Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

michael112
Posty: 2836
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 09 mar 2024, 10:25

zxcvbnm pisze:
09 mar 2024, 10:15
Owszem PiS obrabował samorządy. Ale władze miasta mogłyby trochę sytuację ogarniać. Czy aż tak potrzebna była nam droga kładka przez Wisłę?
Na pewno jest sporo inwestycji na których można było ciąć a nie na autobusach. I owszem, kładka przez Wisłę jest jedną z nich. Drugą, i to w samym transporcie, jest wspominane już przeze mnie ciśnienie na kupowanie autobusów koniecznie elektrycznych, zamiast trochę pohamować ekologiczne ambicje żeby kupić tabor za mniejsze pieniądze.

Zauważcie - że ani ja, ani żaden z pozostałych uczestników dyskusji - nie naciska na zamawianie nowych autobusów u ajentów, co jeszcze kilka lat temu było stałą praktyką. My tylko chcemy żeby kontrakty pomostowe na istniejące już autobusy były wprowadzane w ilości odpowiadającej dotychczasowemu planowi brygadowemu.
Łukasz pisze:
09 mar 2024, 10:22
Było już gdzieś o tym. Moim zdaniem wszystko, co dodaje uroku miastu w kluczowych miejscach, jest potrzebne. Potem jedziesz do innych stolic europejskich i się zachwycasz , wow, most, wow, zabytek, wow światło, wow stadion. A u nas nic.

Dla mnie eot.
No sorry. Nie przeszkadza mi kładka jako taka, ale jak mam do wyboru kładkę albo sprawną komunikację publiczną to wybieram komunikację publiczną.

Łukasz
Posty: 10592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 mar 2024, 10:25

piorunus pisze:
Łukasz pisze:
09 mar 2024, 10:01
Potwierdzam, podtrzymuję.

A u proktologa już byłeś ?
Tak, stwierdził, że nic nie poradzi, bo w mojej dupie siedzi piorunus.

I tak się zastanawiam, i wciąż nie wiem, skąd na świecie się biorą idioci.

Żegnaj ozięble!
ŁK

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2230
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 09 mar 2024, 10:34

Chyba, że po prostu przy obu kontraktach 2x30 elektryków 12m nie będziemy kasować 18xx i szarpaków. To wtedy jakby 50-60 brygad mamy. Tylko hmmm.... Włościańska i nominalne zajezdnie MZA to pomieści? No i pytanie jak z transferem kierowców.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

michael112
Posty: 2836
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 09 mar 2024, 10:47

I jeszcze Scanie od Michasia.

No chyba jeszcze że... MZA odkupi też Solarki od Relo. Nie wiem czy Relo będzie chciało sprzedać bo chyba mają kontrakty i gdzie indziej.

primoż
Posty: 3746
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 09 mar 2024, 11:57

reserved pisze:
09 mar 2024, 10:19
michael112 pisze:
09 mar 2024, 9:06
Ale no właśnie o to chodzi!!! Nieraz już słyszałem jak to ludzie z tej czy innej dzielnicy liczą na poprawę swojej komunikacji jak zwolnią się autobusy po uruchomieniu linii tramwajowej do Wilanowa: a to Zawady, a to Wawer. A tu pewnie figa z makiem, bo zwolnione autobusy... po prostu uzupełnią braki po wycofanych ajentach.
Ekhem... Ja tylko nieśmiało przypomnę, że niedługo wchodzi w życie ustawa odnośnie zaplecza socjalnego dla kierowców. To będzie spore wyzwanie logistyczne i pewnie będzie trzeba na to poświęcić więcej brygad. Już o tym, że na obecnych liniach często są przerwy krótkie i jazda w kółko bo ZTM zrobił tak by jak najmniejszym kosztem obsłużyć jak najwięcej kursów nie będę wspominał bo wiem że tu akurat ZTM ma w dupie kierowców. Tu też by się przydało podokładać brygady. No ale cóż.
A może to już jest ten czas, żeby przewoźnicy sami we własnym zakresie ogarniali czas pracy kierowców, tak jak TW czas pracy motorniczym?
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Jurand
Posty: 1079
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 09 mar 2024, 12:06

Łukasz pisze:
09 mar 2024, 10:25
piorunus pisze:
A u proktologa już byłeś ?
Tak, stwierdził, że nic nie poradzi, bo w mojej dupie siedzi piorunus.

