Modernizacja trasy tramwajowej w al. Jana Pawła II

Moderator: Wiliam

mkm101
Posty: 997
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Modernizacja trasy tramwajowej w al. Jana Pawła II

Post autor: mkm101 » 18 cze 2009, 23:28

http://www.zw.com.pl/artykul/1,373669_R ... _Euro.html
Rzeczpospolita/Życie Wwy pisze: Remont torów w al. Jana Pawła II będzie. Po Euro
kmaj 18-06-2009, ostatnia aktualizacja 18-06-2009 22:07
Ratusz przełożył remont 10 kilometrów ruchliwej trasy tramwajowej między pętlami Rakowiec i Piaski.

Modernizacji miała doczekać się w latach 2010 – 2011 trasa wzdłuż al. Niepodległości, al. Jana Pawła II i ul. Broniewskiego – tak obiecywał prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos. Plany były ambitne: wyciszone tory, wygodne platformy przystankowe i elektroniczna informacja pasażerska.

Anna Krasko z Tramwajów Warszawskich ujawniła jednak wczoraj, że inwestycja odbędzie się dopiero po 2012 roku. W ten sposób lista budów obiecywanych na Euro znowu stopniała. Dlaczego?

– Al. Jana Pawła II to jedna z głównych tras między Bielanami i Żoliborzem a Śródmieściem. Z powodu innych uciążliwych inwestycji nie będzie zgody na jej zamknięcie dla tramwajów – twierdzi Grzegorz Madrjas z Tramwajów Warszawskich.

Chodzi m.in. o budowę drugiej linii metra, która ma ruszyć w 2010 roku. Na razie nie udało się jeszcze nawet podpisać mowy z wykonawcą (trwa wojna prawników).

Na razie Tramwaje Warszawskie nie wycofały się z planów modernizacji przed Euro 2012 torów na Targowej i Zielenieckiej – obok Stadionu Narodowego.
Biorąc pod uwagę że II linia metra powstanie najwcześniej w 2013r, można sądzić że torowisko na najważniejszym ciagu północ-południe do czasu remontu po prostu się rozsypie. Chyba że metro nie powstanie...

BTW - nie mogłem zlokalizować odpowiedniego wątku - czyżby go nie było?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 cze 2009, 8:06

Bo nie było takiego wątku moim zdaniem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Wujcio
Posty: 43
Rejestracja: 21 kwie 2009, 15:28
Lokalizacja: Białołęka (tzw. Zielona)

Post autor: Wujcio » 19 cze 2009, 14:41

Czy sploty na Rondzie Radosława miały być zbudowane w ramach tej inwestycji, czy niezależnie od niej?

Argumentacja o kolizji z "innymi uciążliwymi inwestycjami" (skąd tu liczba mnoga, skoro jest tylko jedna takowa - II linia metra) wydaje mi się trochę naciągana - wszak etapami można by ją przeprowadzić, tak jak obecnie na W-Z...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 cze 2009, 14:58

Jak wyobrażasz sobie etapowanie, jeśli Prosta będzie wyłączona? Kluczowa jest możliwość korzystania z Ronda ONZ.

Ponadto, wyłączenie odcinka Babka - pl. Grunwaldzki zależy od odbudowy wiaduktu Andersa.

Na Radku będzie raczej trzeci tor niż splot.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Wujcio
Posty: 43
Rejestracja: 21 kwie 2009, 15:28
Lokalizacja: Białołęka (tzw. Zielona)

Post autor: Wujcio » 19 cze 2009, 15:29

Prosta i tak jest mało przydatna do objazdów tramwajowych, bo pojedzie się nią tylko na Wolę. Można będzie objeżdżać Solidarności - Marszałkowską - Nowowiejską, 10 przez Narutowicza.

Fakt, brak wiaduktu na Andersa jest problemem, ale i tak tramwaje z Broniewskiego nim nie pojadą, gdy już będzie (za 2 lata podobno). Ten krótki w sumie odcinek od pl. Grunwaldzkiego do Babki można zostawić na koniec.

To "Wyborcza" coś pisała o splotach ostatnio, wcześniej słyszałem faktycznie o trzecim torze. W sumie istotniejsze jest "kiedy" to będzie...

