O ulicach dwujezdniowych...

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25343
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 sty 2016, 14:35

cns80 pisze:
person pisze:Czyli sam zaprzeczyłeś wcześniejszej tezie...

cns80 pisze:
Wybacz, ale tylko dzięki tym 3 pasom Grochowska jedzie od Wiatracznej do ronda Marsa. Gdyby miała dwa to byłby permanentny korek.


...i jednocześnie sam potwierdziłeś, że na całej długości wystarczą po 2 pasy, a trzeci przydatny jest wyłącznie w rejonie (newralgicznych) skrzyżowań.
Każdy rozumie co chce. Może dlatego ten kraj tak wygląda :roll: Trzeci pas jest potrzebny. Skręty odbywają się wszędzie: ulica, ulica, urząd pracy/komisariat, mercedes, ulica, BP, Lidl, ulica, ulica itd. Do tego pas służy też autobusom.

Jakiekolwiek zawężanie jest idiotyczne ponieważ niczego dobrego nie daje za to utrudnia poruszanie w momentach newralgicznych.
No właśnie nie. Trzeci pas jest potrzebny tam, gdzie są wykonywane różnego rodzaju manewry. Poza nimi wystarczą dwa pasy, skoro przez skrzyżowania przy realnie funkcjonujących dwóch pasach też dają radę.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 13 sty 2016, 15:18

pawcio pisze:
cns80 pisze: Każdy rozumie co chce. Może dlatego ten kraj tak wygląda :roll: Trzeci pas jest potrzebny. Skręty odbywają się wszędzie: ulica, ulica, urząd pracy/komisariat, mercedes, ulica, BP, Lidl, ulica, ulica itd. Do tego pas służy też autobusom.

Jakiekolwiek zawężanie jest idiotyczne ponieważ niczego dobrego nie daje za to utrudnia poruszanie w momentach newralgicznych.
No właśnie nie. Trzeci pas jest potrzebny tam, gdzie są wykonywane różnego rodzaju manewry. Poza nimi wystarczą dwa pasy, skoro przez skrzyżowania przy realnie funkcjonujących dwóch pasach też dają radę.
Ale gdzie byś chciał zabrać ten pas ?
Przy wiatracznej nie bo przystanek i manewry z parkowaniem.
Dalej skręt w Czapelską i wyjazd z pętli więc przydałby się pas zjazdowy i rozbiegowy.
Dalej ta sama sytuacja z Majdańską.
Potem skręt do Urzędu Pracy i Komisariatu i znowu zjazd na przystanek.
Następnie skręt w Omulewską więc znowu zjazd i rozbieg.
I znowu skręt do BP i Lidla więc ta sama sytuacja.
Znowu przystanek i skręt w Zamieniecką.
Rozbieg z Zamienieckiej i manewry parkingowe aż do Tarnowieckiej poprzecinane uliczkami po drodze.
I znowu przystanek i rozbieg.
Zabrać pas można od Witolińskiej do Podolskiej tylko po co ? Akurat przydałby się pas do skrętu w Podolską.
Dalej znowu skręt do Skody, skręt do Moto-Partner'a i w Dęblińską oraz wyjazd ze Statoil.
Później jest Jubilerska (zjazd i rozbieg i przydałoby się zostawić pas na przetasowania żeby ci z Jubilerskiej jadący w Marsa mogli sobie swobodnie zmienić pas przy niewielkich różnicach prędkości, a ci z Grochowskiej jadący w prawo na rondzie Marsa nie musieli stać w korku z tymi w kierunku Wawra i Rembertowa.

