Nowy wzór rozkładów jazdy

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 22 kwie 2010, 12:58

Solaris U10 pisze:W rozkładzie linii 205 pojawiło się oznaczenie kursu wysokopodłogowego znakiem •, z adnotacją "wszystkie kursy realizowane taborem niskopodłogowym, z wyjątkiem oznaczonych •".

Z jednej strony poprawia to czytelność rozkładu, ale z drugiej jest to już trzeci wariant oznaczania kursów niskopodłogowych, w tym drugi od zmiany wzoru rozkładów. Uważam, że nie jest to złe rozwiązanie, o ile stosowane by było konsekwentnie.
To pewnie dlatego, że jeszcze do niedawna był tam chyba nowy rozkład bez ramek z adnotacją o wszystkich kursach niskopodłogowych. Chociaż się wprowadziło kolejny symbol, to i objaśnienie brzmi bardzo topornie. Mówiłem zresztą, że ta zmiana jest de facto nieprzygotowana i to są tylko konsekwencje.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27397
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 kwie 2010, 13:35

Swoją drogą, dlaczego na niektórych nowych rozkładach (mieszanych niska+wysoka podłoga) jest informacja o tym, że ramka oznacza kurs niski, a na niektórych jej się nie uświadczy?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

marko80
Posty: 2426
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 22 kwie 2010, 16:45

fik pisze:Swoją drogą, dlaczego na niektórych nowych rozkładach (mieszanych niska+wysoka podłoga) jest informacja o tym, że ramka oznacza kurs niski, a na niektórych jej się nie uświadczy?
Bo tam gdzie jest tylko niska podłoga jest na ten temat uwaga pod rozkładem "Wszystkie kursy realizowane przez pojazdy niskopodłogowe", tam gdzie jest tabor mieszany kwadracikiem rozróznia sie pojazdy niskopodłogowe od wysokich tak samo jak w starych rozkładach.

radeom
Posty: 4231
Rejestracja: 22 lis 2007, 17:29

Post autor: radeom » 22 kwie 2010, 17:03

Ale Fikowi chodzi chyba o coś zupełnie innego.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 22 kwie 2010, 17:05

Mam wrażenie, że marko80 nawet dokładnie nie przeczytał tego, o co Fik się pytał...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27397
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 kwie 2010, 17:11

marko80 pisze:
fik pisze:Swoją drogą, dlaczego na niektórych nowych rozkładach (mieszanych niska+wysoka podłoga) jest informacja o tym, że ramka oznacza kurs niski, a na niektórych jej się nie uświadczy?
Bo tam gdzie jest tylko niska podłoga jest na ten temat uwaga pod rozkładem "Wszystkie kursy realizowane przez pojazdy niskopodłogowe", tam gdzie jest tabor mieszany kwadracikiem rozróznia sie pojazdy niskopodłogowe od wysokich tak samo jak w starych rozkładach.
](*,)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

radeom
Posty: 4231
Rejestracja: 22 lis 2007, 17:29

Post autor: radeom » 23 maja 2010, 2:04

Zrezygnowano z oznaczania kursu realizowanego pojazdem niskopodłogowym ramką. W zamian, na końcu rozkładu umieszczono napis: „Wszystkie kursy realizowane pojazdami niskopodłogowymi”.
Rozkład 202 na Młodzieńczej: wszystkie kursy w ramce oznaczone jako nieskopodłogowe.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7765
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 23 maja 2010, 19:18

Na Batumi -> Sadyba trasa linii 189 przedstawia się w dosyć ciekawy sposób (załącznik) :-k

Trochę mi emo foto wyszło ;)
Załączniki
Zdjęcie180a.jpg
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 23 maja 2010, 20:06

QR kod? :D
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

MC
Posty: 1828
Rejestracja: 16 paź 2009, 23:11

Post autor: MC » 23 maja 2010, 23:40

Może pasażer ma wpisać taką trasę jaką uważa za stosowną? :>

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2273
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 06 lip 2010, 11:15

Dzisiaj zauważyłem że rozkład linii 1 wazny od 2010-07-01 został wydrukowany w starej wersji. W dodatku na tym samym przystanku inne linie tramwajowe które zmieniły rozkład od 2010-07-01 posiadają już nowy wzór rozkładu.

Dodatkowo rozkłady obecnie wiekszości linii tramwaojwych są umieszczane na dwóch kartkach.

Rozumiem że kolosalnym problem jest także wydrukowanie rozkładów na większym formacie papieru żeby całość mieściła się na jednej kartce.

Obecnie estetyka tramwajowych rozkładów siega daleku do doskonałości...

Awatar użytkownika
Petroniusz
Posty: 658
Rejestracja: 14 gru 2005, 7:44
Lokalizacja: Gocław

Post autor: Petroniusz » 06 lip 2010, 20:41

Lukasz436 pisze:Dzisiaj zauważyłem że rozkład linii 1 wazny od 2010-07-01 został wydrukowany w starej wersji. W dodatku na tym samym przystanku inne linie tramwajowe które zmieniły rozkład od 2010-07-01 posiadają już nowy wzór rozkładu.
17 (do wprowadzenia objazdu na Służewcu) i 18 podobnie. Powód - inaczej byłby trzy kartki, a nie dwie.
Lukasz436 pisze:Rozumiem że kolosalnym problem jest także wydrukowanie rozkładów na większym formacie papieru żeby całość mieściła się na jednej kartce.
Szerszych nie można. Można ewentualnie spróbować z wyższymi, ale to też nie jest takie proste.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2704
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 07 lip 2010, 8:19

Szerszych nie można. Można ewentualnie spróbować z wyższymi, ale to też nie jest takie proste.
Dlaczego? Jeśli jest to problem natury informatycznej, można po prostu kserować na A4, żeby było widać, które rozkłady tworzą parę.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2273
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 08 lip 2010, 9:40

Petroniusz pisze:
Lukasz436 pisze:Dzisiaj zauważyłem że rozkład linii 1 wazny od 2010-07-01 został wydrukowany w starej wersji. W dodatku na tym samym przystanku inne linie tramwajowe które zmieniły rozkład od 2010-07-01 posiadają już nowy wzór rozkładu.
17 (do wprowadzenia objazdu na Służewcu) i 18 podobnie. Powód - inaczej byłby trzy kartki, a nie dwie.
Lukasz436 pisze:Rozumiem że kolosalnym problem jest także wydrukowanie rozkładów na większym formacie papieru żeby całość mieściła się na jednej kartce.
Szerszych nie można. Można ewentualnie spróbować z wyższymi, ale to też nie jest takie proste.
To po jaką cholerę na dwóch kartkach jest pokazana trasa linii. Wystarczyłaby na jednej i byłoby po temacie, wtedy mieściłoby by się wszystko na dwóch. Oczywiście ideałem jest jedna duża kartka.

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 08 lip 2010, 21:07

Solaris U10 pisze:
Szerszych nie można. Można ewentualnie spróbować z wyższymi, ale to też nie jest takie proste.
Dlaczego? Jeśli jest to problem natury informatycznej, można po prostu kserować na A4, żeby było widać, które rozkłady tworzą parę.
Właśnie, po wydrukowaniu "skleić" części z godzinami w jedną całość. Przecież z tym co teraz jest to cholery można dostać, jedne w całości, jedne podzielone, nie zawsze koło siebie, szukaj sobie. Patrzysz z przyzwyczajenia na lewą stronę, a tu się okazuje że to sobota...

ODPOWIEDZ