Warszawskie Linie Turystyczne

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

ashir
Posty: 27712
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 07 maja 2023, 12:35

person pisze:
06 maja 2023, 14:06
2/3 razy na godzinę i maks. 10 pasażerów - fiu fiu. Z opisu wynika, że nie można wchodzić z rowerami...

Gratulacje dla ZZW, że udało im się w rok zrealizować projekt z BO.
Turkawka, Pliszka i Słonka na początku zabierały tylko 12 osób. Dudek w porównaniu do tych trupów jest nową jednostką z cicho pracującym silnikiem i zdecydowanie mniejszą emisją spalin. Również ten limit 10 pasażerów jest mocno na wyrost, bo na miejscach siedzących powinno spokojnie się więcej osób zmieścić, ale to może z założenia, że jeszcze muszą się rowery zmieścić. Ponadto Dudek pływa bez przerw, równo co 20/30 minut przez cały dzień. :-)
karmat pisze:
06 maja 2023, 16:15
Nie widziałem na nim stojaków dla rowerów. Chyba, że po kontroli to zmieniono.
A to nie ta barierka po środku promu z linkami do przywiązania rowerów?

Warto też wspomnieć, że od początku maja działa też piąta przeprawa promowa łącząca Wawer z Wilanowem. :)
https://wawer.um.warszawa.pl/-/przepraw ... omantyczna

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7664
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 17 maja 2023, 23:08

person pisze:
06 maja 2023, 14:06
Gratulacje dla ZZW, że udało im się w rok zrealizować projekt z BO.
I na tym roku się skończy.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4877
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 18 maja 2023, 19:17

Zwróciłem uwagę, że linie w ramach WLT (autobusy, promy) mają specjalny wzór papierowych rozkładów jazdy na przystankach podkreślający przynależność do WLT a linia tramwajowa 36 dostała rozkłady ze standardowego wzoru, nie wyróżniające się niczym na tle pozostałych linii tramwajowych. Jest w tym jakiś ukryty cel?
ObrazekObrazek

ashir
Posty: 27712
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 maja 2023, 20:30

Te 15-lecie WLT to w ogóle jedna wielka ściema. Tetka jeździ już od 1996 roku, Setka od 2001 roku, a tramwaj wodny czy omnibus konny były już w 2005 roku.

KM
Posty: 126
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 18 maja 2023, 22:36

Bywalec pisze:
18 maja 2023, 19:17
Zwróciłem uwagę, że linie w ramach WLT (autobusy, promy) mają specjalny wzór papierowych rozkładów jazdy na przystankach podkreślający przynależność do WLT a linia tramwajowa 36 dostała rozkłady ze standardowego wzoru, nie wyróżniające się niczym na tle pozostałych linii tramwajowych. Jest w tym jakiś ukryty cel?
Ukrytego celu nie ma, to błąd ZTMu. Autor dostarczył wszystkie pliki – w tym także rozkłady dla linii 36. Na dniach sytuacja ma się zmienić, być może już pojawi się prawidłowy wzór.
ashir pisze:
18 maja 2023, 20:30
Te 15-lecie WLT to w ogóle jedna wielka ściema. Tetka jeździ już od 1996 roku, Setka od 2001 roku, a tramwaj wodny czy omnibus konny były już w 2005 roku.
KMKM i ZTM informują, że w tym roku przypada 15-lecie Warszawskich Linii Turystycznych, które jako marka miały początek w 2008 roku. Informują także przy tym, że Tetka zaczęła jeździć w 1996 roku, a Setka w 2001 – nie widzę problemu.

ashir
Posty: 27712
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 maja 2023, 23:25

Jako marka miały początek w 2008 roku, a według jakiego klucza? Co to za zakrzywianie historii? Może pora zajrzeć do archiwalnych materiałów? ZTM zapomniał o Warszawskich Liniach Turystycznych z charakterystycznym okiem i brązowym tłem? W ramach WLT jeździło 100 (w roku 2004 jako 400 do Powsina), 180 i T. Od 2005 roku były też omnibusy konne i tramwaje wodne, ale to rzeczywiście podlegało oficjalnie pod Tramwaje Warszawskie z osobną taryfą.

