Flixbus (d. PolskiBus)

Moderatorzy: JacekM, person

Jurand
Posty: 162
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Re: Flixbus (d. PolskiBus)

Post autor: Jurand » 22 mar 2019, 22:10

Łukasz pisze:
22 mar 2019, 21:46
Na razie już było o tym, że stara jest za stara, 5 postów temu.
Było i nie było, bo konkretów brak.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 1938
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 23 mar 2019, 0:21

ashir pisze:
22 mar 2019, 21:55
MJ pisze:
22 mar 2019, 16:35
Stare Astromegi też normalnie jeżdżą. Czasem nawet trafiają się nawet te bez okleiny.
Fakt, dzisiaj jechałem P107, a ostatnio P120. Mimo wszystko dla nich to już końcówka eksploatacji. ;)
Jurand pisze:
22 mar 2019, 20:45
Czyżby się firma po woli wycofywała z Polski czy jednak będą inwestować w nową flotę?
Kiedyś słyszałem plotkę o 20 piętrowych Setrach, które zastąpią Astromegi. To chyba była tylko plotka, bo nowych autobusów nie widać, a dyrektor Leman już kiedyś deklarował, że w razie czego to FlixBus jest gotowy, aby w całości zastąpić tabor Soutera przy wsparciu nowych partnerów. ;)
Narazie to chyba nikt nie wie co będzie dalej. Podobno w czerwcu ma się coś wyklarować, ale nie wiadomo co. Konkurencja we Flixie jest coraz większa, więc i trudniej będzie wynegocjować jakieś korzystniejsze warunki. Sam Souter jest na wielu rynkach, więc nie zdziwi mnie, jeżeli w Polsce zacznie mieć jakieś problemy to się poprostu z niej nie wycofa, a wszystko na to wskazuje.

ashir
Posty: 25628
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 cze 2019, 8:45

Ciąg dalszy wygaszania Souter Holdings Poland:

Od 1 lipca znikają linie P1 (Warszawa - Gdańsk), P2 (Warszawa - Bydgoszcz), P10 (Warszawa - Rzeszów) i P15 (Wrocław - Katowice). Oczywiście nie jest tylko tak, że przewoźnik wyłącznie traci linie, ale więcej traci swoich linii (na starych zezwoleniach) niż nowych zyskuje (na zezwoleniu FlixBusa oznaczonych np. 13xx/N13xx). Ponadto od tego dnia piętrowe VanHool Astromega będą kierowane wyłącznie do obsługi linii międzynarodowych. Plaxtony Gold zostaną przekierowane z linii P2, P10 i P12 na następujące kursy:
P6 :arrow: Warszawa - Radom - Kielce - Kraków - Zakopane
Odjazdy z Warszawy o 7:00 i 14:30, a z Zakopanego o 15:45 i 23:30.
P7 :arrow: Warszawa - Lublin
Wszystkie 5 kursów.
Na pozostałych kursach krajowych będą do spotkania wyłącznie zwykłe Plaxtony. W miarę możliwości za kasowane linie powstają nowe ze zmodyfikowanymi trasami, godzinami odjazdów i nowymi partnerami.

Na starych zezwoleniach zostaje jeszcze:
P4 :arrow: Warszawa - Wrocław (2 kursy)
P6 :arrow: Warszawa - Zakopane (4 kursy)
P7 :arrow: Warszawa - Lublin (5 kursów)
P12 :arrow: Gdańsk - Rzeszów (4 kursy, w tym 2 skrócone do Krakowa)
P14 :arrow: Wrocław - Kraków (2 kursy)
P24 :arrow: Gdańsk - Berlin (2 kursy)

michael112
Posty: 1452
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 08 cze 2019, 9:09

No z tym Flixbusem do Gdańska to niefortunnie - likwidacja w sam raz na początek sezonu wakacyjnego.
Poza tym raczej nie jest to w pełni prawdziwa informacja, ponieważ istnieją jeszcze kursy z Młocin, link.

ashir
Posty: 25628
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 cze 2019, 9:55

Zapewniam Ciebie, że ta informacja jest prawdziwa, a wskazane kursy obsługuje PKS Gdańsk/PKS Elbląg. Nocny kurs N1210 już istnieje, natomiast poranny jako 1200 do Łeby to będzie nowość. Powstał w zamian za likwidację porannego kursu z Warszawy do Gdyni przez Grudziądz. Identyczny kurs po południu pozostał bez zmian. Zmiana z korzyścią dla pasażerów, bo PKS Gdańsk obsługuje tę trasę MANami Lion's Coach L, a PKS Elbląg wystawia Scanie Touring. W obydwu przypadkach są to nówki. :)

michael112
Posty: 1452
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 08 cze 2019, 10:34

W takim razie wielka szkoda, że kurs wyjeżdża tylko z Młocin. Jest to pewne utrudnienie dla osób z południa Warszawy z dużymi bagażami jeśli nie mieszkają bezpośrednio przy stacji metra.
Kiedyś mówiło się że Flixbus przeniesie przystanki początkowe swoich kursów na Dworzec Zachodni, tak jak zresztą robi PKS Elbląg we własnych kursach.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24455
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 cze 2019, 12:07

