SKM S9 - rozkład, trasa i obsługa linii

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 lut 2010, 23:10

http://www.zw.com.pl/artykul/445850_Poc ... oleke.html
Pociągiem przez Białołękę
Konrad Majszyk 07-02-2010, ostatnia aktualizacja 07-02-2010 22:31

Od marca miejska linia kolejowa połączy Dworzec Gdański z Legionowem. Będzie nią można jeździć także z biletami 20-minutowymi. Ale zabraknie parkingów Parkuj i Jedź.

Przejazd z Legionowa przez Białołękę do Dworca Gdańskiego potrwa niewiele ponad 20 minut – twierdzi dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta. – Pociągi mają kursować w szczycie co kwadrans. Na Gdańskim będzie można przesiąść się do metra i pojechać do centrum.

– Kolej może być zbawieniem dla Białołęki – mówi burmistrz Jacek Kaznowski. – Ze stacji PKP Płudy można dojechać do Dworca Gdańskiego w 18 minut. To alternatywa dla tkwienia w samochodzie w korku.

Trasa trzech długości

Jak obiecuje ZTM, pociągi linii S-9 zatrzymają się na ośmiu, dziewięciu albo 11 stacjach (w zależności od wariantu). Większość składów będzie kończyła trasę na jednej z dwóch stacji na terenie Legionowa. Siedem kursów dotrze do Wieliszewa. Jak się w tym zorientować? Za każdym razem stacja docelowa będzie oznaczona w rozkładzie.

Ratusz chce, żeby to było uzupełnienie linii Szybkiej Kolei Miejskiej S-2, kursującej między Sulejówkiem i Pruszkowem.

W październiku ubiegłego roku ZTM rozbudził już nadzieje pasażerów, składając podobne deklaracje: pociągi miały ruszyć od grudnia na trasę między Legionowem a stacją PKP Wola. Obietnic nie udało się jednak zrealizować.

– Tym razem sprawa jest ustalona z prezesem Kolei Mazowieckich Arturem Radwanem. Nasze instytucje parafowały już porozumienie – mówi Leszek Ruta z ZTM.

Na czym polega porozumienie? Cztery pociągi Kolei Mazowieckich mają jeździć w miejskich barwach. Według ZTM, da to po 37 kursów w obu kierunkach w każdy dzień powszedni. Usługa ma kosztować ok. 1,5 mln zł rocznie. Zapłaci Warszawa, a niewielką część kosztów – proporcjonalną do długości trasy na swoim terenie – pokryją Legionowo i Wieliszew.

Niestety, nowoczesnych pociągów nie będzie. Najprawdopodobniej będą to wysłużone używane składy EN-57 z lat 60. ubiegłego wieku (Koleje Mazowieckie zazdrośnie strzegą swoich najnowszych nabytków, czyli składów Bombardiera i Stadlera). Użyczone pociągi mają być za to oznaczone logo ZTM i oklejone barwami stołecznej komunikacji.

Pierwsza korzyść dla pasażerów: będzie luźniej, bo miejskie pociągi mają kursować na przemian ze składami Kolei Mazowieckich (będzie więc więcej połączeń). Tymi ostatnimi można jeździć na podstawie wspólnego biletu – od dobowego „w górę”. I tak dochodzimy do drugiej korzyści: w pociągach linii S-9 będzie można skorzystać z każdego biletu z miejskiej taryfy – także 20-minutowego za 2 zł.

Dzikie „Parkuj i Jedź”

Pomysłodawcy linii S-9 przyznają, że to nie propozycja dla mieszkańców blokowisk Tarchomina, którzy mają do pociągu za daleko. Ci muszą zadowolić się buspasem na ul. Modlińskiej. ZTM ma nadzieję, że z samochodów do pociągu przesiądą się mieszkańcy np. Zielonej Białołęki, Choszczówki albo Dąbrówki Grzybowskiej. Ale jest problem: do dyspozycji mają tylko dzikie parkingi zamiast Parkuj i Jedź. Np. przy stacji Płudy kierowcy zostawiają auta na każdym wolnym skrawku terenu. ZTM planował budować parking przy stacji Żerań, ale nie dogadał się z PKP.

Istnieją mgliste plany budowy Parkuj i Jedź na terenie Legionowa i Wieliszewa , obok stacji kolejkowych. Czy i kiedy ruszą budowy – nie wiadomo. Na razie inwestycje nie wyszły poza sferę planowania.

