Belwederska/Gagarina/Spacerowa

Moderator: Wiliam

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 10 lut 2011, 12:31

chester pisze: Ale to ciut inna natura. Masz szczęście po prostu, że korek z Placu Na Rozdrożu zatrzymywany jest przy Bagateli. Przepustowość tego skrzyżowania jest aktualnie mniejsza, niż Spacerowej/Belwederskiej, więc z tego korzystasz. Gdyby przy Bagateli nie było świateł, zatrzymanie przed Spacerową/Gagarina byłoby takie same dla Belwederskiej, jak dla Spacerowej.
Ale są światła przy Bagateli.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 10 lut 2011, 12:43

Jarek pisze:To się niebawem zmieni. Nowy program czeka na zatwierdzenie u IR
Wydłużą skręt w Spacerową? Ale nie sp...aprają przy tym przejazdu z góry Belwederską? Niby jest Bagatela, która trochę to kanalizuje, ale czasem do przekroczenia masy krytycznej niewiele trzeba i zakorkowac się może i tam.
Popatrz, jaka franca!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 10 lut 2011, 12:57

Przede wszystkim niech wydłużą na wprost Spacerową i pieszym przez Belwederską.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26828
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 lut 2011, 21:25

Sądzę, że obecnie Belwederska może mieć długie otwarcie ze względu na pieszych. Zachodni wlot ma dwie jezdnie rozdzielone szeroką wyspą a do tego wylot przecież.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5260
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 10 lut 2011, 21:43

W zasadzie to powinni zrobić tą od lat obiecywaną śluzę. Wtedy można skrócić zielone dla Belwederskiej od Wilanowa. I wydłużyć tą fazę dla Spacerowej w Gagarina. A najlepiej to bus-pasy wytyczyć dokładnie tak jak ma torowisko być. Łącznie ze wspólnym pasem autobusowym na Spacerowej zarówno dla 131 i reszty jak i 519 i reszty. No bo dwóch torów to tam raczej nie będzie. Ale oczywiście nikt się nie odważy =; .

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 10 lut 2011, 22:39

Glonojad pisze:Sądzę, że obecnie Belwederska może mieć długie otwarcie ze względu na pieszych. Zachodni wlot ma dwie jezdnie rozdzielone szeroką wyspą a do tego wylot przecież.
Ma trzy jezdnie, ale zdąża się z zapasem, w przeciwieństwie do przejścia przez Belwederską przy Universusie.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 lut 2011, 18:52

Tak dla tych, którzy uważają, że świateł dla Belwederskiej nie można ani o 2 sekundy skrócić, "bo piesi", zmierzyłem dzisiaj:

Przejście przez Spacerową: 55 metrów, 37 sekund zielonego dla pieszych. 0.67 sekundy na przejście jednego metra.

Przejście przez Czerniakowską przy Gagarina: 36 metrów, 16 sekund zielonego dla pieszych.
0.44 sekundy na każdy metr.

Zmierzę jeszcze w dzień roboczy...

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5260
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 02 paź 2015, 19:09

ZTM pisze:Czasowa zmiana lokalizacji przystanku SPACEROWA 04
od 05.10.2015 (poniedziałek) od godz. 07:00
W związku z przebudową sygnalizacji świetlnej i układu drogowego na skrzyżowaniu ulic Belwederska/Gagarina/Spacerowa od 05.10.2015 r. od godz. około 07:00 do odwołania zawiesza się funkcjonowanie przystanku SPACEROWA 04.
W jego zastępstwie uruchamia się przystanek SPACEROWA 54, zlokalizowany przy ul. Spacerowej około 60 m za podstawową lokalizacją na istniejącym chodniku.
Co oni tam kombinują? Dlaczego teraz? Lata temu śluzy dla autobusów obiecywali i nic. A teraz tramwaj się szykuje a jakieś ruchy robią już teraz... A niedawno "Gazeta" pisała, ze tam w ogóle rondo będzie :shock: .

