Wystawi - oczywiście.
Tabor na liniach strefowych uzupełniających
Na L50 zapewne ZAZ-y.
A na L20, L22, L51 oraz w rejon Piaseczna i okolic - najprawdopodobniej gulasze.
http://phototrans.pl/15,841488,0.html
Przez ostatni weekend linia L39 kursowała z taktem 1 godziny, mimo, że planowo winna kursować co 30 minut, informacja o odwołaniu połowy kursów w oba dni pojawiła się w nocy z piątku na sobotę o 1.51 na stronie ZTM. Czy ZTM jako organizator komunikacji (taka informacja widnieje na rozkładzie jazdy), wiedząc wcześniej o fakcie odwołania kursów aż przez następne dwa dni, nie powinien zapewnić autobusów z innego źródła? Gdzie tu wiarygodność ZTM. U przewoźnika obsługującego linię L39 ostatnio nie ma tygodnia aby nie odwoływano połączeń. Dlaczego ZTM nie robi nic, aby rozwiązać ten problem? Dlaczego nie odbierze się koncesji nierzetelnemu przewoźnikowi?
mietek
Dzisiaj też braki na L12 i L32... Niech ZTM jeszcze więcej wytnie kursów z rozkładu to z pewnością "pomoże" w rozwiązaniu problemu.
Jak nie ma kierowców to jak mają autobusy jeździć?
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
No co Ty nie powiesz. Problem w tym, że ZTM nie naciska na operatorów, żeby ten problem rozwiązać. Ale takie rozwiązanie zapewne przyniosłoby znaczny wzrost stawki za wzkm i znowu byłyby problemy z rozstrzyganiem przetargów, a na to już gminy i ZTM mógłby nie mieć pieniędzy. Kwestia odpowiedniego wynagrodzenia, żeby znaleźć chętnych do pracy. Im więcej osób potrzebnych tym trudniej będzie ich znaleźć przy słabych zarobkach. Jak widać obniżenie planu przewozowego nie pomaga rozwiązać braków kadrowych ani też nie wpływa pozytywnie dla obecnie zatrudnionych. Zresztą przy dobrych pieniądzach to już Irex w Bydgoszczy, jak i Gryf w Gdyni ostatnio pokazali, że nawet na kilka dni są w stanie ściągnąć kierowców z całej Polski (i nie tylko!) i wyrobić założony plan.
Ooo, jeszcze do tego brak kursów na L25 i to według starej szkoły ZTM bez wskazania odwołanych kursów...
Oj nie tylko Polonus. Wypisujesz dziwadła, więc wiesz kto dziś nie wystawił kompletu brygad. Grodzio z Michalczewskim też nie dali rady.
Na L25 akurat jeżdżą obie brygady. Musiała być jakaś awaria itp.
Edit. Pojawiły się komunikaty o odwołaniu kursów na liniach L23, L24, L52.
Na L25 akurat jeżdżą obie brygady. Musiała być jakaś awaria itp.
Kontrakt na obsługę Piaseczna i okolic wozami midi realizuje konsorcjum trzech wykonawców. Teoretycznie za Polonusa mógłby wyjechać Stalko lub Grodzio, ale niestety każdy sobie rzepkę skrobie. Brakuje kierowcy i brygada jest zawieszana, nawet jeżeli pozostali uczestnicy konsorcjum mają wolnego rezerowego na bazie.
Edit. Pojawiły się komunikaty o odwołaniu kursów na liniach L23, L24, L52.
Na L52 to praktycznie codziennie odwoływane są kursy.
Problemem wiadomo są kiepskie płace u wszystkich przewożników.alojz pisze: ↑18 lip 2022, 18:34Oj nie tylko Polonus. Wypisujesz dziwadła, więc wiesz kto dziś nie wystawił kompletu brygad. Grodzio z Michalczewskim też nie dali rady.
Na L25 akurat jeżdżą obie brygady. Musiała być jakaś awaria itp.
Kontrakt na obsługę Piaseczna i okolic wozami midi realizuje konsorcjum trzech wykonawców. Teoretycznie za Polonusa mógłby wyjechać Stalko lub Grodzio, ale niestety każdy sobie rzepkę skrobie. Brakuje kierowcy i brygada jest zawieszana, nawet jeżeli pozostali uczestnicy konsorcjum mają wolnego rezerowego na bazie.
Edit. Pojawiły się komunikaty o odwołaniu kursów na liniach L23, L24, L52.
Kierowcy jak te chorągiewki, gdzie pojawia się możliwość lepszych zarobków, na urra lecą do innego przewożnika i tu nie ma co im się dziwić.
ZTM raczej na to wpływu nie ma i sami przewożnicy powinni sobie z tym problemem poradzić.
Obsługa kontraktów pod banderą ZTMu to powinien być prestiż i wszystkie uchybienia powinny być wyciągane na stół przy próbach do podejść do kolejnych przetargów przez przewożników , może wtedy by stawali na głowie aby tych kierowców pozyskać.
Mobilis chyba już przejrzał na oczy i nagle zaczął obsługiwać swoje brygady i jeżdzi też za innych, czyli że jednak kierowcy autobusów są na rynku, tylko trzeba ich zachęcić odpowiednimi zarobkami
- vernalisadonis
- Posty: 3080
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Czemu ZTM nie umie zorganizować zastępstwa? Jakoś Mobilis za Arrivę itd. potrafi wyjechać.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
No właśnievernalisadonis pisze: ↑18 lip 2022, 20:40Czemu ZTM nie umie zorganizować zastępstwa? Jakoś Mobilis za Arrivę itd. potrafi wyjechać.
O ile dobrze pamiętam chyba kiedyś Arriva w zastępstwie jeżdziła na jakiejś eLce po Otwocku
W zeszłym roku zakończyła się poprzednia umowa na obsługę linii L39 przez Polonusa. Ostatnie miesiące starego kontraktu to niemal codzienne odwoływania kursów L39. Byłem przekonany, że startujący w nowym przetargu Polonus na obsługę tej linii z powodu braku wiarygodności i złego doświadczenia nie wygra kolejnego przetargu. Okazało się, że jednak wygrał, chyba przydałoby się CBA, aby prześwietlić wybór firmy Polonus.
Czy ktoś wie, czy Polonus płaci kary za brak realizacji kontraktu, jeśli tak, na co idą te pieniądze, czy nie można opłacić za to innego przewoźnika?
Czy ktoś wie, czy Polonus płaci kary za brak realizacji kontraktu, jeśli tak, na co idą te pieniądze, czy nie można opłacić za to innego przewoźnika?
mietek