Autobus Czerwon pisze: ↑15 lut 2022, 6:39
reserved pisze: ↑15 lut 2022, 2:01
Sam zacząłem już zatrzymywać się na każdym przystanku na którym ktoś jest - ot dla świętego spokoju, gdyż raz już zostałem niesprawiedliwie ukarany przez ZTM.
I właśnie przez takie zachowania opisywane przez Ciebie problem się nasila. No bo po co machać, skoro autobus i tak się zatrzyma? To jest błędne koło. Nie wiem w jakich dokładnie okolicznościach dostałeś karę, ale myślę że odchył w drugą stronę, czyli zatrzymywanie się bez żądania, też nie jest dobry.
Zgadzam się z Tobą, dokładam do tego cegiełkę. Na 264 kiedyś jechałem i na przystanku siedziało kilka osób, podnieśli się i zaczęli machać w ostatniej chwili gdy ja już praktycznie mijałem przystanek. Ewidentnie było widać, że machać nie zamierzali, zrobili to gdy zorientowali się że nie zamierzam się zatrzymać. Bałem się o autobus bo dziury tam były spore więc uznałem że nie dam rady się bezpiecznie zatrzymać i pojechałem dalej. Dostałem za to karę. Odwołałem się tłumacząc dokładnie dlaczego tak zrobiłem a nie inaczej, w odpowiedzi się dowiedziałem, że pasażer złożył skargę, ZTM przejrzał monitoring i jest ewidentnie moja wina. Poczułem się niesprawiedliwie oceniony bo zza biurka łatwo się takie osądy wydaje. I od tamtej pory zatrzymuję się zawsze gdy ktoś na przystanku stoi. Dla świętego spokoju. Świata i tak nie uratuję, a nie zamierzam w imię przepisów i racji tracić premii, zwłaszcza że pensje i tak są absurdalnie niskie. Cóż poradzić. Ale zgadzam się z Tobą, że przez to się problem nasila. Ale tak jak mówię, sam jeden świata nie zmienię, a jak mam być jeszcze za to karany...
ashir pisze: ↑15 lut 2022, 6:17
Poza tym sam ZTM utrudnia zorientowanie się jaki jest charakter przystanku, komu przeszkadzał prosty podział oznaczenia linii na przystanku: "zielona obwódka" = na żądanie, "niebieska" = dla wysiadających, "przerywana czerwona" = okresowy itd. Te nowe jednokolorowe naklejki nie są zbyt czytelne.
Tak, zdecydowanie się zgadzam. Nie rozumiem kompletnie wymiany oznaczeń, teraz bardzo ciężko zobaczyć czy jakaś linia ma przystanek na żądanie. Inna sprawa, że wybór przystanków na żądanie też jest absurdalny, bo na wielu liniach doświadczam przystanków na żądanie, na których w każdym kursie ktoś wysiada/wsiada, a obok nich funkcjonują stałe, na których zatrzymuję się bez sensu.
mb112 pisze: ↑15 lut 2022, 9:41
Dawniej oczywiście bywało to przegięcie w drugą stronę, np. gdy jeden autobus się zatrzymywał na takim przystanku, to kierowca innej linii jadący za nim uznawał że już nie musi i omijał przystanek, nie patrząc czy akurat ktoś na niego nie czeka. Ale obecnie to już się raczej nie zdarza.
Zdarza się, zdarza.
Bardzo często taką sytuację obserwuję.
Generalnie obecnie mamy system bardzo konfliktowy, tzn. mamy dość ostre przepisy (no bo umówmy się, jest to dosyć ostre, że system nam nakazane określone zachowanie w odpowiednim momencie, trzymanie ręki do czasu włączenia kierunkowskazu i takie tam, jak ktoś w tym nie siedzi to bardzo łatwo o niezatrzymanie się autobusu). W mojej propozycji byłoby to raczej zdroworozsądkowe, bo bardzo łatwo odróżnić oczekującego na przystanku od np. śpiącego żula. On raczej skargi nie napisze że autobus się nie zatrzymał bo śpiąc ma na to wywalone.