[ZTM] Jest decyzja ś›rodowiskowa dla tramwaju na Tarchomin

Moderator: Wiliam

PrasowyZTM
Posty: 4
Rejestracja: 16 lip 2010, 9:47

[ZTM] Jest decyzja ś›rodowiskowa dla tramwaju na Tarchomin

Post autor: PrasowyZTM » 16 lip 2010, 9:57

Szanowni Państwo,

Mamy dobrą wiadomość dla mieszkańców Białołęki i... całej Warszawy. Wydana
została decyzja środowiskowa dla linii tramwajowej na Tarchomin. Potwierdza
ona, że inwestycja jest bezpieczna dla środowiska. Decyzja pozwoli zakończyć
prace projektowe i - jeśli planów nie pokrzyżują protesty - zrealizować
inwestycję zgodnie z harmonogramem.

Informacje o tramwaju na Tarchomin, w tym pełny tekst decyzji środowiskowej,
dostępne są na stronie internetowej ZTM pod adresem:
http://www.ztm.waw.pl/inwestycje.php?i=13&c=90&l=1

Pozdrawiamy

Zespół prasowy ZTM



_______________________________________________

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach - tak nazywa się kluczowy dokument,
który zapala zielone światło dla budowy tramwaju na Tarchomin. Decyzję
wydało 8 lipca br. Biuro Ochrony Środowiska. Wynika z niej, że inwestycja w
wariancie przedstawionym przez inwestora (czyli miasto stołeczne Warszawa)
jest bezpieczna dla środowiska naturalnego.




Do końca roku projektant trasy - firma MP Mosty z Krakowa, dokończy projekt
i uzyska zezwolenie na realizację inwestycji. Harmonogram nie jest
zagrożony - do końca 2011 roku tramwaje pojadą przez most Północny do pętli
przy ulicy Mehoffera, a w 2013 roku docierać będą do Winnicy.



Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (potocznie zwanej
decyzją środowiskową) został złożony w maju 2009 roku. Proces oceny
dokumentacji był bardzo złożony. Konieczne okazało się przygotowanie dla
inwestycji raportu o oddziaływaniu na środowisko. Dokument ten został
złożony w Biurze Ochrony Środowiska w październiku ubiegłego roku. W grudniu
2009 roku BOŚ rozpoczęło postępowanie w sprawie wydania decyzji
środowiskowej i przystąpiło do oceny oddziaływania przedsięwzięcia na
środowisko. Inwestycja musiała zostać uzgodniona także z Państwowym
Powiatowym Inspektorem Sanitarnym (wydał opinię 31 grudnia 2009 roku) oraz z
Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska. Wnikliwa analiza wiązała się z
koniecznością składania przez projektanta uzupełniających informacji, m.in.
dodatkowych obliczeń przewidywanego poziomu hałasu, obliczeń
rozprzestrzeniania się substancji szkodliwych w powietrzu oraz
doprecyzowania rozwiązań mających zagwarantować zachowanie szlaków migracji
zwierząt.



Ostatecznie, 6 maja 2010 roku, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał
postanowienie o uzgodnieniu inwestycji. W dokumencie stwierdzono, że "nie
istnieje możliwość oddziaływania przedsięwzięcia na obszary wymagające
specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt lub
ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszary
Natura 2000 (...)".



Oceniony został wpływ inwestycji na ekosystem Kanału Winnickiego. Jest on
szlakiem migracji małych zwierząt, dlatego powstanie dla nich specjalne
przejście. Przepust nad kanałem będzie wyposażony w półki umożliwiające
przemieszczanie się płazom i innym małym przedstawicielom fauny. Strefy
przejść zostaną odpowiednio urządzone - wkomponowane w krajobraz, osłonięte
roślinnością i zaprojektowane tak, by kierować do nich zwierzęta.
Zagospodarowanie stref przejścia dla zwierząt oraz prace budowlane w rejonie
Kanału Winnickiego i zlokalizowanego w jego pobliżu zbiornika wodnego będą
planowane i realizowane pod nadzorem przyrodniczym specjalistów
(herpetologa, zoologa). Po zakończeniu inwestycji prowadzony będzie dwuletni
monitoring wykorzystania przepustu jako przejścia dla zwierząt oraz kolizji
ze zwierzętami. Inwestor będzie musiał także dbać o drożność korytarza
migracji, konserwować przejście i zapewnić jego czystość.



