Zamknięcie metra w rejonie stacji Świętokrzyska: wiosna 2012

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 13 mar 2012, 19:21

Ja mam pytanie z innej beczki: jakie są potoki w szczycie pomiędzy tymi kolejnymi stacjami? Mam nieodparte wrażenie, że normalnie jest tam tyyyleee ludzi, że zwykłe autobusy albo tramwaje nie dadzą rady :-k

[ Dodano: |13 Mar 2012|, 2012 19:24 ]
Jeżeli będzie nie będzie możliwe zorganizowanie takiej sensownej komunikacji zastępczej, to może nie ma co robić kursu metra co 3 min, tylko wystarczy właśnie co 7 - połowa ludzi nie będzie musiała wychodzić na powierzchnię :-k

Ale problem wygląda na bardzo poważny.

[ Komentarz dodany przez: MeWa: Czw 15 Mar, 2012 ]
Zmiana tytułu. MeWa
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 13 mar 2012, 19:52

Dla mnie to oznacza ze będę jechał 509 do Starzyniaka i do metra wsiądę na Gdańskim zamiast Politechnice. Ciekawe ile osób tak zrobi i czy nie okaże się że 509 się zrobi zbyt ciasna.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 13 mar 2012, 20:15

Rano w kierunku północnym? To i tak przeciwpotok...

Bez metra między Gdańskim a Centrum to potoki zmienią się w całym mieście, ciężko przewidzieć jak. Zacznijmy od Bródna, które teraz dojeżdża 1, a przy takim wyłączeniu przesiądzie się w 4. Albo Tarchodwory jadące do centrum chętniej przesiadające się w 17 albo 509+most Poniatowskiego.

Po prostu jakaś masakra.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 13 mar 2012, 20:15

Ale w jakim celu? Chcesz jechać na Bielany? Bo przecież odcinek metra w centrum będzie wyłączony chyba i w stronę Kabat metro będzie jeździło chyba od Politechniki. :-k

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 13 mar 2012, 20:22

Wsiądą w 509 i dojadą do Saskiej :)

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 13 mar 2012, 20:22

KwZ pisze:Po prostu jakaś masakra.
Puścić trójskłady na 15. :razz: Może rzeczywiście remont torowiska na Jana Pawła by się nawet temu jakoś przysłuzył, bo puściłoby się więcej tramów przez Marszałkowską i nawet byłyby wolne wagony. Takie tramwajowe "zametro" musiałoby jeździć już od Potockiej (Hali Marymonckiej), żeby obsłużyć potoki tarchomińskie. :-k Jeśli źle to wszystko wypadnie, to cała akcja z promowaniem transportu publicznego kosztem indywidualnego weźmie w łeb...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 13 mar 2012, 23:45

bepe pisze:Dojazd z północy do Gdańskiego jest, moim skromnym zdaniem, cokolwiek bez sensu. Przesiadka na Gdańskim na północ i południe jest cokolwiek tragiczna.
Przesiadka jest może i kiepska (raczej nie tragiczna), ale mówię, to będzie sytuacja kryzysowa. Połowa tego potoku może wyglądać jak most Śląsko-Dąbrowski :!: 10 000 pas/h na kierunek :!:
bepe pisze:Nie lepiej byłoby więc wyłączyć metro całkowicie na odcinku Centrum-Młociny
Nie, nie znajdziesz tyle wozów do zastępstwa... Natomiast ja poważnie zastanawiam się nad ograniczeniem częstotliwości do 7 min na całym metrze na północ od Centrum, z obsługą między Dw. Gdańskim a Centrum/Świętokrzyską po jednym torze.

Na początek proponuję: 15 na M Marymont, 75 M Marymont - Marszałkowska - pl. Narutowicza, 14 zawieszone; 500 i 160 wydłużone do Centrum. Ale to daleko niewystarczające.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

marko80
Posty: 2426
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 14 mar 2012, 17:00

W sumie to niewyobrażam sobie skąd wezmą taka ilosc tramwajów i autobusów do zastąpienia w tym okresie metra. Mam nadzieje, że będzie jednak wahadło, mimo obniżonej częstotliwości metra w tym okresie. Wtedy nie będzie potrzeby uruchamiania aż tak silnych linii zastępczych na które jak podkreslam nie ma taboru. Oczywiście, że niezależnie od wahadła Zetke trzeba bedzie puscic ale wymagającą mniejszej ilości taboru. Uważam, że najlapiej byłoby postawić mimo wszystko na Zetkę tramwajową z marymontu na plac narutowicza. Autobus być może jakiś też ale przy utrudnieniach w metrze podejrzewam, że autobusy utknelyby w korku na Andersa pomiędzy Stawki a Placem Bankowym.

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 14 mar 2012, 17:11

Kto mi wyjaśni jaki jest powód uruchamiania w ten weekend zametra w postaci autobusów?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 mar 2012, 17:31

A jakie dokładnie dyspozycje dostały MZA?

Wg pierwotnych założeń zamknięcie tuneli miało się zacząć już od nocy z piątku na sobotę. Ta perspektywa jednak wydaje się jednak nieaktualna i szczegółowe ustalenia dot. organizacji ruchu będą zapadać jutro podczas spotkania służb metra i ZTM-u.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

marko80
Posty: 2426
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 14 mar 2012, 18:20

Czyli w takiej sytuacji KZ byłaby na odcinku Ratusz - Centrum. Szkoda, że gdzieś w tym rejonie nie ma żadnej petli tramwajowej, bo nie da się zrobić wygodnej Zetki tramwajowej. Metro Marymont - Plac Narutowicza to chyba najblizsze petle gdzie tramwaje moglyby zawracac. Choć gdyby metro dojezdzało do Placu Bankowego to może Czynszowa - W Z -Marszałkowska - Nowowiejska Plac Narutowicza. Choć na W-Ztce chyba nie ma juz specjalnie slotów, trzeba byloby pociąc 26.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 mar 2012, 18:24

Przy zmniejszonej częstotliwości metra na północnym odcinku wydaje się linia z Marymontu do pl. Naturowicza.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 mar 2012, 19:23

Tramwaje będą rzeźbione inaczej, bo nie ma nadwyżek taborowych na linię zastępczą. Wszystko, co się rusza, kursuje już na normalnych liniach.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

marko80
Posty: 2426
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 14 mar 2012, 19:25

pawcio pisze:Tramwaje będą rzeźbione inaczej, bo nie ma nadwyżek taborowych na linię zastępczą. Wszystko, co się rusza, kursuje już na normalnych liniach.
To nie można na ten okres zawiesic jakiejs linii tramwajowej lub jakiejś pociąc tak aby tabor był? Przecież wzmocnienie samej 15-tki nic nie da. A nie można też stawiać na autobusy stojące w korkach.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 mar 2012, 19:27

Pewnie coś takiego będzie musiało być rzeźbione. Ale szczegółów nie ma i nie będzie tak długo, jak długo nie zostaną ustalone ostateczne rozwiązania w zakresie organizacji zamknięcia.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