Wyjazdy i zjazdy

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

Czy jesteś za takim pomysłem?

Tak
45
78%
Nie
13
22%
 
Liczba głosów: 58

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4887
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 24 maja 2010, 16:56

Hej, co myślicie o tym by na trasie po której tramwaj nie jeździ a tylko wyjeżdża z zajezdni była informacja o której można się go spodziewać i do jakiego krańca jedzie bez wypisywania całej trasy, na małej karteczce lub jak nie to żeby takie informacje były na stronie ZTM. Ze zjazdami na zajezdnie podobnie tylko by godzina była wypisana. Dla niektórych może to być wygodne, gdyż przesiadki czasem są uciążliwe. Chodzi mi tylko o tramwaje, gdyż dla autobusów to by się raczej nie przyjęło.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8367
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 24 maja 2010, 21:02

Pomysł zacny, ale kosztowny przy częstych przerzutach między zajezdniami lub przy nawet drobnych zmianach rozkładu...

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 maja 2010, 21:11

Zawsze pada taka odpowiedź na każdą propozycję ujawnienie zjazdów, więc ja się zapytam: jaka jest proporcja między zmianami wjazdów/zjazdów nie powodującymi konieczności wieszania nowych rozkładów na rozkładowej trasie, a tymi których nie można zrobić po cichu?

Bo nie mogę się oprzeć wrażeniu, że i tak prawie każdy 'przerzut między zajezdniami' kończy się powieszeniem nowego rozkładu, bo a to zjazd nie z tej pętli, albo niskacz przechodzi na inną brygadę, a to czas pracy się nie zgadza i gdzieś trzeba urwać...

A zjazdy z pl. Narutowicza na Mokotów to w ogóle mogłyby mieć własny numer i rozkład.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36642
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 24 maja 2010, 21:21

MichalJ pisze:A zjazdy z pl. Narutowicza na Mokotów to w ogóle mogłyby mieć własny numer i rozkład.
Przede wszystkim mogłyby być realizowane jako 14. A sama 14 z Ochoty od razu na Wolę... :]
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 24 maja 2010, 21:26

person pisze:Pomysł zacny, ale kosztowny przy częstych przerzutach między zajezdniami lub przy nawet drobnych zmianach rozkładu...
Dokładnie. W Gdyni rozkłady linii 7xx są bardzo częste, a przecież uwzględnione są tylko niektóre zjazdy/wyjazdy.

Ja bym pomyślał nad tym, aby zjazdy z linii autobusowych dojeżdżały z pasażerami pod samą bramę zajezdni, tj np. z linii 510 taka adnotacja "kurs do zajezdni, stałą trasą do przystanku x, a następnie kurs do zajezdni y"... :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 24 maja 2010, 21:30

I wytłumacz ludziom z Nowodworów co to znaczy "Dalej do zajezdni Stalowa", albo - o zgrozo - Redutowa? Nie wspomnę o zjeździe np. na Posag 7 panien :D
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

bosman30
Posty: 400
Rejestracja: 15 mar 2010, 15:51
Kontakt:

Post autor: bosman30 » 24 maja 2010, 21:45

Szeregowy_Równoległy pisze:I wytłumacz ludziom z Nowodworów co to znaczy "Dalej do zajezdni Stalowa", albo - o zgrozo - Redutowa? Nie wspomnę o zjeździe np. na Posag 7 panien :D
:boohoo: trafne.
Operator Żurawia Wieżowego :-D

Paweł D.
Posty: 5280
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 24 maja 2010, 22:53

Może najpierw zrobić coś co jest relatywnie najmniej kosztowne a przyniesie też pożytek. A dokładnie chodzi mi wpisywanie trasy zjazdu na rozkładzie, zamiast niewiele mówiącego np. "dalej do zajezdni Wola". Już lepiej brzmi "dalej do zajezdni Wola ulicami Chałubińskiego, Prostą i Kasprzaka" (jeśli całość się nie zmieści).

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4887
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 25 maja 2010, 18:26

Paweł D. pisze:Może najpierw zrobić coś co jest relatywnie najmniej kosztowne a przyniesie też pożytek. A dokładnie chodzi mi wpisywanie trasy zjazdu na rozkładzie, zamiast niewiele mówiącego np. "dalej do zajezdni Wola". Już lepiej brzmi "dalej do zajezdni Wola ulicami Chałubińskiego, Prostą i Kasprzaka" (jeśli całość się nie zmieści).
kiedyś coś takiego się praktykowało, można to zobaczyć m.in. na rozkładzie jazdy linii 8 z 1998 na stronie trasbus.com
ObrazekObrazek

ashir
Posty: 27730
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 maja 2010, 20:56

Do 10 października 2009r. były szczegółowe zjazdy. Potem je usunęli.

banan33
Posty: 97
Rejestracja: 16 cze 2008, 9:58

Post autor: banan33 » 26 maja 2010, 11:36

Jestem za :dance: Pewnie łatwiej to będzie zrobić na stronie ztm niż na przystankach ale to zacna idea.

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 26 maja 2010, 11:51

banan33 pisze:Jestem za :dance: Pewnie łatwiej to będzie zrobić na stronie ztm niż na przystankach ale to zacna idea.
A może tak jednak zrobić? :-k
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8367
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 maja 2010, 22:27

Wolfchen pisze:Ja bym pomyślał nad tym, aby zjazdy z linii autobusowych dojeżdżały z pasażerami pod samą bramę zajezdni, tj np. z linii 510 taka adnotacja "kurs do zajezdni, stałą trasą do przystanku x, a następnie kurs do zajezdni y"...
A czy przypadkiem zjeżdżające busy nie zabierają pasażerów, bo zjazdy (poczynając od ostatniego przystanku na trasie) nie są płatne?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25357
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 maja 2010, 7:18

Dokładnie. Kursy bez pasażerów i fragmenty kursów dojazdowych i zjazdowych bez pasażerów są niepłatne. Jest tylko zastrzeżenie, że kursy niepłatne nie mogą przekroczyć jakiegoś tam procentu kilometrów płatnych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4887
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 29 cze 2010, 14:29

dzięki nowym udogodnieniom na stronie ztm.waw.pl można zobaczyć rozkład zjazdowy i wyjazdowy (wyjazdowy jest tylko w ramach rozkładu z przystanku beta)
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