Teza, że Dworzec Zachodni jest wygodniejszy od Metra Młociny dla podróżnych z południa Warszawy, zwłaszcza z bagażami, jest odważna.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ashir
Posty: 25628
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 cze 2019, 12:40

michael112 pisze:
08 cze 2019, 10:34
W takim razie wielka szkoda, że kurs wyjeżdża tylko z Młocin. Jest to pewne utrudnienie dla osób z południa Warszawy z dużymi bagażami jeśli nie mieszkają bezpośrednio przy stacji metra.
Kiedyś mówiło się że Flixbus przeniesie przystanki początkowe swoich kursów na Dworzec Zachodni, tak jak zresztą robi PKS Elbląg we własnych kursach.
Dokładnie to robi FlixBus. Wszystkie kursy na zezwoleniach FlixBusa zaczynają i kończą na Dw. Zachodnim. Wyjątek to 1200, ale tylko w kierunku Łeby. Kurs powrotny jedzie normalnie na Zachodni. Być może dlatego, że mógłby utykać w korku między Zachodnim, a Młocinami, ale oficjalnej przyczyny nie znam. Pozostałe kursy FlixBusa stające na Młocinach są kursami przelotowymi w kierunku Bydgoszczy, Gdyni i Olsztyna.

ashir
Posty: 25628
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 cze 2019, 14:47

Od 1 lipca w związku z redukcją kursów obsługiwanych przez Souter Holdings Poland żaden kurs już nie będzie stawał na przystanku Warszawa Centrum (Pl. Defilad), a z Młocin będą odjeżdżały tylko dwa popołudniowe kursy o 17:10 i 18:30 do Wrocławia oraz kursy przelotowe partnerów w kierunku Bydgoszczy, Gdyni i Olsztyna. Z Wilanowskiej nadal będą odjeżdżały autokary do Lublina i Zakopanego, a pozostałe kursy FlixBusa wyłącznie z Zachodniego.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9325
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 08 cze 2019, 21:32

Glonojad pisze:
08 cze 2019, 12:07
Teza, że Dworzec Zachodni jest wygodniejszy od Metra Młociny dla podróżnych z południa Warszawy, zwłaszcza z bagażami, jest odważna.
Jednak tam jest słówko "tylko". Lepiej, jak kurs ma dwa przystanki niż tylko jeden. Zresztą ashir pisze, że taka jest norma, a tylko Młociny to wyjątek.

Natomiast te 20-30 min dojeżdżania na Młociny doliczam do czasu podróży przy porównywaniu z pociągami.
Nielegalne zmiany kadrowe i ustrojowe w sądownictwie to pełzający zamach stanu.

PiS i Julia Przyłębska przejęli Trybunał Konstytucyjny i teraz ustawiają wyroki pod zapotrzebowanie polityczne. Sędziowie w mniejszości napisali list otwarty, pokazując skalę manipulacji składami orzekającymi. Przeczytaj. Opis w RMF i na oko.press.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14531
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 cze 2019, 20:26

ashir pisze:
08 cze 2019, 9:55
Nocny kurs N1210 już istnieje (...)
I ma się dobrze, przedwczoraj miałem okazję nim jechać i napełnienie na poziomie 90% w obie strony. Oczywiście większość pasażerów jechała na trasie Zachodni - Gdańsk, ale na powrotnym z Gdyni odjechało dobre 20 osób.

Zresztą co się dziwić, jak nocnej rzeźni kołobrzeskiej już nie ma, więc teraz ludzie mają niewielki wybór, jeśli nie chcą jechać EIC/EICP 8-(
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 105 111 117 118 127 158 162 166 185 318 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

ashir
Posty: 25628
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 14 cze 2019, 20:45

A już od przyszłego tygodnia ten kurs będzie wydłużony do Łeby. ;)

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8505
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 14 cze 2019, 23:04

ashir pisze:
14 cze 2019, 20:45
A już od przyszłego tygodnia ten kurs będzie wydłużony do Łeby.
:arrow: Konkurencja dla "Słonecznego" Kolei Mazowieckich, który startuje od 20 czerwca. Przypadek? ;)

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1303
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 15 cze 2019, 6:28

MZ pisze:
14 cze 2019, 23:04
ashir pisze:
14 cze 2019, 20:45
A już od przyszłego tygodnia ten kurs będzie wydłużony do Łeby.
:arrow: Konkurencja dla "Słonecznego" Kolei Mazowieckich, który startuje od 20 czerwca. Przypadek? ;)
Słoneczny to do Ustki, a nie do Łeby...

Łukasz
Posty: 7409
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 cze 2019, 6:51

kveld pisze:
MZ pisze:
14 cze 2019, 23:04
:arrow: Konkurencja dla "Słonecznego" Kolei Mazowieckich, który startuje od 20 czerwca. Przypadek? ;)
Słoneczny to do Ustki, a nie do Łeby...
Jak skończą remont, ale czuję, że jednak głównie do Słupska przez najbliższe dni.

Btw musieliby puszczać 20 autobusów... a flixtrain nie chce wejść do nas?
ŁK

ODPOWIEDZ