Strona 390 z 393

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 12 mar 2024, 10:24
autor: zxcvbnm
No to ja wnoszę światłą propozycję - niech chętni prywatni właściciele działek udostępniają teren MZA odpłatnie, chętnych będzie na pewno sporo :D Sam mogę, ze względu na lokalizację, przyjąć 5 wozów na 213. Oczywiście, mogę zapewnić tylko ładowanie wozów elektrycznych :lol:

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 12 mar 2024, 11:16
autor: Dantte
Bastian pisze:
12 mar 2024, 8:07
pawcio pisze:
12 mar 2024, 5:36
A jednak nie było problemów mimo że wagpny nocowały nawet na pętli Kawęczyńska.
Jednak pętla przy bazylice to prawie jak plac przed zajezdnią, tylko paręset metrów dalej. Pogot z zakładu dojedzie w 45 sekund.
Więc spokojnie tramwaje mogłyby stać odstawione na Hucie (czy tak przypadkiem nie jest/nie było?) lub niedługo na Annopolu czy na Woronicza... Trochę tych miejsc jest.
No i tramwaje - przynajmniej u mnie - stoją odstawione pod prądem, gotowe do jazdy.
W przypadku autobusów, karty i kluczyki dałoby radę zostawiać na św. ekspedycjach. Nie widzę problemu (gdyby zorganizować też miejsca parkingowe dla tych kilku samochodów kierowców/motorowych). A jeśli jakość serwisu u przewoźników autobusowych jest taka, że jest spora szansa nieodpalenia autobusu przez kilka godzin postoju z wyłączonym silnikiem, to jest to po prostu przykre.

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 12 mar 2024, 12:32
autor: pawcio
Dantte pisze:
12 mar 2024, 11:16
Bastian pisze:
12 mar 2024, 8:07


Jednak pętla przy bazylice to prawie jak plac przed zajezdnią, tylko paręset metrów dalej. Pogot z zakładu dojedzie w 45 sekund.
Więc spokojnie tramwaje mogłyby stać odstawione na Hucie (czy tak przypadkiem nie jest/nie było?) lub niedługo na Annopolu czy na Woronicza... Trochę tych miejsc jest.
No i tramwaje - przynajmniej u mnie - stoją odstawione pod prądem, gotowe do jazdy.
W przypadku autobusów, karty i kluczyki dałoby radę zostawiać na św. ekspedycjach. Nie widzę problemu (gdyby zorganizować też miejsca parkingowe dla tych kilku samochodów kierowców/motorowych). A jeśli jakość serwisu u przewoźników autobusowych jest taka, że jest spora szansa nieodpalenia autobusu przez kilka godzin postoju z wyłączonym silnikiem, to jest to po prostu przykre.
Przy nocowaniu na pętlach wagony były odłączane od sieci. W przeciwnym razie po całej nocy drut nad pantografem mógłby przybrać formę półpłynną.

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 12 mar 2024, 14:50
autor: KM
[Może bredzę] Odstawianie wagonów tramwajowych na nocowanie na pętlach tramwajowych miało już jakiś czas temu miejsce. Pamiętam, że tak było na Wiatracznej, gdy na Pradze prowadzone były jakieś prace – wówczas całą noc były one pilnowane przez ochroniarzy w aucie, a może nawet były ogrodzone (?).

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 12 mar 2024, 17:04
autor: KwZ
pawcio pisze:
12 mar 2024, 12:32
Przy nocowaniu na pętlach wagony były odłączane od sieci. W przeciwnym razie po całej nocy drut nad pantografem mógłby przybrać formę półpłynną.
Przy zerowym poborze prądu i tylko prąd stały - dlaczego?

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 12 mar 2024, 19:38
autor: Kelly
Jakoś w paru miastach nie opuszcza się pantografów na nocleg.

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 12 mar 2024, 20:32
autor: primoż
Jurand pisze:
12 mar 2024, 9:20
To i ulicę Spartanską by można bylo po długości cała zastawić wozami.
Jakby co to Pogot w 45 sekund podleci😁
Jeżeli już rozpatrywać taką opcję poważniej, to prędzej prawe skrajne pasy Woronicza, która ma układ 1x2 na odcinku Racjonalizacji - Wołoska, niż wąska Spartańska z 1x1 :-k :wink:

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 12 mar 2024, 23:07
autor: pawcio
Kelly pisze:
12 mar 2024, 19:38
Jakoś w paru miastach nie opuszcza się pantografów na nocleg.
A ja miałem pytania, czy rano aż tyle wagonów musi po 20-30 minut stać na polu podłączone już do sieci. Ja się na tym nie znam, przyjmuję działania odpowiednich ludzi z dobra monetę.

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 13 mar 2024, 0:00
autor: mb112
KM pisze:
12 mar 2024, 14:50
[Może bredzę] Odstawianie wagonów tramwajowych na nocowanie na pętlach tramwajowych miało już jakiś czas temu miejsce. Pamiętam, że tak było na Wiatracznej, gdy na Pradze prowadzone były jakieś prace – wówczas całą noc były one pilnowane przez ochroniarzy w aucie, a może nawet były ogrodzone (?).
Parę lat temu chyba też na Al. Krakowskiej były przez jakiś czas parkowane, bo odcinek był w ogóle przez pewien czas odcięty od reszty sieci przy jakiejś okazji.
No ale takie rzeczy można robić okazjonalnie, jak jest jakaś konieczność, ale trudno to traktować jako stałe rozwiązanie.

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 13 mar 2024, 6:55
autor: Bierut
Skończcie pieprzenie nie na temat. Załóżcie sobie nowy wątek o tych bzdurach.

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 13 mar 2024, 8:01
autor: BrdzJkb
Generalnie dyskusja o parkowaniu autobusów na mieście w kontekście tego, że ma to być alternatywa dla normalnej obsługi za mniej więcej tą samą stawkę nowszymi autobusami brzmi dość abstrakcyjnie.

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 13 mar 2024, 8:01
autor: Bastian
primoż pisze:
12 mar 2024, 20:32
wąska Spartańska z 1x1
Zaraz, od kiedy Spartańska jest jednokierunkowa?

Re: Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 13 mar 2024, 8:55
autor: Łukasz
Bastian pisze:
primoż pisze:
12 mar 2024, 20:32
wąska Spartańska z 1x1
Zaraz, od kiedy Spartańska jest jednokierunkowa?
Nie wiem, czy nie słyszałem takiego planu gdzieś. Chyba pod kątem szkoły.

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 13 mar 2024, 11:13
autor: mb112
Zaraz dojdziemy do jakiegoś absurdalnego wyliczania, na których ulicach trzeba zmienić organizację ruchu, żeby kierowcy mogli sobie zaparkować autobus pod domem, bo w zajezdni nie ma miejsca.

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 13 mar 2024, 22:39
autor: primoż
Bastian pisze:
13 mar 2024, 8:01
Zaraz, od kiedy Spartańska jest jednokierunkowa?
1x2, a nie 1x1, tak samo Woronicza tam ma 1x4, a nie żadne 1x2. Zacząłem już zwężać jezdnie pod ograniczanie ruchu kołowego w stolicy :term:
mb112 pisze:
13 mar 2024, 11:13
Zaraz dojdziemy do jakiegoś absurdalnego wyliczania, na których ulicach trzeba zmienić organizację ruchu, żeby kierowcy mogli sobie zaparkować autobus pod domem, bo w zajezdni nie ma miejsca.
Jeszcze dekadę temu część kierowców ajentów parkowała autobusy na swoich posesjach. Zdaje się tak było bodaj w Mariewie, bo jakiś kierowca stamtąd chyba miał na stałe 729 (na pewno jakieś 7xx) :D