OLT Express

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 27 lip 2012, 20:00

KwZ pisze:Podobno prokurator zaczął sprawdzać, czy to przypadkiem nie piramida finansowa. Chociaż skoro zyski nie są gwarantowane, to wątpię.
A nie są gwarantowane? Nie widziałeś ich reklam? :)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

kajo
Posty: 2794
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 28 lip 2012, 9:02

Łukasz pisze:
KwZ pisze: Może już wyszedł na swoje operacyjnie, chociaż wątpię. Na święta pojechałem do Gdańska za 15 zł w jedną stronę - to na pewno poniżej kosztów. Wtedy szacowałem, że koszt takiego kursu to 23 zł/procent wypełnienia. Dziś taki bilet kosztuje już 35 zł. Przede wszystkim jego strategia wygląda na przemyślaną, a poniesione straty / koszty kampanii - akceptowalne.
No tak, ale też nie wszyscy płacili 15zł...
PB na stabilne finansowanie i pewnie część linii już wychodzi na swoje. No i autobusy maja o wiele niższe koszty. A co do upadłości OLT to może faktycznie zabrakło pieniędzy w tym momencie. A i jeśli chodzi o LOT to nie myślcie, że jest tam tak różowo. Mój kolega tam pracuje i coraz głośniej mówi się, że może spotkać ich podobna historia. Z drugiej strony Teraz na pewno odetchną z ulgą. Praktycznie dostali prezent od OLT. Klientów przyzwyczajonych do latania i brak konkurencji. Czego chcieć więcej?
A co do Ryanaira to oni mają inny model biznesowy. Bilety sprzedają poniżej kosztów, a zarabiają na opłatach dodatkowych. Coś mi się kiedyś obiło o uszy, że 30 procent przychodów Ryanair to sprzedaż produktów na pokładach samolotów, do tego opłaty za bagaż i bóg wie za co jeszcze. Myślałem, że OLT też będzie tak robił, ale oni zachowywali się jak normalny, porządny przewoźnik.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1597
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 28 lip 2012, 20:11

kajo pisze:Coś mi się kiedyś obiło o uszy, że 30 procent przychodów Ryanair to sprzedaż produktów na pokładach samolotów, do tego opłaty za bagaż i bóg wie za co jeszcze.
No ba. Jak leciałem Ryanairem, to za bagaż 20kg płaciłem porównywalnie co za przewiezienie siebie samego (więcej niż 20 kg ;) ). To musi się opłacać przewoźnikowi.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

kajo
Posty: 2794
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 29 lip 2012, 1:08

Daniel_FCB pisze:
kajo pisze:Coś mi się kiedyś obiło o uszy, że 30 procent przychodów Ryanair to sprzedaż produktów na pokładach samolotów, do tego opłaty za bagaż i bóg wie za co jeszcze.
No ba. Jak leciałem Ryanairem, to za bagaż 20kg płaciłem porównywalnie co za przewiezienie siebie samego (więcej niż 20 kg ;) ). To musi się opłacać przewoźnikowi.
Ja ci powiem lepiej, moja koleżanka wydrukowała coś z systemu Ryanaira z błędem (po ich stronie) i jeszcze musiała za ponowne wydrukowanie bez błędu zapłacić więcej niż za bilet.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 29 lip 2012, 7:00

Daniel_FCB pisze:
kajo pisze:Coś mi się kiedyś obiło o uszy, że 30 procent przychodów Ryanair to sprzedaż produktów na pokładach samolotów, do tego opłaty za bagaż i bóg wie za co jeszcze.
No ba. Jak leciałem Ryanairem, to za bagaż 20kg płaciłem porównywalnie co za przewiezienie siebie samego (więcej niż 20 kg ;) ). To musi się opłacać przewoźnikowi.
Za bagaż dałem bodajże 166zł, za siebie 45zł. Cóż - jeden bagaż na trzy osoby i wtedy naprawdę można mówić o "taniej linii", tak też zrobiłem :)
noidea

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 29 lip 2012, 17:07

Daniel_FCB pisze:
kajo pisze:Coś mi się kiedyś obiło o uszy, że 30 procent przychodów Ryanair to sprzedaż produktów na pokładach samolotów, do tego opłaty za bagaż i bóg wie za co jeszcze.
No ba. Jak leciałem Ryanairem, to za bagaż 20kg płaciłem porównywalnie co za przewiezienie siebie samego (więcej niż 20 kg ;) ).
No przecież bagaż za ciebie ktoś musi wnieść a Ty nie dosc że sam wejdziesz na pokład to jeszcze może cos od nich kupisz w trakcie lotu :)

