Strona 58 z 60

: 02 kwie 2012, 9:16
autor: person
Naprawdę daliście się nabrać na ten żart? Prima aprilisem było czuć na odległość...

: 02 kwie 2012, 10:43
autor: Premo
Żeby nie było nieporozumień to informacja o likwidacji biletów czasowych to żart

: 03 kwie 2012, 1:19
autor: Cypis
Cypis pisze:
Gazeta Stołeczna pisze:Mała rewolucja w komunikacji. Będą nowe bilety
/cut/
W informacjach prasowych tego szczegółu nie ma, ale w ramach wprowadzanaych zmian prawo do bezpłatnych przejazdów zyskają też kierowcy ajentów -- na świetlicy od kilku dni wisi oficjalne ogłoszenie z podpisem p. Tomasza.

Niestety, tylko kierowcy... Być może chodzi o wyeliminowanie sytuacji, gdy kierowca jadący na zmianę wozem, który za chwilę będzie prowadził nie skasuje biletu (teoretycznie powinien wszak) a "kanar" się przyczepi i uprze... Było już kilka awantur o to, raz nawet oparło się o wezwany NR ponoć, a i tak skończyło wezwaniem do zapłaty...

Tak czy tak, niezależnie od pobudek, którymi miasto kierowało się w tym przypadku -- mnie ta zmiana z oczywistych względów bardzo cieszy :)
Powyższe to żart oczywiście :D

P.S.
Dyskusja dalsza -- już niekoniecznie. I to dopiero jest Prima dies Aprilis :)

: 03 kwie 2012, 9:36
autor: KwZ
Cypis pisze:Dyskusja dalsza -- już niekoniecznie. I to dopiero jest Prima dies Aprilis :)
W Krakowie ostatnio było oburzenie, że rodziny pracowników ajentów mają stracić przywilej jeżdżenia darmo tamtejszą komunikacją miejską, więc nie ma co się dziwić, że to potraktowałem serio ;)

Korekta taryfy - 2011

: 01 kwie 2017, 12:31
autor: Bon Jovi
Od dziś bilety czasowe zostają wydłużone o tzw. "Korkowe" z 20 minut do 25 minut oraz z 75 minut do 80 minut. Według jednego z lokalnych dzienników 'Lokalne Wieści do Woli' "To bardzo dobre rozwiązanie, szczególnie podczas budowy M2". Cieszy się także jeden z czytelników pisma Mity i Fakty, ukrywający się pod tajemniczym pseudonimem Przybysz "Tak się ciesze, teraz mogę podróżować dłużej. Mogę teraz wysiąć nawet dwa przystanki dalej i nie płacąc mandatu." Władze Warszawy myślą także nad wydłużeniem o 5 minut wszystkich biletów na karcie miejskiej a bilety Warszawiaka o 8 minut. Pani Cecylia bliska przyjaciółka Radnej z Ursynowa która pracuje również w Ratuszu potwierdza "Trwają rozmowy o tej propozycji, szczegóły będą znane jednak po Świętach Wielkanocnych".
A co wy sądzicie na temat "Korkowego"? Czy 5 minut to wystarczająca ilość czasu w razie zatoru drogowego? Czy pomysł z wydłużeniem biletów zakodowanych na karcie miejskiej da jakieś korzyści jeśli się zorientujecie po północy że biet stracił ważność?

niedziela 02 kwie, 2017 10:42

Oczywiście to był żart. Tylko Primoż nie dał się oszukać.

Korekta taryfy - 2011

: 01 kwie 2017, 12:46
autor: primoż
Aleśmy się pośmiali...

Korekta taryfy - 2011

: 02 kwie 2017, 11:44
autor: BJ
Prima Aprilis powinno zostać zdelegalizowane podobnie jak polskie kabarety...

