RozwĂłj sieci linii SKM

Moderator: JacekM

mamadoo
Posty: 202
Rejestracja: 11 gru 2006, 13:10
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: mamadoo » 20 lip 2010, 11:15

Czyli ruszy kolejna linia SKM do Pruszkowa? Bo przecież S-2 z Sulejówka do Pruszkowa miała jeździć na lotnisko Okęcie. Ja już się pogubiłem, która linia kiedy ma ruszyć i dokąd pojechać.

kebe

Post autor: kebe » 20 lip 2010, 11:36

mamadoo pisze:Czyli ruszy kolejna linia SKM do Pruszkowa? Bo przecież S-2 z Sulejówka do Pruszkowa miała jeździć na lotnisko Okęcie. Ja już się pogubiłem, która linia kiedy ma ruszyć i dokąd pojechać.
Sam sobie odpowiedziałeś. Pewnie zmiana będzie na Pruszków - Otwock i Służewiec - Sulejówek Miłosna. A potem te ostatnie przedłużone do Lotniska.

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 894
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 20 lip 2010, 11:51

w planach było (Lotnisko/)Służewiec - Legionowo :!: Czemu zmienili :?:
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 20 lip 2010, 11:58

Temu ze nie ma jeszcze taboru (maja jezdzic nowki ezt z pesy)
Temu ze nie ma jak dojechac na stacje pod terminalem (buduja dopiero tunel)
i pewnie tez temu ze nie za bardzo byloby miejsce zeby wsadzic cokolwiek wiecej na odcinek praga-legionowo bo nie skonczyli tam dlubac z modernizacja. Ponoc koniec dopiero w grudniu b.r.

mamadoo
Posty: 202
Rejestracja: 11 gru 2006, 13:10
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: mamadoo » 20 lip 2010, 12:23

Ale krańce linii Sulejówek - Lotnisko są pewne bo tam w większości są niższe perony, które mają pasować do sześcioczłonowych elfów...

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 20 lip 2010, 12:26

Józefów pisze: Obecnie SKM kursuje na trasie Warszawa Wschodnia - Falenica.
A to ciekawe, że teraz do Falenicy jeździ, bo przez ostatni miesiąc to jej tam nie widziałem...
Plany może i są, ale trzeba poczekać na te pesy bo przy obecnej ilości taboru w SKMW to i na tą linie Otwock - Wschodnia jest za mało...
Chyba, że na S2 będą jeździć same solówki...

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 20 lip 2010, 13:13

kulikowski pisze:w planach było (Lotnisko/)Służewiec - Legionowo :!: Czemu zmienili :?:
Połowa miała jeździć do Sulejówka a druga połowa do Legionowa.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 20 lip 2010, 14:31

Pruszków-Otwock i Chopin-Miłosna to naprawdę najrozsądniejsze rozwiązanie. Konkretne załadunki na początkach trasy (większe na pierwszej, mniejsze na drugiej) zapewnią sens istnienia linii.

Dla Legionowa/Modlina miejsce na Średnicy się nie znajdzie bo trzeba by wyrzucić na Gdański jakąś inną relację, dla której (w przeciwieństwie do Legionowa) byłoby to wydłużenie podróży.

kebe

Post autor: kebe » 20 lip 2010, 14:44

zofey pisze:Pruszków-Otwock i Chopin-Miłosna to naprawdę najrozsądniejsze rozwiązanie. Konkretne załadunki na początkach trasy (większe na pierwszej, mniejsze na drugiej) zapewnią sens istnienia linii.

Dla Legionowa/Modlina miejsce na Średnicy się nie znajdzie bo trzeba by wyrzucić na Gdański jakąś inną relację, dla której (w przeciwieństwie do Legionowa) byłoby to wydłużenie podróży.
No trochę strzeliłeś w kolano tym twierdzeniem :) Jaka jest róznica dla Średnicy jeżeli jedzie cos z Sulejówka czy Otwocka czy Legionowa... Żadna. I tak i tak będzie lecieć przez Średnicę, a więc uzasadnienie, że nie ma miejca na to jest bez sensu. Nie demonizował bym też wyparcia ruchu z innych relacji... 1 kurs co 40 min do Modlin/Legionowo nie musi się odbywać kosztem jakiejkolwiek innej relacji.

Czytał ktoś wstepne studium wykonalności dla WWK? tam byly podane propozycje rozkładów jazdy... Które byly sensowne, realizowały wszystkie plany zwiazane z połączeniami we wszystkich kierunkach i uwzględniały ograniczenia przepusowowości Średnicy podmiejskiej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 lip 2010, 15:24

zgadzam się z zofeyem. Legionowo na średnicy podmiejskiej to bzdura na resorach. I nie co 40, tylko co 15 (KM!). No, jeszcze KM na zasadzie regio ex po średnicy dalekiej z Modlina ujdzie, ale skm? Wtf?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

kebe

Post autor: kebe » 20 lip 2010, 15:34

Ja nie jestem zwolennikiem pchania Legionowa na średnicę, ale sądzę, że linia Modlin - Okęcie docelowo będzie potrzebna. Niekoniecznie podmiejską, ale będzię.

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 21 lip 2010, 7:35

A nie było kiedyś planów żeby to jechało przez Warszawę Wolę?
Polityka złym doradcą w pracy!

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 21 lip 2010, 8:57

A jak wyglada obecnie przejazd przez rozjazdy za zachodnim w relacji radomska - wola?
Przypadkiem nie blokowaloby to za kazdym razem calego wezla na te pare min co przy takcie powiedzmy 15 min = 8 razy na godzine takie manewry?

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 21 lip 2010, 10:12

Nie pamiętam, może już o tym było, ale cenne miejsce zabierają składy kończące w Warszawie. Jakby zrobić relacje przelotowe to miejsce dla innych linii tez by się znalazło a i częstotliwość obecnych połączeń dałoby się zwiększyc.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 lip 2010, 10:53

ness pisze:A jak wyglada obecnie przejazd przez rozjazdy za zachodnim w relacji radomska - wola?
Mam dziwne wrażenie, że marnie. I nawet, jeśli jest to możliwe, to blokuje węzeł.
piotram pisze:Nie pamiętam, może już o tym było, ale cenne miejsce zabierają składy kończące w Warszawie.
Nie unikniesz tego.
piotram pisze:Jakby zrobić relacje przelotowe to miejsce dla innych linii tez by się znalazło a i częstotliwość obecnych połączeń dałoby się zwiększyc
Relacje przelotowe są bardziej podatne na awarie i opóźnienia. Choć nikt nie mówi, że pociągi mają kończyć tylko na Wschodnim czy Zachodnim - przecież część można przedłużyć do Pruszkowa, Falenicy, Rembertowa... 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