Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

piorunus
Posty: 252
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 21 mar 2024, 7:43

Jest już informator ZTM za styczeń. Można więc pokusić się o pewne porównania. MZA wg. tych danych inkasuje 12,86 zł/wzkm. Z kolei jeśli uśrednimy stawki Mobilisu to na P7P wychodzi 12,02 zł/wzkm. W przypadku Relo wyjdzie 10,22 zł. Zobaczymy jak to się zmieni od kwietnia kiedy wszyscy ajenci dostaną waloryzacje.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 27 mar 2024, 21:40

Ogólnie to w planie przetargów ZTM na stronie ezamawiający widnieje wpis:
usługi regularnego przewozu osób wykonywane w ramach komunikacji miejskiej na liniach autobusowych nadzorowanych przez ZTM na całej sieci komunikacyjnej Usługi Postępowanie unijne Przetarg nieograniczony 173 647 000,00 Miesięczne Marzec
Więc chyba odejście od 94xx nie jest takie wcale pewne.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

alojz
Posty: 2658
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 27 mar 2024, 22:07

Aktualizacja planu z 25 marca.
Więc pewnie Relobus przyszedł z kolędą do ZTM i zasugerował że chce jeździć dalej.

Jurand
Posty: 1076
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 28 mar 2024, 8:12

Czy przetarg który wygrał PKS GM, a jeszcze nie podpisany został przez obie strony przewiduje zatrudnianie kierowców na UZ, czy tylko UoP?
Tak pytam z ciekawości, gdyż faworyzowanie miejskiego przewoznika kosztem ajentów jest dosyć dziwne.
Przetargi Mobilisu już UZ wyeliminowały.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2209
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 28 mar 2024, 9:47

Na Alpino UZ jest dopuszczona.

Awatar użytkownika
sprinter
(ziuuu.ex.1205)
Posty: 3548
Rejestracja: 10 sie 2012, 20:49
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: sprinter » 28 mar 2024, 10:22

MJ pisze:
28 mar 2024, 9:47
Na Alpino UZ jest dopuszczona.
Owszem, lecz pierwotne założenia przetargu zakładały inaczej.
15, 116, 122, 157, 181, 185, 186, 205, 518, N46 :mewa:
Phototrans | Omni-Bus | WGKM

BrdzJkb
Posty: 197
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 28 mar 2024, 11:41

Jurand pisze:
28 mar 2024, 8:12
Czy przetarg który wygrał PKS GM, a jeszcze nie podpisany został przez obie strony przewiduje zatrudnianie kierowców na UZ, czy tylko UoP?
Tylko UoP

Jurand
Posty: 1076
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 28 mar 2024, 12:37

BrdzJkb pisze:
28 mar 2024, 11:41
Jurand pisze:
28 mar 2024, 8:12
Czy przetarg który wygrał PKS GM, a jeszcze nie podpisany został przez obie strony przewiduje zatrudnianie kierowców na UZ, czy tylko UoP?
Tylko UoP
No właśnie.
Obecna załoga PKS GM składa się w dużej części z kierowców zatrudnionych na UZ, więc jeśli dojdzie do podpisania umowy w nowym/starym przetargu będą musieli sobie (naruchać kierowców-przepraszam za wyrażenie :oops: ), chyba że liczą na kierowców z Arrivy którzy mogą, lecz nie muszą zostać bez pracy?

Z kolei do miejskiego przewożnika ponoć na zlecenie ludziska drzwiami i oknami walą :-k
Ponoć na samym zakładzie R13 w lutym przewinęło się 102 kierowców na UZ.
Czy to skutek braku takich umów u ajentów?

Trochę udało mi się z takimi kierowcami pogadać, no i jestem przerażony, pomijam już emerytów MZA, takich co elektrykami rozwalają ładowarki na bazie i domorosłych cierpów liczących na grube tysiące pracując na Uberze w nocy i w MZA w dzień.
Są też kierowcy w MZA na UZ zatrudnieni u ajentów na UoP i mamy powrót patologii sprzed kilkunastu lat, że taki kierowiec robi u ajenta w zm.A dodatek, a potem w MZA całkę w zm.B, lub odwrotnie.
Takich kwiatków jest tam wysyp.
Znam też przypadek kierowcy TIRa który 11 dni był w trasie z zakwaterowaniem w szoferce i potem miał 4 dni wole, z czego 3 spędził za kierownicą autobusu.
Czy nikt nad tym nie panuje i liczy się tylko kasa dla takiego chojraka, a dla przewoznika kolejny zatrudniony człowiek?
Czy musi dojść do jakiejś kolejnej tragedii żeby zaczęto znowu prześwietlać czas pracy u poszczególnych delikwentów?

