Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 12 mar 2024, 10:24

No to ja wnoszę światłą propozycję - niech chętni prywatni właściciele działek udostępniają teren MZA odpłatnie, chętnych będzie na pewno sporo :D Sam mogę, ze względu na lokalizację, przyjąć 5 wozów na 213. Oczywiście, mogę zapewnić tylko ładowanie wozów elektrycznych :lol:
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 12 mar 2024, 11:16

Bastian pisze:
12 mar 2024, 8:07
pawcio pisze:
12 mar 2024, 5:36
A jednak nie było problemów mimo że wagpny nocowały nawet na pętli Kawęczyńska.
Jednak pętla przy bazylice to prawie jak plac przed zajezdnią, tylko paręset metrów dalej. Pogot z zakładu dojedzie w 45 sekund.
Więc spokojnie tramwaje mogłyby stać odstawione na Hucie (czy tak przypadkiem nie jest/nie było?) lub niedługo na Annopolu czy na Woronicza... Trochę tych miejsc jest.
No i tramwaje - przynajmniej u mnie - stoją odstawione pod prądem, gotowe do jazdy.
W przypadku autobusów, karty i kluczyki dałoby radę zostawiać na św. ekspedycjach. Nie widzę problemu (gdyby zorganizować też miejsca parkingowe dla tych kilku samochodów kierowców/motorowych). A jeśli jakość serwisu u przewoźników autobusowych jest taka, że jest spora szansa nieodpalenia autobusu przez kilka godzin postoju z wyłączonym silnikiem, to jest to po prostu przykre.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25329
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 12 mar 2024, 12:32

Dantte pisze:
12 mar 2024, 11:16
Bastian pisze:
12 mar 2024, 8:07


Jednak pętla przy bazylice to prawie jak plac przed zajezdnią, tylko paręset metrów dalej. Pogot z zakładu dojedzie w 45 sekund.
Więc spokojnie tramwaje mogłyby stać odstawione na Hucie (czy tak przypadkiem nie jest/nie było?) lub niedługo na Annopolu czy na Woronicza... Trochę tych miejsc jest.
No i tramwaje - przynajmniej u mnie - stoją odstawione pod prądem, gotowe do jazdy.
W przypadku autobusów, karty i kluczyki dałoby radę zostawiać na św. ekspedycjach. Nie widzę problemu (gdyby zorganizować też miejsca parkingowe dla tych kilku samochodów kierowców/motorowych). A jeśli jakość serwisu u przewoźników autobusowych jest taka, że jest spora szansa nieodpalenia autobusu przez kilka godzin postoju z wyłączonym silnikiem, to jest to po prostu przykre.
Przy nocowaniu na pętlach wagony były odłączane od sieci. W przeciwnym razie po całej nocy drut nad pantografem mógłby przybrać formę półpłynną.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

KM
Posty: 126
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 12 mar 2024, 14:50

[Może bredzę] Odstawianie wagonów tramwajowych na nocowanie na pętlach tramwajowych miało już jakiś czas temu miejsce. Pamiętam, że tak było na Wiatracznej, gdy na Pradze prowadzone były jakieś prace – wówczas całą noc były one pilnowane przez ochroniarzy w aucie, a może nawet były ogrodzone (?).

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 mar 2024, 17:04

pawcio pisze:
12 mar 2024, 12:32
Przy nocowaniu na pętlach wagony były odłączane od sieci. W przeciwnym razie po całej nocy drut nad pantografem mógłby przybrać formę półpłynną.
Przy zerowym poborze prądu i tylko prąd stały - dlaczego?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1512
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 12 mar 2024, 19:38

Jakoś w paru miastach nie opuszcza się pantografów na nocleg.

primoż
Posty: 3727
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 12 mar 2024, 20:32