A co do Olt to o ile Olt Regional padł to wyglada na to ze OLT Express Poland spokojnie dalej lata na charterach, ba, nawet dostali pieniądze od samorzadu aby swoimi samolotami przewieźc turystów, którzy źle wybrali biuro podróży, z Egiptu do Polski.
Teraz rodzi się pytanie, czy upadek OLT Regional wpłynie na upadek OLT Express i wszystkiego co z tym zwiazane czy też OLT Express Poland jest całkiem niezależną spólka która jeszcze mogła zarobic na tym że wynajmowała swoje Airbusy OLT Regional i teraz zostali z zarobioną kasą.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 31 lip 2012, 8:45

No i super. Miał być szybko skok na Sunrise czyli lot do Szczecina w piątek i powrót w niedzielę i akurat w piątek wszystko padło. Jeszcze wieczorem w czwartek mówiono tylko o ATR, nawet w piątek o 5 rano w TVN24, że wszystkie loty zostają zawieszone ale od soboty. O tym, że nie polecę dowiedziałem się w SKM w drodze na lotnisko. Sprawdzenie na lotnisku było już tylko przykrą formalnością. Trzeba było szukać innego połączenia. LOT zajęty, więc został pociąg. I tak zamiast po około 3h w Kołobrzegu znalazłem się po 9. Powrót jeszcze lepszy - 11h w pociągu :D .
Informację o zawieszeniach przysłali mi na maila w piątek wieczorem. Ciekawe kiedy zwrócą kasę. Jeszcze karzą dzwonić na płatną infolinię. Dobrze, że można to zrobić przez internet tylko ciekawe jaki jest czas rozpatrzenia sprawy.
Bernard w kwietniu w tym samym temacie pisze:Mam nadzieję, że do lipca przetrwają. Wypróbuję ich 27 do Szczecina i 29 powrót. Za 99 zł jeden bilet i godzina lotu zamiast 8 samochodem. Coś wspaniałego.
Tiaaa... :smile:
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 31 lip 2012, 9:06

No to OLT Express też padl i nie ma juz nawet charterow. Airbusom powiedzieliśmy papa i wrociły w nocy do włascicieli.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2273
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 31 lip 2012, 9:10

Rosa pisze:No to OLT Express też padl i nie ma juz nawet charterow. Airbusom powiedzieliśmy papa i wrociły w nocy do włascicieli.

Niestety sytuacja wygląda nie zaciekawię. Wiele osób nie wyleciało dzisiaj na wakacje i wiele osób nie wróci z nich. Trudno jest w tak szybkim czasie w szczycie wakacji znaleźć jakiś wolny samolot na podmianę. Oj narobili bałaganu...

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 31 lip 2012, 9:12

To sierpień czyli naprawdę szczyt zapotrzebowania na przeloty, skad brac teraz jakies zastepstwa?

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2273
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 31 lip 2012, 9:37

Rosa pisze:To sierpień czyli naprawdę szczyt zapotrzebowania na przeloty, skad brac teraz jakies zastepstwa?
Trzeba szukać u innych przewoźników. Ale naprawdę jest ciężko. Jak by się udało znaleźć w przeciągu 24h to i tak będzie WIELKI sukces. Przykra sprawa. Ponieważ dyrektor OLT zapewniał że sprawa Charterów jest nie zagrożona. A co się okazuje że wydymał setki osób.

Dla Rosa:

oto fachowa odpowiedź na twoje pytanie:
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... cialo.html

Samoloty użyczą Ingo Airlines i Small Planet

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 31 lip 2012, 9:44

Najpierw mieli latać. Potem mieli wycofać ATR od połowy sierpnia, skasowali następnego dnia, miały zostać airbusy rejsowe, skasowali następnego dnia, miały zostać czartery - ktoś im jeszcze wierzył?

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 31 lip 2012, 10:15

Tylko jaki jest sens likwidowania tego na raty? Tego nie pojmuję.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2273
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 31 lip 2012, 11:04

LOT także dzisiaj wykona dwa rejsy do Sharmu zamiast OLT.

Awatar użytkownika
marcin3001
Posty: 316
Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
Lokalizacja: Młynów

Post autor: marcin3001 » 31 lip 2012, 13:09

I bardzo dobrze, że jest takie zamieszanie, kolej się ucieszy. Już słyszę sporo głosów, że jednak lepiej jechać te kilka godzin dłużej, ale jechać, a nie wierzyć jakimś dziwnym firmom ze słowem "polskie" w nazwie i zagranicznym kapitałem, oferującym przewóz w superduper warunkach za złotówkę na zasadzie "może się uda".
Może w ten sposób uda się zatrzymać napływ amerykańskiej myśli transportowej do naszego kraju...

ODPOWIEDZ