EkoWawer

Moderatorzy: Poc Vocem, Dantte

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 01 kwie 2010, 13:02

Witam. Od 12 stycznia 2010 roku istnieje Stowarzyszenie "EkoWawer" Jest to dobrowolne zrzeszenie osób z Wawra , dla których celem jest ochronna środowiska oraz zachowanie ładu przestrzennego charakterystycznego dla dzielnicy Wawer.
Jest nas obecnie 19 osób, nie będę wymieniał bo część osób chce pozostać anonimowa w tej kwestii. Jednak dzięki nim jest szansa że uda coś się zrobić.
Ja jako sekretarz zarządu jestem odpowiedzialny za PR, za stronę oraz sprawy papierkowe.
Wkrótce będzie dostępna strona stowarzyszenia pod adresem www.ekowawer.pl
Naszym pierwszym pilotażowym zadaniem będzie pozyskanie funduszy z UE na zamontowanie w trzech wybranych miejscach kolektorów słonecznych . Będą to budynki Toyoty Radość, Plastomy i kaplica kościoła na Przewodowej. Przedstawiciele z tych firm byli zainteresowani wprowadzeniem ekologicznych rozwiązań na swoim podwórku. Sfinansują też częściowo owe zadania. Następnym krokiem ma być pomoc w sprawie zrealizowania parku na ulicy Jeziorowej. Oprócz powyższych założeń myślę że podejmiemy kroki w sprawie kanalizacji Wawra zachodniego , będziemy mieli też głos w sprawie przebudowy linii kolejowej numer 7. Jako że ja jestem w stowarzyszeniu podejmę kroki w celu zrealizowania projektu wawerskiego zmian w komunikacji miejskiej i dostosowaniu zbiorkomu do szyny. Oczywiście wszystko nie uda się zrealizować w ciągu tego roku, można rzecz że to będą to zadania na lata.
Żeby nie było stowarzyszenie nie powstało w celu stworzenia KW startującego w wyborach samorządowych, a później zniknie. Część naszych członków którzy chcą pozostać anonimowi ma zapewniony start z innych list , więc to nie tak. Ja osobiście mam zamiar startować tylko do rady osiedlowej w Zerzniu w roku 2011. Naszym zadaniem jest zmiana Wawra na lepsze, żeby wreszcie Wawer nie był kojarzony z fatalną infrastrukturą drogową, brakiem kanalizacji, fatalną komunikacją zbiorową. Wawer ma być dzielnicą ekologiczną , ma być pionierem w niektórych rozwiązaniach związanych z ochroną środowiska, ma być dzielnicą przyjazną dla mieszkańca oraz przyrody. Do tego potrzebna jest budowa obwodnic osiedli np. ulicy Bora Komorowskiego , podniesienie rangi komunikacji zbiorowej , w tym również szyny. Ważnym czynnikiem też jest zmniejszenie hałasu np. na Trakcie Lubelskim, który obecnie przekracza dopuszczalne normy.
EkoWawer zapraszamy =D>
Załączniki
Zarząd Stowarzyszenia EkoWawer.doc
(20 KiB) Pobrany 109 razy
Statut EKOWAWER05_03.doc
(62.5 KiB) Pobrany 93 razy

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 kwie 2010, 20:36

Jak już będziecie o Nowobora lobbować, pamiętajcie o tramwaju. :-$
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 01 kwie 2010, 21:38

Glonojad pisze:Jak już będziecie o Nowobora lobbować, pamiętajcie o tramwaju. :-$
To jest nierozerwalna inwestycja - w sensie tramwaj+ ulica. Tak to nie ma sensu z punktu widzenia naszych założeń, ponieważ nie ograniczy się emisji spalin oraz hałasu. Przeniesie się tylko ruch z Traktu Lubelskiego na obwodnice oraz ograniczy się hałas, ale będzie to samo co na Trakcie Lubelskim. Tramwaj da szanse że ograniczy się ruch indywidualny do centrum z osiedli warszawskich Wawra zachodniego. Ulica zostanie jako ciąg łączący TS z przyszłą TNaZ oraz jako dojazd do obwodnicy obecnie prowadzony między innymi przez progową lokalną ulicą Poprawną.
Większa szansa będzie na powodzenie jak już będzie tramwaj na Gocławiu. ;-)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 kwie 2010, 22:54

Lobbing jest potrzebny już teraz - by chociażby linie rozgraniczające w planach miejscowych były zapisane odpowiednio szerokie (min. 50 metrów, przy drogach manewrowych nawet i 60).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 01 kwie 2010, 22:59

Glonojad pisze:Lobbing jest potrzebny już teraz - by chociażby linie rozgraniczające w planach miejscowych były zapisane odpowiednio szerokie (min. 50 metrów, przy drogach manewrowych nawet i 60).
Z tego co pamiętam na Nowobora linie rozgraniczające w projekcie mpzp okolic Zwoleńskiej mają 46metrów na tę chwilę.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 kwie 2010, 8:24

Jeśli się ktoś uprze przy jezdniach lokalnych, to będzie problem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