Ciekawe kiedy podadzą szczegóły.
Akcja remarszrutyzacja: cztery warianty
W czwartek (06.10.2011) naukowcy ze Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej zaprezentowali wyniki półrocznych prac nad nowym modelem sieci komunikacji miejskiej w Krakowie, który tworzą na zlecenie Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
Po przeprowadzeniu kompleksowych badań ruchu i wzięciu pod uwagę ograniczeń taborowych oraz infrastrukturalnych w Krakowie SITK zaproponował cztery warianty remarszrutyzacji, na których będą prowadzone dalsze prace i konsultacje z Radami Dzielnic, aż do wyłonienia tego najodpowiedniejszego.
Wariant numer 1 (interwał 6/12) zakłada:
17 linii tramwajowych, w tym 8 linii głównych kursujących co 6 minut i 9 linii wspomagających kursujących co 12 minut
63 linie autobusowe, w tym 8 linii magistralnych kursujących co 6 minut, 17 linii wspomagających kursujących co 12 minut. Pozostałe linie autobusowe kursować mają z różną częstotliwością.
Wariant numer 2 (interwał 7,5/15) zakłada:
19 linii tramwajowych, w tym 10 linii głównych kursujących co 7-8 minut i 9 linii wspomagających kursujących co 15 minut
72 linie autobusowe, w tym 9 linii magistralnych kursujących co 7-8 minut, 25 linii wspomagających kursujących co 15 minut. Pozostałe linie będą kursować w różnych odstępach czasu.
Wariant numer 3 (interwał 10/20) zakłada:
25 linii tramwajowych, w tym 15 linii głównych kursujących co 10 minut i 10 linii wspomagających kursujących co 20 minut.
69 linii autobusowych, w tym 17 linii magistralnych kursujących co 10 minut i 23 linie wspomagające kursujące co 20 minut, oraz pozostałe linie kursujące w różnych odstępach czasu.
Wariant numer 4 (interwał 10) zakłada:
21 linii tramwajowych kursujących co 10 minut
68 linii autobusowych, w tym 18 linii głównych kursujących co 10 minut i 22 linie wspomagające kursujące co 15 minut. Pozostałe linie mają kursować w różnych odstępach czasu.
Każdy z przyjętych wariantów zakłada wycofanie autobusów z rejonu I obwodnicy, oparcie szkieletu komunikacji (tam, gdzie to możliwe) o tramwaje oraz zminimalizowanie odcinków, na których autobus dubluje tramwaj. Z obliczeń ekspertów wynika, że każdy z wariantów pozwala oszczędzić pasażerom średnio minutę w trakcie podróży.
http://zikit.krakow.pl/komunikacja-arty ... y-warianty