Strona 30 z 31

Numery taborowe wozów zgłoszonych do systemu opłat viaTOLL

: 17 lip 2021, 16:34
autor: KwZ
I deszczu, który zmywa pył z powietrza ;)

Numery taborowe wozów zgłoszonych do systemu opłat viaTOLL

: 17 lip 2021, 20:38
autor: Glonojad
konri pisze:
15 lip 2021, 15:36

Proponujesz jeszcze bardziej chory system, w którym Audi Q7 ważące nawet 2.5t ma płacić za każdy przejechany kilometr?
Oczywiście, bo niszczy nawierzchnię dużo bardziej, niż ważąca tonę z groszami Fabia. Prawo czwartej potęgi.
Wystarczająco dużo jest podatków w cenie paliwa.
Bynajmniej, istniejące nie pokrywają zupełnie kosztów budowy i utrzymania dróg krajowych, a na utrzymanie dróg wojewódzkich i niżej nie mają przełożenia wcale. Nie ma bardziej sprawiedliwego systemu, niż opłata za kilometr i masę. Opłaty w paliwie powinny stać się tak naprawdę podatkiem od emisji - elektryki też zużywają nawierzchnię, a na budowę i utzymanie dróg nie płacą nic.

Numery taborowe wozów zgłoszonych do systemu opłat viaTOLL

: 18 lip 2021, 9:26
autor: KwZ
Akcyza w paliwie powinna zniechęcać do spalania paliwa, a zebrane stąd pieniądze być przeznaczone na transformację energetyczną (albo i ogólne wydatki budżetowe).

Numery taborowe wozów zgłoszonych do systemu opłat viaTOLL

: 20 lip 2021, 0:49
autor: konri
Glonojad pisze:
17 lip 2021, 20:38
konri pisze:
15 lip 2021, 15:36

Proponujesz jeszcze bardziej chory system, w którym Audi Q7 ważące nawet 2.5t ma płacić za każdy przejechany kilometr?
Oczywiście, bo niszczy nawierzchnię dużo bardziej, niż ważąca tonę z groszami Fabia. Prawo czwartej potęgi.
Wystarczająco dużo jest podatków w cenie paliwa.
Bynajmniej, istniejące nie pokrywają zupełnie kosztów budowy i utrzymania dróg krajowych, a na utrzymanie dróg wojewódzkich i niżej nie mają przełożenia wcale. Nie ma bardziej sprawiedliwego systemu, niż opłata za kilometr i masę. Opłaty w paliwie powinny stać się tak naprawdę podatkiem od emisji - elektryki też zużywają nawierzchnię, a na budowę i utzymanie dróg nie płacą nic.
Takie całkowite nic to jednak nie prawda. Przewoźnicy za każdy autobus płacą podatek od środków transportu, który zasila miejską kasę. Dla elektryka to 792 zł, dla diesla 1296 zł rocznie.

Numery taborowe wozów zgłoszonych do systemu opłat viaTOLL

: 14 wrz 2021, 18:45
autor: michał1984
Czyżby 7724 dostał viaTOLL jakoś ostatnio widziałem go na 112 :-k

Numery taborowe wozów zgłoszonych do systemu opłat viaTOLL

: 14 wrz 2021, 19:00
autor: Walas
michał1984 pisze:
14 wrz 2021, 18:45
Czyżby 7724 dostał viaTOLL jakoś ostatnio widziałem go na 112 :-k
Tak

Numery taborowe wozów zgłoszonych do systemu opłat viaTOLL

: 14 wrz 2021, 20:12
autor: wincenty
Walas pisze:
14 wrz 2021, 19:00
michał1984 pisze:
14 wrz 2021, 18:45
Czyżby 7724 dostał viaTOLL jakoś ostatnio widziałem go na 112 :-k
Tak
Dziś na 721 szaleje 😄

Numery taborowe wozów zgłoszonych do systemu opłat viaTOLL

: 14 wrz 2021, 21:08
autor: px33
Jak to będzie wyglądać po zmianie na nowy system? Przewoźnicy będą mogli użyć logów z systemów informacji (a jeśli tak, to online czy offline), czy zainstalują jakieś nowe dedykowane lokalizatory, czy wyposażą kierowców w dodatkowe telefony?

Numery taborowe wozów zgłoszonych do systemu opłat viaTOLL

: 15 wrz 2021, 9:49
autor: Snake.Griffin
Zapewne zostaną zainstalowane dedykowane urządzenia - chyba, że są one w pojazdach już zainstalowane, jak np. w Arrivie gdzie wszystkie pojazdy mają od dawna urządzenia TomTom służące analizie stylu jazdy kierowców które zostały również certyfikowane na eToll.

Numery taborowe wozów zgłoszonych do systemu opłat viaTOLL

: 15 wrz 2021, 20:07
autor: px33
Prawdę mówiąc, patrząc na zestaw danych, widzę tylko pojedyncze, raczej rozwiązywalne, problemy żeby dopiąć to do istniejących systemów informacji online. W takim R&G brakuje głównie wysyłania danych co 5 sekund i timestampowania danych czasem z GPS (gdzie to drugie pewnie można olać i oznaczać czasem systemowym, z ew. odjętymi sekundami)

Numery taborowe wozów zgłoszonych do systemu opłat viaTOLL

: 16 wrz 2021, 9:40
autor: Snake.Griffin
To w Warszawie realizuje system GenesisMobo który jest obowiązkowy we wszystkich nowych pojazdach (czyt. u ajentów i w nowych wozach MZA).
Skrócone parametry pracy pojazdy (czas UNIX, lokalizacja, prędkosć numer taborowy, użycie przycisku alarmowego) są raportowane on line co 2 sekundy więc chyba dałoby się to wykorzystać.

Numery taborowe wozów zgłoszonych do systemu opłat viaTOLL

: 20 wrz 2021, 21:14
autor: MJ
Walas pisze:
14 wrz 2021, 19:00
michał1984 pisze:
14 wrz 2021, 18:45
Czyżby 7724 dostał viaTOLL jakoś ostatnio widziałem go na 112 :-k
Tak
Nie prawda, 7724 nie ma ViaTOLLa. Próbnie został założony mu E-Toll.

Numery taborowe wozów zgłoszonych do systemu opłat viaTOLL

: 06 lip 2023, 14:21
autor: michał1984
Które bociany mają viaTOLL?
7800,01,02,03,04,33,52,53,55,67 tyle rzuciło mi się w oczy na obsłudze 145,bo chyba jedyna wymaga tego urządzenia?

Numery taborowe wozów zgłoszonych do systemu opłat viaTOLL

: 06 lip 2023, 14:40
autor: px33
Minimum dwa różne systemy raportujące na żywo położenie z GPS-u nie wystarczają i trzeba dodawać jeszcze jedno pudełko i jedną transmisję do płatnych dróg?

Numery taborowe wozów zgłoszonych do systemu opłat viaTOLL

: 06 lip 2023, 14:46
autor: Szymon
px33 pisze:
06 lip 2023, 14:40
Minimum dwa różne systemy raportujące na żywo położenie z GPS-u nie wystarczają i trzeba dodawać jeszcze jedno pudełko i jedną transmisję do płatnych dróg?
System e-TOLL wymaga homologowanych urządzeń pokładowych - jest tego kilkadziesiąt podmiotów mających dopuszczenie systemu, więc na pewno któryś z dostawców systemu GPS do pojazdów te dane jest w stanie przekazywać do KAS.