Wokół Kanału Winnickiego wytyczona będzie strefa zieleni. Teren pomiędzy
nowym przebiegiem ul. Dzierzgońskiej, ul. Światowida oraz zabudowaniami na
południe od kanału zostanie zwrócony naturze - przewidziano rozebranie
chodników i jezdni "starej" ul. Dzierzgońskiej, usuniecie ławek, latarni
itp. i zasadzenie zieleni. Rejon kanału i sąsiadującego z nim zbiornika
wodnego zostanie odgrodzony barierkami. Zanieczyszczeniu terenu i wód
zapobiegać będzie odpowiednio zaprojektowana kanalizacja oraz separatory
substancji ropopochodnych.



Pozytywnie ocenione zostały także rozwiązania związane z koniecznym
wycięciem niektórych drzew i ograniczeniem powierzchni terenów zielonych. W
ich miejsce dokonane zostaną nasadzenia zastępcze. Pozostałe drzewa w
pobliżu budowy, w czasie jej trwania zostaną odpowiednio zabezpieczone.



W uzgodnieniu RDOŚ oceniono poziom emisji hałasu. Z analizy wynika, że
"poziomy hałasu spowodowane eksploatacją linii [tramwajowej - przyp. ZTM]
będą mniejsze niż te powstałe w wyniku ruchu samochodowego i jako takie nie
będą one powodować przekroczeń standardów akustycznych na terenach
chronionych". Realny poziom hałasu wynikający z kumulacji obu jego źródeł
(tramwajów i ruchu ulicznego) zostanie oceniony po upływie roku od oddaniu
trasy do użytku. Jednak już w trakcie budowy podjęte zostaną działania
minimalizujące wpływ hałasu. Przy szkołach podstawowych nr 154 i 342
przewidziano montaż ekranów akustycznych. Nawierzchnia jezdni ma gwarantować
niski poziom emisji hałasu podczas eksploatacji. Ponadto wzdłuż trasy
zasadzona zostanie zieleń, która stanowi naturalną barierę dla dźwięków.



Sama linia tramwajowa i kursujące na niej pojazdy będą bardzo ciche. Przy
budowie zastosowane zostaną podkłady betonowe z przytwierdzeniem sprężystym
szyn oraz z gumowymi przekładkami podszynowymi. Torowisko będzie wyposażone
w smarownice, chroniące przed bocznym zużywaniem się szyn i rantów kół
tramwajowych. Czoła peronów wyłożone zostaną wykładziną dźwiękochłonną. Koła
tramwajów i szyny będą regularnie szlifowane. Brane jest także pod uwagę
wykonanie torowiska porośniętego trawą.



Postanowienie RDOŚ oraz decyzja środowiskowa zawierają mnóstwo innych
szczegółowych zaleceń, dotyczących zarówno etapu budowy, jak i późniejszej
eksploatacji trasy na Tarchomin. Dotyczą one m.in. tego, w jakich godzinach
mogą odbywać się hałaśliwe prace (6.00-22.00, a w pobliżu szkół - po
południu i w przerwach wakacyjnych), jak unikać nakładania się źródeł hałasu
(odpowiednie rozlokowanie maszyn), jak i gdzie zorganizować zaplecze budowy
(możliwie jak najdalej od zabudowy mieszkaniowej), w jaki sposób
przechowywać materiały, gromadzić i utylizować odpady, jak zapobiegać
wyciekom szkodliwych substancji. Wskazano, kiedy i z zachowaniem jakich
środków ostrożności prowadzone mogą być prace ciężkim sprzętem budowlanym w
rejonie Wydmy Tarchomińskiej i Kanału Winnickiego (ochrona sezonu lęgowego
ptaków i rozrodczego zwierząt oraz okresu masowej migracji i rozmnażania się
płazów).



Decyzji środowiskowej nadany został rygor natychmiastowej wykonalności.
Inwestycja jest bowiem realizowana w ważnym interesie społecznym i
gospodarczym, zarówno lokalnie - dla Białołęki, jak i w skali całego miasta.
Budowa linii tramwajowej na Tarchomin wraz z rozbudową ulicy Światowida jest
bardzo istotnym elementem modernizacji układu drogowego prawobrzeżnej
Warszawy. Ma także duże znaczenie dla organizacji turnieju EURO 2012 -
pozwoli skomunikować obrzeża miasta z centrum stolicy i poprawi
przemieszczanie się pasażerów w obrębie całej Warszawy.



Decyzja środowiskowa umożliwi dokończenie projektu inwestycji. Zakończenie
prac projektowych planowane jest na wrzesień. W kolejnych miesiącach
projektant spełni formalności związane z uzyskaniem prawomocnego pozwolenia
budowlanego. Ma na to czas do 20 grudnia tego roku. Taki termin zapewnia
bezpieczeństwo harmonogramu inwestycji, zgodnie z którym budowa odcinka
linii do pętli technicznej przy Mehoffera potrwa do końca 2011, a cała linia
zostanie oddana do użytku w 2013 roku.


[ Komentarz dodany przez: Bastian: |15 Wrz 2010|, 2010 08:36 ]
Zmiana tytułu.

zzz
Posty: 1060
Rejestracja: 21 sty 2008, 22:46

Post autor: zzz » 16 lip 2010, 9:59

to juz wam nie wystarcza blog pod adresem ztm.waw.pl i musicie spamowac prywatne fora? =;

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 16 lip 2010, 10:17

zzz pisze:to juz wam nie wystarcza blog pod adresem ztm.waw.pl i musicie spamowac prywatne fora?
Jeśli przy okazji pouczestniczyliby aktywnie w dyskusjach sprzedając jakieś fajne sprawy, to spam szłoby znieść. Ale jak tylko ma być to kopiowanie komunikatów ze strony to będzie dobra okazja, żeby poćwiczyć z zespołem prasowym ZTM zasady interpunkcji (na przykładzie zdania:)
ztm pisze:Do końca roku projektant trasy - firma MP Mosty z Krakowa, dokończy projekt i uzyska zezwolenie na realizację inwestycji.
czy poanalizować stylistyczne niestosowności (np.
ztm pisze:kluczowy dokument,
który zapala zielone światło dla budowy tramwaju
Ciekawe też, czy publiczna instytucja w oficjalnej komunikacji może używać zwrotów w rodzaju
ztm pisze:jeśli planów nie pokrzyżują protesty
na określenie uprawnień przyznanych stronom przez ustawodawcę. Jeszcze tylko brakuje, zeby Straż Miejska pisała, że ona zadba o bezpieczeństwo na osiedlach, jeśli "planów nie pokrzyżują" jej zgłoszenia w sprawie parkowania na zakazie a ZDM będzie zapowiadał płaskie jak stół jezdnie, jeśli "planów nie pokrzyżują" im zlecenia naprawy dziur w chodnikach.

Ale, jak mówię - pożyjemy - zobaczymy, bo obecnośc służb prasowych ZTM wcale nie musi być na forum niepożądana.
Popatrz, jaka franca!

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 16 lip 2010, 11:15

W 2011 roku pojedziemy tramwajem na Tarchomin? Zarząd Transportu zapewnia, że tak. I chwali się decyzją Biura Ochrony Środowiska, które wpuści ruch szynowy na most Północny.

Do końca roku projektant trasy, firma MP Mosty z Krakowa, dokończy projekt. Uzyska też zezwolenie na realizację inwestycji. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, do końca 2011 roku tramwaje pojadą przez most Północny do pętli przy ulicy Mehoffera, a w 2013 roku docierać będą do Winnicy.

Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach został złożony w maju 2009 roku. Inwestor musiał zawrzeć informacje i obliczenia przewidywanego poziomu hałasu, rozprzestrzeniania się substancji szkodliwych w powietrzu oraz doprecyzować rozwiązania mających zagwarantować zachowanie szlaków migracji zwierząt.

Planowana linia tramwajowa przez most i kursujące na niej pojazdy będą bardzo ciche. Brane jest także pod uwagę wykonanie torowiska porośniętego trawą.
źródło: http://www.zw.com.pl/artykul/10,495628_ ... _rok_.html

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 16 lip 2010, 12:40

Mapki przystanków tramwajowych są tylko dla Tarchomina. A co z przystankami Metro Młociny-Projektowana? Ekspres? Teleportacja? :-)
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7675
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 16 lip 2010, 12:44

Domino2001 pisze:Mapki przystanków tramwajowych są tylko dla Tarchomina. A co z przystankami Metro Młociny-Projektowana? Ekspres? Teleportacja? :-)
Brak przystanków :P
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 16 lip 2010, 13:43

Niestety tak dobrze nie będzie. Wzdłuż TMP są 2 przystanki oraz są też przystanki na odcinku ul. Marymoncka - Huta (takie jakie były).

Jestem pozytywnie zaskoczony faktem opublikowania treści decyzji środowiskowej przez ZTM. (normalnie to decyzje są dostępne u organu wydającego)
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7675
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 16 lip 2010, 14:53

tarantula01 pisze:Niestety tak dobrze nie będzie. Wzdłuż TMP są 2 przystanki oraz są też przystanki na odcinku ul. Marymoncka - Huta (takie jakie były).
To będą NŻ :)
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
panzerloud
Posty: 212
Rejestracja: 25 sie 2009, 15:08

Post autor: panzerloud » 19 lip 2010, 16:30

są już ulotki, przepraszam ale robiłem profesjonalną kserokopiarką, nie bardzo umiałem wyregulować. Zresztą samo skanowanie zajęło mi mnóstwo czasu.