KR88
Posty: 172
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 28 mar 2024, 13:53

Jakaś elastyczność musi być w zatrudnieniu ludzi, nie każdy może chcieć podpisywać UoP na te kilka dni w miesiącu. A i stawka na UZ jest lepsza jak na UoP. Wprowadzając wymóg UoP napewno stracą część obsady...

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 28 mar 2024, 14:02

Legendy krążyły już od dłuższego czasu jak to kierowcy po całej nocy przejeżdżonej na taksówce jechali samochodem pod zajezdnię, żeby na poranną zmianę w MZA jeździć.

Jurand
Posty: 1076
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 28 mar 2024, 14:19

fraktal pisze:
28 mar 2024, 14:02
Legendy krążyły już od dłuższego czasu jak to kierowcy po całej nocy przejeżdżonej na taksówce jechali samochodem pod zajezdnię, żeby na poranną zmianę w MZA jeździć.
Niestety to nie legendy tylko fakty, pomimo że udało się ukrócić ten proceder przy UoP, to niestety przy UZ nadal to trwa w najlepsze (-(

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 688
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 28 mar 2024, 14:41

Ktoś tu kiedyś jojczył, że za dużo chcemy zarabiać. Ktoś inny wypisuje co jakiś czas, że za długie są te papierowe przerwy, więc ludzie zwiali tam gdzie lepiej. Teraz nie ma ludzi na etat, to mza się ratuje tym czym może. Bez nich macie gotowy przepis na zawieszone brygady.

Choć obecnie kasa robi się powoli całkiem niezła, to etatowców masowo to nie przyciągnie. Trzeba by było jeszcze trochę dołożyć, ale przede wszystkim urealnić rozkłady jazdy, a nie że robi się np. 190 dwa koła bez wysiadania. Świeżak dostaje zestaw 190,207,401,141 to potem rzuca wypowiedzenie, bo myślał, że jazda w ruchu to sielanka
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

px33
Posty: 1585
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 28 mar 2024, 15:35

Jurand pisze:
28 mar 2024, 14:19
fraktal pisze:
28 mar 2024, 14:02
Legendy krążyły już od dłuższego czasu jak to kierowcy po całej nocy przejeżdżonej na taksówce jechali samochodem pod zajezdnię, żeby na poranną zmianę w MZA jeździć.
Niestety to nie legendy tylko fakty, pomimo że udało się ukrócić ten proceder przy UoP, to niestety przy UZ nadal to trwa w najlepsze (-(
Ale jeśli pracownik na UoP zgadza się dobrowolnie na niejeżdżenie na taryfie w ramach działalności czy jakiegoś innego trybu, to równie dobrze można wprowadzić taki wymóg do UZ, czy wprowadzić konieczność zgłaszania innej pracy jako kierowca w okresie X dni przed wykonywaniem pracy u przewoźnika.

Jurand
Posty: 1076
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 28 mar 2024, 15:38

px33 pisze:
28 mar 2024, 15:35
Jurand pisze:
28 mar 2024, 14:19

Niestety to nie legendy tylko fakty, pomimo że udało się ukrócić ten proceder przy UoP, to niestety przy UZ nadal to trwa w najlepsze (-(
Ale jeśli pracownik na UoP zgadza się dobrowolnie na niejeżdżenie na taryfie w ramach działalności czy jakiegoś innego trybu, to równie dobrze można wprowadzić taki wymóg do UZ, czy wprowadzić konieczność zgłaszania innej pracy jako kierowca w okresie X dni przed wykonywaniem pracy u przewoźnika.
A jak to sprawdzisz?
Przypominam że taka osoba zasadniczo nie jest pracownikiem przewoznika.

wincenty
Posty: 1321
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 28 mar 2024, 16:22

Jurand pisze:
28 mar 2024, 15:38
px33 pisze:
28 mar 2024, 15:35


Ale jeśli pracownik na UoP zgadza się dobrowolnie na niejeżdżenie na taryfie w ramach działalności czy jakiegoś innego trybu, to równie dobrze można wprowadzić taki wymóg do UZ, czy wprowadzić konieczność zgłaszania innej pracy jako kierowca w okresie X dni przed wykonywaniem pracy u przewoźnika.
A jak to sprawdzisz?
Przypominam że taka osoba zasadniczo nie jest pracownikiem przewoznika.
Proponuję jednak przesunięcie tej dyskusji w odpowiednie miejsce.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

ODPOWIEDZ