Korekta taryfy - 2011

: 13 lis 2023, 10:36
autor: person
W Hydeparku o TW był offtop, który postanowiłem kontynuować tutaj:
px33 pisze:
11 lis 2023, 15:45
Pablo-waw pisze:
11 lis 2023, 14:35
Coś nie widać tu podwyżki. Z resztą ta jałmużna która się od lat płaci już dawno powinna być przynajmniej podwojona. Na co raczej bym nie liczył… Ale…
Może jak wszyscy w końcu znajdą lepszą robotę coś się zmieni?
Tylko jak spiąć finansowo coraz droższe tramwaje, coraz droższy prąd i dwukrotnie droższych pracowników, najlepiej przy zachowaniu niskich cen biletów? Zresztą nawet gdyby ktoś zaryzykował podwyżkę cen biletów (np. do przedwirusowego pokrycia kosztów rzędu 45-50%) to i tak budżet miasta musi się zmierzyć ze wzrostem swojej części kosztów.
Ostatnia większa korekta taryfy była ponad 10 (!) lat temu (a nawet 12). IMHO błędem jest, że nie robi się małych podwyżek co rok-dwa, a zamiast temu sztucznie utrzymuje się cenę, by później wprowadzać podwyżki, które będą boleć.
To źle się skończy...

Korekta taryfy - 2011

: 13 lis 2023, 10:44
autor: Stary Pingwin
Zawsze w perspektywie są jakieś wybory/opozycja w urzędzie wojewódzkim.

Korekta taryfy - 2011

: 13 lis 2023, 21:23
autor: Krzysztof_J
person pisze:
13 lis 2023, 10:36
Ostatnia większa korekta taryfy była ponad 10 (!) lat temu (a nawet 12). IMHO błędem jest, że nie robi się małych podwyżek co rok-dwa, a zamiast temu sztucznie utrzymuje się cenę, by później wprowadzać podwyżki, które będą boleć.
To źle się skończy...
Tylko, że transport publiczny realizowany przez spółki miejskie z zasady nie powinien być nastawiony na zysk, tylko na zapewnienie przewozów, dlatego w części jest dofinansowywany z budżetu miasta. A jakby tak co chwilę miałyby być podwyżki, to raczej mogłoby to tylko spowodować odpływ pasażerów i/lub zwiększenie liczby gapowiczów i to pewnie większy niż jednorazowa zmiana taryfy. A władzom miasta raczej powinno zależeć na zachęcaniu do komunikacji miejskiej. Może lepiej byłoby poszukać pieniędzy w innych miejscach, np. podwyżka opłat za parkowanie.

Korekta taryfy - 2011

: 13 lis 2023, 22:40
autor: KwZ
Tyle że coroczną podwyżkę o inflację, czy tam niecałą, łatwiej przełknąć - mentalnie i finansowo - niż nagłą o 50+%.

Korekta taryfy - 2011

: 14 lis 2023, 7:59
autor: fik
Krzysztof_J pisze:
13 lis 2023, 21:23
Tylko, że transport publiczny realizowany przez spółki miejskie z zasady nie powinien być nastawiony na zysk, tylko na zapewnienie przewozów, dlatego w części jest dofinansowywany z budżetu miasta. A jakby tak co chwilę miałyby być podwyżki, to raczej mogłoby to tylko spowodować odpływ pasażerów
Aha, i dokąd by ci pasażerowie odpłynęli?

Korekta taryfy - 2011

: 14 lis 2023, 8:24
autor: KwZ
Do korków w samochodach.

Oidp zbiórkom nie ma założonego zysku, a wpływy z biletów powinny pokrywać ok. 40% kosztów. Ile jest teraz?

Korekta taryfy - 2011

: 14 lis 2023, 8:37
autor: pawcio
Ok. 25%. Ale o założeniu 40% to pierwsze słyszę. Przed pandemią było ok. 35%.

Korekta taryfy - 2011

: 14 lis 2023, 8:43
autor: KwZ
A zaraz po poprzedniej podwyżce?