http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/548 ... elach.htmlCoraz mniej w portfelach
Monika Górecka-Czuryłło 27-12-2010, ostatnia aktualizacja 27-12-2010 22:07
O 56 gr może podrożeć w przyszłym roku bilet komunikacji miejskiej. O 7 gr więcej zapłacimy za m sześc. wody. Warszawa to nie miasto dla ludzi bez pieniędzy – tłumaczy rzecznik GUS.
O podwyżce cen biletów komunikacji miejskiej mówi się na razie nieoficjalnie. Ale zarząd miasta i samorządowcy nie wykluczają, że zdecydują się na nią może w połowie roku.
– To nie będzie podwyżka, a jedynie modyfikacja taryf – tłumaczy jedna z radnych. – Chcemy o 20 proc. podnieść cenę biletu jednorazowego. Ale osoby, które na stałe przesiadły się do komunikacji miejskiej i mają kartę, więcej płacić nie będą.
(...)
Korekta taryfy - 2011
Moderator: JacekM
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Ciekawe ile w tym prawdy...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Wszyscy, którzy korzystają z komunikacji zbiorowej sporadycznie.Solaris U10 pisze:Jaki procent pasażerów jeździ na jednorazówkach?
Chodzi o to aby zamiast dwóch biletów w tej samej cenie był jeden bilet, ważny 40 minut od skasowania ALBO do końca trasy pojazdu w którym został skasowany. O ileż to mniej drukowania, mniej wymówek dla kiosków które nie chcą mieć fafnaście rodzajów biletów w szufladzie, no i wreszcie - możliwość przesiadki w przypadku zakupu biletu u kierowcy.
Ja widzę same plusy takiego scalenia, a podwyżka cen jest najlepszą okazją aby je przeprowadzić.
Chyba przy otwieraniu kawałka M1 istniały takie bilety, dzięki którym można było jechać jakimś autobusem/tramwajem + metrem w cenie zwykłej jednorazówki. Teraz, gdy tabuny autobusów i składów jeździ jako dowozówki do metra, myślę, że można by to wskrzesić.
Tylko wtedy, oczywiście, taka wycieczka kosztowałaby więcej.
Tylko wtedy, oczywiście, taka wycieczka kosztowałaby więcej.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
tylko po co? Metro nie narzeka na brak pasażerów.Dantte pisze:Chyba przy otwieraniu kawałka M1 istniały takie bilety, dzięki którym można było jechać jakimś autobusem/tramwajem + metrem w cenie zwykłej jednorazówki. Teraz, gdy tabuny autobusów i składów jeździ jako dowozówki do metra, myślę, że można by to wskrzesić.
Tylko wtedy, oczywiście, taka wycieczka kosztowałaby więcej.
Nie mówiąc już o problemie rozpoznawania biletu skasowanego w innym środku transportu.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Ten problem rozwiązują bilety czasowe, nie ma sensu mnożenia bytów bez potrzeby.Dantte pisze:Chyba przy otwieraniu kawałka M1 istniały takie bilety, dzięki którym można było jechać jakimś autobusem/tramwajem + metrem w cenie zwykłej jednorazówki.
A tak swoją drogą przy takiej frekwencji, to nie wiadomo, czy nie opłacałoby się podnieść ceny biletu w metrze (reguły ekonomii mówią że gdy popyt przekracza możliwą do zaoferowania podaż, należy podnieść cenę...)
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Czyli pasażer, na którym najmniej organizatorowi powinno zależeć, jeśli musi wybierać (a zawsze musi).Piottr pisze:Wszyscy, którzy korzystają z komunikacji zbiorowej sporadycznie.Solaris U10 pisze:Jaki procent pasażerów jeździ na jednorazówkach?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
a w 9 i jakichś przepełnionych autobusach może też?Ten problem rozwiązują bilety czasowe, nie ma sensu mnożenia bytów bez potrzeby.
A tak swoją drogą przy takiej frekwencji, to nie wiadomo, czy nie opłacałoby się podnieść ceny biletu w metrze (reguły ekonomii mówią że gdy popyt przekracza możliwą do zaoferowania podaż, należy podnieść cenę...)
W dobie integracji taryfowej byłoby to działanie bezsensowne...
A poza tym podaż metra nie jest wyczerpana, a na pewno nie bardziej niż w przypadku niektórych innych środków transportu.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Z racji tego, że wszelkie możliwe alternatywy uwalano pod pretekstem "bo jest metro", takie działanie byłoby delikatnie mówiąc hipokryzją...Piottr pisze:A tak swoją drogą przy takiej frekwencji, to nie wiadomo, czy nie opłacałoby się podnieść ceny biletu w metrze (reguły ekonomii mówią że gdy popyt przekracza możliwą do zaoferowania podaż, należy podnieść cenę...)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
174, 17, 156...?Wolfchen pisze:wszelkie możliwe alternatywy uwalano pod pretekstem "bo jest metro"
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Bardziej mam na myśli ich wydolność - podniesienie cen biletów na metro sporo osób by zniechęciło do tego środka transportu. By było moim zdaniem podobnie, jak z koleją za czasów braku "wspólnego biletu".
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43