 125/135.
#870f57

Nie śpię, bo chrumchrumchrum tabelki z rozkładem

I've explored you with the detachment of an analyst
But most nights we've raided the same kingdoms

And none of our secrets are physical now

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 5749
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: M9 ▸ Kinostr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 12 lis 2019, 15:21

No ale zaraz, i Poligonowa i Płowiecka mają połączenie z siecią metra, tylko w innym miejscu. Mnie natomiast trochę raziłby brak połączenia z pobliskim metrem ciągu Grochowskiej (tej na bliskim Grochowie, nie tej na zawiatraczu), toteż jestem jakoś w stanie zrozumieć obecną trasę 125.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 24971
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: закрыт пятый год за углом ресторан
Kontakt:

Post autor: fik » 12 lis 2019, 15:31

No na tej zasadzie to nie ma po co łączyć Żwirek z rondem Daszyńskiego, przecież 504 ma przystanek przy metrze. :roll: Zauważam nieśmiało, że na przykład jazda z chociażby tej Poligonowej na Targówek via Politechnikę jest pomysłem bardzo mocno takimse; pomysłem równie takimse jest wpychanie na kluczowy odcinek Politechnika - Świętokrzyska pasażerów z Zapłowiecza na Wolę; po to chyba zbudowaliśmy to metro pod Wisłą, aby woziło jak najwięcej osób i przejęło jak największe potoki. Im więcej funkcji M2 będzie pełniło, tym lepszy powinien być do niego dojazd.

Tłumaczyłem też również kiedyś, że ponieważ wiewiórki z parku Skaryszewskiego nie mają orzeszków dowożonych metrem, to Kamionkowi w dużej mierze wystarczy, że dojazd do metra będzie miała Dwernickiego i Żupnicza.
#870f57

Nie śpię, bo chrumchrumchrum tabelki z rozkładem

I've explored you with the detachment of an analyst
But most nights we've raided the same kingdoms

And none of our secrets are physical now

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 5749
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: M9 ▸ Kinostr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 12 lis 2019, 16:07

Brzmi to słusznie, tylko powiedz no mi czy 125 i 135 mają jeździć Grochowską do metra bo ma to sens (czyli frekwencję) czy w końcu jeżdżą puste? Serio pytam.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 24971
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: закрыт пятый год за углом ресторан
Kontakt:

Post autor: fik » 13 lis 2019, 8:52

To nie takie proste. Ja nie mówię, że 125/135 ma obecnie sens na Grochowskiej, ja mówię że oficjalnym argumentem za ich utrzymywaniem nie jest dowóz Grochowskiej do metra, więc budowanie tramwaju pod metro nic w ich sytuacji nie zmieni.

Po pierwsze, M2 nie osiągnęło jeszcze swojego pełnego potencjału użytkowego, więc z natury rzeczy liczba osób zainteresowanych musi być mniejsza.
Po drugie, 125 i 135 mają nieco inną sytuację. Anin i Międzylesie do M2 dowozi kolej również, więc to połączenie samo w sobie pewnie nigdy nie będzie pracować wybitnie; 135 jest linią o gigantycznym niewykorzystanym potencjale, który cierpi na idiotycznych końcówkach (obu).

Cokolwiek by się jednak nie działo, Kamionek do metra na Stadionie można dowieźć autobusem wydajniej niż tramwajem, bo ciąg Dwernickiego i Żupniczej ma szerszą strefę dojścia niż Grochowska, więc Twoja inwestycja jest naprawdę cokolwiek nadmiarowa.
#870f57

Nie śpię, bo chrumchrumchrum tabelki z rozkładem

I've explored you with the detachment of an analyst
But most nights we've raided the same kingdoms

And none of our secrets are physical now

ODPOWIEDZ