Strona 29 z 31

Stan techniczny przystanków

: 17 sie 2018, 21:18
autor: Piter232
Nie wiem, czy dobry temat, ale chyba lepszego nie ma (jakby był, uprzejmie proszę o przeniesienie)

Łowcza 01 w kierunku pętli Wilanów. Co tu się stało po budowie ścieżki rowerowej - powierzchnia do wsiadania/wysiadania oraz "chodnik" pomiędzy meczetem a ddr to są jakieś nieśmieszne żarty. Czy serio w cywilizowanym kraju w środku Europy człowiek wysiadając z autobusu musi uważać, żeby drugi krok nie był zbyt duży w obawie o swoje zdrowie (albo i życie, biorąc pod uwagę, jakie prędkości rozwijają tu rowerzyści)? Czy ZTM nie powinien zawiesić funkcjonowanie tego przystanku do czasu wykonania jakiejś poprawki uwzględniającej jakkolwiek wygodne wysiadanie z autobusu? Bo na tą chwilę naprawdę nie wiem, jak miałoby tu wysiąść cokolwiek więcej niż 5/6 osób nie narażając się na strzała ze strony jakiegoś roweru - a przecież zdarzają się (fakt, okazjonalnie) na tym przystanku dużo większe wymiany. I w ogóle czy ta zatoka jest w tym miejscu tak niezbędna? Na równoległej, dużo bardziej przecież obciążonej autobusami, Sobieskiego, od Mangalii do Instytutu zatok w stronę południową nie ma - i ludzie z tym żyją.

Stan techniczny przystanków

: 19 sie 2018, 1:56
autor: Szeregowy_Równoległy
Problem tkwi w koncepcji wciskania infrastruktury dla rowerzystów abso-kurwa-lutnie wszędzie. Wysiadanie na DDR można porównać z wysiadaniem na jezdnię. W tym drugim przypadku robi się wszystko żeby ci bardziej chronieni użytkownicy drogi zwolnili. W opcji z wysiadaniem na DDR nie robi się nic, bo nie można ustawić rowerzyście progu zwalniającego albo innej szykany. O wyznaczeniu przejścia, ustawieniu ograniczenia prędkości, oznakowaniu, spuszczeniu ze smyczy policji i straży miejskiej (rowerzystów mogą zatrzymywać) nawet nie śmiem marzyć. To rowerzyści, ich nie można denerwować żądaniem dostosowania się do PoRD.
A poza tym ktoś, kto to przyjął, podpisał, a tym samym uznał, że opcja "wypuść pasażerów na DDR i czekaj, co się wydarzy" jest akceptowalną zwyczajnie powinien zmienić pracę na taką, w której nie szkodzi przypadkowym ludziom.

Stan techniczny przystanków

: 20 sie 2018, 18:43
autor: Wiliam
Ja bym powiedział że problem nie jest we wciskaniu infrastruktury rowerowej wszędzie, tylko w złym miejscu. Na tym odcinku jest wąski chodnik i 3 pasy ruchu. Logika raczej nie wskazuje na budowę DDR w miejscu chodnika.

Stan techniczny przystanków

: 20 sie 2018, 19:26
autor: Matt Cubis
Ale zabierać pas ruchu na bardzo ruchliwej drodze łączącej jedną z dzielnic z centrum?! Jak możesz?

Stan techniczny przystanków

: 20 sie 2018, 21:04
autor: Łukasz
A za to Wybrzeże Szczecińskie pod wiaduktem kolejowym (lub mostem nawet) będzie węższe już na zawsze z okazji powstania ddr.

Stan techniczny przystanków

: 20 sie 2018, 21:39
autor: Wiliam
Tylko pod mostem Poniatowskiego. Tam też były 3 pasy z czego jeden był tylko absurdalnie długim pasem do lewoskrętu w stronę Ronda Waszyngtona. Nigdy kolejka do skrętu nie była aż tak długa. Projekt pochodzi z budżetu partycypacyjnego i ma tylko 2 lata opóźnienia w realizacji.

Stan techniczny przystanków

: 20 sie 2018, 23:13
autor: Łukasz
Wiliam pisze:Tylko pod mostem Poniatowskiego. Tam też były 3 pasy z czego jeden był tylko absurdalnie długim pasem do lewoskrętu w stronę Ronda Waszyngtona. Nigdy kolejka do skrętu nie była aż tak długa. Projekt pochodzi z budżetu partycypacyjnego i ma tylko 2 lata opóźnienia w realizacji.
Ta, oczywiście pomyliłem mosty.

Stan techniczny przystanków

: 21 sie 2018, 9:00
autor: ARTUR P
klucha pisze:
16 sie 2018, 16:01
Pętla Targówek.
Dziś już jest nowa, stara wiata przystankowa =D>

Stan techniczny przystanków

: 21 sie 2018, 19:41
autor: Piter232
Matt Cubis pisze:
20 sie 2018, 19:26
Ale zabierać pas ruchu na bardzo ruchliwej drodze łączącej jedną z dzielnic z centrum?! Jak możesz?
Właśnie ironią tego przypadku (Łowczej) jest fakt, że tam w sumie wystarczyło by usunąć zatokę autobusową, żeby to się pomieściło. Na dużo bardziej obłożonej autobusami Sobieskiego w stronę południową od Toru Stegny do Instytutu zatok nie ma, autobusy zatrzymują się na pasie ruchu. I wszyscy żyją.

Stan techniczny przystanków

: 21 sie 2018, 20:22
autor: Matt Cubis
Ktoś pytał na FB o tą zatokę... Zarządca drogi nie pozwala zlikwidować (albo biuro mobilności - nie pamiętam).

Stan techniczny przystanków

: 22 sie 2018, 6:37
autor: pawcio
To chyba klasa drogi. Wiertnicza to GP, Sobieskiego tylko G.

Stan techniczny przystanków

: 23 sie 2018, 21:54
autor: SławekM
ARTUR P pisze:
21 sie 2018, 9:00
klucha pisze:
16 sie 2018, 16:01
Pętla Targówek.
Dziś już jest nowa, stara wiata przystankowa =D>
Czy nowa? Przestawili ją z Targówek 08 na 05, a na stanowisku 08 postawili zwykły słupek...

Stan techniczny przystanków

: 10 wrz 2018, 8:22
autor: Stary Pingwin
Jeżdżę sobie po Towarowej i zawsze przy Rondzie Daszyńskiego zastanawiam się, dlaczego trzy przystanki tramwajowe tamże są ekstra, a ten od Placu Zawiszy biedny taki, za krótki na dwa swingi.

Stan techniczny przystanków

: 10 wrz 2018, 9:03
autor: Flash8222
Ogólnie przystanki mają być przeniesione za rondo co nawet zaznaczono na planach stacji Daszyńskiego. Pewnie i tak wszystko czeka na budowę pełnej gwiazdy która nie wiadomo kiedy nastąpi.

Stan techniczny przystanków

: 10 wrz 2018, 9:09
autor: pawcio
Pełnej gwiazdy to tam raczej nigdy nie będzie.