Moderator: JacekM
-
kajo
- Posty: 2795
- Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
- Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec
Post
autor: kajo » 15 sie 2012, 10:55
[img]http://ibikekrakow.com/wp-content/themes/bike/images/ibk-circle.png[/img] pisze:
Likwidacja paryskich dróg szybkiego ruchu nad Sekwaną
[...]
Rewaloryzacja prawego brzegu Sekwany rozpocznie się już tego lata
W lecie bieżącego roku zostaną przeprowadzone prace budowlane, dzięki którym prawy brzeg Sekwany zostanie zaadaptowany dla cyklistów i pieszych umożliwiając im swobodny dostęp do wybrzeża. Co prawda użytkownicy samochodów osobowych, z którymi merostwo Paryża od dziesięciu lat prowadzi bezlitosną wojnę, będą mogli przemieszczać się dotychczasową trasą, ale zdecydowanie nadszedł kres traktowania niczym autostrady miejskiej drogi, gdzie ograniczenie do 50 km/h było jawnie nieprzestrzegane. Oprócz planowanego zwężenia jezdni z siedmiu do sześciu metrów, ruch uliczny zostanie spowolniony dzięki wyznaczeniu sześciu punktów, w których zostanie zainstalowana sygnalizacja świetlna.
[...]
http://ibikekrakow.com/2012/08/12/likwi ... d-sekwana/
Proponuje przeczytać cały artykuł, droga pozostanie tylko na jednym brzegu, a na drugim pojawią się chodniki i drogi rowerowe. Ciekawy jest też fragment gdzie mówi się otwarcie o walce z samochodami w Paryżu.
-
Rosa
- Posty: 4598
- Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
- Lokalizacja: os Wilga
Post
autor: Rosa » 15 sie 2012, 11:50
Łatwo robic przy 16 liniach metra + 5 liniach RER.
-
marcin3001
- Posty: 316
- Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
- Lokalizacja: Młynów
Post
autor: marcin3001 » 15 sie 2012, 12:46
Rosa pisze:Łatwo robic przy 16 liniach metra + 5 liniach RER.
Przecież w Warszawie mamy "szybsze i elastyczniejsze" autobusy, więc po co komu drogie metro i wlokące się SKM...
Tak czy siak po zamknięciu dla samosmrodów Marszałkowskiej, Świętokrzyskiej i Mostu Ś-D żadnej tragedii nie ma, więc myślę że można zamykać dalej, a przede wszystkim nie otwierać tego co teraz jest zamknięte. Miasto wygląda dużo sympatyczniej, a te kilkanaście procent mieszkańców albo dalej będzie tkwić w puszkach, albo zmieni środek lokomocji/miasto.
-
Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26828
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Post
autor: Glonojad » 15 sie 2012, 12:57
Paryskie linie metra to odpowiednik naszych tramwajów. Serio.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
Piter232
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 gru 2010, 18:27
- Lokalizacja: Wilanów
Post
autor: Piter232 » 15 sie 2012, 13:01
A przy paryskich korkach, nasze korki to żarty. Przynajmniej z perspektywy turysty, który od 2 do 3 godzin jedzie z bliskich przedmieść do centrum Paryża autokarem.
-
MichalJ
- Posty: 15236
- Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33
Post
autor: MichalJ » 15 sie 2012, 13:20
^
Po co?
Zaskakująco mały jest ruch samochodowy w Helsinkach. Nie wiem, czego to zasługa, linia metra jest jedna, miasto klasy Warszawy...
-
Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26828
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Post
autor: Glonojad » 15 sie 2012, 13:51
Paryż generalnie jest po prostu nieporównywalny z Warszawą. Nie nadaje się za bardzo za wzorzec w żadnej sprawie.
A w Helsinkach w korku mi się zdarzyło utknąć - z lotniska nie było połączenia hotelowego.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
kajo
- Posty: 2795
- Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
- Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec
Post
autor: kajo » 15 sie 2012, 14:27
Piter232 pisze:A przy paryskich korkach, nasze korki to żarty. Przynajmniej z perspektywy turysty, który od 2 do 3 godzin jedzie z bliskich przedmieść do centrum Paryża autokarem.
A dlaczego ostatnio gdy były jakieś badania o korkach, to Warszawa była w pierwszej trójce, a Paryża wśród nich nie było?
-
Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
-
Kontakt:
Post
autor: Kleszczu » 15 sie 2012, 16:13
Część postów przeniosła się do tematu O ulicach dwujezdniowych... na IK.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
-
KwZ
- Posty: 10648
- Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
- Lokalizacja: z Parku Odkrywców
Post
autor: KwZ » 15 sie 2012, 17:17
kajo pisze:A dlaczego ostatnio gdy były jakieś badania o korkach, to Warszawa była w pierwszej trójce, a Paryża wśród nich nie było?
Podaj źródło, może tam napisali?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
person
- (geograf)
- Posty: 8359
- Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
- Lokalizacja: z szafy
Post
autor: person » 15 sie 2012, 18:23
-
KwZ
- Posty: 10648
- Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
- Lokalizacja: z Parku Odkrywców
Post
autor: KwZ » 15 sie 2012, 19:38
Eno, jak widzę 54 km/h jako średnią prędkość po Warszawie, to taki artykuł do śmieci się nadaje. Jeszcze mogliby chociaż podlinkować oryginał, ale nie.
Poza tym martwi mnie metodologia. Jak definiują godziny swobodnego ruchu? Czy w Wawie jest to g. 12:00, a w Paryżu 3:00? Czy uwzględniają, że w Wawie w nocy w ogóle dozwolona jest szybsza jazda?
Ważniejsze od względnego wydłużenia są bezwzględne czasy i/lub osiągana prędkość średnia (ja pamiętam 20 w Wawie i 27 km/h w Krakowie).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
hafilip84
- Jego Gryząca Albumowość
- Posty: 7641
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
- Lokalizacja: Legionowo
Post
autor: hafilip84 » 15 sie 2012, 20:53
KwZ pisze:Czy uwzględniają, że w Wawie w nocy w ogóle dozwolona jest szybsza jazda?
No, na obrzeżach
Większa część Warszawy jest objęta strefą ograniczenia prędkości do 50 km/h
-
KwZ
- Posty: 10648
- Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
- Lokalizacja: z Parku Odkrywców
Post
autor: KwZ » 15 sie 2012, 21:15
I nie obowiązuje nocne 60 km/h, jak w strefie miejskiej? Nie wiedziałem.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36635
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Post
autor: Bastian » 15 sie 2012, 22:42
U nas jeździ się nieprzepisowo szybko (gdy się da), to i podnosi to średnią prędkość w okresie swobody ruchu. Zgadzam się, że w ostatecznym rachunku całe to wyliczenie nie mówi nic.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow