Strona 1 z 3

: 10 lut 2011, 13:32
autor: Domino2001
Koledzy i koleżanki, pozwoliłem sobie otworzyć nowy temat. Proszę o Wasze głosy odnośnie petycji przeciwko prywatyzacji SPEC. Petycję można zgłosić tu.
Z góry dziękuję!

: 10 lut 2011, 15:05
autor: Aligator
No to się zaczyna ;)

Generalnie nie wiem czy ta petycja coś zmieni (zakład może i jest rentowny ale z drugiej strony miastu brak kasy chyba już nawet na wydatki bieżące), nie wiem też na jakich zasadach dokładnie ma być ta prywatyzacja realizowana - giełda/odpsrzedaż w prywatne ręce czy jeszcze inaczej.

Gdybyś zamieścił trochę więcej informacji w temacie dyskusja mogłaby coś ciekawego urodzić... ;)

Tak na marginesie parę tygodni temu pisałem że miasto ma problemy będzie się brało za prywatyzację swoich spółek i spółeczek. Myślę że góra 2 lata a pod młotek będą szły TW, SKM MZA i całkiem możliwe że MW (przynajmniej takie odnoszę wrażenie patrząc na podejmowane działania wokół tych spółek). Mówię dwa lata bo mniej więcej tyle zajmie w wypadku TW realizacja kontraktów na Swingi.

: 10 lut 2011, 15:13
autor: chester
No własnie - chodzi o prywatyzację infrastruktury, czy tylko o działalność operatorską na niej? Pierwsze wymaga delikatności i solidnego zabezpieczenia umownego interesów odbiorców, natomiast to drugie to już pierd. Fakt, ze w każdym mieście prywatyzacja spółki operujacej na sieci cieplowniczej budzi wielkie emocje...

: 10 lut 2011, 16:36
autor: Pawel_
Aligator pisze:Myślę że góra 2 lata a pod młotek będą szły TW, SKM MZA
Znajdzie się taki 'oszołom', co będzie pakował swoje prywatne pieniądze w komunikację miejską? :-k

: 10 lut 2011, 16:44
autor: fluger
Ale te podpisy zbierają lewicowi demokraci.

: 10 lut 2011, 18:11
autor: Marcineq
Pawel_ pisze:
Aligator pisze:Myślę że góra 2 lata a pod młotek będą szły TW, SKM MZA
Znajdzie się taki 'oszołom', co będzie pakował swoje prywatne pieniądze w komunikację miejską? :-k
Nie w tym kraju :)

: 10 lut 2011, 18:23
autor: zzz
Pawel_ pisze:Znajdzie się taki 'oszołom', co będzie pakował swoje prywatne pieniądze w komunikację miejską? :-k
ITS i Mobilis nie istneja ;)

: 10 lut 2011, 18:28
autor: fluger
W Wielkiej Brytanii przed II wojną światową było 4 prywatnych przewoźników kolejowych w kraju. Ale w trakcie, czy po wojnie firmy te musiały zostać znacjonalizowane ponieważ to są za duże koszty, a za małe zyski. Można by sprywatyzować komunikację miejską tylko podejrzewam że bilet ulgowy by kosztował tyle co normalny.
WKD przed II wojna światową tez była prywatną spółką należąca do spółki brytyjskiej.
A ja raczej wykończyła może nie wojna, a komunistyczna nacjonalizacja.

: 10 lut 2011, 18:33
autor: Aligator
No własnie - chodzi o prywatyzację infrastruktury, czy tylko o działalność operatorską na niej? Pierwsze wymaga delikatności i solidnego zabezpieczenia umownego interesów odbiorców, natomiast to drugie to już pierd. Fakt, ze w każdym mieście prywatyzacja spółki operujacej na sieci cieplowniczej budzi wielkie emocje...
A znalazłbyś oszołoma który chciałby tramwaje bez sieci? Jak będą szły na handel to razem z dobrodziejstwem inwentarza.
Znajdzie się taki 'oszołom', co będzie pakował swoje prywatne pieniądze w komunikację miejską? :-k

To nie oszołomstwo to czysta kalkulacja - ITS, Mobilis, PKS, jakoś działają więc nie mogą wychodzić na tym na minus ;)
Polska to kraj socjalny, więc interes się zrobi, jak nie na zasadach kapitalizmu to na zasadzie interwencjonizmu - trochę nagonki medialnej i roszczeniowi obywatele będą żądać od miasta by dopłacało, a że władza jest słaba to się ugnie i zapłaci, czyli czysty biznes.
Ale te podpisy zbierają lewicowi demokraci.
No ok, dla mnie nie ma znaczenia kto to postuluje, ja bym prosił o konkretne informacje i propozycje... to że mam poglądy "karlistowskie" nie znaczy że odmówię dysputy lewicowemu demokracie ;).

: 10 lut 2011, 19:05
autor: zzz
Aligator pisze:A znalazłbyś oszołoma który chciałby tramwaje bez sieci?
Latwiej niz z siecia. Utrzymanie sieci jest najdrozsze, bez sieci to trzeba utrzymac tylko tabor i mozna dzialac jak ajenci autobusowi.

: 10 lut 2011, 19:54
autor: chester
Aligator pisze:
No własnie - chodzi o prywatyzację infrastruktury, czy tylko o działalność operatorską na niej? Pierwsze wymaga delikatności i solidnego zabezpieczenia umownego interesów odbiorców, natomiast to drugie to już pierd. Fakt, ze w każdym mieście prywatyzacja spółki operujacej na sieci cieplowniczej budzi wielkie emocje...
A znalazłbyś oszołoma który chciałby tramwaje bez sieci? Jak będą szły na handel to razem z dobrodziejstwem inwentarza.
Boże, o SPEC mi chodzi. Istnieją rożne modele prywatyzacji spółki cieplowniczej ibzastanawialem sie, o który chodzi w Warszawie. Czep sie innego tramwaja.

: 10 lut 2011, 20:11
autor: fluger
Ciekawie by wyglądało S.P.E.C. S.A.

: 10 lut 2011, 20:15
autor: bepe
SPEC już jest SA.

: 10 lut 2011, 20:27
autor: fluger
Ale gafa.

: 10 lut 2011, 21:45
autor: Aligator
Boże, o SPEC mi chodzi. Istnieją rożne modele prywatyzacji spółki cieplowniczej ibzastanawialem sie, o który chodzi w Warszawie. Czep sie innego tramwaja.
Podstaw to się podczepię ;)

Spoko Chester ;)
Też mnie zastanawia jak oni chcą to sprywatyzować... dlatego prosiłem autora o jakieś konkretne fakty ;)