[Łódź] Zmiany na drogach - priorytety dla komunikacji

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8367
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 03 sie 2010, 22:20

Drogowa rewolucja w centrum Łodzi
Takiej rewolucji drogowej w Łodzi jeszcze nie było! W przyszłą sobotę [artykuł został opublikowany 31.07.2010 r.] zacznie obowiązywać nowa organizacja ruchu na Kilińskiego i Zielonej, która będzie testowana do połowy września. Przed kierowcami bardzo ciężki miesiąc.
Nie dość, że skończy się jazda na pamięć po centrum miasta, to jeszcze szykują się spore korki. Ich poświęcenie powinni jednak docenić pasażerowie autobusów i tramwajów, bo zmiany uprzywilejowują komunikację miejską.

Cały system polega na tym, że przez część skrzyżowań nie będzie można jechać na wprost. Trzeba będzie skręcić - w prawo lub w lewo. Chodzi o to, aby zniechęcić kierowców do traktowania niektórych ulic jako przelotowe. Dzięki temu zmaleją tam korki. Takie rozwiązanie zacznie obowiązywać na ul. Kilińskiego na odcinku od Tuwima do Piłsudskiego. Będzie to wyglądało tak: jadąc Kilińskiego od Narutowicza, dotrzemy tylko do ul. Tuwima. Tam stanie nakaz skrętu - w prawo. Dalszy odcinek Kilińskiego będą zaś mogli pokonać tylko ci kierowcy, którzy włączają się do ruchu z Tuwima. Ale gdy dojadą do Nawrot, oni też napotkają nakaz skrętu - w lewo.

To kontrowersyjna zmiana, dlatego już teraz powoduje konsternację. - Ruch z Kilińskiego przeniesie się na Tuwima i zakorkuje tamtą ulicę - komentuje Mariusz Bedyniak, szef korporacji Tele Taxi 6400 400. - Wydłuży się jazda. Bo żeby skręcić w Nawrot, trzeba będzie nadrobić spory kawałek, czyli dojechać Tuwima do Wólczańskiej, a potem odbić w Zamenhofa.

I patrząc dalej - odcinek Kilińskiego od Nawrot do Piłsudskiego będą mogli przejechać tylko kierowcy, którzy włączą się do ruchu z Nawrot. Jednak przy Piłsudskiego napotkają nakaz skrętu - tutaj do wyboru: w prawo lub lewo.

Mniej kombinowania będą mieli kierowcy, jadący Kilińskiego z południa Łodzi - nie napotkają żadnych zakazów. Pozostanie ta sama organizacja ruchu co teraz.

Również za tydzień zmienia się organizacja ruchu na Zielonej. Odcinkiem od Żeromskiego do Kościuszki samochody będą mogły jeździć tylko od godz. 18 do 6 rano. W pozostałych godzinach Zielona będzie do dyspozycji komunikacji miejskiej.

Kierowców do przestrzegania nowych znaków ma mobilizować straż miejska i policja. Ale to nie wszystko. - W najbliższych dniach ogłosimy przetarg na monitoring, który będzie wyłapywał kierowców, łamiących przepisy. Coś takiego sprawdza się w Krakowie - mówi wiceprezydent Dariusz Joński.

Kierowcy, którym nie przypadnie do gustu nowa organizacja ruchu, mogą wysyłać swoje opinie do ZDiT.
http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/5150 ... egoria=660
Obawiam się, że lewoskręt z Kilińskiego w Nawrot (jest to ulica jednokierunkowa, podobnie jak wspomniana w artykule Tuwima) może przyblokować tramwaje, ale z drugiej strony - może to nieudogodnienie skutecznie zmniejszy ruch na tej ulicy?
Warto też wspomnieć, że już obecnie mały na fragment ulicy Zielonej (między Kościuszki, a Piotrkowską) jest ograniczony wjazd dla aut, a na jej przedłużeniu (na ul. Narutowicza między Piotrkowską, a Wschodnią) od kilku lat obowiązuje zakaz wjazdu (z wyjątkami) dla czegokolwiek oprócz tramwajów ;-)

Nawet w Łodzi można, heh.

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 05 sie 2010, 14:24

O, to ja już dawno o tym pomyślałem i spełniło się :) Tylko że ja bym w ogóle fizycznie zlikwidował mozliwość jazdy na wprost, np. zamykając Kilińskiego przy Piłsudskiego i Narutowicza - tam tylko skręty w prawo.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8367
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 06 sie 2010, 9:49

Na Kilińskiego przydałoby się zrobić coś takiego jak na Młynarskiej - wydzielić osobny pas dla jadących na południe (Ci jadący na północ mają równoległą, jednokierunkową Sienkiewicza, dlatego ruch jest mniejszy).

