Ustawa o czasie pracy kierowców

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
sprinter
(ziuuu.ex.1205)
Posty: 3548
Rejestracja: 10 sie 2012, 20:49
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: sprinter » 07 gru 2023, 10:23

vernalisadonis pisze:
07 gru 2023, 10:14
pawcio pisze:
07 gru 2023, 8:38
Najpierw minuta jazdy.
A jak np zaczynasz o 13.30 na pętli. Wpiszesz w kartę 13.30-13-40 OC i uzupełnienie dokumentów, to od 13.40 można już przerwę odebrać?
Przerwę w pracy - tak, przerwę w prowadzeniu (a o tej mówimy) - nie, bo nie prowadziłeś pojazdu
15, 116, 122, 157, 181, 185, 186, 205, 518, N46 :mewa:
Phototrans | Omni-Bus | WGKM

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3079
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 07 gru 2023, 10:35

Ok. Pytam się, żeby wiedzieć jak kwity uzupełnić 😀
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

reserved
Posty: 14604
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 07 gru 2023, 11:40

Matt Cubis pisze:
07 gru 2023, 7:35
Wystarczy, że tak mu wylosowało opóźnienie, że zmieścił się w ustawowych przerwach. Inna sprawa, że niektórzy kierowcy zgłaszają potrzebę ustawowej przerwy nawet jeśli im ona jeszcze nie przysługuje.
Są różni kierowcy, różne przypadki, każda brygada ma inną sytuację na linii. Jedni cisną ile się da i co najwyżej gdzieś tam parę minut opóźnią odjazd i jest ok a inni są na sporym minusie i muszą zgłosić. Każda brygada ma też inny czas pracy, inną godzinę zakończenia. Dla przykładu moja brygada kończyła pracę po 1:00 w nocy. Miałem w karcie długie przerwy po 22:00 które wiedziałem że na pewno będę miał. Stąd np. nie czułem potrzeby zgłaszania na siłę piętnastki. Ale zgłosiłem bo skoro inni robili to i ja pomyślałem że zrobię.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25330
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 gru 2023, 12:04

reserved pisze:
07 gru 2023, 11:40
Matt Cubis pisze:
07 gru 2023, 7:35
Wystarczy, że tak mu wylosowało opóźnienie, że zmieścił się w ustawowych przerwach. Inna sprawa, że niektórzy kierowcy zgłaszają potrzebę ustawowej przerwy nawet jeśli im ona jeszcze nie przysługuje.
Są różni kierowcy, różne przypadki, każda brygada ma inną sytuację na linii. Jedni cisną ile się da i co najwyżej gdzieś tam parę minut opóźnią odjazd i jest ok a inni są na sporym minusie i muszą zgłosić. Każda brygada ma też inny czas pracy, inną godzinę zakończenia. Dla przykładu moja brygada kończyła pracę po 1:00 w nocy. Miałem w karcie długie przerwy po 22:00 które wiedziałem że na pewno będę miał. Stąd np. nie czułem potrzeby zgłaszania na siłę piętnastki. Ale zgłosiłem bo skoro inni robili to i ja pomyślałem że zrobię.
Przy takim rozkładzie powinieneś dostać odmowę 15 na żądanie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25330
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 gru 2023, 12:19

Tak. Przed zjazdem odbieramy wszystko, czego jeszcze brakuje.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

reserved
Posty: 14604
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 08 gru 2023, 0:47

pawcio pisze:
07 gru 2023, 12:04
reserved pisze:
07 gru 2023, 11:40

Są różni kierowcy, różne przypadki, każda brygada ma inną sytuację na linii. Jedni cisną ile się da i co najwyżej gdzieś tam parę minut opóźnią odjazd i jest ok a inni są na sporym minusie i muszą zgłosić. Każda brygada ma też inny czas pracy, inną godzinę zakończenia. Dla przykładu moja brygada kończyła pracę po 1:00 w nocy. Miałem w karcie długie przerwy po 22:00 które wiedziałem że na pewno będę miał. Stąd np. nie czułem potrzeby zgłaszania na siłę piętnastki. Ale zgłosiłem bo skoro inni robili to i ja pomyślałem że zrobię.
Przy takim rozkładzie powinieneś dostać odmowę 15 na żądanie.
Że co? :shock:

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25330
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 gru 2023, 4:45

Skoro rozkład przewiduje przerwy po 22, to zgodnie z przepisami (głupimi) nie musisz robić przerwy na siłę o 19, kiedy to można zacząć prostować bałagan z opóźnieniami.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

michael112
Posty: 2827
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 08 gru 2023, 9:52

pawcio pisze:
07 gru 2023, 12:19
Tak. Przed zjazdem odbieramy wszystko, czego jeszcze brakuje.
To jest śmieszne, bo być może niektórzy kierowcy by woleli wcześniej zjechać na zakład i wrócić do domu. :D

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25330
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 gru 2023, 11:13

michael112 pisze:
08 gru 2023, 9:52
pawcio pisze:
07 gru 2023, 12:19
Tak. Przed zjazdem odbieramy wszystko, czego jeszcze brakuje.
To jest śmieszne, bo być może niektórzy kierowcy by woleli wcześniej zjechać na zakład i wrócić do domu. :D
pawcio pisze:
07 gru 2023, 9:14
Szukanie logiki w przepisach to wyjątkowo głupie zajęcie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

reserved
Posty: 14604
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 08 gru 2023, 20:16

pawcio pisze:
08 gru 2023, 4:45
Skoro rozkład przewiduje przerwy po 22, to zgodnie z przepisami (głupimi) nie musisz robić przerwy na siłę o 19, kiedy to można zacząć prostować bałagan z opóźnieniami.
Toteż właśnie mówię: jedni muszą, inni jeszcze nie muszą. I powstaje bajzel bo jedni są skracani a inni jeżdżą na dużym opóźnieniu.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25330
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 gru 2023, 20:37

