Trasa tramwajowa na Gocław

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8359
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 gru 2020, 14:00

Wielki fetysz metra krąży po korytarzach Ratusza.

Żałosne.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6930
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 gru 2020, 14:02

Nie ma nic złego w pomyśle metra na Gocław, ale omg, nie tą trasą...

Autobus Czerwon
Posty: 4098
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 22 gru 2020, 14:18

Emyl pisze:
22 gru 2020, 14:02
Nie ma nic złego w pomyśle metra na Gocław, ale omg, nie tą trasą...
Każdy wariant trasy na Gocław z przesiadką na Stadionie będzie zły. Gocław jest zbyt blisko centrum, żeby jadąc do niego przesiadał się raz, lub dwa. Obecnie obowiązujący projekt, przez Wschodni i Wiatraczną, nie obsługuje żadnego korytarza transportowego, lecz tworzy nowy. To by oznaczało chyba brak większej ingerencji w obecnie istniejącym układzie komunikacyjnym (?), bo przecież nikt o zdrowych zmysłach nie zabierze Gocławowi np. 507 argumentując, że przecież może jechać metrem naokoło z dwoma przesiadkami xd Ja już nawet nie mówię o tym, że czas dojazdu metrem z Gocławia do Centrum nie będzie w żaden sposób konkurencyjny. I oczywiście - ktoś mógłby powiedzieć, że przecież pasażerowie jeżdżą nie tylko do centrum. Tylko zdaje się że potok z Gocławia na Wiatraczną i dworzec Wschodni nie jest bardzo duży.

Podobny problem jest też z planowaną stacją na skrzyżowaniu Fieldorfa i Ostrobramskiej. Leży ona jakby nie patrzeć, pośród zabudowy jednorodzinnej, a raczej mało kto przesiadałby się z 520/525 itp. do M2, po to żeby przesiąść się jeszcze na Stadionie. Zresztą w sumie jest to problem każdej stacji na tym ogryzku.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6930
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 gru 2020, 14:27

Autobus Czerwon pisze:
22 gru 2020, 14:18
Podobny problem jest też z planowaną stacją na skrzyżowaniu Fieldorfa i Ostrobramskiej. Leży ona jakby nie patrzeć, pośród zabudowy jednorodzinnej, a raczej mało kto przesiadałby się z 520/525 itp. do M2, po to żeby przesiąść się jeszcze na Stadionie. Zresztą w sumie jest to problem każdej stacji na tym ogryzku.
No nie, totalnie nie. Widziałeś jebutne osiedle w północno-wschodniej ćwiartce od tego skrzyżowania? Albo jebutne JW construction w południowo-wschodniej? Tam stacja spokojnie by mogła być, tylko raczej prostopadle do tego, co obecnie się planuje.

Autobus Czerwon
Posty: 4098
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 22 gru 2020, 14:28

Sorki, faktycznie, jakoś mocno zasugerowałem się zachodnią stroną skrzyżowania, a przyznam że niezbyt dobrze kojarzę z pamięci to skrzyżowanie. Zresztą, zawsze w miejscu domów mogą powstawać nowe osiedla. No ale nadal, kto o zdrowych zmysłach będzie jechał do centrum przez Stadion?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6930
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 gru 2020, 14:30

Pełna zgoda w kwestii tej wątpliwości oczywiście :)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8359
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 gru 2020, 14:48

Emyl pisze:
22 gru 2020, 14:02
Nie ma nic złego w pomyśle metra na Gocław, ale omg, nie tą trasą...
Czy znasz jakikolwiek inny wariant trasy?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6930
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 gru 2020, 14:52

Nie, a Ty? :p

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8359
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 gru 2020, 14:53

Skoro nie znasz, to tekst typu "Nie ma nic złego w pomyśle metra na Gocław, ale omg, nie tą trasą..." jest typowym pieszczeniem metrofilów. Przykro mi.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36637
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 22 gru 2020, 14:54

Już ok. 2011 było z analiz Jaspersa wiadomo, że przy przewidywanych wynikach trasy metra na Gocław uzyskanie dla niej dofinansowania unijnego będzie co najmniej niezbyt prawdopodobne. Na co teraz liczy ratusz?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6930
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 gru 2020, 14:55

Bardzo przepraszam - nikogo nie chciałem pieścić. Natomiast nie uważam, by uzasadnionym było wykluczenie budowy metra (czy innego SKM) na Gocław całkowicie, forever.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8359
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 gru 2020, 15:06

Bastian pisze:
22 gru 2020, 14:54
Już ok. 2011 było z analiz Jaspersa wiadomo, że przy przewidywanych wynikach trasy metra na Gocław uzyskanie dla niej dofinansowania unijnego będzie co najmniej niezbyt prawdopodobne. Na co teraz liczy ratusz?
Może nie liczy Ratusz, tylko Prezes MW?

Autobus Czerwon
Posty: 4098
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 22 gru 2020, 15:09

person pisze:
22 gru 2020, 15:06
Bastian pisze:
22 gru 2020, 14:54
Już ok. 2011 było z analiz Jaspersa wiadomo, że przy przewidywanych wynikach trasy metra na Gocław uzyskanie dla niej dofinansowania unijnego będzie co najmniej niezbyt prawdopodobne. Na co teraz liczy ratusz?
Może nie liczy Ratusz, tylko Prezes MW?
Nie znam szczegółowo życiorysu Prezesa MW, aczkolwiek wydaje mi się że to akurat fachowiec w swojej dziedzinie, co nie jest szczególnie częste w warszawskich spółkach samorządowych.

bartoni722
Posty: 12141
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 23 gru 2020, 14:55

TVN Warszawa pisze: - Możemy starać się o środki na metro w 2023 roku. Takie analizy ze strony Unii Europejskiej trwają około roku, więc decyzję, czy otrzymamy środki na metro czy nie, będziemy mieli w 2024 - wyjaśnia Karolina Gałecka. Dopytujemy, czy to oznacza, że do 2024 roku tramwaj na Gocław jest zamrożony. - Tak - odpowiada rzeczniczka ratusza.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8359
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 gru 2020, 15:24

bartoni722 pisze:
23 gru 2020, 14:55
TVN Warszawa pisze: - Możemy starać się o środki na metro w 2023 roku. Takie analizy ze strony Unii Europejskiej trwają około roku, więc decyzję, czy otrzymamy środki na metro czy nie, będziemy mieli w 2024 - wyjaśnia Karolina Gałecka. Dopytujemy, czy to oznacza, że do 2024 roku tramwaj na Gocław jest zamrożony. - Tak - odpowiada rzeczniczka ratusza.
lol

P.S. Zakładając, że budowa TnG ruszyłaby w 2021 r., to czy do 2024 r. miałaby szansę zakończyć się?

ODPOWIEDZ