Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

Moderator: Wiliam

ashir
Posty: 27723
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 lis 2023, 6:45

CafeKaskada pisze:
29 lis 2023, 22:39
Jurand pisze:
29 lis 2023, 18:14
No to 314 zawsze można zabrać z Olesina i puścić Ruskowym na Augustów przez Verdiego (ta linia i tak codziennie jest na sterowaniu, więc dodatkowe 5km jej nie zaszkodzi).
326 na starą trasę i 134 również, prosto Ruskowym z pominięciem Verdiego.
226 wzmocnione, tak jak to było przed wakacjami.
Tylko, że przekierowanie 314, jak i jakiejkolwiek innej linii z Olesina na Augustów wiązałoby się z dodaniem kilku kilometrów, na których linia miałaby raczej małe wykorzystanie, bo by krążyła. No i nie zapominajmy, że przy pętli Olesin też mieszkają ludzie, którzy z tych autobusów korzystają. Moim zdaniem najlepszą opcją jest po prostu przebudowa pętli Olesin tak, żeby pomieściła więcej autobusów.
Po wybudowaniu tężni solankowej byłoby to ciężkie i raczej nie mile widziane. :P

Jurand
Posty: 1079
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 30 lis 2023, 7:00

ashir pisze:
30 lis 2023, 6:45
CafeKaskada pisze:
29 lis 2023, 22:39

Tylko, że przekierowanie 314, jak i jakiejkolwiek innej linii z Olesina na Augustów wiązałoby się z dodaniem kilku kilometrów, na których linia miałaby raczej małe wykorzystanie, bo by krążyła. No i nie zapominajmy, że przy pętli Olesin też mieszkają ludzie, którzy z tych autobusów korzystają. Moim zdaniem najlepszą opcją jest po prostu przebudowa pętli Olesin tak, żeby pomieściła więcej autobusów.
Po wybudowaniu tężni solankowej byłoby to ciężkie i raczej nie mile widziane. :P
Może kiedyś KM zawita na ulicę Olesin i uda się tam puścić autobus do Zdziarskiej , zyskując miejsce na pętli :-k

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 30 lis 2023, 9:55

^^ Dojście do Ruskowego Brodu to około kilometra, czyli jak na obszar rozproszonej zabudowy jednorodzinnej na przedmieściach to całkiem sympatyczna perspektywa.
KwZ pisze:
29 lis 2023, 18:54
Linie mieszkają czy ludzie mieszkają?
Ludzie mieszkają, linii potrzebują 8-(
Wiliam pisze:
29 lis 2023, 21:54
Poczułem się ogromnie uprzywilejowany że o tej godzinie mogę się jeszcze obkręcać pod kołdrą :)
Ja ledwo wstaję po 7 w dni robocze...
CafeKaskada pisze:
29 lis 2023, 22:39
No i nie zapominajmy, że przy pętli Olesin też mieszkają ludzie, którzy z tych autobusów korzystają.
Okolice samej pętli to totalny koniec świata z zabudową rzadszą, niż Kępa Zawadowska. Wg standardów warszawskich nadaje się to na linię typu 134.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

CafeKaskada
Posty: 15
Rejestracja: 08 lis 2023, 21:04

Post autor: CafeKaskada » 30 lis 2023, 20:03

Jurand pisze:
30 lis 2023, 6:33
326 na odcinku od Kobiałki do Zdziarskiej też ma małe wykorzystanie, a mimo to jedzie Ruskowym.
326 to ma dowozić z Ruskowego Brodu do Metra Bródno, jednak trochę domów tam jest
Jurand pisze:
30 lis 2023, 7:00
Może kiedyś KM zawita na ulicę Olesin i uda się tam puścić autobus do Zdziarskiej , zyskując miejsce na pętli :-k
Jakby coś miało pojechać Olesinem, to też raczej powinno krańcować na pętli Olesin, inaczej mieszkańcy okolicznych domów by raczej nie byli zadowoleni, bo by musieli tym autobusem zwiedzać całą dzielnicę
Wolfchen pisze:
30 lis 2023, 9:55
^^ Dojście do Ruskowego Brodu to około kilometra, czyli jak na obszar rozproszonej zabudowy jednorodzinnej na przedmieściach to całkiem sympatyczna perspektywa.
Z samej pętli Olesin nawet mniej, tylko, że niektórzy muszą ten kilometr, czy nawet więcej do samej pętli dojść.
Wolfchen pisze:
30 lis 2023, 9:55
Okolice samej pętli to totalny koniec świata z zabudową rzadszą, niż Kępa Zawadowska. Wg standardów warszawskich nadaje się to na linię typu 134.
Kawałek dalej od pętli jest trochę domów, w każdym razie ile by ich nie było, to nie można stamtąd tak po prostu wszystkiego zabrać i zostawić jednej linii.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 01 gru 2023, 8:10

CafeKaskada pisze:
30 lis 2023, 20:03
Z samej pętli Olesin nawet mniej, tylko, że niektórzy muszą ten kilometr, czy nawet więcej do samej pętli dojść.
Co jest całkiem normalną strefą dojścia na dalekich przedmieściach z nisko intensywną zabudową jednorodzinną.
CafeKaskada pisze:
30 lis 2023, 20:03
Kawałek dalej od pętli jest trochę domów, w każdym razie ile by ich nie było, to nie można stamtąd tak po prostu wszystkiego zabrać i zostawić jednej linii.
Gdyż? Te "trochę domów" to akurat tyle, ile potrzeba dla kursowania linii pokroju 134 lub 234.