SB musi prowadzić człowiek z głową i niekoniecznie na wszystkich liniach w mieście jednocześnie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 08 gru 2023, 21:52

reserved pisze:
08 gru 2023, 20:16
pawcio pisze:
08 gru 2023, 4:45
Skoro rozkład przewiduje przerwy po 22, to zgodnie z przepisami (głupimi) nie musisz robić przerwy na siłę o 19, kiedy to można zacząć prostować bałagan z opóźnieniami.
Toteż właśnie mówię: jedni muszą, inni jeszcze nie muszą. I powstaje bajzel bo jedni są skracani a inni jeżdżą na dużym opóźnieniu.
Tak było zawsze i chyba będzie. Przypominam sobie sytuację, jak kwitłem na przystanku ze 25 minut niedaleko pętli Metro Młociny, czekając na 184, bo przez bałagan na Kasprzaka w drugą stronę jechały dwa w bliskim odstępie czasu, z tym że jeden prowadzony przez bardziej doświadczonego kierowcę został puszczony przejazdem technicznym w stronę DWZ, a ten drugi pojechał w porze kolejnego kursu (czyli jeden rozkładowy kurs wypadł), no i był prawie niezabieralny już na Bielanach. Przez to wymiany pasażerskie trwały bardzo dlugo, więc zapewne opóźnienia zbytnio nie nadrobił.

Jurand
Posty: 1076
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 08 gru 2023, 22:23

fraktal pisze:
08 gru 2023, 21:52
reserved pisze:
08 gru 2023, 20:16

Toteż właśnie mówię: jedni muszą, inni jeszcze nie muszą. I powstaje bajzel bo jedni są skracani a inni jeżdżą na dużym opóźnieniu.
Tak było zawsze i chyba będzie. Przypominam sobie sytuację, jak kwitłem na przystanku ze 25 minut niedaleko pętli Metro Młociny, czekając na 184, bo przez bałagan na Kasprzaka w drugą stronę jechały dwa w bliskim odstępie czasu, z tym że jeden prowadzony przez bardziej doświadczonego kierowcę został puszczony przejazdem technicznym w stronę DWZ, a ten drugi pojechał w porze kolejnego kursu (czyli jeden rozkładowy kurs wypadł), no i był prawie niezabieralny już na Bielanach. Przez to wymiany pasażerskie trwały bardzo dlugo, więc zapewne opóźnienia zbytnio nie nadrobił.
Z tym sterowaniem i nadrabianiem to też się dziwne rzeczy dzieją.
Bo jeśli CR puszcza brygadę, po odbyciu przerwy w rozkładowym czasie kolejnej brygady i kierowca tego wozu widzi ciągłe opóznienie, to stara się to nadrobić, bo często jest tak że jedzie już do zmiany i wg SiP nie widzi rzeczywistego czasu brygady w czasie której jedzie, tylko ciągłe opóznienie swojej brygady.
Natomiast pasażerowie czekający na przystankach i Ci którzy na ostatnią chwile wychodzą na konkretną godzinę przyjazdu autobusu, często widzą tylko odjeżdzający wóz. Wtedy sypią się skargi do ZTMu, że autobus był przed czasem, ale kierowiec jest kryty, bo był opózniony i te opóżnienie próbował zmniejszyć, tyle że kosztem tych pasażerów.
Niestety PT, to wypada brygada, jeśli brygada jedzie w czasie następnej, to narażona na przyspieszenie ( wymogu przelogowania się na inną brygadę i jechania wg jej rozkładu jeszcze nie wymagają), czyli zasadniczo znów pasażerowie dostają po dupie, bo przecież liczą się przejechane i płatne wzkm (-(

Matt Cubis
Posty: 452
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 09 gru 2023, 13:04

pawcio pisze: SB musi prowadzić człowiek z głową i niekoniecznie na wszystkich liniach w mieście jednocześnie.
Asesino pisze:
08 gru 2023, 12:47
Temat o korkach i zatorach zamknięty, więc chciałbym tutaj odnotować moim zdaniem ciekawe zdarzenie. Wczoraj ok. 19:30 z 8 brygad jeżdżących na 107 aż 6 stało na krańcu ESPERANTO.
Tu chyba bardziej pasuje odpowiedzieć. Może przesadzam, ale odnoszę wrażenie, że na wielu liniach po prostu tryb SB kuleje. Na przykład na takim 107 ekspedytor sam zrobił stado 6 autobusów puszczając wszystkie autobusy liniowo w ciągu 30 minut na linii jeżdżącej co 15'. No i się dziwić, że przechodnie nagrywali jak 6 autobusów jedzie jeden za drugim po Nowolipkach XD

Walas
Posty: 17083
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 09 gru 2023, 14:12

Matt Cubis pisze:
09 gru 2023, 13:04
Tu chyba bardziej pasuje odpowiedzieć. Może przesadzam, ale odnoszę wrażenie, że na wielu liniach po prostu tryb SB kuleje. Na przykład na takim 107 ekspedytor sam zrobił stado 6 autobusów puszczając wszystkie autobusy liniowo w ciągu 30 minut na linii jeżdżącej co 15'. No i się dziwić, że przechodnie nagrywali jak 6 autobusów jedzie jeden za drugim po Nowolipkach XD
No właśnie wszystko zależy od ekspedytora na Esperanto. Kilka dni temu siedział w miarę rozgarnięty i puszczał brygady na PTR bez żadnego problemu.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

ODPOWIEDZ