Nowe przystanki (planowane)

Moderator: Wiliam

michael112
Posty: 2836
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 31 sie 2014, 16:31

pawcio pisze:Warunkiem zostawienia obecnego programu jest brak zmiany geometrii. Tu zmiany geometrii się nie da nie zmieniać. A skoro tak, to musi być nowy program zgodny z obecnymi przepisami. I dupa.
Nie do końca rozumiem to rozumowanie.
OK, jakieś przepisy stanowią, że przy nowej geometrii skrzyżowania trzeba opracować nowy program sygnalizacji. Ale czy to wyklucza możliwość uwzględnienia różnych relacji skrętnych w nowym programie? W końcu jeśli tramwaj jest środkiem komunikacji publicznej, to powinien mieć jak najwięcej możliwości ruchu, a nie mu je ograniczać. Ostatnio coraz częściej okazuje się, że na tym czy tamtym skrzyżowaniu, mimo że są tory na danym skręcie, to nie można z nich korzystać, tudzież może w danym czasie funkcjonować albo skręt w lewo, albo skręt w prawo. Chyba że tu chodzi o pieniądze.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 31 sie 2014, 17:03

Ech... Po kolei... W Rozporządzeniu są określone czasy międzyzielone, według nowych przepisów znacznie dłuższe (dawniej chyba w ogóle nie było wymogu stosowania międzyzielonych, nie pamiętam). Oznacza to tyle, że jeśli kiedyś mieliśmy hipotetyczne n faz x_1, x_2... x_n takich, że suma x_1, x_2, x_n dawała cykl C, tak teraz doszły międzyzielone y_1, y_2... y_n takie, że suma(x_1, x_2... x_n, y_1, y_2... y_n)=C. I teraz tak: C nie może być większe niż 120 (cykli powyżej tej granicy nie robi się ze względu na bezpieczeństwo i komfort ruchu), zatem przepustowość skrzyżowania spadnie na każdym wlocie o liczbę samochodów, która mogłaby przejechać w czasach y_1, y_2... y_n. Aby zachować przepustowość wycina się po prostu część relacji skrętnych wymagających osobnej fazy (najczęściej lewoskręty albo nieużywane liniowo skręty tramwajowe).
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 31 sie 2014, 19:28

Bartycka/Czerniakowska ma cykl 140, i jest to w miarę nowa sygnalizacja budowana już pod władaniem aktualnej wersji przepisów.
Poza tym akurat dla tramwajów nie trzeba dawać każdej fazy w każdym cyklu, a tylko wtedy, kiedy w danej relacji nadjeżdża tramwaj.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 31 sie 2014, 21:10

MichalJ pisze:Bartycka/Czerniakowska ma cykl 140, i jest to w miarę nowa sygnalizacja budowana już pod władaniem aktualnej wersji przepisów.
Zapewne skutkiem czego jest to, że ta druga ma tendencje do korkowania się w losowych momentach.
MichalJ pisze:Poza tym akurat dla tramwajów nie trzeba dawać każdej fazy w każdym cyklu, a tylko wtedy, kiedy w danej relacji nadjeżdża tramwaj.
Ale mimo wszystko ręczne przestawianie sygnalizacji na wypadek np. objazdów jest tańsze niż instalowanie pętli indukcyjnych... A że czasem się nie sprawdza...

Inna sprawa, że takie rozwiązanie nie jest uniwersalne i działa tylko do pewnego natężenia ruchu tramwajowego. W najbardziej palącym przypadku czyli Wołoska/Woronicza po przebudowie podejrzewam, że nie dałoby toto rzeczywistych zysków w przepustowości... Na zachodzie to działa, bo tam jak jest 10 tramwajów na godzinę na skręcie to uznają, że to dużo.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2704
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 31 sie 2014, 21:41

Nie znam tego konkretnego przypadku, ale ogólnie rzecz biorąc informację o kierunku ruchu tramwaju można uzyskać ze sterownika rozjazdu i na tej podstawie zastosować odpowiednią fazę.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 01 wrz 2014, 12:08

To z kolei rozwiązanie połowiczne, bo nie ma możliwości wprowadzenia np. priorytetów dla tramwaju na głównych kierunkach ruchu, choć oczywiście jest już jakimś wyjściem z sytuacji przy mniejszym angażu środków.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 01 wrz 2014, 18:57

Ja zgadzam się z Solarisem by program pobierał dane ze sterowników zwrotnic i tylko w momencie wzbudzenia danej relacji sterownik by dawał światło. Przykładem jest Femina, Nowowiejska czy Koło gdzie są zasłonięte sygnalizatory a w awaryjnej sytuacji skręca się nielegalnie. Przecież program jak nie ma sygnału ze zwrotnicy nie musi danej fazy załączać przez kilka miesięcy a w to miejsce może dać dłuższy czas dla głównego ciągu. A priorytetów tak naprawdę w Warszawie nie ma i nie zanosi się by na jakąś większą skalę były wprowadzane.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25344
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 wrz 2014, 7:13

Zostaje jeszcze kwestia programów awaryjnych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36634
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 wrz 2014, 8:53

drobert pisze:Ja zgadzam się z Solarisem by program pobierał dane ze sterowników zwrotnic i tylko w momencie wzbudzenia danej relacji sterownik by dawał światło. Przykładem jest Femina, Nowowiejska czy Koło gdzie są zasłonięte sygnalizatory a w awaryjnej sytuacji skręca się nielegalnie. Przecież program jak nie ma sygnału ze zwrotnicy nie musi danej fazy załączać przez kilka miesięcy a w to miejsce może dać dłuższy czas dla głównego ciągu.
Wszystko pięknie, tylko skąd chcesz wziąć ten "dłuższy czas"? Pożyczyć z przyszłości? Czy po prostu wydłużyć cykl? Zarówno fazy do wzbudzenia, jak i zastępującego ją wydłużenia czasu dla głównego ciągu w tej chwili w programie nie ma. Twoja matematyczna operacja jest więc kulawa.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 02 wrz 2014, 9:29

Nie wydłużyć cykl, tylko skrócić (w stosunku do stanu podstawowego, kiedy tramwaju nie ma) zielone samochodom jak pojawi się tramwaj.

W ostateczności zresztą i wydłużyć.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36634
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 wrz 2014, 9:49

Oczywiście, że skrócić, ale tu było pisane tak, jakby można to było zrobić bez strat dla nikogo, co jest bzdurą.

Wydłużyć nie zawsze można.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 03 wrz 2014, 20:05

W przypadku regularnego kursowania to rzeczywiście trzeba kombinować z czasami ale jak relacja będzie użyta kilka razy w roku bo akurat coś się stanie na mieście to nic się nie stanie samochodom jak te kilka razy w roku dostaną krótszy o kilkanaście sekund cykl.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 04 wrz 2014, 21:21

Na Podgrodziu a dokładniej: na Chodeckiej za skrzyżowaniem z Krasnobrodzką w kierunku Łojewskiej coś grzebią. Czyżby - wreszcie - przystanek zbiorczy dla wszystkich linii z pętli?
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 05 wrz 2014, 14:31

A tak z innej beczki: na Współczesnej po skręcie z Ostródzkiej podobno jest wybudowany przystanek. Jest planowane żeby 304 i 334 się tam zatrzymywały?

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2704
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 05 wrz 2014, 16:27

Powstał też nowy przystanek między Wólczyńską a cm. Północnym bramą południową.

ODPOWIEDZ