Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4878
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 26 lut 2024, 12:21

No i był remont w grudniu. Dokładnie 3 grudnia. A, że spadł wtedy śnieg to nie można było wykonać całości zaplanowanych prac.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25332
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 lut 2024, 14:17

person pisze:
26 lut 2024, 12:09
pawcio pisze:
24 lut 2024, 23:52
Słyszałem wersje od miesiąca do remontu średnicy. Niestety nie jest to najprostsze miejsce do naprawy. Technologicznie oraz organizacyjnie.
Nie brzmi to najlepiej.
Rzecznik TW też zapowiadał remont torów na wiadukcie przy Arkadii na grudzień 2023 r., ale ostatnio było trudnościach i "szukaniu odpowiedniego terminu"...
Nawet było w grudniu zamknięcie, z którego nic się nie udało wycisnąć. Niestety prace betoniarskie na wiadukcie wymagają odpowiedniego reżimu pogodowego. Ale niedługo powinna być kolejna próba.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8319
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 26 lut 2024, 14:34

Trzymam kciuki.

ashir
Posty: 27712
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 lut 2024, 14:40

pawcio pisze:
26 lut 2024, 14:17
person pisze:
26 lut 2024, 12:09

Nie brzmi to najlepiej.
Rzecznik TW też zapowiadał remont torów na wiadukcie przy Arkadii na grudzień 2023 r., ale ostatnio było trudnościach i "szukaniu odpowiedniego terminu"...
Nawet było w grudniu zamknięcie, z którego nic się nie udało wycisnąć. Niestety prace betoniarskie na wiadukcie wymagają odpowiedniego reżimu pogodowego. Ale niedługo powinna być kolejna próba.
Jak się pogoda pogorszy? ;-)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25332
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 lut 2024, 14:58

Działania praw Murphy'ego nie da się wyłączyć, a nawet (zgodnie z ich rozwinięciem) im przeciwdziałać.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Flash8222
Posty: 7596
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 26 lut 2024, 17:06

Dzisiaj padł istny rekord czekania na zielone światło na skrzyżowaniu Bartniczej i Rembielińskiej, a rekord ten wynosi dwie minuty! Na początku przejechał jeden tramwaj i przez kolejne 80 sekund czekaliśmy aż dojedzie kolejny od strony Annopola, w międzyczasie przejechało aż 5 samochodów Rembieliński. Oczywiście jak drugi tramwaj przejechał to zaraz podjechał kolejny i zielone dla poprzecznego ciągu trwało 20 sekund! Jestem za priorytetem dla tramwajów, ale nie gdy ten paraliżuje poprzeczne czy nawet równolegle ciągi samochodowe. Czy to taki wielki problem by samochody dostały dodatkowe zielone światło gdy tramwaj dostaje pionowe? Te 20 czy 30 sekund naprawdę zrobiłoby różnice i trochę rozkorkowało np. takie skrzyżowanie z Harfową.

Molo
Posty: 632
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:56

Post autor: Molo » 26 lut 2024, 18:18

Dokładnie! Szczególnie przy Korotynskiego nie rozumiem czemu Grojecka nie może dostać zielonego na czas przejazdu tramwaju?!

KM
Posty: 126
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 26 lut 2024, 18:35

Taki sam problem dotyczy często pieszych. Przy Pożarowej czekałem kiedyś dwie minuty, przeszedłem na czerwonym korzystając z chwili przerwy w ruchu aut, obserwowałem światło dalej – gdybym nie przeszedł czekałbym jeszcze półtorej minuty.

Łukasz
Posty: 10570
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 lut 2024, 19:12

Molo pisze:Dokładnie! Szczególnie przy Korotynskiego nie rozumiem czemu Grojecka nie może dostać zielonego na czas przejazdu tramwaju?!
Czasy ewakuacji i miedzyzielone czy jakoś tak. Poza tym chyba jest zalecenie ciągłości faz w cyklu dla ruchu nietramwajowego (choć np. z Zamoyskiego w Zieleniecką wcale tak nie jest).

80 sekund to może być jakiś bug w detektorze. Albo może 40 na 2 minuty jest wystarczające, a nie paraliżujące.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26824
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 lut 2024, 19:20

Molo pisze:
26 lut 2024, 18:18
Dokładnie! Szczególnie przy Korotynskiego nie rozumiem czemu Grojecka nie może dostać zielonego na czas przejazdu tramwaju?!
Żeby nie rwać kolejki. Ale to i tak nie ma żadnego znaczenia - Korotyńskiego nie jest wąskim gardłem, tylko Harfowa, gdzie są 2 pasy na wprost - czysta matematyka.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10570
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 mar 2024, 13:29

Z Niepodległości w prawo się pojawiła strzałka w prawo w Batorego. Wczoraj prawie spadłem z fotela, jak ją zobaczyłem. Ktoś naprawił :)?

Btw we wtorek rano siedemnastka po odjechaniu z Kieleckiej chyba wzbudziła sobie światełko przy SGH, bo się pojawiło. Ale zanim dojechała do Niepodległości, to światełko zgasło.
ŁK

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1512
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 13 mar 2024, 8:12

Właśnie w ramach priorytetów dla wagonów stoi 9 składów próbując ogarnąć park olszyna.

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 13 mar 2024, 8:40

Kelly pisze:
13 mar 2024, 8:12
Właśnie w ramach priorytetów dla wagonów stoi 9 składów próbując ogarnąć park olszyna.
Dzień jak co dzień. Dogadać się z GDDKiA nie tak prosto ale w statystyce ZTM pewnie wszystko się zgadza. Proponuje jeszcze tam zrobić 33 co 2 minuty i 27 dołożyć do Piasek.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8319
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 mar 2024, 9:51

Kelly pisze:
13 mar 2024, 8:12
Właśnie w ramach priorytetów dla wagonów stoi 9 składów próbując ogarnąć park olszyna.
Nikomu to nie przeszkadza.

Awatar użytkownika
Przecinak
Posty: 39
Rejestracja: 14 gru 2023, 12:38

Post autor: Przecinak » 13 mar 2024, 12:11

Kelly pisze:
13 mar 2024, 8:12
Właśnie w ramach priorytetów dla wagonów stoi 9 składów próbując ogarnąć park olszyna.
Po poniedziałkowym zatrzymaniu (~20 minut) korek sięgał mniej więcej do Piasków. Po ruszeniu zatrzymania czas na dojechanie i obsługę Parku Olszyna to było jakieś 15-20 minut. Ostatnie tramwaje stały w kolejce do obsługi przystanku godzinę po zatrzymaniu.

ODPOWIEDZ