Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

marco_wawa
Posty: 144
Rejestracja: 20 paź 2011, 19:13
Lokalizacja: Warszawa, Praga Pd
Kontakt:

Re: Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Post autor: marco_wawa » 22 lip 2019, 10:12

Dzisiaj ma być podpisana umowa na elektryki. Infobus twierdzi, że uroczystość będzie o 14:00 :)

Awatar użytkownika
Vlady
Posty: 56
Rejestracja: 17 gru 2017, 22:56

Post autor: Vlady » 23 lip 2019, 19:27

http://infobus.pl/elektryczno-gazowy-pl ... 16326.html
MZA zamierza kupić 160, a nie 80 gazowców. przetarg pod koniec roku.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24528
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 lip 2019, 15:48

Elektryki podpierają płot d.R-7 - smutny widok, pojazd kosztowny a przyjazny dla środowiska powinien być maksymalnie eksploatowany...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

marco_wawa
Posty: 144
Rejestracja: 20 paź 2011, 19:13
Lokalizacja: Warszawa, Praga Pd
Kontakt:

Post autor: marco_wawa » 28 lip 2019, 17:41

Live z fabryki MAN-a w Starachowicach. W różnych etapach składania widać już dziewięć krótkich i dwa długie gazowce CNG dla "emzetkowa" :)

michael112
Posty: 1508
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 28 lip 2019, 17:45

Glonojad pisze:
28 lip 2019, 15:48
Elektryki podpierają płot d.R-7 - smutny widok, pojazd kosztowny a przyjazny dla środowiska powinien być maksymalnie eksploatowany...
A weź to eksploatuj w DS kiedy nie ma dodatków, a pojazd nie ujedzie Ci całego dnia...
Ja od początku uważałem że dopóki technologia nie umożliwi zbudowania akumulatorów wytrzymujących pracę przewozową brygady całodziennej, nie ma co tego wdrażać do transportu zbiorowego.
Lepsze cokolwiek innego: hybrydy, gazowce (wbrew moim początkowym obawom, MAN-y gazowe mają bardzo cichy silnik, niestety gorzej jest ze Scaniami i Solbusami), a nawet trolejbusy z akumulatorem pokonujące część trasy pod trakcją, a część bez niej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24528
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 lip 2019, 18:54

No ale są maratony, są linie z pętlami niedaleko zajezdni, na które dałoby się zrobić podsył... w godzinach poranny elektryk zamiast diesla w środku osiedla byłby jednak cenny.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 7643
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 lip 2019, 19:01

Glonojad pisze:No ale są maratony, są linie z pętlami niedaleko zajezdni, na które dałoby się zrobić podsył... w godzinach poranny elektryk zamiast diesla w środku osiedla byłby jednak cenny.
W weekendy 4 spokojnie mogłyby jeździć na 218 (ewentualny podsył na Królikarnię to chwila moment) zamiast szrotbusów.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24528
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 lip 2019, 19:15

Podejrzewam, że tych trzech pasażerów dałoby się przesadzić na przystanku pod zajezdnią... skoro na 27 można było taką operację w szczycie porannym zrobić, to i tu by się dało.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Flash8222
Posty: 6339
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 28 lip 2019, 20:48

michael112 pisze:
28 lip 2019, 17:45
Glonojad pisze:
28 lip 2019, 15:48
Elektryki podpierają płot d.R-7 - smutny widok, pojazd kosztowny a przyjazny dla środowiska powinien być maksymalnie eksploatowany...
A weź to eksploatuj w DS kiedy nie ma dodatków, a pojazd nie ujedzie Ci całego dnia...
Ja od początku uważałem że dopóki technologia nie umożliwi zbudowania akumulatorów wytrzymujących pracę przewozową brygady całodziennej, nie ma co tego wdrażać do transportu zbiorowego.
Lepsze cokolwiek innego: hybrydy, gazowce (wbrew moim początkowym obawom, MAN-y gazowe mają bardzo cichy silnik, niestety gorzej jest ze Scaniami i Solbusami), a nawet trolejbusy z akumulatorem pokonujące część trasy pod trakcją, a część bez niej.
Gazowe MANy mają problem z takimi liniami jak 190, zjeżdżają na grubej rezerwie lub są podmieniane na ostatnie kółko.

Łukasz
Posty: 7643
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 lip 2019, 21:42

Glonojad pisze:Podejrzewam, że tych trzech pasażerów dałoby się przesadzić na przystanku pod zajezdnią... skoro na 27 można było taką operację w szczycie porannym zrobić, to i tu by się dało.
W niehandlowe niedziele pewnie tak, ale w soboty jest większa frekwencja.
ŁK

beni
Posty: 2286
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53
Lokalizacja: Zakład Praga od 08.2019.
Kontakt:

Post autor: beni » 13 sie 2019, 22:20

marco_wawa pisze:
28 lip 2019, 17:41
Live z fabryki MAN-a w Starachowicach. W różnych etapach składania widać już dziewięć krótkich i dwa długie gazowce CNG dla "emzetkowa" :)
4230, 4231, 4233 i 4243 odebrane.
Swingi NG:
3116, 3118, 3119, 3120, 3121, 3123, 3125, 3126, 3127, 3128, 3129, 3130, 3133, 3134, 3135, 3140, 3143, 3144, 3145, 3146, 3148, 3150, 3151, 3153, 3154, 3155, 3162, 3163, 3165, 3166, 3192

Walas
Posty: 16347
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 30 sie 2019, 9:03

6 MANów 42xx przyjechało na R-2.
1040, 1069
Ulubione wozy: 8112, 8122
WKD, R1, S1

Stary Pingwin
Posty: 4830
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 04 wrz 2019, 20:36

Takie małe pytanie. Jechałem przegubem Solbusa i z tyłu są dwa siedzenia i wieża po obu stronach. Dlaczego tak?
miłośnik 13N

Łukasz
Posty: 7643
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 wrz 2019, 20:53

Ech, całe wakacje na 218 jezdziły u18. Teraz wróciły solg*wna a jak takie coś o 23 jedzie to słychać jego wiatraki z 500 metrów. Może w nocy powinny elektryki :/
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 5784
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: M9 ▸ Kinostr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 04 wrz 2019, 22:09

Stary Pingwin pisze:
04 wrz 2019, 20:36
Takie małe pytanie. Jechałem przegubem Solbusa i z tyłu są dwa siedzenia i wieża po obu stronach. Dlaczego tak?
Bo to posrany autobus XD

ODPOWIEDZ