Na skrajnie lewym pasie Spacerowej w kierunku centrum leży jakieś coś blokujące ten obszar do ruchu ale nie całkowicie. Zacząłem się zastanawiać czy tam kontrpasa dla autobusów nie wyznaczą ale to chyba niemożliwe... :-k

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 02 paź 2015, 19:43

Drobna kosmetyka właściwie - dodanie drugiego pasa do skrętu w lewo z południa na zachód i przejazdy dla rowerów przez wszystkie jezdnie.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5260
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 02 paź 2015, 22:26

No i bardzo dobrze! Już dawno powinni tak zrobić kosztem nawet przepustowości na wprost. Jednakowo długie zielone dla kierunku z południa, lewy do skrętu, środkowy w obu kierunkach i prawy do jazdy na wprost i w prawo.

I jeszcze takie obserwacje: o 16 korek na Spacerowej i Goworka do samej Puławskiej. A parę dni temu: 116 podjeżdża na przystanek na końcówce zielonego. Zapala się zielone dla Spacerowej i dwie pięćsetki też wbijają na przystanek. Z jaką prędkością pokonały te skrzyżowanie i ile pojazdów za nimi jeszcze przejechało to się chyba domyślacie. Ten przystanek naprawdę wpływa na przepustowość skrzyżowania! Może i w stopniu niewielkim, ale przy tych korkach wszystko się liczy.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 02 paź 2015, 22:42

Tam trzeba po prostu zmienić program sygnalizacji świetlnej, zwiększając długość otwarcia dla wlotu Spacerowej. Inaczej wiele się nie zmieni. Dziś korek od Puławskiej był nawet o 14:40, ale to może przez zamknięcie Ujazdowskich dla ruchu.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 02 paź 2015, 23:28

Od południa będzie dodany nowy pas (kosztem parkowania). Dwa w lewo, jeden prosto, jeden prosto i w prawo.

Jak będzie zmieniona sygnalizacja - nie wiem, ale tam od lat pokutuje priorytet dla jazdy Belwederską z północy, kompletnie niewykorzystany, bo skrzyżowanie z Bagatelą nie dostarcza tylu pojazdów.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 02 paź 2015, 23:35

Słyszałem legendę jakoby na długość otwarcia północnego wlotu miała wpływ rosyjska ambasada... ale bardziej podejrzewałbym już hotel poselski, jeśli w ogóle coś w tej materii.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Flash8222
Posty: 7603
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 03 paź 2015, 9:11

TGM pisze:
ZTM pisze:Czasowa zmiana lokalizacji przystanku SPACEROWA 04
od 05.10.2015 (poniedziałek) od godz. 07:00
W związku z przebudową sygnalizacji świetlnej i układu drogowego na skrzyżowaniu ulic Belwederska/Gagarina/Spacerowa od 05.10.2015 r. od godz. około 07:00 do odwołania zawiesza się funkcjonowanie przystanku SPACEROWA 04.
W jego zastępstwie uruchamia się przystanek SPACEROWA 54, zlokalizowany przy ul. Spacerowej około 60 m za podstawową lokalizacją na istniejącym chodniku.
Co oni tam kombinują? Dlaczego teraz? Lata temu śluzy dla autobusów obiecywali i nic. A teraz tramwaj się szykuje a jakieś ruchy robią już teraz...
To nie jest jedyne skrzyżowanie które zaraz będzie przebudowane by za 3-4 lata ponownie zostać przebudowanym ze względu na budowę linii tramwajowej do Wilanowa, jakoś na dniach ma się rozpocząć przebudowa Banacha ze Żwirkami :roll: To dopiero jest marnowanie publicznych pieniędzy :/

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 03 paź 2015, 13:13

Zastanawiam się tylko czy przez te 3-4 lata (które znając nasze realia mogą się znacznie rozciągnąć) inwestycja w tę niewielką przebudowę się nie zwróci, na co są moim zdaniem realne szanse.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

ODPOWIEDZ