Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Flash8222
Posty: 7603
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 14 lut 2024, 15:07

zxcvbnm pisze:
14 lut 2024, 13:35
Mam w zasadzie jedno pytanie. Zapewne za wczesnie, ale są już jakieś przecieki na jakie zajezdnie trafią 12 i 18 wozów?
18 metrowe mają trafić na Kleszczową. Właśnie jest robione przyłącze energetyczne.

mb112
Posty: 967
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 14 lut 2024, 15:11

Chwila, ale to mają być jakieś 18-metrowe ? Bo w artykule jest mowa tylko o 12-metrowych tylko różne części przetargu dotyczą różnych sposobów ładowania.
Pierwsza część dotyczy 12 autobusów (High Power), a druga – 18 pojazdów (High Energy). W obu przypadkach chodzi o elektrobusy klasy maxi o długości 11,8-12,2 m.

KR88
Posty: 175
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 14 lut 2024, 15:23

Podstawówka 😉

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 699
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 14 lut 2024, 17:12

KR88 pisze:
14 lut 2024, 15:23
Podstawówka 😉
W 2024 r. Miejskie Zakłady Autobusowe MZA chcą kupić jeszcze ok. 80 elektrobusów. Środki mają pochodzić z trzeciej edycji ZTP, natomiast gdyby się nie udało ich pozyskać, to spółka rozważy, czy nie powrócić do zakupu autobusów gazowych


Tekst pochodzi z portalu infobus.pl https://transinfo.pl/infobus/znamy-wyni ... vs-yutong/
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2230
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 14 lut 2024, 17:21

Flash8222 pisze:
14 lut 2024, 15:07
zxcvbnm pisze:
14 lut 2024, 13:35
Mam w zasadzie jedno pytanie. Zapewne za wczesnie, ale są już jakieś przecieki na jakie zajezdnie trafią 12 i 18 wozów?
18 metrowe mają trafić na Kleszczową. Właśnie jest robione przyłącze energetyczne.
Nie miałem na myśli autobusów o długości, a partii.
Są 2 partie:
- 12 ebusów z pantografem
- 18 ebusów bez pantografu
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Flash8222
Posty: 7603
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 14 lut 2024, 18:06

Tak moja wina, źle przeczytałem.

mb112
Posty: 967
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 14 lut 2024, 20:26

Flash8222 pisze:
14 lut 2024, 15:07
zxcvbnm pisze:
14 lut 2024, 13:35
Mam w zasadzie jedno pytanie. Zapewne za wczesnie, ale są już jakieś przecieki na jakie zajezdnie trafią 12 i 18 wozów?
18 metrowe mają trafić na Kleszczową. Właśnie jest robione przyłącze energetyczne.
Czyli to przyłącze jest robione perspektywicznie, gdyby było kolejne zamówienie na 18-metrowce tak ? Tylko gdzie na Kleszczowej jest miejsce na elektryki ? Przecież wszystko jest już zastawione. Chyba że to ma być w ramach obecnych stanowisk dla diesli ? No ale nawet 22xx to chyba jeszcze nie tak prędko będą wycofywane. Poza tym w dalszej perspektywie, gdyby ktoś bardziej strategicznie pomyślał, to na Kleszczowej jest jedna pusta działka od strony ulicy, należąca do Skarbu Państwa, warto by powiększyć o nią zajezdnię, zmieściłoby się dodatkowe kilkadziesiąt stanowisk, trochę by to pewnie wymagało zmiany organizacji ruchu na terenie zajezdni.
ZielonyJamnik pisze:
13 lut 2024, 21:57
Zamiast skupiać się na poprawności politycznej skupcie się na poprawności jezdnej. Chińczyka wziąłbym w ciemno na stan, natomiast nowego Solarisa za Chiny ludowe.
No właśnie tu chodzi o coś wręcz przeciwnego do poprawności politycznej. Dla mnie poprawność polityczna to m.in. zajmowanie się takimi głupotami jak to żeby mówić ministra zamiast minister, albo np. dbanie o równe traktowanie osób różnej narodowości. To drugie jest w teorii jak najbardziej ok i odnośnie jednostek ludzkich wiadomo, że tak powinniśmy tak postępować, ale już odnośnie całych narodowości to trzeba być bardziej ostrożnym, bo bardziej sprytni i nie przejmujący się tym, jak np. Ruscy albo Chińczycy wchodzą nam wtedy na głowę. I coraz bardziej na tym wychodzimy (ogólnie, jako Europa) jak idioci. Skoro chińskie produkty są takie tanie i dobrze wykonane to dlaczego (nawet nie całkiem oficjalnie) nie zacznie się ich po trochu kopiować ? Tak jak wcześniej Ruscy czy Chińczycy robili to z europejskimi czy amerykańskimi produktami. Zaraz będzie, że to by było niezgodne z normami, certyfikacjami unijnymi itd. no ale sami sobie takie ograniczenia wymyślamy.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7765
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 14 lut 2024, 20:33

