Rozporządzenie MTBiGM ws. rozkł‚adów jazdy

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25343
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 lis 2012, 20:11

MZ pisze:Jak w ogóle jednoznacznie interpretować to, że numer przystanku powinien być "dwucyfrowy, parzysty albo nieparzysty, określany stosownie do wzrastającej numeracji porządkowej nieruchomości"?
01 i 02 przy posesji nr 1, 03 i 04 dalej od początku ulicy itp. Zastanawiam się tylko, co zrobić w miejscowościach, gdzie zachował się pruski system numeracji posesji.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 06 lis 2012, 20:12

Niedasię. W ogóle o co chodzi z tym parzysty albo nieparzysty? Każda liczba dwucyfrowa jest parzysta albo nieparzysta... Chodzi o to, że parzyste tam, gdzie parzyste numery domów? Daleko nie wszędzie numery domów są parzyste po jednej, nieparzyste po drugiej... Ale co z tym wzrastaniem?

Numeracja ma być niepowtarzalna w ramach zespołu przystanków (pojęcie nie występuje...), w ramach wszystkich przystanków przy danej ulicy, w danym mieście? Przecież to czyste wariactwo.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 lis 2012, 20:15

MZ pisze:Jak w ogóle jednoznacznie interpretować to, że numer przystanku powinien być "dwucyfrowy, parzysty albo nieparzysty, określany stosownie do wzrastającej numeracji porządkowej nieruchomości"?
Nie da się. Jedynie pozostaje wysłać zapytanie w tej sprawie do MI i poczekać na ichniejszą wykładnię. Wtedy będzie podkładka.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25343
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 lis 2012, 20:18

Kto w Radomiu wystawia takie zezwolenia? Bo w Warszawie robi to ZTM, więc sam się raczej kopać po kostkach nie będzie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 lis 2012, 20:44

MZ pisze:I skąd taki inspektor będzie wiedział, czy interesujący go przystanek 01 jest przed czy za skrzyżowaniem (a może ten drugi to już jest 03)? Musi mieć to wyszczególnione.
Na większości rozkłądów jest mniejszą czcionką numer używany wewnętrznie/służbowo - wystarczy tam walnąć pełną nazwę i już będzie wszystko OK. :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8619
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 06 lis 2012, 23:58

pawcio pisze:01 i 02 przy posesji nr 1, 03 i 04 dalej od początku ulicy itp. Zastanawiam się tylko, co zrobić w miejscowościach, gdzie zachował się pruski system numeracji posesji.
:arrow: No właśnie, też spotkałem się z taką interpretacją. Ale przecież to jest chore! Załóżmy, że przystanek BŁOTA 01 przestaje z jakichś powodów istnieć. I wtedy... trzeba zmieniać numerację wszystkich przystanków przy Wale Miedzeszyńskim, żeby znów była zachowana kolejność wzrastania numerów! A co w takim przypadku, jeśli kolejne numery przystanków przy jednej ulicy "spotkają się" na którymś skrzyżowaniu z kolejnymi numerami przy drugiej ulicy? Przecież nie będzie można w jednym zespole nadać numerów 07 i 08 oraz 07 i 08. Ja cały czas uważam, że taka numeracja dotyczy tylko zespołów przystanków o takich samych nazwach. Jeśli takie przystanki stoją i przed, i za skrzyżowaniem, to pierwszy powinien być 02, a drugi 04 (bo po prawej stronie wzrasta numeracja parzysta posesji), natomiast z powrotem odpowiednio 03 i 01 (bo po tej stronie maleje numeracja nieparzysta). Już te dywagacje pokazują, jak nieścisłe jest to rozporządzenie.
pawcio pisze:Kto w Radomiu wystawia takie zezwolenia? Bo w Warszawie robi to ZTM, więc sam się raczej kopać po kostkach nie będzie.
W takich przypadkach owszem, ale jeśli na przykład jest to rozkład PolskiegoBusa, który zatrzymuje się na przystanku POSTĘPU, to już kto inny wydaje zezwolenie. A poprawne nazwy przystanków i tak muszą być wpisane w rozkład.
Wolfchen pisze:Na większości rozkłądów jest mniejszą czcionką numer używany wewnętrznie/służbowo - wystarczy tam walnąć pełną nazwę i już będzie wszystko OK.
I na przykład taki kierowca busa z innego miasta, obsługujący liniowy przewóz, będzie na rozkładach jazdy sprawdzał, czy to na pewno ten przystanek, na którym powinien się zatrzymać?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 lis 2012, 0:08

