Strona 45 z 46

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 01 lut 2021, 18:59
autor: Glonojad
Teoretycznie wagony z klasycznymi zestawami kołowymi powinny zużywać tory bardziej, niż z napędem równoległym. Teoretycznie.

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 02 lut 2021, 18:14
autor: Nordyk110
Infrastruktura zdecydowanie się poprawiła.
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 67454.html.
Tak te Koreańce też na plus.
Ale budowa nowych tras to słabiutko idzie.
Beznadziejnie.

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 02 lut 2021, 18:32
autor: Flash8222
Budowa nowych tras została całkowicie zaprzestana.

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 02 lut 2021, 21:00
autor: Glonojad
Przecież w toku jest przetarg na budowę Kasprzaka. Akurat jak się skończy Winnica ruszy Kasprzak, a w trakcie trwania Kasprzaka dojdzie Gagarina (umowa podpisana przecież) i zajezdnia Annopol (także przetarg ogłoszony) - a potem reszta Wilanowa. Może się nie podobać tempo, ale nie jest tak, że się nic nie dzieje lub że cokolwiek zostało zaprzestane.

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 03 lut 2021, 10:27
autor: person
Glonojad pisze:
02 lut 2021, 21:00
a w trakcie trwania Kasprzaka dojdzie Gagarina (umowa podpisana przecież)
Chodzi o odcinek eksterytorialny? No nie wiem czy jest się z czego cieszyć...

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 03 lut 2021, 10:59
autor: Flash8222
Glonojad pisze:
03 lut 2021, 7:05
W obu przypadkach spodziewam się ofert nieco poniżej kosztorysu.
Patrząc po Olsztynie, Gdańsku, Wrocławiu czy Poznaniu to ceny były zawsze wyższe niż budżet na inwestycje.

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 03 lut 2021, 14:45
autor: kajo
Flash8222 pisze:
03 lut 2021, 10:59
Glonojad pisze:
03 lut 2021, 7:05
W obu przypadkach spodziewam się ofert nieco poniżej kosztorysu.
Patrząc po Olsztynie, Gdańsku, Wrocławiu czy Poznaniu to ceny były zawsze wyższe niż budżet na inwestycje.
Akurat Olsztyn miał ofertę dużo poniżej kosztorysu. Wiem że w końcu nie przeszła i zawali umowę z drugą firmą ale ciągle poniżej kosztorysu.
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 66036.html
https://olsztynskietramwaje.pl/category/budowa/

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 03 lut 2021, 17:22
autor: Flash8222
Ale to dopiero za którymś razem, to jest któryś z kolei przetarg. Wcześniejszy lub wcześniejsze były powyżej kosztorysu.

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 03 lut 2021, 18:57
autor: Glonojad
Ale to jest kwestia poziomu kosztorysów przecież.

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 04 lut 2021, 12:03
autor: Delwin
Gagarina to nie powinna już startować z budową? Przecież tam dodatkowo jest kopanie wielkiej rury - są chociaż już pozwolenia na budowę itd?

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 18 lut 2021, 17:03
autor: Nordyk110
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 67673.html
Co Rosjanie robią za postęp i szybkość w produkcji tramwajów'!!!
Zamówienie listopad 2020, dostarczenie 15-tu tramów w 4 miesiące.
I tylko kilka pytań mam.
Słabe jakościowo są?
Polityka? Najpierw zbudują później sprzedają, odgórnie TY masz to kupić.
Ukradli technologię.
Mało papierologii tylko szybkie decyzje.

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 19 mar 2023, 10:00
autor: Łukasz
A gdyby tak…

Siedemnastkę pchnąć na lotnisko - tramwaj dwusystemowy. Na dobrą sprawę to to połączenie ze Służewca nie jest jakieś abstrakcyjne. Może nawet PLK nie potrzebuje tego tunelu? Tramwaj wydaje się tu bardziej odpowiednim pojemnościowo i częstotliwościowo środkiem komunikacji. Czy ktoś kiedyś to rozważał?

Idealnie, gdyby taki tramwaj zjeżdżał potem przy Centralnym do tunelu WKD.

„Jedyny problem” to to, że i bez tego siedemnastka ma spore obłożenie… Może dałoby się wtedy zrobić tramwaj lekko przyspieszony żeby odseparować potoki? Od Woronicza do Metra Pole Mokotowskie, jak już nie będzie czwórki, wystarczyłoby dobrze zarządzić tym na Służewcu, żeby wjeżdżał przed 17. W drugą stronę odrobine trudniej…

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 19 mar 2023, 12:02
autor: Wiliam
W sensie ze Służewca na lotnisko? Całkiem ciekawy pomysł. Jak dla mnie to można by to było spróbować bez dwusystemowości, tylko inaczej wyprowadzić tunele z lotniska by uniknąć kolizyjności z LK8.

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 19 mar 2023, 12:27
autor: Glonojad
Moim zdaniem i tak obsługa lotniska powinna polegać na wahadle co 5 minut do Służewca, najlepiej automatycznymi pociągami, ale mogą być też i tramwaje - całkiem ciekawy pomysł.

Problemem jest mitomania kolei, która zakłada, że to początek linii do Grójca przez Raszyn :P

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 19 mar 2023, 14:05
autor: gfedorynski
Wahadło co pięć minut - oczywiście. Do Służewca - bez sensu. Lotnisko powinno być połączone częstym, szybkim i bezpośrednim pociągiem/tramwajem z centrum miasta. Tak aby taksówka nie była domyślnym wyborem.