AMZ City Smile

Moderator: JacekM

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 08 cze 2011, 9:35

Na jesieni zeszłego roku pojawiły się pierwsze zapowiedzi budowy miejskiego autobusu przez firmę AMZ z Kutna. Przyznam, że wówczas nie do końca brałem te zapowiedzi na serio, już w tej chwili wśród krajowych konstrukcji jest ciasno, a dodając do tego bogatą ofertę autobusów miejskich światowych koncernów trudno sobie wyobrazić, by znalazło się na rynku miejsce dla jeszcze jednej krajowej konstrukcji. A jednak
Nasze Miasto: Kutno pisze:Nowy autobus miejski City Smile na jubileusz firmy AMZ

2011-06-03, Aktualizacja: 2011-06-03 08:10

Polska Dziennik Łódzki Łukasz Janikowski
Specjalizująca się w produkcji zabudów i pojazdów specjalnych firma AMZ Kutno w najbliższą środę obchodzić będzie jubileusz dwunastolecia istnienia. Z tej okazji zaprezentuje swój najnowszy produkt, czyli autobus miejski o wdzięcznej nazwie City Smile.

(© fot. Piotr Panfil)
Masz zdjęcie do tego tematu? Wyślij»
- Jest to dwunastometrowy autobus, zaprojektowany do przewożenia pasażerów w miastach - mówi Jarosław Stachowski, prezes zarządu AMZ Kutno. - Projektując go, chcieliśmy stworzyć pojazd, który wyróżniać się będzie jakością.

Wyróżnikiem City Smile jest także oryginalna stylistyka. Uwagę zwraca nietypowo zaprojektowana linia okien pojazdu oraz przód autobusu - wykonane w technologii LED reflektory i atrapa chłodnicy tworzą rysunek uśmiechniętej twarzy.

- Chcieliśmy stworzyć autobus, który będzie zwracał uwagę - wyjaśnia prezes Jarosław Stachowski. - Naszą ambicją było stworzenie jednego z najnowocześniejszych autobusów w Europie. Mam nadzieję, że City Smile niebawem zobaczymy na ulicach polskich miast. Autobus jest obecnie w trakcie homologacji i przechodzi ostatnie próby. Odbył też jazdę testową po ulicach Kutna.

Autobus prezentuje się znakomicie, nie ustępując w niczym scanii czy volvo. W debiucie podczas jubileuszu AMZ Kutno ma wziąć udział wicepremier i minister gospodarki Waldemar Pawlak.

Mieszkańcy Kutna będą mieli okazję obejrzeć autobus w godzinach od 14.30 do 15, wówczas pojazd przewiezie zaproszonych gości po ulicach miasta.

- Chcemy zaprezentować nie tylko nasz autobus, ale pokazać też turystyczne walory Kutna - podsumowuje prezes Jarosław Stachowski.
Od kilku dni po sieci krąży zdjęcie tego pojazdu
Przyznam, że trudno mi sobie wyobrazić czym "miejski uśmiech" może przyciągnąć nabywców. W walce na cenę po prostu poniżej pewnego pułapu krajowego autobusu taniej sprzedać się nie da (ten segment zajmują Białorusini). W kwestii innowacyjnej konstrukcji musi się zmierzyć z Solbusem i Autosanem (zaprojektowanymi przez poznańską firmę inżynierską DOT3), w kwestii elastyczności oferty AMZ musi mierzyć się z Solarisem zaś w kwestii bogatej gamy nowoczesnych silników lepsi od zachodnich koncernów nie będą. Z niecierpliwością czekam na dzisiejszą prezentację AMZ, ciekawe, czym zaskoczą rynek.
15/12/2005-12/7/2019

Flash8222
Posty: 7603
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 08 cze 2011, 23:57

Wnętrze skopiowane i to dosłownie od Solarisa.
http://youtu.be/LtzUfWNVxxk

Ale wygląda okropnie ten potworek

I trochę zdjęć od zewnątrz, jak i wewnątrz.
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1395502

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 09 cze 2011, 8:26

Flash8222 pisze:Wnętrze skopiowane i to dosłownie od Solarisa.
Z tym skopiowaniem to bym tak znowu nie przesadzał. Bo przy klasycznej konstrukcji 12-metrowego niskopodłogowego autobusu, rozmieszczeniu podzespołów i zbiorników na prawdę niewiele da się zrobić w kwestii aranżacji wnętrza.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 09 cze 2011, 8:32

TLG pisze:
Flash8222 pisze:Wnętrze skopiowane i to dosłownie od Solarisa.
Z tym skopiowaniem to bym tak znowu nie przesadzał. Bo przy klasycznej konstrukcji 12-metrowego niskopodłogowego autobusu, rozmieszczeniu podzespołów i zbiorników na prawdę niewiele da się zrobić w kwestii aranżacji wnętrza.
No, niemniej wnętrze MAN czy Solaris diametralnie różne jest w rozmieszczeniu od wnętrza Mercedesa czy Scanii. Chodzi mi o zagospodarowanie przestrzeni od kabiny kierowcy do "rzeźni". Osobiście wolę to pierwsze rozwiązanie, z siedzeniami, niż to drugie, z jakąś pustą, niewykorzystaną przestrzenią.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
maciej180
Posty: 624
Rejestracja: 22 lis 2009, 11:53
Lokalizacja: Opole / Warszawa
Kontakt:

Post autor: maciej180 » 09 cze 2011, 8:47

O gniotach z litości nie wspominając... :P
Obrazek

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 09 cze 2011, 11:06

I co to ma niby być? On jest bajerancki i na tym koniec. Ciekawe ile szmalu kosztuje naprawa w razie drobnej kolizji...

