Strona 1 z 35

: 23 mar 2006, 9:16
autor: bohunu
[img]http://www.zm.org.pl/share/logo/zm.png[/img] pisze:Inwestycje kolejowe do Regionalnego Planu Operacyjnego Mazowsza

Krzysztof Rytel, 2006.03.22


Dzisiaj odbyło się spotkanie władz Polskich Linii Kolejowych SA z przedstawicielami samorządów województwa mazowieckiego, na którym kolejarze zaprezentowali swoje propozycje do włączenia do przygotowywanego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-13. PKP PLK SA, zarządzająca liniami kolejowymi, jest gotowa wyłożyć własne pieniądze na wkład własny do omawianych projektów. Od samorządowców oczekuje wprowadzenia ich do RPO. Na spotkaniu z udziałem wiceprezesa PKP PLK SA Zbigniewa Szafraskiego oraz Marszałka Województwa Mazowieckiego, Adama Struzika, przedstawiono listę potencjalnych inwestycji.

Polskie Linie Kolejowe zaproponowały włączenie do RPO projektów modernizacji następujących linii:

- Kutno - Płock, 29,4 km, 70 mln zł;

- Warszawa Wileńska - Zielonka, 19,8 km, 33,5 mln zł;

- Warszawa Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki, 49,0 km, 78,5 mln zł;

- Warszawa Zachodnia - Rembertów, 16,5 km, 28,0 mln zł;

- Tłuszcz - Ostrołęka, 40,0 km, 70 mln zł;

Razem: 280 mln zł.

Władzom Warszawy przedstawiono do uzgodnień propozycje następujących projektów aglomeracyjnych:

- Warszawa Zachodnia - Włochy, 6,6 km, 25 mln zł (wraz z budową przystanku Ursus Niedźwiadek i modernizacją torów stacji Pruszków);

- Warszawa Wschodnia - Otwock, 42,0 km, 200 mln zł (z przejazdami bezkolizyjnymi);

- Warszawa Gdańska - Warszawa Praga, 6,2 km, 15 mln zł (z modernizacją peronów);

Dodatkowo, ponieważ Koleje Mazowieckie wkrótce zamierzają uruchomić pociągi na trasie Legionowo - Zegrze i Legionowo - Wieliszew - Tłuszcz, istnieje możliwość modernizacji tych linii (koszt 8,3 mln zł).

Ponadto z funduszy unijnych na okres 2004-06 oraz z Programu Operacyjnego Środowisko na lata 2007-13 będą modernizowane linie:

- Warszawa - Łódź do 140-160 km/h oraz Warszawa - Gdynia do 160 - 200 km/h (obie inwestycje mają rozpocząć się w bieżącym roku);

- Warszawa - Radom do 160 km/h (z drugim torem pomiędzy Warką i Radomiem oraz odgałęzieniem do lotniska Okęcie);

- Warszawa Rembertów - Zielonka - Tłuszcz;

- być może też trasa do Lublina przez Mińsk Mazowiecki i Pilawę (z ominięciem Otwocka).

Marszałek województwa mazowieckiego, Adam Struzik zastrzegł, że projekty Polskich Linii Kolejowych będą konkurować z innymi i nie będą traktowane ulgowo. Jednocześnie Polskie Linie Kolejowe zapewniły, że są w stanie zapewnić wkład własny, a proszą samorządy nie o pieniądze, tylko o samo wpisanie zaproponowanych projektów do RPO.


[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2008-04-12, 00:06 ]
Zmiana koloru tematu. MeWa

: 23 mar 2006, 10:22
autor: Piotrek
Warszawa-Łódź i Warszawa-Gdynia, bo przejazd między tymi miastami byłby dużo krótszy,na czym oba miasta by skorzystały.Dodatkowo przecież między Łodzią a Warszawą ma być lotnisko.

A jeśli chodzi o lokalne połączenie to z Wschodniej do Otwocka, bo teraz SKM się wlecze ;)

: 23 mar 2006, 10:46
autor: Bastian
(wraz z budową przystanku Ursus Niedźwiadek i modernizacją torów stacji Pruszków)
=D> =D> =D>

: 23 mar 2006, 13:14
autor: bohunu
Grodzisk - bo duze potoki
Zach - Remebertów - bo fatalny stan
Gdynia - za IC z predkościa 20km/h

: 23 mar 2006, 17:12
autor: MaG
Dwa odcinki najbardziej oczywiste to Warszawa Zach. – Rembertów (odcinek Warszawa Ochota – Warszawa Powiśle), linia o największym ruchu, a o najgorszym stanie oraz Warszawa – Gdynia (odcinek do Nasielska), tutaj powstaje pytanie jak ta linia została doprowadzona do tak fatalnego stanu. Zaznaczyłem linię Warszawa Zach. – Włochy chociaż w sumie nie wiadomo czy chodzi o odcinek podmiejski w kierunku Warszawy, czy tory do Pruszkowa z budową przystanku Ursus Niedźwiadek i odbudową torów postojowych w Pruszkowie, obie inwestycje są bardzo potrzebne. Z pilnych spraw dodałbym jeszcze Warszawa Wileńska – Zielonka, ale można było zaznaczyć tylko trzy.

: 23 mar 2006, 17:17
autor: Bastian
Tak w ogóle, to w ankiecie są dwie opcje: DWZ - Grodzisk i DWZ - Włochy. Może niech autor wątku wyjaśni? :-k

: 23 mar 2006, 18:08
autor: bohunu
Wzięte z tekstu. Ale IMHO Warszawa Zach - Włochy chodzi o dalekobieżne...

: 23 mar 2006, 19:37
autor: Bastian
Przecież dalekobieżne nie zatrzymują się ani we Włochach, ani w Grodzisku...

: 23 mar 2006, 19:37
autor: bohunu
Co nie znaczy, ze nie jest to "punkt" na linii ;)

: 23 mar 2006, 19:51
autor: Glonojad
Bastian pisze:
(wraz z budową przystanku Ursus Niedźwiadek i modernizacją torów stacji Pruszków)
=D> =D> =D>
Szanse na zrealizowanie inwestycji przez Warszawę poza granicami miasta są bliskie zeru :(. Nie dogadają się z podmiejskimi - zwłaszcza, jak bedą ich dalej traktować z "szacunkiem" (vide przejęcie WKD).

I wolałbym, żeby jednak z puli na transport miejski żadnych kolei nie robić, bo można je zrobić z dużo większej puli na ifrę ogółem.

: 23 mar 2006, 23:04
autor: TGM
Warszawa-Gdynia. Strasznie wkurzające, ponad dwie godziny do Ciechanowa bez postoju w Nasielsku a kiedyś było niecałe dwie z piętnastominutowym postojem w Nasielsku :-? .

: 23 mar 2006, 23:42
autor: jasiu
Na Otwockiej przydałaby się druga para torów... =P~

: 24 mar 2006, 0:03
autor: bohunu
Niekoniecznie. Przy tej ilości pospiesznych? To już do Sochaczewa były by o wiele bardziej wskazane...

: 24 mar 2006, 9:50
autor: MZ
:arrow: Widzę, że tylko ja zagłosowałem na linię Warszawa-Radom, która na pewnym odcinku jest jednotorowa. Wydaje mi się, że jej remont jest konieczny, choć osobiście jest mi to obojętne, bo i tak jeżdżę PKS-ami.

: 24 mar 2006, 12:30
autor: R-9 Chełmska
Warka-Radom jest jednotorowa. Ale tej linii to już raczej nic nie pomoże...