Węzeł przesiadkowy Gocławek

Moderator: Wiliam

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 28 cze 2010, 10:05

Po Młocinach i Okęciu miasto szykuje następny superwęzeł przesiadkowy. U zbiegu Płowieckiej i Ostrobramskiej na Gocławku w jednym miejscu znajdą się pętle tramwajowa i autobusowa, a nad nimi garaż dla kilkuset samochodów

Obrazek

Dziś obok trwa budowa ogromnego węzła Marsa. Unia Europejska dokłada do niej 118 mln zł. To ostatnie bezkolizyjne skrzyżowanie Trasy Siekierkowskiej ma być gotowe za niecały rok. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych zaczął właśnie szukać wykonawcy następnego fragmentu miejskiej obwodnicy, czyli nowych wiaduktów ul. Marsa nad stacją PKP Gocławek. Powinny być otwarte najpóźniej za dwa lata.

Tramwaje w podziemiach

To najbardziej ruchliwy punkt w tej części Warszawy. Ratusz chce to wykorzystać i zatrzymać tu część kierowców z peryferyjnych i podmiejskich osiedli. Nie przedzieraliby się przez korki aż do centrum, ich samochody nie blokowałyby tam chodników. W narożniku Płowieckiej i Ostrobramskiej miasto szykuje dla nich przynajmniej 400 miejsc parkingowych w garażu typu "parkuj i jedź". Podobne działają m.in. nad stacjami metra Młociny, Marymont i Wilanowska. Po każdym porannym szczycie do końca wypełniają się autami.

Na Gocławku metra wprawdzie nie będzie, ale ma tu być przedłużona linia tramwajowa. Nowa zawrotka z czterema stanowiskami znajdzie się w podziemiach garażu przesiadkowego. Tramwaje dotrą tu przez tunel pod Grochowską na wysokości ul. Jordanowskiej. Do centrum czy na Pragę dojedziemy nimi w 20-25 min. - Dodatkowe analizy wykazały, że dalsze przedłużanie linii tramwajowej do stacji PKP Gocławek nie ma sensu. Ta trasa przez Korkową, Naddnieprzańską, Tytoniową i Kresową przypominałaby esy-floresy. Kto chciałby się wtedy przesiadać z pociągów, które i tak jeżdżą do centrum - zauważa Mieczysław Reksnis, szef biura drogownictwa i komunikacji w ratuszu.

Co innego w węźle Marsa. Bezpośrednio nad tramwajami miejscy planiści rezerwują miejsce dla pętli autobusowej. To tu zamiast na Wiatracznej zawracałyby linie z Rembertowa, Wesołej czy Falenicy oraz podmiejskie siedemsetki. Dziś autobusy niepotrzebnie stoją w korkach na Grochowskiej, dublując tramwaje. A przesiadki na Wiatracznej to dla pasażerów gehenna - muszą biegać między wszystkimi narożnikami. Szef ZTM Leszek Ruta powiedział "Gazecie", że otwarcie nowego węzła przesiadkowego na Gocławku pozwoliłoby też wytyczyć buspas wzdłuż całej Ostrobramskiej. Nowa linia kursowałaby nim co kilka minut do istniejącego już buspasa na Trasie Łazienkowskiej.

Domy do rozbiórki

Za budową nowych pętli z garażami na górze opowiedzieli się już radni Pragi-Południe i wszystkie służby miejskie. To element nowej strategii transportowej ratusza, który stawia na wygodne i szybkie przesiadki bez biegania dookoła skrzyżowań.

Mimo to do inwestycji na Gocławku jeszcze daleka droga. Dyrektor Reksnis zakłada optymistyczną wersję, w której nowy punkt przesiadkowy byłby otwarty ok. 2015 r. Jest wart ok. 135 mln zł (według kosztorysu sprzed dwóch lat) i nie ma go nawet w wieloletnim planie inwestycyjnym. Budowę można wprawdzie podzielić na etapy (najpierw pętle, potem garaż), ale wszystko trzeba wpisać do miejscowego planu zagospodarowania.

Jego projekt jest już na ukończeniu. Problem w tym, że przewiduje rozbiórkę kilkunastu domów. - Zawsze może się trafić jakiś protestujący - przyznaje Maria Przytulska, naczelnik wydziału analiz programowych w urzędzie miasta. - Ale z drugiej strony życie w sąsiedztwie ruchliwego węzła jest bardzo uciążliwe i niewykluczone, że mieszkańcy będą jednak zainteresowani przeprowadzką.
źródło: http://wyborcza.pl/1,94898,8070725,Ratu ... lawku.html

[ Komentarz dodany przez: Bastian: |28 Cze 2010|, 2010 10:31 ]
Korekta tytułu.

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 28 cze 2010, 10:53

Ja mam takie pytanie: co w takim razie z tymi ekranami ochronnymi, które tam zaczynają montować? Pętla będzie ukryta za nimi? Trochę to dziwne...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36651
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 cze 2010, 12:05

Ekrany oddzielają domy. Nie będzie domów - znikną ekrany, jak sądzę.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 28 cze 2010, 12:12

Nie za mało miejsc?
Teraz na Młocinach jest ok. 1000, na Wilanowskiej ok. 300.
Widzi mi się przy Płowieckiej parking co najmniej taki jak na Młocinach.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 28 cze 2010, 14:05

To nie tramwaj powinien dowozić do kolei, tylko te autobusy z Wiązowny czy tam skądeś...