MZ pisze:I na przykład taki kierowca busa z innego miasta, obsługujący liniowy przewóz, będzie na rozkładach jazdy sprawdzał, czy to na pewno ten przystanek, na którym powinien się zatrzymać?
Na większosci przystanków nie ma nazw w ogóle i sobie świetnie kierowcy radzą. Nie jest powszechną praktyką umieszczanie nazw przystanków na płetwach...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 07 lis 2012, 0:27

Wolfchen pisze:
MeWa pisze:To znaczy zapisano stan istniejący, bo najpierw ktoś te wagony ponumerował, a potem ktoś wpadł na pomysł, że to powinno być w rozporządzeniu. I jak przyjdą nowe wagony Inspiro, to trzeba będzie zmieniać rozporządzenie, bo nie przewidywało ono innego typu taboru.
To się ponumeruje poszczególne człony i tyle :P
No właśnie nie - bo pod którą kategorię? Pociągów serii 81 czy Metropolis '98? :)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 lis 2012, 14:02

A no to będzie problem, nie doczytałem klasyfikacji seriami :)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 lis 2012, 14:07

Nie będzie żadnego problemu, przepis się oleje a w rozporządzeniu po 3-4 latach zapisze stan faktyczny.

Nikomu nie przeszkadzał przez długie lata fakt braku umocowania prawnego organizatora usług jako podmiotu odrębnego od przewoźników, to takimi pierdołami ma się ktoś przejąć?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 lis 2012, 14:27

MichalJ pisze:przepis się oleje
I to ma u nas miejsce na skalę patologiczną...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 07 lis 2012, 14:59

MichalJ pisze:Nie będzie żadnego problemu, przepis się oleje a w rozporządzeniu po 3-4 latach zapisze stan faktyczny.
Wiem doskonale, przecież tak właśnie będzie, nikt sobie tym głowy nie będzie zakrzątał. Przywołanie tego przypadku miało co innego na celu: po co coś takiego zapisywać w rozporządzeniu, jak to niczego nie reguluje, a w dodatku ma średnie pokrycie z rzeczywistością i jest nieweryfikowalne?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Stary Pingwin
Posty: 5814
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 07 lis 2012, 16:44

Urzędnik przypomina, że jest niezbędny.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8619
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 07 lis 2012, 19:36

Wolfchen pisze:Na większosci przystanków nie ma nazw w ogóle i sobie świetnie kierowcy radzą.
:arrow: Podejrzewam, że gdybym napisał, że tabliczki z nazwami przystanków są niepotrzebne, to przy Twoim podejściu przeważnie na "nie" odpisałbyś, że przecież są one niezbędne. Niestety, nie zgodzę się z Tobą i nadal będę uważał, że w miastach (a już szczególnie tych dużych) czytelne nazwy przystanków to konieczność. A to, że kierowcy bez nich też jakoś sobie radzą, nie oznacza wcale, że ich brak jest uzasadniony. To tak, jakby powiedzieć, że "kiedyś autobusy nie miały wyświetlaczy i wszyscy sobie radzili".

Wracając do meritum - nadal nic nie wynikło z tego w sprawie ewentualnych decyzji ZTM...

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 lis 2012, 20:09

A gdzie ja napisałem, że są niepotrzebne? :-s Na tabliczce przystankowej i na koralach np. przystanek Wojska Polskiego/Lubelska, a w rozkładzie (na dole) RADOM, Wojska Polskiego/Lubelska 01
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