Obrazek
Obrazek

Bardzo fajne, są wizualizacje, kompletna informacja, super.
Proszę wyciąć jeśli nie w temacie.

EDIT: Laik ze mnie straszny, ale czy nie lepiej byłoby poszerzyć jezdnie i puścić autobusy ? z doświadczenia wiem iż niestety (przynajmniej tu w Warszawie) tramwaj wcale nie jest szybszy, chociaż słyszałem że może zaoferować większą podaż niż autobus... absolutnie nie kwestionuje tego pomysłu, nie mam niezbędnej do tego wiedzy więc i czelności ale wydaje mi się iż tak krótki odcinek jaki zostanie wybudowany można by załatwić linią autobusową z pasem na wyłączność. Jedyne co w moich oczach usprawiedliwia tramwaje to fakt późniejszej rozbudowy infrastruktury tramwajowej, czyli rozszerzanej zasięgu usług w tamtym rejonie, oficjalnie jednak nie znam żadnych dotyczących tej sprawy faktów. Więc albo zrodziło się najwyżej jako pomysł, albo nikt o tym nie myśli nawet. A nowoczesne tramwaje na Tarchomin to prestiż dla lokalnych władz.

kebe

Post autor: kebe » 19 lip 2010, 16:41

panzerloud pisze:są już ulotki, przepraszam ale robiłem profesjonalną kserokopiarką, nie bardzo umiałem wyregulować. Zresztą samo skanowanie zajęło mi mnóstwo czasu.

Bardzo fajne, są wizualizacje, kompletna informacja, super.
Proszę wyciąć jeśli nie w temacie.

Ale to jest oszustwo! Wyznaczona trasa tramwajowa na tych ulotkach nie pokrywa się z planowanym przbiegiem... Gdzie? Otóż nie będzie dochodzić do Modlinskiej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26827
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 lip 2010, 17:21

Z rysunku pętli na tle ortofotomapy widać, że przy Modlińskiej to ta pętla nie jest.

@panzerloud: Jak będziesz miał autobus na wydzielonej drodze, z własną sygnalizacją i przystankami jak tramwaj, to i prędkość będzie miał podobną. Tyle, że w jednym pojeździe zmieści się mniej podróżnych, podróż będzie mniej komfortowa i bezpieczna, utrzymanie nawierzchni będzie droższe, a zużycie energii - większe. Do przewiezienia tej samej liczby podróżnych trzeba będzie zatrudnić więcej pojazdów. Bez sensu.

Autobusy w Warszawie korzystają głównie z prosamochodowej polityki miasta w zakresie sterowania ruchem, poza tym poruszają się nie tylko w centralnej strefie miasta (większość tras tramwajowych znajduje się w granicach przedwojennej Warszawy) ale i na wybiegówkach, co oznacza mniejszą gęstość przystanków i większą swobodę ruchu. "Pomaga" także praktyczny brak kontroli prędkości (w przeciwieństwie do tramów, gdzie parametry jazdy są ciągle zapisywane) i rozkłady jazdy rozpisane tak, że trzeba jechać >50 km/h by ich dotrzymać, zwłaszcza wieczorami - tymczasem tramwajem w DS rozkład się robi z prędkością 30-40 km/h.

Ogólnie jestg dzieś wątek "LRT vs BRT" ale nie wiem, czy mogę go polecić (nie czytam). Tutaj jest to zdecydowany OT.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 892
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 19 lip 2010, 22:05

BTW 2 część projektu - linia tramwajowa z Żerania FSO wzdłuż Modlińskiej - niestety z powodów oszczędności wyleciała.
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26827
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 lip 2010, 22:16

Tym niemniej jest to i tak więcej tras tramwajowych w projektowaniu i budowie, niż za poprzedniej kadencji :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 20 lip 2010, 0:39

MisiekK pisze:
tarantula01 pisze:Niestety tak dobrze nie będzie. Wzdłuż TMP są 2 przystanki oraz są też przystanki na odcinku ul. Marymoncka - Huta (takie jakie były).
To będą NŻ :)
Będą?
O właśnie: Panie PrasowyZTM czy wymienione przystanki będą na żądanie?
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26827
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 lip 2010, 7:57

Jakie znowu NŻ, upał nie posłużył? Abtrahując od ich sensowności w tramwajach w ogóle, to akurat w strefie obsługi osiedla...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Zablokowany