Inna bajka, że skracać takiej 120 nie ma dokąd - to jest najbliższa pętla względem generatora, jaką jest os. Regaty.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 gru 2023, 9:18

Kilometr dojścia jest powyżej standardów obowiązujących w Warszawie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 gru 2023, 9:33

Ja może zacznę się posługiwać argumentami liczbowymi, bo widzę że nie do wszystkich dociera.

Wziąłem i przeprowadziłem poważną analizę GIS (policzyłem ręcznie budynki) i wychodzi mi ok. 65 domów rozrzuconych luźno wzdłuż ul. Olesin i wśród tych chaszczy za nią. To będzie jakieś 260 osób potencjalnej klienteli, w sporej części z warstwy społecznej podróżami autobusowymi klasistowsko gardzącej. Tam - cytuję - "nie można zostawić jednej linii".

Na osiedlach przy Verdiego są obecnie oddane lub w zaawansowanej fazie budowy 82 bloki, w większości (wszystkie?) niskie, trzykondygnacyjne. Sama Zielona Dolina II to blisko 1000 mieszkań, a ona odpowiada za z grubsza połowę zabudowy tego terenu. Licząc +/- 1750 mieszkań wychodzi mi 5-6k osób, potencjalnie z przyczyn materialnych zainteresowanych korzystaniem z komunikacji dużo bardziej niż nowobogaccy z Olesina. Tam - prawie cytuję - nie ma potrzeby wzmacniania istniejących gównolinii co pół godziny.

Dla porównania i oddania skali - Dąbrówka Wiślana to ok. 2150 mieszkań, a kursują tam przeguby co 6 minut w szczycie, które nie mają (poza przesiadkami z Legionowa) żadnych innych poważnych źródeł potoku po trasie.

Tak więc tak, uważam że cały układ komunikacyjny na północnej zielonej Białołęce powinien być bezwzględnie podporządkowany obsłudze tego osiedla (+Regat), a przejmowanie się mieszkańcami Słonecznego Poranka czy Rajgrasowej należy odłożyć na później.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

CafeKaskada
Posty: 15
Rejestracja: 08 lis 2023, 21:04

Post autor: CafeKaskada » 01 gru 2023, 13:33

Mieszkańcami ulic pokroju Rajgrasowej, czy Słonecznego Poranka jak najbardziej należy się przejmować. Nie każdy ma możliwość korzystania z samochodu i nie każdemu się to opłaca, a to, że mieszkają w zabudowie jednorodzinnej nie oznacza, że są gorsi i że można stamtąd wycofywać linie, czy wydłużać im czas przejazdu. Sam mieszkam w podobnej okolicy, tylko w innym miejscu i z komunikcaji miejskiej korzystam bardzo często.

Co do wzmacniania komunikacji na Verdiego, to dawanie tam linii typu 234, czy 314 raczej zbyt dużego sensu nie ma, musiałyby pokonywać kręte trasy i do żadnych dużych punktów przesiadkowych by nie dowoziły i i tak wszyscy by pewnie jeździli 120 i 134, ewentualnie 226. Nie napisałem, że nie ma potrzeby wzmacniania tan komunikacji, ale takie 120 już kursuje w szczycie co 15 minut, a 134 co 20, więc nieprawdą jest, że są to ,,gównolinie co pół godziny". Myślę, że ewentualne wzmacnianie tam komunikacji powinno raczej polegać na podbijaniu istniejących linii, niż na kierowaniu nowych.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8352
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 sty 2024, 9:45

Na czas ferii:
134 – skierowanie na trasę podstawowo obowiązującą w weekendy
w obu kierunkach:
OLESIN – … – Toruńska – Łabiszyńska – Kondratowicza – Bazyliańska – Wysockiego – Toruńska – … – METRO MARYMONT
326 – skierowanie na trasę skróconą:
w kierunku krańca Olesin:
METRO MARYMONT – … – Płochocińska – Kobiałka – Mochtyńska – Fajna – Mańkowska (w lewo) – Ruskowy Bród – Kobiałka – OLESIN
w kierunku krańca Metro Marymont:
OLESIN – Kobiałka – Płochocińska – … – METRO MARYMONT
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2024/01/09/ferie-2024/
Dlaczego mam wrażenie, że to nie będzie tylko na czas ferii?