Odcinek Dw. Gdański – Legionowo to fragment modernizowanej przez Polskie Linie Kolejowe trasy E65 z Warszawy do Gdańska. Kolejarze przygotowują też projekty budowy bezkolizyjnych przejazdów – przy ul. Mehoffera i Klasyków.
Ciekawe, czy koordynacja z KM będzie jak zwykle żałosna. To by było naprawdę słodkie - KM nieskoordynowana sama ze sobą :D
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 07 lut 2010, 23:26

Glonojad pisze:Na czym polega porozumienie? Cztery pociągi Kolei Mazowieckich mają jeździć w miejskich barwach. Według ZTM, da to po 37 kursów w obu kierunkach w każdy dzień powszedni. Usługa ma kosztować ok. 1,5 mln zł rocznie. Zapłaci Warszawa, a niewielką część kosztów – proporcjonalną do długości trasy na swoim terenie – pokryją Legionowo i Wieliszew.
Znaczy że 4 obiegi po 2 jednostki?

Awatar użytkownika
Sindbad
Posty: 900
Rejestracja: 16 gru 2005, 15:58
Lokalizacja: Służew

Post autor: Sindbad » 07 lut 2010, 23:52

:idea: Pięknie ale czy metro wytrzyma dodatkową ilość pasażerów w szczycie :?: :?:
Nie daj się zepchnąć z twojej drogi nawet przez ludzi idących w tym samym kierunku.
S.J.Lec

Zari
Posty: 112
Rejestracja: 08 sie 2008, 15:45
Lokalizacja: Siedlce/Warszawa

Post autor: Zari » 07 lut 2010, 23:53

Glonojad pisze:(Koleje Mazowieckie zazdrośnie strzegą swoich najnowszych nabytków, czyli składów Bombardiera i Stadlera)
No szkoda żeby wypożyczyli nowe pociągi a sami jeździli tylko kiblami. Ciekawe w jaki sposób je pomalują/okleją aby nikt się nie pomylił.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 08 lut 2010, 0:07

Zari pisze:Ciekawe w jaki sposób je pomalują/okleją aby nikt się nie pomylił.
Np tak
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:EN57-880.jpg

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 08 lut 2010, 3:01

Glonojad pisze: Ciekawe, czy koordynacja z KM będzie jak zwykle żałosna. To by było naprawdę słodkie - KM nieskoordynowana sama ze sobą :D
ZTCW to rozkład jest zrobiony cyklicznie - S-9 ma wejść w sloty między KM, w międzyszczycie KM są co 1h.
Ciekawe skąd KM ma składy - może pourywali Nasielski? I jeszcze jedno - 8 szt. - ale jazda pojedynczo czy podwójna trakcja? A gdzie S-9 skrańcuje na Gdańskim - może gdzieś w okolicy Powązkowskiej?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Neoś_998
Posty: 316
Rejestracja: 09 mar 2009, 15:13
Lokalizacja: Stolica

Post autor: Neoś_998 » 08 lut 2010, 7:50

A co będzie z obsługą pociągów, będą to ludzie z KM czy SKM :?:

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 08 lut 2010, 7:57

Neoś_998 pisze:A co będzie z obsługą pociągów, będą to ludzie z KM czy SKM :?:
to już wiem:) Wyszkoleni i zatrudnieni przez SKM ludzie, wypożyczeni do KM (sic!)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 lut 2010, 8:33

humptyangel pisze: ZTCW to rozkład jest zrobiony cyklicznie - S-9 ma wejść w sloty między KM, w międzyszczycie KM są co 1h.
No, to pewnie będzie 10-30-20. Grodzisk przecież też jest podobno skoordynowany.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

kebe

Post autor: kebe » 08 lut 2010, 14:01

ZTCW to jak sprawdzalem w DB Hafasie to były wykzane kursy S9 (Legionowo-Dw.Gdański) i bylo 30-30-30.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 08 lut 2010, 15:35

To będzie firma SKM czy tylko współpraca KM+ZTM? Z artykułów w portalach wynika jakby bardziej to drugie.

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 lut 2010, 15:54

To będzie SKM. Przeczytaj sobie informację na stronie ZTM.
http://www.ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=148&c=100&l=1

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7685
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 08 lut 2010, 16:04

ashir pisze:To będzie SKM.
"Uruchomienie nowej linii miejskiej kolei to kolejny przykład udanej współpracy Zarządu Transportu Miejskiego i spółki Koleje Mazowieckie."

Więc jakie SKM? Linia S-9 obsługiwana przez Koleje Mazowieckie. (I szybkie to nie będzie)

I ten tytuł: "Wbrew niedowiarkom" :rotfl:
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2274
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 08 lut 2010, 16:15

To nie będzie SKM. Bedą to Koleje Miejskie S-9.

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 lut 2010, 16:17

Linia S-9 będzie obsługiwana przez SKM Warszawa z wypożyczonymi 4 składami od Kolei Mazowieckich. To tak jakby linia S-2 była obsługiwana przez SKM Trójmiasto.

ODPOWIEDZ