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 06 sie 2010, 11:41

Sądzę, że w wielu miejscach jest to niemozliwe, bo tramwaje i tak już przy krawężniku jeżdzą. Ta ulica po prostu się nie nadaje na przelotową.

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 09 sie 2010, 10:26

ciekawe, póki co nie bardzo sobie wyobrażam funkcjonowanie tego.

prawoskręt w Tuwima, a co potem? przecież najbliższy skręt w prawo dopiero bedzie w Wólczańską

lewoskręt w Nawrot będzie blokować tramwaje
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8367
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 sie 2010, 10:34

mariow pisze:prawoskręt w Tuwima, a co potem? przecież najbliższy skręt w prawo dopiero bedzie w Wólczańską
Najbliższy skręt w prawo będzie w Sienkiewicza, a w lewo - w Kościuszki. Wątpię, aby dużo ludzi skręcało na pierwszym skrzyżowaniu ;)

W tych zmianach chodzi o wyeliminowanie tranzytu i - co oczywiste - zmniejszenie ruchu na ulicy. Ktoś kto nie musi jechać przez centrum, pojedzie Kopcińskiego - Śmigłego-Rydza lub Włókniarzy-JP II. Ktoś, to będzie chciał dojechać do centrum może wsiądzie do tramwaju (gdyby jeszcze nie jeździły tak żenująco rzadko...)?
Wprowadzenie tych zakazów jest niezłą próbą uspokojenia ruchu w tej części miasta - oby się udało!
mariow pisze:lewoskręt w Nawrot będzie blokować tramwaje
Wszystko zależy ile tych aut będzie - ile osób wyjedzie z bram między Tuwima a Nawrot lub skręci w lewo z Tuwima w Kilińskiego aby wykonać kolejny lewoskręt? Pamiętaj, że nie ma przejazdu na wprost ;)

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 10 sie 2010, 15:03

person pisze:Najbliższy skręt w prawo będzie w Sienkiewicza
no tylko to cię w niczym nie urządza, bo jadąc Kilińskiego na południe zakładam że raczej byś wolał skręcić w lewo w Sienkiewicz (co jest niemożliwe)....

ideę rozumiem, ale trochę to mi na sztukę dla sztuki wygląda :), a tak naprawdę to przydałaby się alternatywą i nią dopiero będzie ciąg Targowa - Uniwersytecka po realizacji wiadomego projektu
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8367
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 sie 2010, 15:54

mariow pisze:no tylko to cię w niczym nie urządza, bo jadąc Kilińskiego na południe zakładam że raczej byś wolał skręcić w lewo w Sienkiewicz (co jest niemożliwe)....
zauważ, że Ty napisałeś o "najbliższym skręcie w prawo" (co to najwcześniej miał być w Wólczańską). Moje to była mała uszczypliwość ;)
mariow pisze:a tak naprawdę to przydałaby się alternatywą i nią dopiero będzie ciąg Targowa - Uniwersytecka po realizacji wiadomego projektu
Boże broń nas przed rozrywaniem śródmieścia kolejną arterią! chcesz mieć kolejną Zachodnią, z tramwajem w tunelu na Trasie WZ?
Alternatywą jest obwodnica Łodzi (dla tranzytu) i sprawna komunikacja zbiorowa (dla dojeżdżających codziennie do pracy do centrum).

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 10 sie 2010, 16:57

person pisze:zauważ, że Ty napisałeś o "najbliższym skręcie w prawo" (co to najwcześniej miał być w Wólczańską). Moje to była mała uszczypliwość
fak(t), pomyliłem się - oczywiście chodziło mi o lewo
person pisze:Boże broń nas przed rozrywaniem śródmieścia kolejną arterią!
nie arterią - ulicą po prostu po pasie w każdą stronę ale ułatwiającą komunikację płn-płd w zakresie Śródmieścia
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8367
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 sie 2010, 21:06

mariow pisze:nie arterią - ulicą po prostu po pasie w każdą stronę ale ułatwiającą komunikację płn-płd w zakresie Śródmieścia
widzisz na to miejsce bez wyburzeń?
kto miałby jechać z pn na pd? tranzyt?

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 10 sie 2010, 21:55

zerknij na plany nowego City ;)
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8367
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 sie 2010, 22:37

mariow pisze:zerknij na plany nowego City
a Ty zerknij na południe od tego "City"...

ODPOWIEDZ