A parking nawet na 1000 miejsc - 5 tramwajów tych ludzi zabierze, chciałoby się raczej zdjąć z mostów tak z 10 tys. samochodów...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36651
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 cze 2010, 14:10

MichalJ pisze:To nie tramwaj powinien dowozić do kolei
Tramwaj do kolei? O czym ty mówisz? :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

kebe

Post autor: kebe » 28 cze 2010, 14:21

Teraz ja sie pytam... W jaki sposób chcą przewieść ludzi z Gocławka tramwajem do centrum w 25min... ? W 35-40 to może i się da. I druga sprawa - jak przewieść pasażerów z odcinka od Wiatracznej (włącznie) do Waszyngtona? Jak się zrobi zrzut na Gocławku to potem nie będzie jak wejść do tramwaju od Wiatracznej (juz teraz w szczycie czasem się nie da).

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 cze 2010, 14:29

BJ pisze:Nie za mało miejsc?
Też mi się tak wydaje... :-k

No i pętla autobusowa troszkę mała. 8-(
kebe pisze:I druga sprawa - jak przewieść pasażerów z odcinka od Wiatracznej (włącznie) do Waszyngtona? Jak się zrobi zrzut na Gocławku to potem nie będzie jak wejść do tramwaju od Wiatracznej (juz teraz w szczycie czasem się nie da).
A od czego sa linie krańcujące na Wiatracznej?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

kebe

Post autor: kebe » 28 cze 2010, 14:34

Wolfchen pisze:
BJ pisze:Nie za mało miejsc?
Też mi się tak wydaje... :-k

No i pętla autobusowa troszkę mała. 8-(
kebe pisze:I druga sprawa - jak przewieść pasażerów z odcinka od Wiatracznej (włącznie) do Waszyngtona? Jak się zrobi zrzut na Gocławku to potem nie będzie jak wejść do tramwaju od Wiatracznej (juz teraz w szczycie czasem się nie da).
A od czego sa linie krańcujące na Wiatracznej?
A ile lini krańcujących na Wiatracznej obsługuje przystanki w ciągu Waszyngtona ? =;

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 cze 2010, 14:35

Stanu obecnego nie utożsamiałbym ze stanem w roku 2016 (optymistycznie patrząc)...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

kebe

Post autor: kebe » 28 cze 2010, 14:41

Wolfchen pisze:Stanu obecnego nie utożsamiałbym ze stanem w roku 2016 (optymistycznie patrząc)...
Jeżeli dodatkowe linie wepchnie się jeszcze na Jerozolimskie i będzie to w 2016 przejedny odcinek (Waszyngtona - Zawiszy) to OK :-s

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 cze 2010, 14:59

Spokojnie, nie zdziwię się, jak zrobią jakąś linię z Gocławka na Dw. Wschodni czy na Wileniaka (dowóz do metra) i się w Alejach rozluźni... 8-(

--
A wracając do tego węzła, to pomógłby on poprawić sytuację na Ostrobramskiej i TŁ - silny czarnuch Gocławek - DWZ i po sprawie :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 28 cze 2010, 15:00

Bastian pisze:
MichalJ pisze:To nie tramwaj powinien dowozić do kolei
Tramwaj do kolei? O czym ty mówisz? :-k
To nie ja, to pan Reksnis:
Dodatkowe analizy wykazały, że dalsze przedłużanie linii tramwajowej do stacji PKP Gocławek nie ma sensu. Ta trasa przez Korkową, Naddnieprzańską, Tytoniową i Kresową przypominałaby esy-floresy. Kto chciałby się wtedy przesiadać z pociągów, które i tak jeżdżą do centrum - zauważa Mieczysław Reksnis, szef biura drogownictwa i komunikacji w ratuszu.
Zamawianie analizy, która wykazała rzecz oczywistą wydaje mi się bez sensu.

Natomiast dowożenie autobusami do kolei (która ma o wiele większe rezerwy niż tramwaj, pod warunkiem likwidacji przejazdów w poziomie przez tory) wydaje się sensowne.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36651
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 cze 2010, 15:05

MichalJ pisze:Zamawianie analizy, która wykazała rzecz oczywistą wydaje mi się bez sensu.
Oczywistą chyba dla ciebie, ale ja umiem czytać:
Kto chciałby się wtedy przesiadać z pociągów
Kluczem jest tu słówko "z" (a nie "do"). Oczywiście nie tramwaj ma dowozić do pociągu (nie mam pojęcia, jakim sposobem coś takiego wyczytałeś). Natomiast można sobie wyobrazić chętnych z pociągu do jazdy tramwajem na Grochów. Tyle, że nie wyszło ich dużo - i to właśnie raczej wykazuje ta analiza.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

cHarcerz
Posty: 6
Rejestracja: 12 gru 2006, 22:59

Post autor: cHarcerz » 28 cze 2010, 15:45

No tak, ale w omawianym czasie powstania tego węzła przesiadkowego powinny być już przynajmniej plany linii tramwajowej przez Gocław na Mokotów i wówczas przy zakończeniu przynajmniej jednej linii na Gocławku jest sens przesiadania się z kolei do tramwaju.

ODPOWIEDZ