No to na całej ulicy znalazłem 300 metrów do likwidacji. Jakbym się uparł to bym jeszcze znalazł kilka miejsc na wysepki po 20-30 metrów.
Tylko czemu ma to służyć ? Tak dla zasady ?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4766
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 13 sty 2016, 15:30

Zjazdy i rozbiegi? A ja głupi myślałem że Grochowska to ulica, a nie autostrada.
Obrazek

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 14 sty 2016, 8:21

Bez tego realnie będzie 1 pas, bo zbyt dużo się dzieje na poprzecznych. To nie jest Krasińskiego gdzie z bocznych ulic samochody wyjeżdzają i w nie wjeżdżają co 5 minut tylko tu dzieje się to cały czas. W efekcie prawy pas jest pasem ruchu lokalnego i do jazdy "tranzytowej" pozostają 2 (a w obrębie Zamienieckiej to już tylko jeden).

I nadal nie doczekałem się odpowiedzi czemu to ma służyć.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 14 sty 2016, 11:21

Wydzieleniu miejsc parkingowych:
MichalJ pisze:Ale niech sobie będzie ten asfalt, tylko niech samochody nie pchają się z niego na chodnik:
https://goo.gl/maps/uD1BE98xj142
Os0 pisze:Grochowska to samo, dopiero przed rondem Marsa przydaje się trzeci pas.
Zresztą dla zasady też by mogło być - żeby gasić popyt na samochody (przeciwieństwo wzbudzania budowaną infrastrukturą).

Ja dodam, że na liście ulic do zwężenia mogłaby się znaleźć jeszcze "moja" Grójecka - w zamian za dokonane inwestycje na al. Jerozolimskich. Nawet mignął mi gdzieś projekt przebudowy ze zwiększeniem liczby miejsc parkingowych i wydzieleniem DDR, tylko nie pamiętam na jakim to etapie to ugrzęzło.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8352
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 sty 2016, 12:06

KwZ pisze: Ja dodam, że na liście ulic do zwężenia mogłaby się znaleźć jeszcze "moja" Grójecka - w zamian za dokonane inwestycje na al. Jerozolimskich.
Przede wszystkim w związku z obwodnicą Raszyna i S2/S8

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 14 sty 2016, 12:17

KwZ pisze:Wydzieleniu miejsc parkingowych:
MichalJ pisze:Ale niech sobie będzie ten asfalt, tylko niech samochody nie pchają się z niego na chodnik:
https://goo.gl/maps/uD1BE98xj142
Os0 pisze:Grochowska to samo, dopiero przed rondem Marsa przydaje się trzeci pas.
Zresztą dla zasady też by mogło być - żeby gasić popyt na samochody (przeciwieństwo wzbudzania budowaną infrastrukturą).

Ja dodam, że na liście ulic do zwężenia mogłaby się znaleźć jeszcze "moja" Grójecka - w zamian za dokonane inwestycje na al. Jerozolimskich. Nawet mignął mi gdzieś projekt przebudowy ze zwiększeniem liczby miejsc parkingowych i wydzieleniem DDR, tylko nie pamiętam na jakim to etapie to ugrzęzło.
Na takim, że lada dzień władze Ochoty mają ogłosić całkowitą likwidację pętli tramwajowej na pl. Narutowicza (wbrew ustaleniom i wynikom konkursu sprzed kilku lat - miały zostać 2 tory po okręgu) + puszczenie jezdni Grójeckiej do centrum na wprost przez plac, ale bez jej zwężania. Czyli nadal 3 pasy ruchu (wycinka drzew!) nie wiadomo po co.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4766
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 14 sty 2016, 12:55

