Ostatnio dużo w Toruniu się dzieje, najpierw w 2012 roku pojawiło się 5 SU12 (jeszcze bez klimatyzacji, ale już z nowym systemem informacji pasażerskiej), natomiast w 2013 roku do MZK dotarło 8 SU12, pomijając rodzynka Mana NL263 (#543) były to pierwsze wozy z klimatyzacją przestrzeni pasażerskiej. Natomiast tydzień temu dotarło kolejnych 6 SU12 z bardzo ekologicznymi i nowoczesnymi silnikami z normą emisji spalin Euro VI, oczywiście też z klimatyzacją, ale już z nowym typem biletomatów (poza gotówką można płacić za bilety także kartą zbliżeniową). Zwróćcie uwagę na
wygląd wnętrza, zastosowano pojedyncze I drzwi oraz przesunięto zbiornik paliwa, dzięki czemu jest więcej miejsc z poziomu podłogi (na przodzie pojazdu).
W przypadku tramwajów też nastąpił przełom, bowiem w zeszłym roku ogłoszono przetarg na dostawę 6 niskopodłogowych tramwajów pięcioczłonowych i 6 tramwajów niskopodłogowych trójczłonowych. Przetarg wygrała Pesa, na dzień przed dostarczeniem trzeciego Swinga już ogłoszono kolejny przetarg na dostawę 4 niskopodłogowych pięcioczłonowych tramwajów i co ciekawe
dwukierunkowych, tak więc w przypadku ponownego wygrania przetargu przez Pesę do Torunia mogą dotrzeć w wersji wąskotorowej Swingi Duo lub Jazzy Duo.
Co do infrastruktury to warto odnotować wybudowanie linii tramwajowej na Bielany (akurat tak samo się nazywa osiedle w Toruniu, co u nas dzielnica
) oraz stworzenie nowoczesnego węzła przesiadkowego na Pl. Teatralnym wraz z powstaniem trambuspasa - pierwszy taki w Toruniu.