Myślę, że docelowo 22xx albo 52xx pójdą na R1, gdzie niektóre 88xx już nieźle dogorywają.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

mb112
Posty: 967
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 14 lut 2024, 20:46

No to czyli R-1 ma funkcjonować jako złomowisko, permanentnie z najstarszym taborem ? :)
Tak na logikę to właśnie na R-1 powinny iść kolejne 18-metrowe elektryki w zamian za 88xx, a 12-metrowe na R-4 w zamian za 11xx, 15xx i 18xx, no ale wiadomo, że nie wszystko jest zgodne z logiką :)
No i egoistycznie - ja nie chcę w ogóle elektryków na R-2 :-D

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2213
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 15 lut 2024, 8:13

R-9 Chełmska pisze:
14 lut 2024, 20:33
Myślę, że docelowo 22xx albo 52xx pójdą na R1, gdzie niektóre 88xx już nieźle dogorywają.
Akurat wysłanie 22xx na jakąkolwiek inną zajezdnię to nie byłoby mądre posunięcie. Wozy są zupełnie inne od Solarisów czy Solbusów (silnik, elektryka itp.). Spowodowałoby to, że warsztat więcej czasu spędziłby na naprawie usterek szukając przyczyny, ponieważ nie znają wozu. W wyniku tego trudniej byłoby utrzymywać plan.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1852
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 15 lut 2024, 9:35

MJ pisze:
15 lut 2024, 8:13

Akurat wysłanie 22xx na jakąkolwiek inną zajezdnię to nie byłoby mądre posunięcie. Wozy są zupełnie inne od Solarisów czy Solbusów (silnik, elektryka itp.). Spowodowałoby to, że warsztat więcej czasu spędziłby na naprawie usterek szukając przyczyny, ponieważ nie znają wozu. W wyniku tego trudniej byłoby utrzymywać plan.
No chyba, że na Stalową, bo tam chyba dość doświadczeń zebrali na 12-metrowych Mercedesach, a i serii 88xx do kasacji nie brakuje.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 699
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 15 lut 2024, 9:48

Na Stalową prędzej pojadą 62xx, bardziej obstawiałbym 77xx na Ostrą i 52xx na Woronicza.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

mb112
Posty: 967
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 15 lut 2024, 12:21

ZielonyJamnik pisze:
15 lut 2024, 9:48
Na Stalową prędzej pojadą 62xx, bardziej obstawiałbym 77xx na Ostrą i 52xx na Woronicza.
No chyba nie wszystko na raz :) I co, z 18m tylko 22xx i 72xx zostaną i 125 elektryków w zamian ? :)

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 699
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 15 lut 2024, 12:43

22xx, 72xx i 62xx w moim zgadywaniu
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2213
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 17 lut 2024, 17:06

kveld pisze:
15 lut 2024, 9:35
MJ pisze:
15 lut 2024, 8:13

Akurat wysłanie 22xx na jakąkolwiek inną zajezdnię to nie byłoby mądre posunięcie. Wozy są zupełnie inne od Solarisów czy Solbusów (silnik, elektryka itp.). Spowodowałoby to, że warsztat więcej czasu spędziłby na naprawie usterek szukając przyczyny, ponieważ nie znają wozu. W wyniku tego trudniej byłoby utrzymywać plan.
No chyba, że na Stalową, bo tam chyba dość doświadczeń zebrali na 12-metrowych Mercedesach, a i serii 88xx do kasacji nie brakuje.
22xx trochę się różnią. Zresztą po co oddawać i utrudniać logistykę? Najlepiej oddać 52xx jeśli już, bo mają takie same 54xx. Poza tym ja od dawna uważam, że na Woronicza powinno coś trafić z Euro 6, bo ich dieslowych tabor do najświeższych nie należy i widziałbym w tej roli 52xx.

ODPOWIEDZ