Tu jest o pomyśle na Grójecką:
viewtopic.php?p=932555#p932555
Obrazek

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 14 sty 2016, 15:18

KwZ pisze:Wydzieleniu miejsc parkingowych:
Potrzebne przy Uniwersamie ale tam i tak nie przeszkadzają i za Zamieniecką aż do Tarnowieckiej tylko że samochody manewrujące ze środkowego pasa żeby zaparkować na prawym to bzdurny pomysł. Parkowanie wzdłużne zabierze miejsca parkingowe, a parkowanie skośne lub prostopadłe będzie bardzo niebezpieczne. A wszystko utknie na odcinku wcześniejszym. Do Zamienieckiej będzie się stało bo przepustowość spadnie.
KwZ pisze:Zresztą dla zasady też by mogło być - żeby gasić popyt na samochody (przeciwieństwo wzbudzania budowaną infrastrukturą).
To jest wylot z miasta nie wlot.
Obecny układ ronda Marsa daje wylot z miasta z 2 pasów w kierunku Wawra i z 1 pasa w kierunku Rembertowa. Trzy pasy od Wiatracznej doskonale doprowadzają pojazdy. Podobnie jak na wlocie jest sytuacja analogiczna (2 pasy z Wawra i 1 z Rembertowa) schodzą się w 3 pasy do Wiatracznej. I wszystko działa prawidłowo, a Tobie się zachciewa kombinowania.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25343
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 sty 2016, 18:09

Wylot ma rondzie Marsa ma półtora pasa dla Wawra i pół dla Rembertowa. Jeden jest martwy i prowadzi w Ostrobramska z powrotem do miasta.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 15 sty 2016, 8:08

pawcio pisze:Wylot ma rondzie Marsa ma półtora pasa dla Wawra i pół dla Rembertowa. Jeden jest martwy i prowadzi w Ostrobramska z powrotem do miasta.
Chodziło mi o możliwość wykonania skrętu. Ale piszemy o tym samym. Układ jest mi znany bo kilka razy w tygodniu przejeżdżam rondo Marsa w różnych kierunkach.

Niemniej jednak nic to nie zmienia. Ulica jest przejezdna, Samochody parkują tam gdzie mogą (na odcinku od Zamienieckiej do Tarnowieckiej powinny stać wzdłuż tak jak wskazuje zatoka żeby nie zabierać chodnika). Piesi mają przejścia. Nie widzę potrzeby zwężania dla samej idei.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8352
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 19 sty 2016, 13:51

W tym wątku tyle zostało napisane o Grochowskiej, tymczasem w świecie budżetu partycypacyjnego...
980 - Droga rowerowa na Grochowskiej pomiędzy Wiatraczną a Mlądzką po stronie południowej wraz z nowymi drzewami pisze:Projekt polega na budowie drogi rowerowej na ul. Grochowskiej po stronie południowej pomiędzy rondem Wiatraczna a Zamieniecką poprzez wydzielenie ze skrajnego pasa pomiędzy skrzyżowaniami i sygnalizacjami. Dodatkowo projekt zakłada posadzenie 40 drzew.
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/2 ... 2187?user=
;-)

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 19 sty 2016, 14:41

A to będzie jednokierunkowy DDR ?
Na Grochowie są przewymiarowane ulice. Tutaj nie ma korków.
Więc trzeba je stworzyć.
Ponadto chodnik jest bardzo wąski.
Akurat na tym odcinku pomijając jeden budynek przy Wspólnej Drodze to zmieściłby się szeroki chodnik, DDR dwukierunkowy i zieleń z każdej strony tych dróg i pomiędzy nimi.
Ponadto droga rowerowa będzie umożlwiała dojazd rowerami towarowymi z Paca (wypożyczalnia i centrum aktywności lokalnej) do bazaru przy Szembeka.
Trzeb dowozówki z każdego kąta dzielnicy puścić na Paca żeby ludzie sobie przyjechali po rowerek i stamtąd na bazarek Szembeka. Już to widzę.

Czy w obecnym BP jest możliwość oddania głosu przeciwko ? Było coś takiego rozważane, ale nie wiem czy weszło.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25343
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 sty 2016, 16:38

Nie ma. I raczej nie będzie w ogóle.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8352
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 20 sty 2016, 11:56

Marymoncką też ktoś chce zwężać przenosząc parkowanie na obecną jezdnię w celu poszerzenia chodnika, wytyczenia ddrki i nasadzenia drzew. Miód na moje serce! ;-)
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/2 ... 2254?user=

ODPOWIEDZ