EDIT: Mój błąd: "GW" pisała o splotach na Kercelaku, a na Rondzie i pl. Grunwaldzkim o osobnych torach do skrętu w lewo - które mają być zbudowane przy okazji remontu w al. Jana Pawła II... Najgorzej, jak człowiek nie doczyta do końca.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 cze 2009, 19:49

Ale z okazji dłuższego zamknięcia w związku z JPII można by brakujący rozjazdy na Daszyńskim dostawić - tym bardziej, że Kasprzaka na mur-beton nie będzie przejezdnego. A tak to taka opcja etapowania w ogóle odpada.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5305
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 19 cze 2009, 22:38

No dramat po prostu... Nie ma to jak prostować proste tory. Zamiast kłaść je w nowych rejonach :roll: . Ciągle tylko nowe remonty. Inwestycji - 0.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 19 cze 2009, 23:00

TGM pisze:No dramat po prostu... Nie ma to jak prostować proste tory. Zamiast kłaść je w nowych rejonach :roll: . Ciągle tylko nowe remonty. Inwestycji - 0.
Żebyś sobie pojeździł czasem przez Jana Pawła to byś wiedział po co ją modernizować - a co z tego wyjdzie* to już inna sprawa... #-o

* - może jednak coś się uda poprawić...
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 21 cze 2009, 11:44

mkm101 pisze:Chyba że metro nie powstanie...
Może i powstanie, ale ta inwestycja może się ciągnąć i ciągnąć podobnie jak pierwsza linia metra. A wtedy może się okazać, że i tak trzeba będzie remontować trasę wraz z uciążliwą budową II linii metra, chyba że inwestycja odsunie się na bliżej nieokreśloną przyszłość. A ja mam pytanie jeszcze, czy Tramwaje Warszawskie zbudują kiedyś platformy przystankowe na Kole i Pradze, tam gdzie teraz do tramwajów siada się wprost z jezdni. Być może to dobry sprawdzian dla kierowców ze znajomości przepisów ruchu drogowego (pasażerowie mają pierwszeństwo, gdy przechodzą przez jezdnię), ale dla pasażerów jest to średnio wygodne, mówiąc delikatnie, a mamy przecież XXI wiek..

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 cze 2009, 12:27

TGM pisze:No dramat po prostu... Nie ma to jak prostować proste tory.
Po pierwsze, remonty i tak trzeba robić, więc chyba lepiej zrobić je na raz na dłuższym ciągu, wykorzystując jedno zamknięcie, a nie szereg malutkich.

Po drugie, to akurat trasa w al. Jana Pawła II jest naprawdę mało funkcjonalna i wiele przy okazji modernizacji można by poprawić.

Po trzecie, to za zakres inwestycji odpowiadają Twoi wybrańcy. TW miało przygotowany wariant umowy wieloletniej z budową OBU tras do Tarchomina, całej trasy Wilanów - Dw. Zachodni oraz trasy Krasińskiego wyciągniętej aż do CH Targówek. Miasto uznało jednak inaczej.

Po czwarte, sprawa była dyskutowana dziesiątki razy i jest odpowiedni wątek do tego (a nawet dwa: "nowe trasy tramwajowe" oraz "umowa wieloletnia"). Naprawdę musisz robić burdel w kolejnym?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 21 cze 2009, 12:40

fraktal pisze:A ja mam pytanie jeszcze, czy Tramwaje Warszawskie zbudują kiedyś platformy przystankowe na Kole i Pradze, tam gdzie teraz do tramwajów siada się wprost z jezdni.
Teraz jest konsultowany OPZ na koncepcje programowo-przestrzenna na przebudowę trasy tramwajowej w Obozowej.
Mamy SW na modernizację ciągu tramwajowego w JPII, ale póki co idą wakacje i SISKOM chcialby odpocząć. Może kiedy wstawimy :)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Wujcio
Posty: 43
Rejestracja: 21 kwie 2009, 15:28
Lokalizacja: Białołęka (tzw. Zielona)

Post autor: Wujcio » 22 cze 2009, 13:12

Jednak od dawna było wiadomo, że obie te inwestycje będą realizowane w tym samym czasie - a nagle okazało się, że "nie będzie zgody". Jeszcze trochę i okaże się, że na remont Targowej też "nie będzie zgody", bo "koliduje"...

michael112
Posty: 2848
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 22 cze 2009, 13:45

Właściwie to modernizacja Jana Pawła powinna się rozpocząć już teraz. Przecież i tak jest wyłączony odcinek ONZ-Stawki. Można było teraz zmodernizować tamtejsze torowisko. I po co wyłączać drugi raz?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 cze 2009, 16:37

Zeby Ci zrobic na zlosc. :term:
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 22 cze 2009, 16:58

cholera, miałem przeczucie że to przez michaela112 .....
PURA VIDA!

ODPOWIEDZ