Jurand
Posty: 1079
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 10 sty 2024, 17:11

person pisze:
10 sty 2024, 9:45
Na czas ferii:
134 – skierowanie na trasę podstawowo obowiązującą w weekendy
w obu kierunkach:
OLESIN – … – Toruńska – Łabiszyńska – Kondratowicza – Bazyliańska – Wysockiego – Toruńska – … – METRO MARYMONT
326 – skierowanie na trasę skróconą:
w kierunku krańca Olesin:
METRO MARYMONT – … – Płochocińska – Kobiałka – Mochtyńska – Fajna – Mańkowska (w lewo) – Ruskowy Bród – Kobiałka – OLESIN
w kierunku krańca Metro Marymont:
OLESIN – Kobiałka – Płochocińska – … – METRO MARYMONT
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2024/01/09/ferie-2024/
Dlaczego mam wrażenie, że to nie będzie tylko na czas ferii?
Czemu ma służyć ten feryjny objazd, który był objazdem na czas trwania prac drogowych na Kobiałce :lol:
No cóż
Kanalizacja najważniejsza 😆

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 lut 2024, 9:55

fik pisze:
01 gru 2023, 9:33
Ja może zacznę się posługiwać argumentami liczbowymi, bo widzę że nie do wszystkich dociera.

Wziąłem i przeprowadziłem poważną analizę GIS (policzyłem ręcznie budynki) i wychodzi mi ok. 65 domów rozrzuconych luźno wzdłuż ul. Olesin i wśród tych chaszczy za nią. To będzie jakieś 260 osób potencjalnej klienteli, w sporej części z warstwy społecznej podróżami autobusowymi klasistowsko gardzącej. Tam - cytuję - "nie można zostawić jednej linii".

Na osiedlach przy Verdiego są obecnie oddane lub w zaawansowanej fazie budowy 82 bloki, w większości (wszystkie?) niskie, trzykondygnacyjne. Sama Zielona Dolina II to blisko 1000 mieszkań, a ona odpowiada za z grubsza połowę zabudowy tego terenu. Licząc +/- 1750 mieszkań wychodzi mi 5-6k osób, potencjalnie z przyczyn materialnych zainteresowanych korzystaniem z komunikacji dużo bardziej niż nowobogaccy z Olesina. Tam - prawie cytuję - nie ma potrzeby wzmacniania istniejących gównolinii co pół godziny..
Skoro już wyciągnąłem w innym wątku siatkę kilometrową, to sobie przypomniałem o tej mojej mega profesjonalnej analizie GIS i wychodzi na to, że mam dobre oko, co za niespodzianka. Zostawiam obrazek, który jednak dość jednoznacznie wskazuje, gdzie powinny leżeć priorytety w obsłudze tego rejonu i dlaczego na Verdiego.
olesin1km.jpg
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 12 maja 2024, 19:51

Chyba podjazdy do ZP Kupiecka można zawiesić.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7082
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 13 maja 2024, 8:47

wojtor pisze:
12 maja 2024, 19:51
Chyba podjazdy do ZP Kupiecka można zawiesić.
Z tym, że Park Handlowy Marywilska 44 (sąsiednia hala) raczej nadal będzie funkcjonować.

Na razie jest komunikat o tymczasowym zawieszeniu kursów linii 126, 735, N64:
12 MAJ 2024

Utrudnienia w kursowaniu linii 126, 735, N64
W związku z działaniami służb w okolicach ulicy Kupieckiej występują utrudnienia w kursowaniu linii autobusowych 126, 735 N64

Linia 126 w obydwu kierunkach: ..- Płochocińska – Marywilska bez podjazdu do ul. Płytowej i Kupieckiej.

Z pominięciem przystanków:
PŁYTOWA 01, 03
KUPIECKA 01
PKP ŻERAŃ 04, 07
OS. MARYWILSKA 04 w kierunku TARCHOMIN

Linia 735 w obydwu kierunkach: ..- prosto ul. Płochocińską – … bez podjazdu do ul. Płytowej i Kupieckiej.

Z pominięciem przystanków:
PŁYTOWA 03
KUPIECKA 01

Linia N64 w obydwu kierunkach: … – prosto ul. Marywilską – … bez podjazdu do ul. Płytowej i Kupieckiej.

Z pominięciem przystanków:

PŁYTOWA 01, 03
KUPIECKA 01
PKP ŻERAŃ 04, 07
OS. MARYWILSKA 04
https://www.wtp.waw.pl/utrudnienia/2024 ... usowych-3/

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 323
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 13 maja 2024, 12:19

Rozkłady widzę, że są stare, czyli autobusy odstają na przystankach z uwagi na brak podjazdów?
Nie można było tymczasowo zawracać na przystanku Zaplecze, wykorzystując obecną tam zawrotkę? Byłaby chociaż zrealizowana obsługa zajezdni Płochocińska.

mb112
Posty: 965
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 13 maja 2024, 13:04

Pożar raczej trudno zaplanować, robiąc rozkłady zawczasu... Ale jeśli usuwanie skutków potrwa dłużej, to podejrzewam, że wgrają zmienione rozkłady, ta zawrotka na streetview faktycznie wygląda ok, tylko pytanie jak ona jest wykorzystywana na co dzień, czy np. jakieś tiry tam nie parkują.

ODPOWIEDZ