PePe
Posty: 271
Rejestracja: 24 gru 2008, 13:38
Lokalizacja: Rembertów

Post autor: PePe » 09 cze 2011, 11:50

=D> a mi się podoba :)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 11 sie 2011, 22:39

Pojawiły się dane techniczne:
AMZ Kutno pisze: Obrazek
AUTOBUS AMZ CS12LF

Specyfikacja techniczna:

DANE PODSTAWOWE
Ilość miejsc: 105 + kierowca: siedzących 31+1 (wersja 3-drzwiowa) stojących 74
Wymiary: długość 12 000 mm
szerokość 2 550 mm
wysokość (z klimatyzacją) 3 100 mm
masa własna 10500 (wersja 3 drzwiowa z klimatyzacją) / DMC 18000 kg
rozstaw osi 5950 mm
zwis przedni / tylny 2 800 / 3 250 mm
kąt natarcia / zejścia 7/7 stopni
Układ drzwi 2-2-0 lub 2-2-2

PODWOZIE:
Silnik Cummins ISB 300 spełniający normę emisji spalin EEV 6 cylindrowy, 6,7 litrów, 221 kW mocy
Skrzynia biegów Voith Diwabus 854.5 (automat)
Oś przednia ZF RL75 EC (niezależna)
Oś tylna portalowa ZF AVN 132/80 – napędowa
Zawieszenie przednie: 2 miechy powietrzne i 2 amortyzatory
Zawieszenie tylne: 4 miechy powietrzne i 4 amortyzatory
Kontrola zawieszenia ECAS II z funkcją kneeling (ok. 80 mm)
Koła 275/70 R22,5
System sterowania przekładnia kierownicza ZF 8098 (hydrauliczna)
Hamulce Knorr – dwuobwodowy pneumatyczny układ hamulcowy; hamulce tarczowe na obu osiach
Systemy EBS, ASR, kontrola zużycia klocków hamulcowych (Wabco)
Elektronika 24 V Can-BUS system,
akumulatory 2x 225 Ah

SZKIELET Struktura:

Nadwozie samonośne:
Całkowicie niska podłoga, wykonane ze stali odpornej na korozję (1.4003) wysokość wejść we wszystkich drzwiach 320 mm w drugich drzwiach rampa inwalidy odkładana ręcznie (w opcji rampa elektryczna)

Poszycie zewnętrzne:
panele DIBOND, szyby boczne pojedyncze (opcja podwójne)

Poszycie wewnętrzne:
ściany boczne – laminat
sufit – laminat

Podłoga wodoodporna, sklejka o grubości 12 mm, wykończona bardzo trwałą poliuretanową wykładziną antypoślizgową natryskową w kolorze szarym (może być czyszczona mechanicznie), żółty kolor w przestrzeni przy wejściach. Drzwi otwierane do wewnątrz lub odskokowo-przesuwne, pneumatyczne drzwi z funkcją „rewersowania”; drzwi blokowane automatycznie przy prędkości min. 3 km/h, szerokość czynna wszystkich drzwi min. 1200 mm.

http://amz.pl/pl,372,0_city-smile.html
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 12 kwie 2012, 14:10

Zupełnie po cichu AMZ pokazało swój nowy produkt czyli City Smile 10 LF.
Trochę więcej na ten temat i zdjęcia na: http://infobus.pl/text.php?from=mail&id=47054

Awatar użytkownika
Panna Kajzerka
Posty: 78
Rejestracja: 09 paź 2011, 18:59
Lokalizacja: Warszawa Wola

Post autor: Panna Kajzerka » 14 kwie 2012, 9:44

Hmm... Muszę przyznać, że w białej wersji całkiem mi się podobał. Ale żółto-czerwone malowanie, IMHO, zupełnie mu nie służy. Z ciekawego, "kosmicznego" autobusu zrobiła się jakaś karykatura. Może gdyby chociaż listwa przy światłach została czarna, to dałoby się to jakoś wyratować. :-k

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 kwie 2012, 20:35

Pewnie mam malinowy gust (w końcu tzw. inteligencja techniczna), ale ten żółto-czerwony mi się, o zgrozo, podoba...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Kwabiaczek

Post autor: Kwabiaczek » 27 cze 2012, 11:25

NA JAKICH LINIACH I KIEDY MOZNA GO SPOTKAC? PROSZE CHCE GO SFOCIC

ashir
Posty: 27723
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 27 cze 2012, 11:32

Powinieneś zadać to pytanie zadać w dziale TiP w temacie o autobusach testowych. A359 może wyjechać na wszystkie linie obsługiwane przez SU10 z Mobilisu, czyli: 107, 108, 119, 129, 139, 165, 177, 194, 210, 217, 218, 228, 306, 394, 707, 715, 807. Ewentualnie w ramach promocji na inne linie kurduplowate (np. 207). Ja bym go teraz nie szukał, bo przez tydzień będzie na poprawkach u producenta. ;-)
PS. Nie pisz drukowanymi lierami.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7765
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 27 cze 2012, 12:20

Już dzisiaj go nie ma? Ostatni egzamin w sesji, myślałem, że zapoluję na niego jeszcze...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

ashir
Posty: 27723
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 27 cze 2012, 12:22

Chyba nie, ale wróci do Warszawy. ;-)

ODPOWIEDZ