michael112
Posty: 2827
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 19 maja 2023, 1:37

No właśnie. Nie ma to jakiegokolwiek sensu. Nie ma niczego co by wyróżniało ten rok jako początek linii turystycznych według jakiegokolwiek kryterium.
Linia T - od 1996,
Linia 100 - w latach 2001-2010 (?) i ponownie od 2018
Linia 36 - od 2019
Promy - nie wiem
Nazwa "Warszawskie Linie Turystyczne" - o ile wiem, od 2000 roku (oznaczano wtedy tak linię 180 i potem 100 od jej początku).

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6929
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 19 maja 2023, 9:52

A 180 nawet miało szałową tablicę boczną z powyginanymi koralikami!

ashir
Posty: 27712
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 19 maja 2023, 11:05

Pamiętam! Ja bym jednak liczył od 1996 roku, bo od tego roku nieprzerwanie są uruchamiane linie turystyczne. Oczywiście w różnych latach była różna oferta, ale była i czasem bogatsza niż obecnie. ;-)

reserved
Posty: 14600
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 19 maja 2023, 11:13

W sumie i tak ludzie mają na to wywalone czy to 15., 5. czy 30. rocznica. Równie dobrze co roku możemy świętować 100 lat linii turystycznych. :P

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 maja 2023, 12:14

A co właściwie stało się w 2008? HGW doszła do władzy?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8317
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 maja 2023, 13:40

MisiekK pisze:
17 maja 2023, 23:08
person pisze:
06 maja 2023, 14:06
Gratulacje dla ZZW, że udało im się w rok zrealizować projekt z BO.
I na tym roku się skończy.
E tam, ogłoszą przetarg na obsługę i/lub przekażą ZTMowi w ramach jakiejś formy podwykonawstwa. Zobaczysz ;-)

Mnie bardziej razi co innego - znaleźć rozkład jazdy tego promu, to droga przez mękę. Za to jest bardzo fajna i estetyczna tabliczka na totemie wiślanym na wale. Czemu ZZW nie promuje tego?

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7664
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 11 cze 2023, 22:41

person pisze:
23 maja 2023, 13:40
MisiekK pisze:
17 maja 2023, 23:08
I na tym roku się skończy.
E tam, ogłoszą przetarg na obsługę i/lub przekażą ZTMowi w ramach jakiejś formy podwykonawstwa. Zobaczysz ;-)
Przypominam, że ZTM przez kilka lat unieważniał przetargi na tą relację, bo albo było za drogo, albo nie było chętnych.
person pisze:
23 maja 2023, 13:40
Czemu ZZW nie promuje tego?
Bo to wyskok z BO na 1 sezon.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8317
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 cze 2023, 12:51

MisiekK pisze:
11 cze 2023, 22:41
person pisze:
23 maja 2023, 13:40
Czemu ZZW nie promuje tego?
Bo to wyskok z BO na 1 sezon.
A po roku wyrzucą na śmietnik/odstawią w krzaki Portu Czerniakowskiego?

KM
Posty: 126
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 14 cze 2023, 16:30

Radny Warszawy Jarosław Szostakowski z PO zaproponował w złożonej interpelacji, aby działaniem Warszawskich Linii Turystycznych objąć także ciąg torowiska od placu Narutowicza do P+R al. Krakowska. Chce przedłużenia tam Tetki i 36. Uzasadnia to położeniem na trasie parku im. Kotańskiego, twierdzy Okęcie oraz pomnika ofiar katastrofy samolotu "Mikołaj Kopernik". A, zapomniałbym jeszcze o Lotnisku Chopina, które jest z tego ciągu bardzo dostępne komunikacyjnie.

https://bip.warszawa.pl/NR/exeres/E3457 ... meless.htm

ODPOWIEDZ