I tak się zastanawiam, i wciąż nie wiem, skąd na świecie się biorą idioci.

Żegnaj ozięble!
No tak, Łukaszek wszystkich odsyła do psychiatry :-k , domniemywam że do swojego, ale widząc to co Łukaszek wypisuje , to wnioskuje że raczej to kiepski specjalista (-(

Jurand
Posty: 1079
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 09 mar 2024, 12:09

michael112 pisze:
09 mar 2024, 10:47
I jeszcze Scanie od Michasia.

No chyba jeszcze że... MZA odkupi też Solarki od Relo. Nie wiem czy Relo będzie chciało sprzedać bo chyba mają kontrakty i gdzie indziej.
Kontraktów raczej nie mają, a czy ktoś będzie tymi wozami zainteresowany, to już inna sprawa?
Ponoć ZTM co roku je kontroluje i dopuszcza do ruchu, czyli jest szansa że stan techniczny jest ok i znajdą nabywców, zwłaszcza na naszym podwórku by się faktycznie przydały :-k

Łukasz
Posty: 10592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 mar 2024, 12:22

Jurand pisze:
Łukasz pisze:
09 mar 2024, 10:25
Tak, stwierdził, że nic nie poradzi, bo w mojej dupie siedzi piorunus.

I tak się zastanawiam, i wciąż nie wiem, skąd na świecie się biorą idioci.

Żegnaj ozięble!
No tak, Łukaszek wszystkich odsyła do psychiatry :-k , domniemywam że do swojego, ale widząc to co Łukaszek wypisuje , to wnioskuje że raczej to kiepski specjalista (-(
Łukaszek wysyła tych z Trzaskofobią i tych, do których Trzaskoski w nocy przychodzi srać do Wisły, a z Tuskiem wprowadzać Berlin w Warszawie.

A co do psychiatry - jest jaki jest, taki jak i specjaliści od urbanistyki i komunikacji na forum. Często kierowcy po zawodówkach albo i bez.
ŁK

px33
Posty: 1587
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 09 mar 2024, 12:41

Drugą, i to w samym transporcie, jest wspominane już przeze mnie ciśnienie na kupowanie autobusów koniecznie elektrycznych, zamiast trochę pohamować ekologiczne ambicje żeby kupić tabor za mniejsze pieniądze.
Jeśli autobusy elektryczne były z dofinansowaniem i jeśli są prawidłowo użytkowane, to prawdopodobnie są oszczędnością pieniędzy. Bo koszt zakupu wychodzi zbliżony a koszt eksploatacji sporo niższy (sprawdzić czy nie trzeba wymienić baterii).
Zauważcie - że ani ja, ani żaden z pozostałych uczestników dyskusji - nie naciska na zamawianie nowych autobusów u ajentów, co jeszcze kilka lat temu było stałą praktyką. My tylko chcemy żeby kontrakty pomostowe na istniejące już autobusy były wprowadzane w ilości odpowiadającej dotychczasowemu planowi brygadowemu.
Wbrew pozorom to prawdopodobnie bardzo mało zmienia. Koszt nowego pojazdu w stawce, jeśli rozmyje się na te 8-10 lat, nie będzie dużo wyższy niż używanego na 2-3 lata. Zwłaszcza jeśli na ten krótki okres dodatkowo ktoś chciałby jakieś bajery (wymyślna informacja, tapicerka, inne systemy itp.). Przede wszystkim myślę, że w kolejnych przetargach warto od razu wpisać wydłużenie jako opcję.

Tak naprawdę w tej chwili chyba główna rzecz realnie podnosząca cenę w przetargach to różne bez- i niskoemisyjne napędy. Póki co najdroższy krakowski Mobilis będzie miał dużą część pojazdów na CNG (a do tego stos szalonych systemów informatycznych), do tego dochodzi gigantyczna skala i myślę że tamtejsze 15 zł/km ma w sobie dużo premii za ryzyko.

Jurand
Posty: 1079
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 09 mar 2024, 12:44

Łukasz pisze:
09 mar 2024, 12:22
Jurand pisze: No tak, Łukaszek wszystkich odsyła do psychiatry :-k , domniemywam że do swojego, ale widząc to co Łukaszek wypisuje , to wnioskuje że raczej to kiepski specjalista (-(
Łukaszek wysyła tych z Trzaskofobią i tych, do których Trzaskoski w nocy przychodzi srać do Wisły, a z Tuskiem wprowadzać Berlin w Warszawie.

A co do psychiatry - jest jaki jest, taki jak i specjaliści od urbanistyki i komunikacji na forum. Często kierowcy po zawodówkach albo i bez.
Rozumiem
Czyli taki specjalista od wszystkiego :-k
Czyli do niczego (-(

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 699
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 09 mar 2024, 13:00

reserved pisze:
09 mar 2024, 10:19
Ekhem... Ja tylko nieśmiało przypomnę, że niedługo wchodzi w życie ustawa odnośnie zaplecza socjalnego dla kierowców. To będzie spore wyzwanie logistyczne i pewnie będzie trzeba na to poświęcić więcej brygad. Już o tym, że na obecnych liniach często są przerwy krótkie i jazda w kółko bo ZTM zrobił tak by jak najmniejszym kosztem obsłużyć jak najwięcej kursów nie będę wspominał bo wiem że tu akurat ZTM ma w dupie kierowców. Tu też by się przydało podokładać brygady. No ale cóż.
ZTM: Hold my beer.

Nie no żarty sobie robisz xD? Nie wierzę, że przez to rozkładowo cokolwiek się polepszy. Przecież już teraz mamy na wielu pętlach socjalne i co, są lepsze rozkłady? Ursus Niedźwiadek z 177, 401 i 517 pozdrawia. Kiedyś jak na Ursus się zajeżdżało to cała pętla autobusów. Teraz hula wiatr
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25346
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 mar 2024, 13:06

piorunus pisze:
09 mar 2024, 7:42
michael112 pisze:
08 mar 2024, 20:22
ZTM sobie strzela w kolano, nie robiąc przetargu na drugie 50. Co oni myślą że autobusy rosną na drzewach? Nie widzę tego żeby znowu załatali dziurę w MZA.
I nie załatają. Jak nic wychodzi na to, że będzie redukcja pracy eksploatacyjnej na autobusach. I w sumie ma ZTM na to wygodne podkładki. Przecież na szybko licząc:
* ścięcie knypków Moba > minus 1,8 - 1,9 mln wzkm rocznie
* wypada Michałek > minus 1 - 1,2 mln wzkm rocznie
* nie odnawiamy solo Relo > minus 3,6 - 4 mln wzkm rocznie

Licząc już po dolnych widełkach wychodzi redukcja o ok. 6 mln wzkm rocznie.
A jak będzie w MZA? Bez tego wniosku z bilansu są o kant d4 potłuc.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 10592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 mar 2024, 13:24

ZielonyJamnik pisze:
reserved pisze:
09 mar 2024, 10:19
Ekhem... Ja tylko nieśmiało przypomnę, że niedługo wchodzi w życie ustawa odnośnie zaplecza socjalnego dla kierowców. To będzie spore wyzwanie logistyczne i pewnie będzie trzeba na to poświęcić więcej brygad. Już o tym, że na obecnych liniach często są przerwy krótkie i jazda w kółko bo ZTM zrobił tak by jak najmniejszym kosztem obsłużyć jak najwięcej kursów nie będę wspominał bo wiem że tu akurat ZTM ma w dupie kierowców. Tu też by się przydało podokładać brygady. No ale cóż.
ZTM: Hold my beer.

Nie no żarty sobie robisz xD? Nie wierzę, że przez to rozkładowo cokolwiek się polepszy. Przecież już teraz mamy na wielu pętlach socjalne i co, są lepsze rozkłady? Ursus Niedźwiadek z 177, 401 i 517 pozdrawia. Kiedyś jak na Ursus się zajeżdżało to cała pętla autobusów. Teraz hula wiatr
Akurat cała pętla autobusów to nie jakiś fantastyczny pomysł. Tylko jeszcze w tych złotych czasach na samym 517 były rano 42 brygady, licząc wtyczki. A 37 to jeździło przez wiele lat.
ŁK

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 699
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 09 mar 2024, 13:30

Nie no pewnie, jeździć w kółko przez cały dzień opóźniony, a kierowca bez przerw
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Łukasz
Posty: 10592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 mar 2024, 13:31

ZielonyJamnik pisze:Nie no pewnie, jeździć w kółko przez cały dzień opóźniony, a kierowca bez przerw
Można zapewne wybrać coś między pełną pętlą a jedzeniem w kółko.
ŁK

ODPOWIEDZ