Jurand pisze:
12 mar 2024, 9:20
To i ulicę Spartanską by można bylo po długości cała zastawić wozami.
Jakby co to Pogot w 45 sekund podleci😁
Jeżeli już rozpatrywać taką opcję poważniej, to prędzej prawe skrajne pasy Woronicza, która ma układ 1x2 na odcinku Racjonalizacji - Wołoska, niż wąska Spartańska z 1x1 :-k :wink:
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25329
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 12 mar 2024, 23:07

Kelly pisze:
12 mar 2024, 19:38
Jakoś w paru miastach nie opuszcza się pantografów na nocleg.
A ja miałem pytania, czy rano aż tyle wagonów musi po 20-30 minut stać na polu podłączone już do sieci. Ja się na tym nie znam, przyjmuję działania odpowiednich ludzi z dobra monetę.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

mb112
Posty: 952
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 13 mar 2024, 0:00

KM pisze:
12 mar 2024, 14:50
[Może bredzę] Odstawianie wagonów tramwajowych na nocowanie na pętlach tramwajowych miało już jakiś czas temu miejsce. Pamiętam, że tak było na Wiatracznej, gdy na Pradze prowadzone były jakieś prace – wówczas całą noc były one pilnowane przez ochroniarzy w aucie, a może nawet były ogrodzone (?).
Parę lat temu chyba też na Al. Krakowskiej były przez jakiś czas parkowane, bo odcinek był w ogóle przez pewien czas odcięty od reszty sieci przy jakiejś okazji.
No ale takie rzeczy można robić okazjonalnie, jak jest jakaś konieczność, ale trudno to traktować jako stałe rozwiązanie.

Bierut
Posty: 287
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierut » 13 mar 2024, 6:55

Skończcie pieprzenie nie na temat. Załóżcie sobie nowy wątek o tych bzdurach.

BrdzJkb
Posty: 197
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 13 mar 2024, 8:01

Generalnie dyskusja o parkowaniu autobusów na mieście w kontekście tego, że ma to być alternatywa dla normalnej obsługi za mniej więcej tą samą stawkę nowszymi autobusami brzmi dość abstrakcyjnie.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36626
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 mar 2024, 8:01

primoż pisze:
12 mar 2024, 20:32
wąska Spartańska z 1x1
Zaraz, od kiedy Spartańska jest jednokierunkowa?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Łukasz
Posty: 10565
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 mar 2024, 8:55

Bastian pisze:
primoż pisze:
12 mar 2024, 20:32
wąska Spartańska z 1x1
Zaraz, od kiedy Spartańska jest jednokierunkowa?
Nie wiem, czy nie słyszałem takiego planu gdzieś. Chyba pod kątem szkoły.
ŁK

mb112
Posty: 952
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 13 mar 2024, 11:13

Zaraz dojdziemy do jakiegoś absurdalnego wyliczania, na których ulicach trzeba zmienić organizację ruchu, żeby kierowcy mogli sobie zaparkować autobus pod domem, bo w zajezdni nie ma miejsca.

primoż
Posty: 3727
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 13 mar 2024, 22:39

Bastian pisze:
13 mar 2024, 8:01
Zaraz, od kiedy Spartańska jest jednokierunkowa?
1x2, a nie 1x1, tak samo Woronicza tam ma 1x4, a nie żadne 1x2. Zacząłem już zwężać jezdnie pod ograniczanie ruchu kołowego w stolicy :term:
mb112 pisze:
13 mar 2024, 11:13
Zaraz dojdziemy do jakiegoś absurdalnego wyliczania, na których ulicach trzeba zmienić organizację ruchu, żeby kierowcy mogli sobie zaparkować autobus pod domem, bo w zajezdni nie ma miejsca.
Jeszcze dekadę temu część kierowców ajentów parkowała autobusy na swoich posesjach. Zdaje się tak było bodaj w Mariewie, bo jakiś kierowca stamtąd chyba miał na stałe 729 (na pewno jakieś 7xx) :D
Nie zawsze poważne opinie :wink:

ODPOWIEDZ