Tabor SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 27 sty 2010, 9:00

Podejrzewam, że do zimowej awaryjności doszła jeszcze sprawa wykolejenia. Może na początku była odstawiona na oględziny (o ile były konieczne).

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 27 sty 2010, 9:02

Jeden obieg był/jest odwołany - ten 07:15 z WWO do Pruszkowa. Nie wyjechał nawet z Grochowa. Nie wiem czy juz uzupełnili czy nie. A poza tym większość porannych SKM w 1 ezt
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

PePe
Posty: 271
Rejestracja: 24 gru 2008, 13:38
Lokalizacja: Rembertów

Post autor: PePe » 27 sty 2010, 9:58

rufio198 pisze:A poza tym większość porannych SKM w 1 ezt
czyli totalna zapaść - strach się bać jak zima jeszcze potrzyma


i dalszy dramat bo SKM-ka padła o 9:30 na średnicy...

czyli jak się nie udało naprawić, to pewnie dziś ktoś się zdziwi że nie będzie jakiegoś kursu - chyba że uda się odpalić jakąś rezerwę albo chociaż jeden kurs szedł w podwójnej obsadzie to się go rozdzieli, chociaż rano nie udało mi się takowego stwierdzić.

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 27 sty 2010, 14:01

dlatego też na czas upierdliwej zimy pożegnałem się z kolejami i jeżdzę autobusami - przynajmniej mam pewność że nie będę stać kilkanaście minut na peronie a potem próbować się zmieścić. a i korki jakieś mniejsze z Ursusa wiec w sumie czas przejazdu do centrum wychodzi podobnie.
PURA VIDA!

Neoś_998
Posty: 316
Rejestracja: 09 mar 2009, 15:13
Lokalizacja: Stolica

Post autor: Neoś_998 » 27 sty 2010, 18:25

19WE wkrótce w Warszawie

Już niedługo warszawska Szybka Kolej Miejska wzbogaci się o 4 nowe elektryczne zespoły trakcyjne. Będą to wyleasingowane w wyniku przetargu składy 19WE, wyprodukowane w nowosądeckim Newagu, które zostały już pomalowane w barwy ZTM Warszawa.

Szybka Kolej Miejska w Warszawie wybrała ofertę konsorcjum nowosądeckiego Newagu i ING Lease Polska w przetargu na leasing 4 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Oferta ta była tańsza o ponad 30 mln zł od propozycji bydgoskiej PESY i Bankowego Funduszu Leasingowego.
http://www.rynek-kolejowy.pl/14204/1420 ... szawie.htm

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14784
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 27 sty 2010, 18:35

19WE to średni pomysł na tabor dla SKM. Maszynista ma bardzo ograniczone pole widzenia, a do prędkości miejskich nie trzeba aerodynamicznych kształtów...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26832
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 sty 2010, 19:24

Kolej miejska to nie tramwaj - drzwi i tak ogląda kierpoć, a widoczność sygnalizatorów regulują odpowiednie przepisy (widoczność do poszczególnych sygnałów z 10 i 20 metrów o ile pamiętam).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 27 sty 2010, 19:37

Ale stwierdzenie, iż "ten skład równie dobrze nadawałby się do PKP IC" potwierdza, że nie jest to konstrukcja dedykowana. Tę prawdę o IC wygłosił wysoki przedstawiciel SKMWA. Poza tym wejście na wysokości 1157 mm PGS - gorzej niż w EN57
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26832
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 sty 2010, 19:42

Przynajmniej układ siedzeń daje nadzieję na to, że pojemność bliska powiedzm 80% 2x14WE zostanie osiągnięta.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 27 sty 2010, 20:44

Glonojad pisze:Przynajmniej układ siedzeń daje nadzieję na to, że pojemność bliska powiedzm 80% 2x14WE zostanie osiągnięta.
Tyle ze chodzi o miejsca stojące. Poza tym bardzo ciekawie się jeździ nie mogąc patrzeć przez okno

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 27 sty 2010, 21:01

Glonojad pisze:Kolej miejska to nie tramwaj - drzwi i tak ogląda kierpoć, a widoczność sygnalizatorów regulują odpowiednie przepisy
Zgoda, ale porozmawiaj z maszynistami. Narzekania na "nową modę" są od dłuzszego czasu. Chodzi również o wygodę maszynisty, a ta jest marna, jak nie widzi czy ktoś mu się nie pakuje pod skład...

Ktoś kiedyś napisał, że taką konstrukcję kabiny determinuje konieczność zabudowy klatki bezpieczeństwa (czyli wzmocnienia konstrukcji czoła). No i OK, ale np w E6ACT udało się jakoś umieścić w tej "klatce" dwa stanowiska dla maszynisty i pomocnika. Widoczność też nie będzie rewelacyjna, ale nie tak słaba jak w niektórych naszych nowych EZT.
Tu, w 19We dodatkowo zabudowali ten chowany sprzęg... w zasadzie to on tutaj trochę popsuł sprawę. Może i wygląda efektownie, ale chyba aż za...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26832
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 sty 2010, 21:06

No dobrze, ale przecież maszynista nic nie może zrobić, jeśli 5 czy 15 metrów od dzioba ładuje mu się samobójca. Nie przy tych drogach hamowania... zrobić coś może, jeśli obiekt jest kilkadziesiąt (przy człapaniu) czy kilkaset metrów do przodu, a na te odległości widać z kabiny ELFa/FLIRTa dobrze.

BTW, ELF ma kabinę dwuosobową :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 27 sty 2010, 21:14

Glonojad pisze: ELF ma kabinę dwuosobową
Nom... i też chcę nią zobaczyć.
Glonojad pisze:maszynista nic nie może zrobić, jeśli 5 czy 15 metrów od dzioba ładuje mu się samobójca
Chodzi np o odjazd z przystanku. Często ludzie zeskakują z peronu tuż przed stojącym jeszcze pociągiem. Z EN57 zobaczysz. Z innej?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26832
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 sty 2010, 21:19

No przy odjeździe z przystanku asystuje kierpoć, a przed ruszeniem można chyba dać sygnał?

Jakoś nie czuję się przekonany.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 27 sty 2010, 21:21

Glonojad pisze:No przy odjeździe z przystanku asystuje kierpoć
kierpoć zazwyczaj patrzy do tyłu na skład, a nie na to, co się dzieje tuż przed pociągiem.
A jaki chcesz dać sygnał? Nie wydaje mi się, żeby maszyniści dowoli mogli dawać np. sygnał Baczność...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