18 metrowe mają trafić na Kleszczową. Właśnie jest robione przyłącze energetyczne.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Chwila, ale to mają być jakieś 18-metrowe ? Bo w artykule jest mowa tylko o 12-metrowych tylko różne części przetargu dotyczą różnych sposobów ładowania.
Pierwsza część dotyczy 12 autobusów (High Power), a druga – 18 pojazdów (High Energy). W obu przypadkach chodzi o elektrobusy klasy maxi o długości 11,8-12,2 m.
- ZielonyJamnik
- Posty: 699
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
W 2024 r. Miejskie Zakłady Autobusowe MZA chcą kupić jeszcze ok. 80 elektrobusów. Środki mają pochodzić z trzeciej edycji ZTP, natomiast gdyby się nie udało ich pozyskać, to spółka rozważy, czy nie powrócić do zakupu autobusów gazowych
Tekst pochodzi z portalu infobus.pl https://transinfo.pl/infobus/znamy-wyni ... vs-yutong/
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Nie miałem na myśli autobusów o długości, a partii.
Są 2 partie:
- 12 ebusów z pantografem
- 18 ebusów bez pantografu
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Tak moja wina, źle przeczytałem.
Czyli to przyłącze jest robione perspektywicznie, gdyby było kolejne zamówienie na 18-metrowce tak ? Tylko gdzie na Kleszczowej jest miejsce na elektryki ? Przecież wszystko jest już zastawione. Chyba że to ma być w ramach obecnych stanowisk dla diesli ? No ale nawet 22xx to chyba jeszcze nie tak prędko będą wycofywane. Poza tym w dalszej perspektywie, gdyby ktoś bardziej strategicznie pomyślał, to na Kleszczowej jest jedna pusta działka od strony ulicy, należąca do Skarbu Państwa, warto by powiększyć o nią zajezdnię, zmieściłoby się dodatkowe kilkadziesiąt stanowisk, trochę by to pewnie wymagało zmiany organizacji ruchu na terenie zajezdni.
No właśnie tu chodzi o coś wręcz przeciwnego do poprawności politycznej. Dla mnie poprawność polityczna to m.in. zajmowanie się takimi głupotami jak to żeby mówić ministra zamiast minister, albo np. dbanie o równe traktowanie osób różnej narodowości. To drugie jest w teorii jak najbardziej ok i odnośnie jednostek ludzkich wiadomo, że tak powinniśmy tak postępować, ale już odnośnie całych narodowości to trzeba być bardziej ostrożnym, bo bardziej sprytni i nie przejmujący się tym, jak np. Ruscy albo Chińczycy wchodzą nam wtedy na głowę. I coraz bardziej na tym wychodzimy (ogólnie, jako Europa) jak idioci. Skoro chińskie produkty są takie tanie i dobrze wykonane to dlaczego (nawet nie całkiem oficjalnie) nie zacznie się ich po trochu kopiować ? Tak jak wcześniej Ruscy czy Chińczycy robili to z europejskimi czy amerykańskimi produktami. Zaraz będzie, że to by było niezgodne z normami, certyfikacjami unijnymi itd. no ale sami sobie takie ograniczenia wymyślamy.ZielonyJamnik pisze: ↑13 lut 2024, 21:57Zamiast skupiać się na poprawności politycznej skupcie się na poprawności jezdnej. Chińczyka wziąłbym w ciemno na stan, natomiast nowego Solarisa za Chiny ludowe.
- R-9 Chełmska
- Posty: 7765
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
Myślę, że docelowo 22xx albo 52xx pójdą na R1, gdzie niektóre 88xx już nieźle dogorywają.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
No to czyli R-1 ma funkcjonować jako złomowisko, permanentnie z najstarszym taborem ?
Tak na logikę to właśnie na R-1 powinny iść kolejne 18-metrowe elektryki w zamian za 88xx, a 12-metrowe na R-4 w zamian za 11xx, 15xx i 18xx, no ale wiadomo, że nie wszystko jest zgodne z logiką
No i egoistycznie - ja nie chcę w ogóle elektryków na R-2
Tak na logikę to właśnie na R-1 powinny iść kolejne 18-metrowe elektryki w zamian za 88xx, a 12-metrowe na R-4 w zamian za 11xx, 15xx i 18xx, no ale wiadomo, że nie wszystko jest zgodne z logiką
No i egoistycznie - ja nie chcę w ogóle elektryków na R-2
Akurat wysłanie 22xx na jakąkolwiek inną zajezdnię to nie byłoby mądre posunięcie. Wozy są zupełnie inne od Solarisów czy Solbusów (silnik, elektryka itp.). Spowodowałoby to, że warsztat więcej czasu spędziłby na naprawie usterek szukając przyczyny, ponieważ nie znają wozu. W wyniku tego trudniej byłoby utrzymywać plan.R-9 Chełmska pisze: ↑14 lut 2024, 20:33Myślę, że docelowo 22xx albo 52xx pójdą na R1, gdzie niektóre 88xx już nieźle dogorywają.
No chyba, że na Stalową, bo tam chyba dość doświadczeń zebrali na 12-metrowych Mercedesach, a i serii 88xx do kasacji nie brakuje.MJ pisze: ↑15 lut 2024, 8:13
Akurat wysłanie 22xx na jakąkolwiek inną zajezdnię to nie byłoby mądre posunięcie. Wozy są zupełnie inne od Solarisów czy Solbusów (silnik, elektryka itp.). Spowodowałoby to, że warsztat więcej czasu spędziłby na naprawie usterek szukając przyczyny, ponieważ nie znają wozu. W wyniku tego trudniej byłoby utrzymywać plan.
- ZielonyJamnik
- Posty: 699
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Na Stalową prędzej pojadą 62xx, bardziej obstawiałbym 77xx na Ostrą i 52xx na Woronicza.
Mkną po koleinach zielone jamniki...
No chyba nie wszystko na raz I co, z 18m tylko 22xx i 72xx zostaną i 125 elektryków w zamian ?ZielonyJamnik pisze: ↑15 lut 2024, 9:48Na Stalową prędzej pojadą 62xx, bardziej obstawiałbym 77xx na Ostrą i 52xx na Woronicza.
- ZielonyJamnik
- Posty: 699
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
22xx, 72xx i 62xx w moim zgadywaniu
Mkną po koleinach zielone jamniki...
22xx trochę się różnią. Zresztą po co oddawać i utrudniać logistykę? Najlepiej oddać 52xx jeśli już, bo mają takie same 54xx. Poza tym ja od dawna uważam, że na Woronicza powinno coś trafić z Euro 6, bo ich dieslowych tabor do najświeższych nie należy i widziałbym w tej roli 52xx.kveld pisze: ↑15 lut 2024, 9:35No chyba, że na Stalową, bo tam chyba dość doświadczeń zebrali na 12-metrowych Mercedesach, a i serii 88xx do kasacji nie brakuje.MJ pisze: ↑15 lut 2024, 8:13
Akurat wysłanie 22xx na jakąkolwiek inną zajezdnię to nie byłoby mądre posunięcie. Wozy są zupełnie inne od Solarisów czy Solbusów (silnik, elektryka itp.). Spowodowałoby to, że warsztat więcej czasu spędziłby na naprawie usterek szukając przyczyny, ponieważ nie znają wozu. W wyniku tego trudniej byłoby utrzymywać plan.